Drago K. Ocvirk: Uničujemo denar in dobiček, da bi rešili človeška življenja

19
Prvič v človeški zgodovini se daje prednost življenju posameznikov pred ekonomijo

Predstojnik območne enote NIJZ v Kopru dr. med. Milan Krek je povedal, da so on in njegovi kolegi – skratka stroka – že 20. februarja moledovali predsednika vlade Marjana Šarca, naj začne s preventivni ukrepi, a jih ta žal ni poslušal. Medtem ko je nedaleč proč v sosednjem Bergamu vojska že odvažala na desetine mrtvih, ker jih je bilo preveč, da bi jih lahko pokopali v domačem mestu, je Šarec ob neomajni podpori Nine Pirnat, direktorice NIJZ (tudi stroka!), takšne pozive razglašal za ustvarjanje panike.

Hamburški miselni, vrednostni in vedenjski vzorci

Ob Šarčevi reakciji sem se spomnil podobne reakcije hamburških oblasti ob epidemiji kolere leta 1892 – pred 128 leti torej – ko mestne oblasti niso hotele prisluhniti zdravnikom in več tednov niso ukrepale, ker jih je bolj skrbelo za ekonomijo kakor za ljudi.

O tem beremo v prvem delu študije Smrt v Hamburgu: družba in politika v letih kolere 1830-1910, ki ima tudi za nas pomenljiv naslov: »Od prikrivanja do katastrofe«. Za razliko od drugih nemških mest, pokaže Richard Evans, je kolera v liberalnem in svobodomiselnem Hamburgu pobrala visok davek zaradi neodzivnosti oblasti in oportunizma in nesposobnosti posameznikov. Ko so se pojavili prvi primeri azijske kolere, si zdravniki niso upali postaviti prave diagnoze zaradi pritiskov oblasti.

Ekvivalent naše direktorice NIJZ-a, Johann Caspar Kraus, je sledil »‘absolutno določenemu načrtu’ … da ne bo vzel na znanje posameznih primerov.« Šele devet dni po prvem primeru so oblasti začele razmišljati o ukrepih, vendar jih je predvsem skrbelo, da bi tuja pristanišča uvedla karanteno za ladje in blago iz Hamburga.

Kako so leta kolere tragično razgalile brezčutnost oblasti in njeno nesposobnost

Ko je osrednja oblast poslala Heinricha Hermanna Roberta Kocha, odkritelja povzročiteljev antraksa, tuberkuloze in kolere (leta 1905 je prejel Nobelovo nagrado), nadzirati, kaj se dogaja v Hamburgu, je bil ta zgrožen.

»Počutil sem se, kakor da bi hodil po bojnem polju. Povsod so ljudje, ki so še pred nekaj urami pokali od zdravja in začeli dan s prekipevajočim veseljem do življenja, sedaj ležali v dolgih vrstah, prestreljeni z nevidnimi naboji, nekateri z značilnim otopelim strmenjem žrtev kolere, drugi z odsotnim pogledom, spet drugi že mrtvi. Toženja ni bilo slišati, samo tu in tam rahlo ali smrtno hropenje.«

Od zgroženosti je Koch samo izustil: »Gospodje, ne morem verjeti, da sem v Evropi!« Zgodovinar dodaja: »Ta vzdih je do konca diskreditiral hamburško oblast, njeno socialno politiko in politični sistem, na katerem je slonela.«

V šestih tednih je kolera ubila deset tisoč Hamburžanov, čeprav se večjega dela Evrope ni dotaknila. Na vprašanje zakaj ravno Hamburg, zgodovinar odgovarja, da je bil »svobodno mesto« v Nemčiji in da se je ravnal po »angleških« idealih laissez-faire (vsak naj dela, kar hoče). Leta kolere so tako tragično razgalile brezčutnost vlade in njeno nesposobnost.

Hvala Bogu, da je Šarec sledil svoji sli po oblasti in odstopil

Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo. 

Hvala Bogu, lahko rečemo pri nas, da je Šarec sledil svoji sli po oblasti in odstopil, da bi na predčasnih volitvah pobral še glasove koalicijskih partnerjev in vladal sam. Ko smo že pri Šarčevih oblastnih apetitih, ni morda odveč, če še za hip prisluhnemo Evansu, ki slovi kot velik poznavalec Tretjega Reicha. Ker je bil Hamburg liberalno mesto, bi človek pričakoval, da bo nasprotovalo nacionalsocializmu. Vendar je prav srednji in višji liberalni sloj podprl Hitlerja, tako da je bil Hamburg Hitlerjeva trdnjava, ki jo je pogosto obiskal. Režim je v njem tudi lažje izvajal svojo politiko sterilizacije in eksterminacije kakor v drugih delih Nemčije.

Kot rečeno me je na hamburško kolero spomnilo Šarčevo ravnanje v času, ko so čez mejo v Italiji že imeli stotine mrtvih zaradi korona virusa. Ne bom razpredal, da je zgodovina učiteljica življenja, »magistra vitae«, kot smo se učili pri urah latinščine, pač pa mi dajejo misliti miselni, vrednostni in vedenjski vzorci, ki so enaki v različnih časih in krajih.

Vzorci, kakršni so privedli Hamburžane v katastrofo, se pri nas na srečo niso ponovili, ker je Šarec hotel več oblasti … in šel na predčasne volitve. Če prav razumem, tako on kakor somišljeniki še vedno računajo z njimi in se zato na vse pretege trudijo, da desnosredinski vladi ne bi uspelo premagati korana virusa in sanirati škode, ki jo je povzročil državljanom, zdravstvu gospodarstvu idr.

Prvič v človeški zgodovini se daje prednost življenju posameznikov pred ekonomijo

Čeprav niso državljani v glavnem nikjer zadovoljni s svojimi oblastniki in jih kritizirajo, pa je prav kriza korona virusa razkrila, da oblasti in sistem, na katerem stojijo, vendarle niso tako slabi, kakor se večinoma zdi. Gotovo je upravičena kritika sistema, kolikor postavlja človeka pred dobiček, pospešuje brezobzirno mednarodno konkurenco in se ne meni za skupno dobro tako v posamezni državi kot v mednarodni skupnosti. Toda za sedaj ni videti – no, bomo še videli, kaj se res dogaja in se je na Kitajskem –, da bi se oblasti v svetu obnašale po hamburških miselnih, vrednostnih in vedenjskih vzorcih. Svetovna politična ureditev kljub vsemu sloni, kot kaže spopad s korona virusom, na spoštovanju človeka, in to ne le tistega, ki razpolaga z »delovno silo« in »kupno močjo«, marveč tudi tistega, ki je tako ali drugače nemočen.

Judovsko-krščanski civilizacijski vzorci

Napoveduje sedanja kriza konec vrtenja v začaranem krogu globalne modernosti od proizvodnje za več potrošnje do potrošnje za več proizvodnje? So ideali in vrednote civilizacije, ki se še vedno imenuje judovsko-krščanska, čeprav v sekularizirani izvedbi, prešli iz prostovoljnega karitativnega in dobrodelnega področja na javnega in političnega? Upajmo, da je temu tako! Osvetlimo, za kaj gre, z judovskim mislecem Martinom Buberjem.

»Judovstvo zavrača ‘jaz’, ki vsebuje sebičnost in ponos, pozdravlja in uveljavlja pa ‘jaz’ resničnega odnosa, ‘jaz’ partnerstva med ‘jaz’ in ‘ti’, ‘jaz’ ljubezni. Ljubezen namreč ne onemogoča ‘jaza’, marveč ga, nasprotno, tesneje povezuje s ‘ti-jem’. Ljubezen ne pravi: Ti si ljubljen, ampak Ljubim te. Enako velja za ‘mi’, za katerega je Simon Weil rekla: ‘Človek ne bi smel biti jaz in še manj bi smel biti mi.’ Judovstvo zavrača ‘mi’ skupinske sebičnosti, nacionalističnega preziranja drugih narodov in strankarskega izključevanja. Nasprotno pa zagovarja takšen ‘mi’, ki vznika iz resničnih odnosov njegovih članov in ki goji pristne odnose z drugimi skupinami, takšen ‘mi’, ki lahko v resnici reče: ‘Naš Oče’.«

Uničujemo denar in dobiček, da bi rešili človeška življenja

Prvič v človeški zgodovini se daje prednost življenju posameznikov pred ekonomijo

Boris Cyrulnik, nevropsihiater in etnolog, že zaznava v pogovoru za Figaro, da se nekaj radikalno spreminja: »Uničujemo denar in dobiček, da bi rešili človeška življenja, medtem ko smo se doslej sprijaznili z umiranjem. Prvič v človeški zgodovini se daje prednost življenju posameznikov pred ekonomijo.« Ukrepi, ki jih sedaj sprejemajo vlade, da bi zagnali gospodarstvo, so potrebni, ker človek živi tudi od kruha. Tega ne gre zanemariti, tudi to je zahteva pristnega spoštovanja človeka, vendar pa kruh, ekonomija, še zdaleč ni vse in morda se bomo tega po koronakrizi vsi, kot posamezniki, družbe, države in človeštvo, bolj zavedali in temu primerno uredili svoje življenje med seboj, z naravo in tistim, kar nas presega.

19 KOMENTARJI

    • 🙂

      Ja, gospod IF. Manjka samo še vzklik: “Naj živi naš odrešenik Janez!”

      Medtem pa čedelje več zdravnikov in strokovnjakov govori o nategu tisočletja in pa o dobljeni bitki za NWO.

  1. Ukrep te vlade bi morali veljati najmanj do konca mandata te vlade. Za razmisliti pa je tudi, če bi sploh bilo pametno razpisovati volitve, ker se ljudje lahko okužijo tudi na voliščih. Vsekakor bi bilo tudi dobro posnemati madžarski scenarij in dati predsedniku vlade popolno oblast. Obstaja tudi nevarnost, da virus mutira tako da bi se začel širiti preko interneta in bi bilo dobro blokirati dostop ali vsaj strogo zavarovati promet.

  2. Takšna kriza kot je epidemija tega virusa marsikaj razkriva.

    Kot ugotavlja avtor, so oblasti povsod po svetu tokrat dale prednost življenju pred belim kruhom. V krščanstvu je človek, kot božja podoba, podoba Svete trojice. Pri čemer življenje ustreza Očetu. S tem, ko so oblasti izkazale spoštovanje življenju, so hkrati nezavedno izkazale tudi spoštovanje Očetu. Pa ne samo oblasti, temveč tudi velika večina ljudi, ki se je bila pripravljena odreči prostosti in manj belemu kruhu za ohranitev življenj. Svojih in drugih, mladih in starih. Če zanemarimo politikantske in druge ekstremiste, to dokazuje, da duše velike večine ljudi le niso tako pokvarjene.

    Na ravni EU so se pa znova pokazale težave z enakopravnostjo in solidarnostjo. Sedaj EU ne poka samo na meji med Vzhodom in Zahodom, temveč tudi na meji med Severom in Jugom. Po anketnih rezultatih kar 40% nad EU razočaranih Italijanov želi iz EU in evroobmočja.

    Krize marsikaj pokažejo in razčistijo ter so vedno priložnost za obrat. Kar sicer beseda kriza tudi pomeni, namreč obrat.

  3. Sedaj pa brez sarkazma:

    Ljudje se skrivajo po svojih domovih, pripravljeni so sprejeti tudi komunizem. Ne ukvarjajo se pa z osnovnimi problemom, to je zdravjem, ki izvira iz odpornosti. Pričakujejo brezplačno injekcijo cepiva. Zadeva pa bo razvijala tako:

    “Gospod Igor, obnoviti morate vozniško dovoljenje. Ste prejeli vsa cepiva? Sicer ne smete voziti, uporabljati vlak ali avtobus. Ne smete iti v fitnes, pa tudi sem ne smete več priti. Moramo skrbeti za druge ljudi, ne smejo se okužiti.”

    Ja, to je naša prihodnost, ker nočemo videti 3. svetovno vojno, potekala je med multinacionalkami in državami, v kateri so zmagale multinacionalke. Multinacionalke??? Bolje zapisano bi bilo par ljudi, ki hočejo vladati svetu. Delujejo pa v stilu:
    1. Izmislijo si problem; v tem primeru gre za korona virus, čeprav je smrtnost podobna ostalim virozam, influenci oziroma gripi. Kakor koli pač že rečemo tem boleznim dihal.
    2. Ponudijo rešitev, ki gre v smereh večjega njihovega dobička in njihovi svetovni nadvladi.

    In nič ni lepšega, če imaš srečne sužnje, samo ne sme jih biti preveč. Največ tam nekje okoli pol milijarde. Ostali so odveč, kvarijo pogled na jaso sredi gozda, kjer se pasejo srnice.

    • V tem smislu berite tudi molitev, ki so jo slovenski škofi priporočili:

      Molitev za zdravje v času epidemije koronavirusa COVID-19
      Oče usmiljenja in tolažbe, tvoj Sin Jezus Kristus nam je s križem pokazal vrednost trpljenja. Pomagaj našim bratom in sestram, ki že nosijo križ bolezni in so preizkušani. Nakloni jim izboljšanje zdravja, njihovim svojcem pa pogum in zaupanje. Vsem zdravstvenim delavcem daj moč in zdravje, da bodo vztrajali v ljubezni do bolnikov, raziskovalcem pa, da bodo čim prej odkrili uspešno zdravilo. Nam in vsemu svetu daj svoj blagoslov, da bomo rešeni bolezni in se ti bomo mogli s tvojo Cerkvijo zahvaljevati. Amen.

      Poudarjam: “… raziskovalcem pa, da bodo čim prej odkrili uspešno zdravilo …”
      Ne Božja, ampak naša volja naj se zgodi. Ti Bog, pa pomagaj!

      Bog pa je v človeka vgradil odpornost in še posebej nagradil tiste, ki verujejo Vanj:
      Tiste pa, ki bodo sprejeli vero, bodo spremljala ta znamenja: v mojem imenu bodo izganjali demone, govorili nove jezike, z rokami dvigali kače, in če bodo kaj strupenega izpili, jim ne bo škodovalo. Na bolnike bodo polagali roke in ti bodo ozdraveli.« (Mr 16, 17-18)

      A M E N !
      😉

  4. Me zanima, če se bo avtor tega članka odpovedal svoji pokojnini v imenu čuvanja zdravja, ki ga zagovarja v svojem članku.
    Namreč, medtem, ko so podjetniki ostali praktično brez vseh prihodkov ( ostali pa so jim stroški ) in čakajo na miloščino vlade ( pri čemer je na primer finančni minister obljubil, da se bo praktično vsem ”davčnim dolžnikom” odobrilo odlog plačila zapadlih davčnih obveznosti, njegov FURS pa takšne zahtevke avtomatsko zavrača, saj če gre za ”stare dolgove” pač sedanja situacija, ko ni nobenih prihodkov, ni kriva, da se ne more plačati ), državni uslužbenci, penzionisti in ljudje na socialni podpori še naprej lepo dobivajo svoje ( socialno pomoč so celo zvišali! ), saj denar vendar raste na drevesih.
    Je pa nekaj. Sedanja situacija kaže na splošno inteligenco ali neinteligenco ljudi. Praktično vsi politiki ( desni, levi, sredinski in vsi ostali ) se zavzemajo za popolno uničenje ekonomije, isto velja za praktično vse novinarje, pa pisce takšnih člankov, kot je tale. Enostavno prva, ki jo je ubila ta kriza, je zdrava pamet, v kolikor seveda ni bila mrtva že prej.

    • Gospod Janez,
      upam, da dovolite nadaljevanje vašega razmišljanja:
      .. ko so podjetniki ostali praktično brez vseh prihodkov … so začeli odpuščati, 1000 ljudi bodo ali so že odpustili samo v Velenju, padel je standard in povečalo se je nasilje, smrtnost. Torej! Je bil kdaj razmislek, v kateri varianti je manj smrti?

      Ja, najprej je padla zdrava pamet.

    • V življenju so vzponi in padci. So obdobja debelih in obdobja suhih krav. Ta kriza ni niti prva niti zadnja. Vse ima svoj smisel in svoj namen. Vse je treba sprejeti in se iz tega kaj naučiti. Predvsem se je treba bolj zanesti nase in manj na druge. Morda se je na prihodnjo krizo treba bolje pripraviti.

  5. “Erst kommt das Fressen, dann die Moral”, vehementno trdita skratka gospoda komentatorja zgoraj. Kar so seveda Jezusove besede iz govora na gori… Ali pa morda niti niso njegove…

    • Ja naj najprej pride zdravje ali pa kar koli že. Samo naj mi tega ne govori nekdo, ki je neposredno ali posredno plačan iz proračuna. Naj se potem v imenu zdravja, ali pa duhovnosti, človeškosti, ali pa česar koli že kao vzvišenega, ne redi z davkoplačevalskim denarjem. Naj se odpove svoji javnouslužbenski plači, penziji, socialni in živi od lufta, ali pa mogoče od svojega dela, ( ki ga zaradi zdravja ni ). Lepo je biti socialen, pa solidaren, pa duhoven, če živiš od državnega denarja ( pa če ne delaš nič, ali pa delaš škodo ).
      Kristus na gori ni rekel, zaprite se v svoje hiše, ne delajte nič in živite od socialne pomoči ali pa univerzalnega temeljnjega dodatka. Tudi ni rekel, ukradi tistemu, ki ima, pa boš imel. Namreč navaden primitivizem se je sklicevati na našega Odrešenika, ali pa na Evangelij, Sveto Pismo, itd., s tem, da tisti, ki se na te stvari sklicuje, prvič nima pojma, kaj to, kar tam piše, sploh pomeni, potem pa bi rad enačil Sveto Pismo z recimo Marksovim Kapitalom, ali pa podobnimi neumnostmi.
      Tisti, ki so zaprli cel planet, ali to delajo iz popolne nevednosti, ali pa delajo namerno zlo, ker hočejo uničiti ekonomijo, spraviti ob ves denar srednji razred in podjetnike in nas vse narediti za sužnje nove svetovne satanistične ureditve, pri čemer imajo izdatno podporo večine svetovne butaste populacije.

      • Mislim da to delajo, ker javnost tako hoče. Ker je javnost podlegla paniki in strahu. Ker so v stroki “toplogredni” dobičkarji, ki jim ni mar za nič poleg lastnega žepa in s svojo “intelektualno” avtoriteto širijo paniko v kateri služijo.

      • Spoštovani Janez, sem prvi, ki podpiše trditev, da je najprej treba ustvariti, potem pa deliti. Ampak zašli ste v drugo skrajnost. Ali lahko podjetnik ustvarja, ne da bi ga najprej nekdo rodil (dandanes pač v porodnišnici), v otroštvu pazil nanj (spet zgolj samo v vrtcu), izšolal, pa skrbel za njegovo zdravje, predno se sploh loti dela. Ti ljudje, ki za podjetnika poskrbijo, da lahko začne delati, tudi delajo in se ne redijo na račun davkoplačevalskega denarja. Malce ste zabredli v vulgarno marksistično pojmovanje o ekonomski bazi in družbeni nadstavbi. Dandanes eni brez drugih ne morejo. Seveda je velika umetnost ustvariti ravnotežje med ekonomijo in podpornimi dejavniki. Skrajnosti vsekakor niso dobre. Drži, lažne sociale je veliko in preveč. Označiti sklicevanje na Odrešenika ali Sveto pismo za primitivizem je samo po sebi primitivizem. Ekonomije ni brez znanja, zdravja, morale in končno tudi brez duhovnosti ne. Seveda je tudi slepo verovanje v moč države, ki bo vse to rešila kar tako počez, ne da bi kaj vanjo prišlo. Koronavirus nas bo verjetno opozoril, da se bo treba odpovedati paradigmi večne gospodarske rasti. In selitvi proizvodnje k cenejši delovni sili ali pa uvažanju migrantov.

        • Da bi janez zašel v marksistično pojmovanje česarkoli, ne bi tako zlahka sprejel.
          Odzval se je na skrajnje zaničljiv komentar IFa in njegovega povsem neumestnega citata Bertolda Brechta. Priznam, da niti ne razumem kaj je s Kristusovim govorom gori želel povedati,ni pa slišat niti najmanj spoštljivo.
          Ko se z IFom ne strinjajo nekateri znajo dobiti zelo grenke nazaj.
          Nekateri govorijo kot da živijo verno življenje enako Kristusovemu.

        • Vaše sklicevanje, da se mora podjetnik najprej roditi v bolnici, vzgajati v vrtcu in izobraževati v javni šoli ( pri tem se je potrebno vprašati, zakaj sploh rabimo javne bolnice, javne vrtce in javne šole, da nas posiljujejo z iluministično marksistično ideologijo ) in da je zato potrebno plačati vse davke, katere si naša debilna javna uprava izmisli in da je posledično upravičljivo, da se danes nič ne dela, da se izgubi vse prihranke in moleduje naš javno upravni lumpenbirokraljat za miloščino, je pač skregano z vsako zdravo pametjo. Govoriti, da je marksizem to, če nekdo noče debilne marsistično iluministične oblasti in vseh njenih debilnih pogruntavščin, je res višek modern(istične) oslarije.
          Ja sklicevaje na našega Gospoda, ne da se ve, kaj je sploh sporočilo Evangelija sploh je ( Evangelij namreč lahko razlaga zgolj Katoliška Cerkev, kajti samo njej je na Odrešenik dal avtoriteto za to, seveda pa to ne velja za II. Vatikansko sekto, katero danes vodi Bergoglio in tudi slovenski škofi, da ne bo pomote), je navaden primitivizem.
          Kar pa se tiče konstantne gospodarske rasti, pa je tudi bedarija. Danes namreč gospodarstvo lahko realno raste samo, če raste število prebivalstva, če pa to pada, pa mora padati tudi gospodarska rast, seveda pa je to drugo vprašanje.

  6. Alfe et.comp:
    vidim, da se nikakor ne morete odpovedati sarkazmu-očitno je miniaturni virus dosegel svoj cilj,če pa ni bil ta pa oni, ki so za njim.
    V vsakem primeru ste se predvsem pustili sprovocirati.
    Pa še to,Alfe:če vam je res bolj ustrezal serpentinškov šarm,toliko slabše za vas.

    • Vidite gospod Baubau, da sploh niste v stanju razumskega pogovora, takoj planete v ad hominem govor. Dokler ne boste iskali odgovorov na:
      1. Koliko ljudi umre vsako leto zaradi korona virusov?
      2. Koliko ljudi npr. naredi samomor? Ali pa umre na cesti?
      ne morete pričakovati resnega, logičnega sogovornika. Tu je pač področje Janezovih čivav. Dvomim, da gre za army 50 cent.

Comments are closed.