Za nekaj časa bodo lahko vsi učenci okusili šolanje na domu

9
264
V času, ko bodo šole zaprte, bodo učenci okusili šolanje na domu, ki je tudi odlična priložnost, da spoznamo, na kakšen način se naši otroci najlažje učijo.

S ponedeljkom, 16.3.2020, se do nadaljnjega zapirajo vzgojno-izobraževalni zavodi.

Vsa natančna navodila o načinu podajanja snovi v tem času bomo starši prejeli in se bodo od šole do šole tudi razlikovala. A nekaj bo skupno vsem: za nekaj časa bodo lahko vsi učenci okusili šolanje na domu (čeprav v tem primeru odpade najlepše – skupni izleti in druženja šolarjev na domu).

Tukaj je nekaj praktičnih nasvetov iz izkušenj, ki vam bodo gotovo prišle prav.

Urnik – da ali ne?

Sebe in svoje otroke dobro poznate in tako najbolje veste, ali bolje funkcionirate v strukturiranem dnevu ali v spontanosti.

Če ste bolj organiziranega tipa, skupaj naredite urnik. Ta bo potreben tudi v primeru, če boste vi delali od doma.

V urnik postavite čas za delo, čas za učenje, čas za igro. Otroci naj vedo, kdaj morate delati in kakšne so takrat njihove odgovornosti. Ločite tudi čas, ko boste otroku snov razlagali in čas, ko bo otrok delal samostojno. Nikakor pa seveda za učenje in poučevanje ne bo potrebnih toliko ur, kot jih otrok preživi v šoli. Morda boste presenečeni, kako hitro bosta predelala načrtovano. Stopite tudi izven okvirjev – naj bo dopoldan čas za igro in morda popoldan za učenje. Raziskujte, kakšne vrste rutina vam ustreza!

Lahko pa izberete spontani način, če le ta ustreza vašemu slogu. Svetujem, da ga vsaj za kakšen dan okusite. Sledite otroku. Učite se, ko otrok pokaže zanimanje, izkoristite tisoč in eno priložnost za učenje skozi igro. Pokukajte v učbenike, kaj se je potrebno naučiti, potem pa poiščita način, da se tega naučita skozi vsakdanje situacije. Naj pobudo za učenje da otrok. Naj otrok odkriva, raziskuje, vodi!

Pa še to: če kakšen dan ne gre, si vzemite prosto. Gotovo boste v naslednjem dnevu naredili dvakrat več.

Ne znate česa razložiti?

Morda se bo zgodilo, sploh, če imate starejšega otroka, da česa ne boste znali razložiti. Nič hudega! Verjetno bodo sicer na voljo video poučevanja s strani vaše šole, vendar imate tu še celo paleto drugih možnosti! Lahko sodelujete med prijateljskimi družinami – nekateri starši so bolj nadarjeni za naravoslovje, drugi za družboslovje. To je zabavna izkušnja za vse „vpletene“, vredna, da se jo preizkusi. Lahko pa skupaj z otrokom pobrskata tudi po spletu – načinov razlag snovi je malo morje. Med drugim je npr. tudi založba Rokus v teh dneh omogočila brezplačne dostope do gradiv. Tudi za vas bo zabavno osvežiti stara znanja ali osvojiti čisto nova!

Kaj pa, če je otrok več?

Šolanje na domu zna biti naporno, kadar je otrok več. Presodite, kaj vam kot družini bolj ustreza – da se učite v skupnem prostoru ali da so otroci med seboj ločeni. Ne glede na to pa med otroki izmenjujte samostojno in vodeno delo – ko enemu razlagate, naj drugi raziskuje/vadi/dela sam. Za dobro prakso velja tudi ideja, da starejši otroci pomagajo mlajšim.

Otroci se učijo na različne načine

Sedaj imate odlično priložnost, da spoznate, na kakšen način se vaš otrok najlažje uči. Ker obstajajo trije učni tipi (vizualni, avditivni in kinestetični), vsem otrokom v šolskem sistemu ni najlažje. Nekateri si snov lažje zapomnijo, če jo preberejo (in če je ob tem še lepo pobarvana), drugi, če jo slišijo (ali če ob učenju poslušajo glasbo), tretji ob učenju čutijo potrebo po gibanju, premikanju. Opazujte, odkrivajte, spodbujajte!

Odkrivajte zanimanje otrok, sledite radovednosti

Svobode pri poučevanju najbrž ne bo veliko, saj vam bo s strani šole snov jasno določena. A ne omejite se zgolj na to, če otrok pokaže zanimanje za več. Skupaj raziskujta, preizkušajta, povezujta, odkrivajta dalje! Če mlajšega otroka zanima snov starejšega, naj se pridruži! Če ga zanimata dve strani naprej v učbeniku, naj razišče! Če bi rad dodatno kaj izvedel, naj pobrska po spletu (v knjižnice žal najbrž ne bo mogoče zaviti).

Spodbujajte samostojnost otroka, spodbujajte to, da naredi in odkrije čimveč sam. Ne ponudite mu vsega na pladnju, dovolite mu kreativnost. Bodite pozorni na njegove ideje in jih skupaj razvijajta. Spodbujajte razmišljanje s svojo glavo. Naj vama ne bo pomembno samo to, da “odkljukata” dnevno določeno snov.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.

Razdelite si naloge

V naslednjih tednih bo ritem vaše družine drugačen kot sicer. Več boste doma in to se bo poznalo tudi pri opravilih – več bo kuhanja, več pospravljanja. Razdelitev opravil je priporočljiva. To je tudi priložnost, da uvedete opravila, za katere sicer ni časa. Morda želite, da bi otrok zjutraj pogrnil posteljo, pa je tako vedno pozen za v šolo. Sedaj bo tudi veliko več časa, da otroci zjutraj zložijo posodo iz pomivalnega stroja, da odnašajo smeti, da sesajo, pomivajo tla. Izkoristite ta čas, da v vaš vsakdan vnesete nove rutine in dogovore.

Poskusite iz situacije potegniti najboljše

Lahko bi rekli, da se vam bodo v naslednjih tednih izpolnile vse tiste želje, ki so vezane na več časa, preživetega z družino. Ne glede na krizno situacijo, izkoristite ta čas. Igrajte se, skupaj kuhajte, naučite se nečesa novega, izstopite iz divjega tempa vsakdana in se posvetite drug drugemu. Veliko manj bo hitenja med šolo in dejavnostmi, med službo in obveznostmi. Morda boste opazili, kako je življenje kar naenkrat manj stresno. In gotovo boste presenečeni, kako več preživetega skupnega časa vpliva na povezanost med vami.

Če vas zanima več o poučevanju doma, obiščite spletno stran Šola na domu, kjer boste našli še več koristnih informacij.

Vir: Iskreni net

9 KOMENTARJI

  1. Pripravljam se na jutrišnji, drugi dan neprostovoljnega ‘šolanja na domu’. Kot mama osnovnošolcev (v množini). Kar v praksi pomeni: od osmih zvečer do sedaj sem preverjala maile posameznih učiteljev (približno 2/3 jih je prispelo doslej), tiskala njihova navodila in kombinirala, kdo in koliko bo jutri za ‘šolsko delo’ potreboval edini računalnik, ki jim je na voljo (ostale računalnike uporabljajo domači dijaki/študenti). Delovno gradivo, ki ga prejemamo za učenje na domu, namreč pri skoraj vseh predmetih predvideva obilo internetnih vsebin: pa ta internetni učbenik pa oni internetni kviz ali serija poučnih člankov … In tudi sicer se čudim, koliko snovi uspejo spraviti v nekatere učne priprave, ki jih bomo doma morali predelati – kot bi nekateri učitelji hoteli nadoknaditi, kar jim v rednem času šolskega pouka ni uspelo obravnavati??

    Skratka: prvi dan je bil zelo naporen (zame najbolj 🙂 ) in čeprav so bili otroci zelo zainteresirani, da čim prej opravijo z naloženimi zadolžitvami (da bodo čim prej ‘fraj’), se je zadeva pri skoraj vseh zavlekla več, kot če bi bili v šoli – in to pri ‘urah’, ko ni bilo spraševanja, ponavljanja ali utrjevanja, samo jemanje nove snovi in nove vaje. Me res zanima, kako to poteka v praksi – močno dvomim, da toliko naredijo v posamezni uri. Skratka: če bomo tako delali, ne bo treba podaljševati, ampak bomo lahko skrajšali šolsko leto 🙂

      • Ne vem, če je v tem primeru uresničeno ’tisto’ finančno določilo: starši smo dobili nove zadolžitve, ne pa tudi nadomestila 🙂
        Sicer pa – da se razumemo: podpiram, da se otroci tudi v tem času izobražujejo in vsaj del dneva opravljajo svoje ‘redno delo’. (Mogoče je to še toliko bolj dobrodošlo tam, kjer je otrok v družini manj in bi jim utegnilo biti precej dolgčas – razen kolikor ne bodo glave v tem času postale ‘pravokotne’ od buljenja v razne ekrane.) Kot mami pa mi v taki obliki predstavlja obilo dodatnega dela (ob rednem vsakdanjiku, ko mi dela itak nikoli ne zmanjka).

      • Joj – nimajo! Ker jim jih starši ne dovolijo. Dobijo jih ob začetku srednje šole, ko uporabna vrednost teh sodobnih komunikacijskih naprav pretehta njim v prid, čeprav jih – žal (tako moram reči za mladino pa še za koga starejših) – za komunikacijo uporabljajo le v manjši meri, v mnogo večji pa za poneumljanje glav. Tako da: še takrat je prezgodaj 🙁 . Prej pa jih ne potrebujejo, ker imajo mamo doma in šolski telefon (za nujne primere) v šolski knjižnici.

        • Amennn !!! 🙂
          Ja, prepametni telefoni so dandanes za Vse otroke , a žal se tega današnji nespametni starši nezmorejo zavedati, in tako zafurajo skoraj vse svoje otroke .
          Mir naj vam bo, vse do Drugega Prihoda v tem desetletju, takoj za Koncem “sveta” v tem desetletju

Prijava

Za komentiranje se prijavite