Sindrom motenosti z Janšo?

18
Podobno udobno, kot je protestnike mogoče na lahko opraviti kot nore, je tudi Janšo udobno odpraviti kot diktatorja. Ne drži ne eno ne drugo.

Janša s svojimi tviti kar naprej vklaplja smernike za v desno, ko pa je za volanom, vozi bolj ali manj naravnost. Če ne celo levo z vsemi temi bogatimi socialnimi ukrepi.

Predsednika ZDA Georga W. Busha so nekateri Američani tako težko prenašali, da so za njihove težave izumili izraz »Bush derangement syndrome« oz. sindrom motenosti z Bushem. Še dosti teže so nekateri Američani prenesli izvolitev Donalda Trumpa. Voditelj »napredne« CNN Fareed Zakaria je duševno motnjo zaradi Trumpa definiral kot »tako močno sovraštvo do Trumpa, da pride do izgube razsodnosti«. Nekatere scene iz množičnih protestov na ameriških ulicah v letu po njegovi izvolitvi so res kazale, kot da so nekateri izgubili pamet. Kar samo se ponuja, da bi tudi biciklistične proteste pojasnili z duševno motenostjo z Janšo.

Ampak to bi bilo preveč preprosto. Najlaže je nekoga, ki ga ne razumeš, razglasiti za norega. Ni spoštljivo. Ne terja nobenega napora. Ne terja nobenega soočenja z lastnimi predstavami o svetu in okolici.

So izjeme. Kdo tudi je nor. Kdo je tudi zloben. Kdo tudi bolezensko sovraži. Kdo si tudi želi konflikta. Kdo za svojo patologijo išče množico, v katero bi se lahko skril. Ampak to niso vsi. Verjeti želim, da je patologija omejena na majhno manjšino, katerih manire poznamo tudi s spletnih omrežij. Večinoma pa gre pri tem kolesarjenju za dobronamerne državljane. In te bi rad razumel.

Minila so že tri kolesarjenja, pa še vedno nismo slišali prepričljive racionalne razlage, zakaj protestirajo

Psihologi radi človeško mišljenje delijo na racionalno in čustveno komponento. Haidt je razliko pojasnil z jezdecem in slonom (vir): jezdec predstavlja razum, slon pa čustva, intuicijo, hitro razmišljanje brez pretiranih analiz (vir). In Haidt in drugi so ugotavljali, da odločitve sprejema slon. Odločamo se intuitivno. Razum vključimo šele, ko moramo svojo odločitev pojasniti, razložiti, najti »pametne« razloge, zakaj smo se odločili, kot smo se. Jezdec – razum – kot predstavnik za stike z javnostjo pojasnjuje procese, ki tečejo predrazumsko.

V to shemo, da so v ozadju določeni nerazumski procesi, sodijo tudi pojasnila psihologov, češ da protestniki na ulicah in trgih rešujejo svoje probleme z očeti, ne z Janšo. To je odlično obdelal mag. Roman Vodeb (vir). Ampak tudi to pojasnilo je za nasprotnike kolesarjev preveč udobno.

Ko zagovarja čustvene protestnike, Jaspers (vir) piše o čutenju-mišljenju kot o enem procesu, ki vključuje oboje – čustva in razum; da oboje sodeluje pri tem, kako razumeti svet okrog sebe in kako se nanj odzvati in da so čustva enakovredna razumu. Čustva opozorijo, s čim bi se kazalo razumu ukvarjati. Podobno kot po Heideggerju svet razpade na objekte, s katerimi bi se kazalo razumsko ukvarjati šele, ko imamo kakšno težavo z njim.

Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.

In kolesarji seveda imajo s svetom težavo

Težava je, da so, odkar se spomnijo, poslušali, da je največja katastrofa, ki se Sloveniji lahko zgodi, vlada pod vodstvom Janeza Janše. Zadnje volitve so sredstva javnega obveščanja postavile v okvir, kdo gre z Janšo in kdo ne. Desetine naslovnic Mladine so iz kioskov kazale podobo pošasti. Zadnja na vrhuncu epidemije ga je kazala kot virus.

Njegovemu prihodu na oblast bi morale slediti diktatura, zaplembe številk Mladine, zapiranje novinarjev, prepoved delovanja političnih strank, revščina, vojska na ulicah, državni udar, pretepanje protestnikov, internacija na Goli otok … To ni folie à plusieurs, norost množice, tako dnevno strašijo sredstva množičnega obveščanja.

In nikakor se nič od tega ni zgodilo. Predstava o resničnosti in resnična resničnost sta se pokazali kot povsem nasprotujoči si. Kako uskladiti prosto kritizerstvo na temo vlade v sredstvih javnega obveščanja, prosto kršenje pravil o epidemiji, prosto protestiranje … s propagando, da Janša pomeni konec sveta?

Resničnost in predstavo o njej je treba uskladiti. Kako privid z resničnostjo uskladiti bolje kot v družbi tistih, ki tudi verjamejo v privid? »Deset tisoč ljudi se ne more motiti. Torej imam prav. Res se je zgodil državni udar, res ni več demokracije, res so volitve do nadaljnjega odpovedane, res je bil Janša za predsednika izvoljen za mandat bez ograničenja.« Tako mislijo.

Pametni seveda ne bodo svojemu razumu pustili, da bi okrog razlagal, da protestirajo zaradi naštetega. S prostim očesom se vidi, da ni nikjer tankov na ulicah niti vojakov na vogalih. In bodo našli, da protestirajo, ker korupcija, ker pisma v tujino, ker kadrovske menjave, ker Janša čivka. Ampak niso bili na ulici, ko je bila korupcija dokazana, npr. o žilnih opornicah, ko so levičarji pisali v tujino in se pritoževali čez desno politiko, ko so kadrovsko menjali na drugi strani.

Ostanejo pravzaprav samo Janša in njegovi tviti

O tem, kako si je Deng Šjaoping prizadeval modernizirati Kitajsko, kroži šala, da se je peljal proti križišču in ga je šofer vprašal, kam naj zavije, levo ali desno. Deng da je rekel: »Vklopi levi žmigavec in zavij desno.« Polni socialistične retorike in rdečih zastav z zvezdami so Kitajci odprli vrata kapitalizmu in država je obogatela. Janša kot da bi počel ravno obratno. Kar naprej vklaplja smernike za v desno, ko pa je za volanom, vozi bolj ali manj naravnost. Če ne celo levo z vsemi temi bogatimi socialnimi ukrepi. Nobene »desne« reforme mu ne očitajo niti ni privatiziral bolj kot leve vlade. Da vozi naravnost, nihče ne opazi, ker se vse bliska od smernika. Desnega.

In ti smerniki so moteči. Nekateri žaljivi, nekateri nesramni, nekateri pa zadenejo naravnost v slabo vest njegovih nasprotnikov. Zapiči in potem še dreza v rano. Ne pušča prostora za umik. Pritisne ob steno. Čeprav sem prepričan, da so ga nekje na obramboslovju učili, da dober vojskovodja vedno pušča nasprotniku prostor za pobeg. Možnost umika zmanjšuje voljo do borbe. In bistveno – na koncu šteje, kam se pripelješ, ne kakšne signale daješ.

Ja, tviti so moteči, ampak ponavljam, če ni hujšega …

In za povprečnega državljana ni nič hujšega. Je pa hudo za vse tiste, ki se nadejajo, da jim bo država delala usluge. Usluge na drobno za tiste nevladne organizacije in sredstva javnega obveščanja, ki si jih leve vlade plačujejo, da imajo podporo »civilne družbe«. In na debelo za omrežja, ki potrebujejo državo zato, da so njihovi posli bolj donosni, ki zmagujejo na razpisih, ki dobavljajo medicinsko opremo z bogatimi maržami, tudi ko ni izrednih razmer.

Za te kroge so protestniki na kolesih samo koristni idioti, ki bodo omrežjem omogočili, da si bodo postavili bolj uslužno vlado. V sredstvih javnega obveščanja bomo brali, da je prinesla politično stabilnost, saj o njej ne bodo grdo poročali. In koristni idiot sem tudi jaz: ker se vtikam, ker si želim, da bi politične zadeve reševali vsaka štiri leta na volitvah, vmes naj se pa dela. In tako v vzporednem vesolju menda pomagam diktaturi.

Skratka

Podobno udobno, kot je protestnike mogoče na lahko opraviti kot nore, je tudi Janšo udobno odpraviti kot diktatorja. Ne drži ne eno ne drugo. Janša bi lahko več vozil in se manj ukvarjal s smerniki. V prometu jih itak nihče več ne uporablja. Še posebej ne biciklisti. Te prosim le, da vozijo v pravo smer po kolesarskih stezah in da gredo dol s koles na prehodih za pešce.

18 KOMENTARJI

  1. Vedno vkljucim smernik, preden z avtom zavijem. Ko vozim kolo in zavijam v levo, vedbo nakazem z roko, potem ko sem pogledal nazaj. Red mora biti. Na prehodih za pesce pa praviloma ne grem dol s kolesa. Le zakaj naj bi sel?

      • Hvala AlFe, ker ste mi razlozili, kaj je vsebina tega clanka, ker sam tega nikoli ne bi mogel dojeti. Cakam tudi na vas pred casom obljubljeni prevod, lahko tudi v albanscino ali turscino, da bom razumel covid epidemijo, kot je treba.

        • Oh, čisto sem pozabil, da ste zatajili priljubljeni jezik vašega ljubljenega vodje, to je albanščina. Le kako to, da upate javno povedati, da je še ne znate, ko pa je vaš vodja doktoriral v Albaniji? Hrabri ste, nedvomno ste hrabri.

          Aja, vi hočete razumeti covid epidemijo? Ne, tega pa vam ni dano. Pa tudi prepovedano, ker potem ne bi mogli biti več biti koristni idiot po angleškem slovarju:

          In political jargon, a useful idiot is a derogatory term for a person perceived as propagandizing for a cause without fully comprehending the cause’s goals, and who is cynically used by the cause’s leaders.[1][2] The term was originally used during the Cold War to describe non-communists regarded as susceptible to communist propaganda and manipulation.[1] The term has often been attributed to Vladimir Lenin[3].

          • AlFe,
            na vsak vaš kolikor toliko pameten komentar, napišete pet neumnih.
            Kljub vašemu obilnemu citiranju iz Svetega pisma s svojimi neumnimi opazkami dobro vzdržujete povprečje levičarjem koristnega idiota.

  2. Kolesarska predstave so eden izmed simptomov obolelosti slovenske družbe. So rezultat šolske, medijske, kulturniške, naravno religiozne in druge vzgoje. Problem je: nezmožnost razmišljanja s svojo glavo. Razmišljanje s svojo glavo zahteva določen napor, ki je mnogim odveč. Bolj udobno je verjeti samozvanim avtoritetam. V svojem prizadevanju po udobju prav tako niso zmožni spoznati, da gre za lažne avtoritete, ki ustvarjajo koristne idiote. Te “avtoritete” so pri nas ustvarile sen vsake diktature, a ne Janševe, ampak tistih, ki vpijejo Janša je diktator.

    Tako so ustvarili celo hierarhijo koristnih idiotov. Na vrhu so nekakšni “akademiki”, sledijo jim šolski in medijski delavci, ki sebi pravijo novinarji, pa ljudje v raznih nevladnih organizacijah itd. Na dnu so kolesarji, ki ne spadajo drugam.

    Od nobenih idiotov ni pričakovati, da bi kaj prispevali k razvoju države in družbe. Tudi od koristnih idiotov ne. Ta pojav je eden izmed večjih razvojnih problemov naše države. To je strateška težava naše družbe, ki terja nujen obrat.

    • Ne vem, če lahko še uporabljamo naziv naša država, ker to ni več! Počutim se kot nekdo, ki se je izgubil v nekdaj poznani in njemu ljubi deželi, ki umira v krčih brezumja! Mar smo si zaslužil teror ponorelih biciklistov in grabežljivih nosilcev izprijene ideologije, ki nam nasilno jemljejo ponos in spoštovanje domovine, ki je postala arena politčnega nasilja in norosti! Mar si zaslužimo, diktaturo
      samozvanih odrešenikov s srhljivo preteklostjo!

    • Absolutno se strinjam. Mislim, da je dr. Turk, ki ga zelo cenim, tokrat malce skrenil v vsegliharstvo. Kolesarji pa so bodisi zategnjeni levičarski aktivisti na dragih biciklih ali pa ljubljanska afnarija ljudi, ki so vsega siti in naveličani, oboji pa anarhisti, katerih himna je “Imamo se fajn…” Če še tako izbiram besede za njihovo poimenovanje, ne morem mimo drhali. Da, malovredne drhali!

  3. Malo manj kot dva stoletja je že znano:

    “Sedaj se legalizirano krajo lahko izvede na neskončno načinov. Zato imamo neskončno število načrtov za organiziranje te kraje: carine, zaščita, korist, subvencije, spodbude, progresivna obdavčitev, javno šolstvo, zagotovljena delovna mesta, zagotovljeni dobički, minimalne plače, pravica do pomoči, pravica na orodjih delovne sile, zastonj krediti, in tako naprej in tako naprej.”
    “Ko kraja postane način življenja za skupino ljudi v družbi, sčasoma za sebe ustvarijo pravni sistem, ki krajo legalizira in moralne zakone, ki krajo poveličujejo.”
    Frédéric Bastiat (1801-1850)

    No, pa ta možakar ni nič novega odkril. Že malo manj kot pred tremi tisočletji je sloviti Sokrat razmišljal:

    »Demokracija bo plačala, ker bo hotela ustreči vsem. Reveži bodo želeli premoženje bogatih in demokracija jim ga bo dala. Mladi bodo želeli biti spoštovani kot starejši, ženske bodo hotele biti kot moški, tujci bodo hoteli staroselske pravice in demokracija jim bo to dala. Tatovi, goljufi in moči željni kriminalci bodo želeli pomembne državne funkcije, kar jim bo demokracija omogočila, in ko bodo ti demokratsko prevzeli oblast, se bo rodila hujša tiranija, kot je vladala za časa katere koli monarhije ali oligarhije.«

    No, pa tudi sloviti Sokrat ni nič novega odkril, Stvarnik je nekje takoj na začetku posvaril ljudi:

    Glej, danes sem položil predte življenje in srečo, smrt in nesrečo, ko sem ti danes zapovedal, da ljubi GOSPODA, svojega Boga, da hôdi po njegovih poteh in izpolnjuj njegove zapovedi, zakone in odloke. Tako boš živel in se množil, in GOSPOD, tvoj Bog, te bo blagoslavljal v deželi, v katero greš, da jo vzameš v last. Če pa se tvoje srce obrne in ne boš poslušal in se boš dal zapeljati, da bi se priklanjal drugim bogovom in jim služil, vam danes naznanjam, da boste gotovo uničeni; ne boste podaljšali dni v deželi, v katero greš, ko greš čez Jordan, da jo vzameš v last. (5 Mz 30, 15-18)

    In katera so Stvarnikova pravila za srečo? Za kolesarje je tu eno:

    V potu svojega obraza boš jedel kruh, dokler se ne povrneš v zemljo, kajti iz nje si bil vzet. Zares, prah si in v prah se povrneš.« (1 Mz 3,19)

  4. Mislim, da je bilo v Casniku vedno veliko strinjanje, kako je medijska scena Slovenije in na drugi strani njeno pravosodje oboje velik problem in odmik od demokraticne normalnosti. Oboje je pred volitvami se kako upraviceno deklarirala tudi stranka ( med drugim so jim protizakonito leta po sodiscih vlacili predsednika in ga celo zaprli), ki je dobila znatno relativno vecino.

    Nisem mnenja, da bi zaradi ljubega miru ti isti ljudje, ko so zdaj na vladi, morali pustiti problem ob strani. Oblast je za to, da se evidentni problemi resujejo. Tudi z internacionalizacijo, ce je treba, zlasti v okviru EU, katere del smo. Podpiram Logarjevo pismo, cetudi dviga veliko nervozo na levi.

    Upraviceno npr zahtevamo pravosodje, ki bo voljno in sposobno sprocesuirati korupcijo vseh, ne glede na socialni status ali kakrsnokoli opredelitev. Kjer ni nedotakljivih. Pravosodje, ki bo voljno sprocesuirati recimo milijardni NLBIrangate, za katerega se z Lune vidi, da gre za kaznivo dejanje.

    Cista beda so ob pravosodju, ki to absurdno zavraca, tudi mediji, ki jih omenjena mega afera ne zanima in obenem napihujejo nabave zascitne opreme in ventilatorjev na nacin, da je ocitno jasno, da jim gre samo za diskreditiranje vlade na zavajoce nacine.

    Smernike rabimo, prometna pravila tudi in udelezence, ki spostujejo na podlagi razumnega dogovora sprejeta pravila. To je nacin, da hitreje in z manjsim stresom pridemo iz tocke A v tocko B in da se izognemo prometnim nesrecam.