Država, to sem jaz

43
Informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar je predala posle novi informacijski pooblaščenki Mojci Prelesnik. Ljubljana, 17. julij 2014. Foto: STA

Rek Država, to sem jaz, je pripisan Ludviku XIV., imenovanemu tudi Sončni kralj. Vsak napad nanj se je obravnaval kot napad na Francijo, in to je bilo seveda nedopustno, ker je Francija od boga dana in zato sveta. Zato je bil vzpostavljen sistem vohunov, ki so odkrivali, kdo nasprotuje kralju. Podobno je bilo (ali še vedno je) pri vseh samodržcih. Za vse tiranske države je značilna personalizacija oz. poistovetenje države z njenim voditeljem ali družino, kateri pripada: Tudorska Anglija, Habsburška monarhija, Hitlerjeva Nemčija, Stalinova Rusija, Titova Jugoslavija ipd. Mnogi se še dobro spominjamo zaščite lika in dela tovariša Tita in zloglasnega 133. člena kazenskega zakonika SFRJ. Posamezniki, ki poosebljajo državo (režim), so nedotakljivi, kar se doseže z ustreznim sankcioniranjem.

Personalizacija ali poosebljanje pa se ne dogaja samo na nivoju države, temveč se pogosto pojavlja tudi pri posameznih inštitucijah. Posebej je to značilno za države, v katerih se vzorci, pridobljeni iz preteklih izkušenj, še vedno uveljavljajo v družbi. Med te države oz. družbe sodi na žalost tudi naša država, ki se nikakor ne more izkopati iz dediščine totalitarizma.

Neodvisne inštitucije so izjemnega pomena za demokracijo

Da bi državljane zaščitili pred samovoljo oblastnikov, politike ipd., smo vzpostavili poleg že vzpostavljenega sistema sodstva, državne uprave z nadzornimi organi (npr. inšpekcijami, policijo ipd.) še kup neodvisnih institucij, kot so npr.: Računsko sodišče, Varuh človekovih pravic, Komisija za preprečevanje korupcije, Informacijski pooblaščenec, Varuh konkurence ipd. Namenoma sem vse inštitucije napisal z veliko začetnico, ker sem prepričan, da so vse v demokratični družbi nujne. Ključno zanje je, da ostajajo neodvisne, predvsem pa da je vzpostavljeno zaupanje vanje, ker le na ta način lahko ustrezno opravljajo svoje naloge.

Zaposleni v teh inštitucijah so izbrani izmed običajnih državljanov strokovnjakov (vsaj bili naj bi). Način izbire je različen in se v to sedaj ne bi spuščal. Pri sprejemanju svojih odločitev so lahko manj ali bolj uspešni, nikakor pa niso nezmotljivi. Zato obstajajo tudi njim nadrejeni organi. Formalno nezmotljiv je tako in tako samo papež papež. Z ravnanjem in obnašanjem si krepijo ali slabijo ugled in s tem zaupanje javnosti. Na žalost pa se pri nas vse prepogosto dogaja pojav personlizacije inštitucij, ko se kritika odločitev predstavnikov inštitucij ali njihovo ravnanje v javnosti predstavlja kot napad na inštitucijo.

Največ škode ugledu in verodostojnosti naredijo zaposleni v nadzornih inštitucijah

Če si vzamemo za primer predsednika Računskega sodišča, kjer je vsak dvom o njegovi kredibilnosti (pogodba s FIFO, več o tem: TUKAJ) oz. sum o politizaciji pri njegovem pregledovanju ravnanja vlade ob koronski krizi obravnavan kot napad na neodvisno inštitucijo, je takoj vidno, da se je zaradi odziva na kritiko bistveno zmanjšalo zaupanje v inštitucijo pri velikem delu slovenske javnosti. Najmanj nenavadna odločitev Komisije za preprečevanje korupcije, glede na združljivost funkcije z Veselovim popoldanskim delovanjem, je v to isto godljo pripeljala tudi Računsko sodišče, ki pa ima tako in tako še veliko masla na glavi iz predhodnih odločitev (npr.: premoženje Janše, Jankovića ipd.). T. i. napadov na sodišče, tožilstvo (še posebej Ustavno sodišče v zadnjem času) tu sploh ne bi omenjal.

V resnici je vse skupaj obrnjeno. Nihče od zunaj ne more tako hudo načeti integritete inštitucije kot zaposleni funkcionarji ali uradniki v inštituciji sami. Njihova verodostojnost (lahko bi to poimenovali tudi s pravim imenom strokovna avtonomija, več sem o tem pisal npr. v: TUKAJ) je zato pod velikim vprašajem.

Velik del javnosti zato zelo upravičeno dvomi o verodostojnosti nadzornih inštitucij, drugi del javnosti pa je prav navijaško navdušen nad »njihovo pokončno držo« proti Janševi strašni diktaturi.

V Avstriji dosledno upoštevajo PCT, pri nas pa neodvisne inštitucije nasprotujejo boju proti koroni

Pred kratkim sem se vrnil iz sosednje Avstrije (ki ima že kar dolgo dobo demokratične ureditve) in bil presenečen nad upoštevanjem odlokov njihove vlade v zvezi s pandemijo. Nikakršne možnosti ni bilo za vstop v kamp ali kopališča brez potrdila PCT (3 G regel, več TUKAJ). Da o vstopu v državo na mejnih kontrolah s Slovenijo sploh ne govorimo. Najina starejša prijateljica iz kampa,[1] ki ima že 88 let in se ni hotela cepiti, se je pač morala ukloniti, ker drugače ne bi mogla hoditi na abonmajske koncerte (bila je novinarka, in to kulturne redakcije) oz. na fizioterapijo. Testiranje je pač zamudna in zoprna zadeva. Njihovemu ustavnemu sodišču in informacijskemu pooblaščencu verjetno še na misel ni prišlo, da bi nasprotovali ukrepom vlade v boju z epidemijo.

Pri nas je seveda drugače. V bližnjih toplicah sem se pozanimal, ali za vstop potrdilo PCT, pa je prijazna uslužbenka rekla, da je to zaželeno, da pa ne smejo preverjati.

Če rečem tovarišicama Mojci Prelesnik in njeni predhodnici Nataši Pirc Musar, da počneta neumnosti in da delata veliko škodo državljanom, bosta to obe interpretirali kot napad na inštitucijo.

Pa ne napadam inštitucije, temveč njiju in vse druge borce za ohranjanje tekovin revolucije tako na sodiščih kot na drugih ta trenutek na žalost zelo odvisnih inštitucijah. Ob upanju, da bodo te institucije v resnici verodostojne in zaupanja vredne za vse državljane in bomo njihove odločitve sprejemali brez dvoma (čeprav nam ne bodo povšeči), mi na misel vedno prihajata Prešernova verza (vzeto iz konteksta pesmi O Vrba):

Ne vedel bi, kako se v strup prebrača
vse, kar srce si sladkega obeta …

Upanje na uspešno preoblikovanje družbe v sodobno demokracijo v času prehoda je bilo preveliko

Verjetno je bilo naše upanje v času osamosvajanja od totalitarnega sistema in za Slovence neprijazne unitarne države v moderno demokracijo očitno preveliko. Naši pazdarani (islamska revolucionarna garda – čuvarji islamske revolucije več: TUKAJ) v medijih in državnih inštitucijah pač z vsem možnim arzenalom čuvajo dosežke komunistične revolucije. Razen besednega leporečenja o socialnem čutenju do šibkih (npr.: lačni otroci, ubogi otroci, ki še niso videli morja, in druge ustavno zajamčene pravice po njihovem prepričanju, ob čemer sami brez kančka slabe vesti jadrajo, glisirajo oz. se zabavajo na jahtah), s tem v resnici nimajo nič skupnega. Edini cilj jim je molzenje državnega proračuna, pa če zato ostanejo samo oni in vsi drugi izginejo(mo) v po njihovem upravičenem revolucionarnem ognju (prosto po Kidriču).

[1] Kampi so na Koroškem (Avstriji) za 20–40 % cenejši kot na Hrvaškem in mnogi Nemci in Avstrijci menjajo lokacije: odhajajo iz Hrvaške v Avstrijo.

43 KOMENTARJI

  1. Gospod Pucelj,

    veliko nas je, ki razmišljamo podobno. A ne razmišljamo enako. Ne zanima me pretirano ravnanje omenjenih “neodvisnih” inštitucij ob koroni. A tudi sam pripadam slabi polovici skeptičnih Slovencev, ki se nam ukrepi (ne samo v naši državi) zdijo pretirani.

    Saj se spomnite desetdnevne “vojne” za Slovenijo. Verjetno je najbolj razvpit ukaz bil Janšev, naj se vojaške operacije “razpršijo” po celi državi z namenom, da bi vsi sprejeli podobna bremena in ne samo mejni prehodi. Z drugimi besedami TO je začela napadati vojsko. Kje imamo zdaj podoben ukaz? Zakaj se rešuje turistična sezona namesto, da bi se reševalo življenja? Vsi vemo, da je korona za veliko večino ljudi prehladek. A je smrtno nevarna za tiste s šibkim imunskim sistemom, če ne dobijo pravočasne in ustrezne pomoči. Torej bi človek pričakoval, da se bremena porazdelijo in jo čez tole poletje “podkurimo” z ukrepi, ki bi spodbujali druženje, da se čimveč ljudi okuži zdaj poleti in zgodaj jeseni, ko imamo še vsi zadostne zaloge vitamina D in smo krepki. Saj poznate pregovor, da stari ljudje umirajo na … (Rešitev: pomlad.) Torej si ne želimo četrtega vala korone po izčrpavajoči zimi ampak prav zdaj. Zakaj je tako težko sprejeti, da nas je kar nekaj, ki tako razmišljamo? Torej če neodvisne inštitucije podprejo takšna razmišljanja, ne pomeni nujno, da rušijo Janšo. Mogoče so samo slišali krike nezadovoljnih državljanov.

    P.S. Glede discipline se seveda strinjam z vami. A opazili boste, da imajo visoki disciplini ustrezno naši severni sosedje večino časa manj oštre ukrepe in definitivno manj oštro retoriko.

    • Zakaj se pri nas v končni fazi vse reducira na retoriko? Najhujši Janšev zločin je “slaba komunikacija”. To je le dokaz, da ti KULaki nimajo ničesar drugega v roki, ali pa se ne znajo zmeniti, kaj bi pravzaprav radi (poleg želje po oblasti, se razume).

      • Najhujši Janezov zločin je vladanje mimo zakonov. Tak način vladanja je povzročil veliko več smrtnih žrtev kot ta epidemija. Zgodovinsko dokazano.

    • Severni sosedje striktno kontrolirajo drzavno mejo in zahtevajo dokaz PCT za prehod. Dvakrat sem bil v Avstriji letos poleti, obakrat v obe smeri naših na meji ni bilo nikjer.

      Kot napisano v članku, samoumevno je v Avstriji, da pri obisku restavracije, hotela, kopališča, kulturnega dogodka, pokazen dokaz PCT. Brez tega ostaneš zunaj. Nihce ne dela iz tega problema, ne zaposleni, ne klienti.

      Zakaj Avstrijci lahko, pri nas je to konec sveta in diktat, ki kliče k uporu, ulici, prevrat?!

    • Kdo je tu padel na glavo? In zakaj vedno ta histericni s strani institucij in medijev neverjetno podprt upor, ko je v skupno dobro treba nositi masko? Ko se je treba testirati? Zakaj ni najmanjšega upiranja v Avstriji, ko se vsi, ponavljam vsi šolarji, dijaki večkrat tedensko brez ugovora tako solajocih se kot pedagoškega kadra redno obvezno testirajo na covid19 z brisom nosne sluznice? Najmanjšega negodovanja ni. Vsi razumejo, da je to, enako kot maska, v skupno dobro. Da je to način, da se odvija v pogojih epidemije kolikor toliko varen pouk v živo in ne na daljavo.

      Ampak ravnatelj srednje šole na avstrijskem Koroškem je jasno povedal, da je to na njihovi soli problem samo za tiste dijake ( in njihove starse), ki v to šolo prihajajo iz Slovenije.

      Če so Avstrijci res imeli obcasno blažje omejevalne ukrepe kot v Sloveniji, je bilo to zato, ker so vecino časa njihove številke obolevanja za covid19 mnogo nižje kot v Sloveniji. ( Ker je očitno v Sloveniji znaten del prebivalstva ignorantski do te bolezni, do sočloveka in do skupnosti in se priporocenih strokovnih ukrepov iz ignorance ali celo aktivnega upiranja ne drzi.) In imajo Avstrijci na drugi strani mnogo bolj bogat (s sredstvi in kadri) zdravstveni sistem z bistveno večjimi rezervami od slovenskega. Slovensko zdravstvo je 2 in 3 valu delovalo na robu zmogljivosti in z nadcloveskimi napori krpalo vrzeli. V zahvalo pa so od primitivcev odgovorni dobivali kaj? Zmerjanja. Zasledovanja in šikaniranje na ulici. Groznje. Pljunke v obraz.

      Slovenski omejevali ukrepi zoper covid19 so bili mačji kašelj v primerjavi z ukrepi v Italiji, Španiji, Franciji, Novi Zelandiji. Mimogrede, v državah, ki so jih v času epidemije vodile leve vlade. Blejanja o “Janševi diktaturi in fasizmu” so lahko nek hitri IQ test, ki izloci najbolj zabite med zabitimi.

      Odnos do cepljenja pa sploh Slovence dela za najbolj protiznanstven, nemoderen in iracionalen narod v Evropi. Psihopatologija na nivoju posameznika in mnozic je tu tako skrajna, da bi ocitno mnogi raje umrli kot da bi se pustili cepit.

  2. Skratka, razocaran sem ne nad ostrostjo ukrepov proti covid19 v Sloveniji, ampak nasprotno do velikih popuscanj, ki jih s strani NIJZ, ministrstva za zdravje in vlade vse pogosteje doživljamo. Čim več bo popuščanja, tem hujše bojo številke obolelih, hospitaliziranih in umrlih letos jeseni in pozimi.

    Vsako človeško življenje je vredno več kot materialne, politične in druge dobrine. Zakaj vlada in strokovni organi popuscajo pred takšnimi očitnim malicioznezi kot so informacijska pooblaščenka ali sef SVIZa? Ali tudi ustavno sodišče. Človeška zivljenja so neskoncno vec vredna od kapric bavconoidno prokomunisticne večine trenutne sestave ustavnega sodišča.

    PCT kriterij mora zdržati in se uveljaviti v Sloveniji, tako kot drugod v civilizirani Evropi, pa karkoli razne rdeče klike v svojem bolestno nagajanju počele, da bi ga preprečile.

    Zakaj vlada oz minister za zdravje po nocojšnjih novicah popušča glede zahteve po PCT od vseh zaposlenih v šolstvu? Zakaj?! Vsak pri zdravi pameti lahko sklepa, da prostovoljno samotestiranje niti približno ne bo enako učinkovito. Ce bojo popustili pred sodniških rdečimi politikanti, bojo popustili povsod. In bo v mesecu ali dveh spet katastrofa v bolnicah.

    Popuscanje danes tudi pomeni tudi zapiranje sol in fakultet najkasneje v oktobru. In se marsičesa. Kulture, bogoslužja, sporta. In gospodarstva.

    Strogo ukrepanje bi edino omogočilo, da bi verjetno vse ostalo odprto. Verjetno. To pomeni striktno: maske, distanca, higiena. Plus PCT obvezno za vse. Cepljenje, cepljenje in se enkrat cepljenje. Za preostale obvezno testiranje na 2 dni, samoplačniško razen za tiste, ki se ne smejo cepiti.

    • IF, prosim, da nehaš zganjati paniko in se osredotočiš na dejanske probleme. O njih sem že pisal. Ne, ne umirajo množično otroci pač pa umirajo osebe z zaradi civilizacijskih bolezni oslabljenim imunskim sistemom. Da, med njimi je tu in tam tudi kakšen otrok. Seveda na kemoterapiji srečujemo tudi otroke, a so tam večinoma starejši, saj gre za leta in leta zgrešenih civilizacijskih navad. Tako bo končno treba resno vzeti opozorila WHO o rakotvornosti rdečega procesiranega mesa. Ne, v pošteni družbi, kakšno ti zagovarjaš, tega ne bi smeli prodajati na oddelku za hrano, pač skupaj s cigaretami jasno označeno kot hazardiranje z zdravjem.

      A obstajajo tudi enostavnejše rešitve. Na Zahodu pojemo v povprečju 15 gramov soli, čeprav je dnevno priporočena količina le 5 gramov. Dejansko še od te priporočene potrebujemo le eno četrtino za pomembne življenjske funkcije, ostalo je pač tako, ker je sol tako poceni, pa ni težko zaužiti dovolj še za ostale funkcije. No, znano je, da prekomerno uživanje soli med drugim zvišuje krvni pritisk. Zakaj o tem nakladam? Zato ker je znano tudi, da je najenostavnejša ločnica med lažjim in težjim potekom kovida za starejše od 65 let prav višina krvnega tlaka. Torej če hočemo ob naslednjem valu dovolj prostora v naših bolnicah za vse starejše, jim moramo na nek način preprečiti, da jedo toliko nezdrave soli. Znano je, da je veliko preveč soli v kruhu. Da o konzervah (da tudi tistih iz rdečega procesiranega mesa) ne govorimo. Britanci so glede tega ukrepali na najenostavnejši možni način. Če je verjeti mojemu viru “News in Slow German”, so podražili tako sol kot tudi rafiniran sladkor.

      Zdaj pa prosim nehaj zganjati paniko, ker slabo psihično počutje prav tako zmanjšuje imunost.

      • Egoizem, egocentrizem in še enkrat egoizem, kajne, mag. Igor Đukanović?
        In neznanje, seveda.

        Upam, da se nimate za znanstvenika, ko trdite, da “vsi vemo, da je korona za veliko večino prehladek” in vas prav nič ne briga, če obolenje Covid po vsem svetu še vedno smrtno ogroža ogromno množico ljudi – med katere pa samega sebe očitno ne prištevate?!?

        Ko “pametujete”, da zaradi Covida umirajo zgolj ljudje s šibkim imunskim sistemom, ki kot češ niso dobili pravočasne in ustrezne pomoči, poveste zgolj to, da nič ne veste!

        Obolenje Covid-19 je nepredvidljivo. Zaradi te bolezni je po vsem svetu utrpelo težke zdravstvene zaplete, hude zdravstvene posledice ali celo umrlo mnogo mlajših ljudi, ki so bili, preden jih je doletel Covid, popolnoma zdravi in tudi zelo fit. Deležni so bili vse medicinske oskrbe, ki jo je tisti hip znalo ponuditi zdravstvo, a so kljub temu umrli.

        Mattia Maestri, 38-letnik iz Codogna v Italiji, poimenovan ‘paciente nro 1’ (prvi potrjen primer hospitaliziranega pacienta s Covid v Ita), je bil v času okužbe z novim koronavirusom vzdržljivostni športnik, maratonec in nogometaš. Pred tem popolnoma zdrav mlajši moški je zaradi Covid pljučnice padel v komo in za tri tedne pristal na respiratorju v intezivni negi. Imel je zgolj veliko srečo, da je preživel, prav lahko bi umrl.

        Upam tudi, da se nimate za znanstvenika, ko trdite, da bi morali uvesti ukrepe, “ki bi spodbujali druženje, da se čimveč ljudi okuži zdaj poleti in zgodaj jeseni, ko imamo še vsi zadostne zaloge vitamina D in smo krepki”.
        Vaše trditve so namreč popolnoma neodgovorne, šarlatanske in neznanstveno otročje! Ob teh vaših trditvah se sprašujem, kako ste pridobili naziv ‘magister znanosti’?????

        Pa dajte, poskusite razložiti, zakaj v Indiji ljudje (med temi tudi mnogo mlajših od 45 let) množično umirajo zaradi Covida, medtem ko se tam vendarle povečini prehranjujejo na podobno vegansko-vegetarijanski način  kakor vi, obenem pa se množično družijo ter uživajo tudi relativno veliko sončnega obsevanja – torej bi ljudje v Indiji morali kar pokati od imunosti na novi koronavirus, če bi prehrana in sončenje, kot ga ponujate s svojim banalno popreproščenim pogledom na svet, reševala vse zdravstvene probleme…
        V resnici pripadniki indijskih bogatih slojev bežijo pred okužbami na varno v tujino, pripadniki nižjih kast pa ravno zaradi širjenja okužb na množičnih druženjih množično umirajo…
        … ampak vam vaš egocentričen in neznanstven pogled na svet vsega tega ne prikaže…

        https://www.google.com/amp/s/www.independent.co.uk/asia/india-young-people-dying-covid-b1852321.html%3famp

        https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/world-asia-india-57005563.amp

      • Gospa Vanja. Predlagam, da se nam ob priložnosti predstavite. IF se je že. Gospod je po poklicu novinar, ime mu je Igor. Čeprav ima glede korone veliko bolj radikalno stališče od vašega in ga tudi z veliko večjo zagnanostjo brani, to počne na neprimerno bolj kulturen način.
        Tudi sam se nisem podpisal s pravim imenom in priimkom, zato da bi poenostavil ad hominem “argumente” zoper mene, pač pa da demonstriram, da stojim za svojimi besedami. In tudi da sam sebe prisilim, da mi ne popustijo živci niti v političnih debatah.
        Žaljenje je namreč kaznivo. Po drugi strani pa je res tudi, da slovenski organi pregona “ne znajo” odkriti dejanske identitete anonimnih spletnih komentatorjev z eno samo izjemo – če se zamerijo Cerarjevemu korumpiranemu ministru.

        • Se opravičujem. Ko si se nam predstavil, sem našel članek podpisan z enakim imenom, pa sem očitno sklepal na prvo žogo. Sorry, ni bilo nalašč.

        • Oprostite,
          gospod Đukanović, s čim, menite, da vas žalim?

          Če se mogoče čutite užaljenega, ker postavljam pod vprašaj vaš akademski naziv, vam sporočam, da so
          vaše trditve v zvezi z obolenjem in pandemijo Covid19 pač enostavno dokazljivo popolnoma neznanstvene – kar je vsekakor presenetljivo za človeka, ki se v bazi Sicris predstavlja z naslovom ‘magister znanosti’.

          No, nedvomno ste lahko znanstvenik na matematičnem področju, toda z znanstvenega vidika je najmanj nenavadno, da se obenem suvereno, a popolnoma neznanstveno, dotikate medicinskega področja, o katerem očitno veste zelo zelo zelo malo.
          Ali morda menite, da bi kot magister matematike lahko zdravili in reševali pred smrtjo bolnike s Covid? Ne, tega ne znate in ne morete, zato menim, da so vaše ideje o spodbujanju množičnih druženj in s tem širjenju okužb ter posledično večanju smrti zaradi Covid skrajno neodgovorne.

          Seveda so nekatere vaše pripombe o škodljivosti pretiranega uživanja določenih hranil utemeljene (kot je navedel že IF), a to ničesar ne prispeva k verodostojnosti vaših trditev o imunosti proti Covid in predlogov za načrtno širjenje okužb – o vsem tem pač nimate razčiščenih pojmov, milo rečeno.

          Žal sploh niste edini med visoko izobraženimi posamezniki, med temi so celo taki z medicinskimi diplomami, ki v pandemiji Covid zbujate skrajno nezaupanje v medicinsko znanje in medicinska dognanja ter v strokovno priporočene ukrepe proti širjenju okužb, obenem pa širite še popolno nezaupanje v (relativno) nova cepiva proti koronavirusu Sars-Cov-2, ki zanesljivo preprečujejo težji potek obolenja Covid!

          Če ste zaradi mojih opazk užaljeni, se vam opravičujem, toda o neznanstvenosti vašega pristopa do koronavirusne tematike še vedno mislim popolnoma enako.

          • Ne, opletanje z mojim nazivom se mi zdi predvsem smešno. Žali me: “Egoizem, egocentrizem in še enkrat egoizem”.

          • O egoizmu sklepam na osnovi vaših izjav, da vam Covid ‘”prehladek” že ne bo prišel do živega in hkratnemu izpostavljanju ideje, da bi bilo treba spodbujati množična druženja, s čimer pa se okužbe dokazano širijo ter se posledično veča število obolelih in umrlih zaradi Covid.

            Zase pač predvidevate, da vas zagotovo ne bo doletela hujša oblika obolenja, zato javno propagirate anticepilstvo proti Covid.

            Taka stališča se mi pač zdijo egoistična in egocentrična.
            Najmanj, kar bi lahko storili med pandemijo, je, da ne bi razkladali svoje anticepilske agende.

          • Vanja, v Sloveniji se takole čez palec skoraj polovica odraslih ne bo cepila. Zanje je bolje, da korono prebolijo sedaj kot na pomlad. Kje v tej izjavi vidite mene? Govorim o skoraj milijonu slovenskih državljanov.

          • P.S. Pravzaprav pa ne razumem sebe, zakaj si dovolim, da se pogovarjam v takšnih pogojih.

          • Koliko odraslih se bo v Sloveniji dejansko cepilo, bomo šele videli… nekateri imajo pač “dolgo lajtngo”, kot se reče.

            Menim, da že septembra, ko bo pričel pouk v šolah, ki bo omogočil porast okužb ter nato karanten in hospitalizacij, pričakujem, da se bo veliko ljudi, ki tega do zdaj niso storili, cepilo.

            Upam si celo domnevati, kaj bi se zgodilo, če bi cepiv nenadoma začelo primanjkovati in ne bi bilo več možno izbirati med različnimi znamkami cepiv – ljudje bi navalili na cepilna mesta in zahtevali svoje odmerke, zraven pa bentili, zakaj ne morejo izbirati!
            Zdaj, ko je na voljo dovolj cepiv, da med temi lahko celo izbiramo in še zastonj so, slovenskim državljanom, v nasprotju z državljani večine drugih evropskih držav, za cepljenje ni veliko mar.

            Nenazadnje menim, da je velik delež proticepilcev v Sloveniji tudi rezultat dobrega leta in pol protivladnega medijskega nabijanja! Rtvslo in popt tv sta z neprestanim promoviranjem politične opozicije in protivladnih protestnikov gotovo med najzaslužnejšimi za izgradnjo in krepitev nezaupanja državljanov v vladne protiepidemiološke ukrepe, ki so na koncu rezultirali v cepljenje proti Covid.

            Da o čudnih medepidemičnih odločbah večine ustavnih sodnikov in čudaških zahtevah informacijske pooblaščenke niti ne govorimo…

      • Saj ima IĐ celo prav, da bi bilo za mnoge bolj zdravo, če bi reducirali količino rdečega mesa. Celo za večino bi bilo bolje, če bi uživali znatno manj soli. Pa bi lahko dodali rafiniran sladkor, nasploh industrijsko predelano hrano, transmascobe, hamburgerje, pice, energetske pijace itd,itd. Ampak IĐ pise na način, da preusmerja pozornost. Povezava, ki jo omenja z visokim pritiskom, zelo mozno obstaja, a je vseeno precej postranske teze. Covid epidemijo ni razumno obravnavati z levo roko. Predvsem je pa žalostno gledati, ko obstajajo orodja na podlagi izjemnih dosežkov moderne znanosti, da bi si ljudje lahko pomagali in jim je to nudeno zastonj, pa mnogi nočejo niti sebi, niti bližnjim, eni pa celo delajo vse, da bi bili kot narod neuspešni. Čim huje, tem bolje. To je sociopatstvo, ki ga ne morem razumeti.

        Ejti Stih, slikarka, hcerka Bojana Stiha in Melite Vovk, živeča vecino odrasle dobe v Boliviji, pravi, kako bi tam bili ljudje srecni, ce bi lahko prišli do cepiva. Osebne prijatelje ima, vec njih, ki so trenutno življenjsko ogrozeni zaradi covida19 v tamkajšnjih bolnicah. Mnogi dajejo svoje življenjske prihranke, da so lahko tretirani v bolnicah z upom na uspeh. Za večino zdravil je edina možnost, če jih plačajo iz lastnega žepa. Pri nas pa tole. Mogoce si pa zaslužimo, da kot narod propademo in da na tem planetu ostanejo bolj zdravorazumski pripadniki človeške rase.

      • O, IF, zdravo! 🙂

        Verjamem, da se najdejo takšni, ki si želijo, da ljudje čimbolj trpijo. A ne verjamem, da jih je veliko. Prav tako so redki obdani s samimi somišljeniki. Tako sem pred nekaj dnevi po dolgem času srečal gospo, ki je rizični skupini in je bila precej zaskrbljena. Že leta (zaradi ene slabe izkušnje v mladosti) nisem dal krvi, a, če bi slišal, da je ta gospa v bolnici, bi jo naslednje jutro na tešče šel dati. A ne, nisem se pripravljen cepiti.

        Na cepljenje lahko gledamo zelo “lokalno” v smislu moji trije sorodniki so rizična skupina, zato si močno želim, da se cela Zgornja Kungota cepi. Lahko pa gledamo tudi globalno. WHO poziva bogate države, da v svojem interesu poskrbijo za dostopnost cepiva za najbolj rizične skupine tudi v najrevnejših državah. To je v našem interesu, zato da ne uvažamo korone od tam. In zato da mutira. Na otrocih ne bo mutirala, saj oni tudi, če zbolijo, prebolijo asimptomatsko, kar najbrž pomeni, da se v njih namnoži zelo malo virusa. Ki ga za povrhu še ne kihajo v druge. Tako je sebična logika cepimo vse otroke kontraproduktivna. Veliki igralci a la EU tu pravilno zaznajo svoj interes in zahtevajo prostovoljnost cepljenja. Vsak Evropejec zase bolje od svojega doktorja čuti, ali je v rizični skupini. Mnogi se na podlagi počutja pravilno odločijo, čeprav uradno še nimajo diagnoziranih bolezni. Drugi se pravilno odločimo drugače. Tukaj sem nasprotnik pritiskov. Opazil boš, da ne zahtevam (in nikoli nisem zahteval), da si cepivo plača vsak sam. Neprimerno prej bom takšno zahtevo postavil za bolnike s pljučnim rakom. In ostale vrste raka. Oziroma naj se te bolezni izloči iz obveznega zdravstvenega zavarovanja, pa naj zavarovalnice razpršijo tveganje za tiste, ki nočejo poslušati zdravstvenih nasvetov. Ki niso “postranske teže” in “levoročni”.
        Sem pa proti avtoritarnim pritiskom za obvezno cepljenje. Takšni pritiski so neprimerno bolj prisotni na naši strani železne zavese …

        • Pa svojega otroka ( svoje otroke) si pustil cepiti, IĐ, proti otroškim boleznim, ki so pred stoletjem mnozicno kosile med otroci naših prednikov? Ali pač ne?

          Sicer pa, ko si že zelo proti kemiji in vnasanju nezdravih substanc, predvsem v prehrani- pri cepivih v razliko od zdravil ne gre za vnašanje kemičnih substanc, pogosto človeškemu organizmu povsem tujih in neredko z ozkim terapevtskih oknom ( pomeni, da hitro pademo v toksicno ali teratogeno ali kancerogeno obmocje). Cepiva stimulirajo povsem naraven proces specifične imunosti proti konkretnemu mikroorganizmu z edino razliko, da pri cepljenju ne zbolimo oz ne zbolimo tako hudo kot pri infekciji z mikroorganizmi. Ekonavdusenci in vegani bi morali po logiki z odprtimi rokami sprejeti cepljenje, to zelo in morda najbolj naravno metodo boja z nalezljivim boleznimi. Imamo vrhunske strokovnjake za področje, recimo Ihana, Petrovca, Sterleta, Beovicevo, Tomazica itd Midva to nisva. Zakaj ne zaupati vrhunskim specialistom?

          Zavidam ti, da tako dobro veš, koliko te covid19 ogroža ali ne ogroža. Jaz ne vem in sem bil tako takoj, ko sem prišel na vrsto v maju, s hvaležnostjo cepljen. Veliko izgleda das na intuicijo. Ampak ne gre samo za nas same. Se ne bi pocutil odgovornega, če bi covid19, potem ko tebi ne bilo nič hudega, prenesel na drugo osebo, ki bi potem hudo trpela ali celo umrla? Tudi za to gre plus za to, da visoka kolektivna precepljenost varuje ne le zdravje, ampak celotno bitje in zitje naroda, kontinenta, planeta in je ta hip najvažnejše, kar bi lahko imeli v rokah v spopadu z epidemijo.

        • Seveda bi se zelo neprijetno počutil, če bi prenesel virozo na osebo, ki bi od nje umrla. Predvsem zato ker bi to osebo očitno osebno poznal. A še vedno je matematično upanje za zmanjšanje števila mrtvih, če svoje cepivo odstopim bolj rizični osebi.

        • Vsi, ki delamo v znanosti, vemo, kakšne omejitve ima današnja znanost. Veliko je odvisno od finansiranja. Recimo na naši univerzi se je pokradlo 50 milijonov evrov. Ugotovitev računskega sodišča. Pardon. Nisem se izrazil strokovno. Ta denar je bil “razdeljen” brez ustrezne podlage v pravilnikih.

          Ta ugotovitev Računskega sodišča ne pride na Senat UM. Zakaj? Ker so si strici izlobirali za rektorja človeka s plagiatom. Takšna lutka je lahko vodljiva. Obenem brez zadrege odpušča resne znanstvenike in druge mobbingira. V takšnih pogojih večina znanstvenikov, ki so pod kožo vseeno krvavi, začne razmišljati predvsem o svojih otrocih. In ne o pokončni drži. Tudi znanstvena odličnost trpi. Še bolj pa trpi, ko finansiranje betonira raziskavo v določeno smer. Tako je ideologija za cepivi stara bolj kot svetovne vojne in približno enako militaristična. Seveda takšnemu pristopu ne zaupam in menim, da bi smiselnost cepljenja proti ošpicam morala prevrednotiti neodvisna inštitucija. Zdaj imamo veliko drugih metod, kako zajeziti ošpice s poukom na daljavo vred. Ali je cepljenje še vedno optimalna strategija?
          Da, menim, da tu znanost še ni dala zadnjega odgovora.

      • P.S. Ni teorije, da bi Slovenci “kot narod” propadli zaradi korone. Veliko prej bi Zanzibar (to je tam, kjer ne priznajo obstoja korone) izumrl zaradi AIDS-a. A tudi to se ne bo zgodilo.

        • Najbrž kot narod ne bomo propadli zaradi korone, se strinjam. Odnos do nje mi je zal pomemben simptom, da kot narod nimamo pravega odnosa do upanja polne skupne prihodnosti.

        • Aha, razumem. Govoriš o solidarnosti na splošno. No sam menim, da bi recimo pri cepljenju otrok proti koroni večinoma šlo za lažno solidarnost. Ata in še bolj dedek si morata vzeti čas za vsakodnevni sprehod. Njegov otrok (oz. vnuk) pa, razen v ne prav pogostih primerih, več naredi, če svoje cepivo odstopi nekomu res rizičnemu na drugem koncu sveta. Svet je mali. Eni znanstveniki so šli dokazovati, da se v povprečju s poljubnim človekom na planetu poznamo v le nekaj korakih (koleno tu ni mišljeno sorodstveno pač pa sta v grafu povezani oglišči dve osebi, ki se medsebojno osebno poznata).

          • Tudi jaz upam, da gre neporabljeno cepivo v darilo dezelam tretjega sveta preden preteče rok uporabnosti. Glede upravičenosti tega, da v Sloveniji ni uporabljeno, imava pa ocitno nepomirljivo različna mnenja.

          • Bojim se, da ne bo treba tako daleč. Kolikor sem spremljal, že južni del mednarodnega protektorata z mednarodno priznanim imenom Bosna in Herzegovina ne bo sposoben poskrbeti sam zase. Tudi če se meje uradno zapre, niso zaprte hermetično …

  3. Torej: vlada RS, ministrstvo za zdravje, NIJZ! Veste, kaj je prav. Prosim, nehajte popuščati ignoranci, kretenstvu in bolestni politično gnani malicioznosti. Bolje, da tvegate izgubo oblasti kot da nehate delati tisto, kar je v zvezi s covid19 nujno za blagor in preživetje slovenstva.

    • “Bolje, da tvegate izgubo oblasti kot da …”

      🙃 Uf, gospod IF! Tvegate izključitev iz SDS fanov!

      Kar se tiče cepljena. Predstavnik Pfizerja je prišel pred neko evropsko komisijo in izjavil: “Cepivo je 90 % učinkovito.” Ter dobil začasno, preskusno dovoljenje za prodajo. Če bi rekel, kar danes vemo: “Cepivo je 60 % učinkovito in potrebuje vsaj tri cepljenja pa ščiti samo pred hujšo obliko bolezni,” bi dobil dovoljenje za test cepiva na ljudeh?

      Ja, saj vem! Predstavnik ni rekel to, kar sem napisal. Rekel je: “How much?” 🤫

      • AlFe,
        dajte, no, poskusite razmišljati o pandemiji in s to povezanih rečeh vsaj malo stvarno, ne le skozi očala iskalca teorij zarote!

        Kakor ima vsak zakaj svoj zato, ima tudi koliko svoj toliko.
        Sašo Dolenc, urednik Kvarkadabre, časopisa za tolmačenje znanosti, je v odgovor na Mastnakovo zavajanje (ja, gre za istega Tomaža Mastnaka, ki je leta 1990 nasprotoval slovenski samostojni državi) napisal 11 kratkih odstavkov o postopkih odobritve cepiv v EU, pojasnil pa je tudi, čemú razlika v cenah cepiv:

        https://mobile.twitter.com/SasoDolenc/status/1428244669671018498/photo/1

        AlFe,
        sodeč po njegovem članku za Dnevnik in vaših komentarjih o cepivih (in o Janezu Janši) na Časniku, sta si s Tomažem Mastnakom ideološko precej blizu, sicer najbrž iz različnih izhodišč. Mastnak je namreč zgolj oportunistični politikant, ki že več kot trideset let pluje v isto smer, vi pa se vendarle želite predstavljati kot “prinašalec resnice”, zato ostaja upanje, da se boste v nekem trenutku odrekli raznašanju lažnim “teorijam” in obrekovanju.

      • Vau! Nič omalovaževanja? Potem se je treba pogovarjati: “Nekaj je narobe, če je treba ljudi pozivati, naj se cepijo proti covidu-19.”

        Če zadevo primerjamo s črnimi kozami:
        – smrtnost črnih koz je 20 %
        – smrtnost kovida 0,25 %

        Razlika tam nekje 100-kratna! Ukaz, da se je treba cepiti proti črnim kozam, je bil zgolj lepotnega značaja. Ljudi ni bilo treba siliti. Eden od petorice okuženih umre – malo bolje kot plezati na K-2.

        Pri kovidu pa lahko beremo, poslušamo, da pravzaprav ni treba umirati, če nisi ravno brez imunskega sistema ali pa odhajajoči starostnik. Zdravniki imajo zdravila, znajo zdraviti, če le hočejo.

        • Srecujem ljudi vseh generacij in profilov iz zahodne Evrope. Velika večina se jih cepi, tudi če ni obvezno. Tudi velika večina tamkajsnjih dijakov in študentov. Za Avstrijo sem včeraj bral, da je precepljenost pedagoškega kadra v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah okoli 95 %! Pri nas je menda le okoli 50%! Podobno velja za slovensko precepljenost medicinskih sester in negovalnega kadra v DSO. ( Ampak do teh podatkov niti ni mogoče priti in so le priblizna domneva, ker je takšna volja IP, lunaticne Prelesnikove.)

          Pa to je katastrofa! Kateri stroki so npr. zavezane take medicinske sestre kot medicinski, da se nočejo cepiti v 50%? Zakaj so potem sle v ta poklic, če verjamejo facebook kretenom in manipulantom namesto stroki?

          V Italiji pa necepljeni zaposleni sploh ne bojo imeli dostopa v šole. Dokler se ne bojo cepili, bojo na neplačanem dopustu.

          Zakaj ne moremo pri nas končno v zvezi z epidemijo ukrepati tako kot Avstrija, Italija? Ali kot Macron, ki je skozi parlament spravil zakon o obveznem cepljenju v zdravstvu? Ali kot Bidnova administracija, ki ukrepa proti guvernerjem v državah, kjer niso zapovedane maske v notranjih prostorih?

          Zakaj Janseva vlada tako mehca ukrepe, ki so bili predvideni za začetek jeseni, medtem ko 4 val ze galopira? Prostovoljno samotestiranje je manj kot blazev zegen! Napovedovali so obvezen PCT in to bi bilo nujno. Celo več, z rastjo okuženih in hospitaliziranih bi od PCT morali prehajati na dostop izključno za cepljene. Kar bi tudi dvomljivce in ignorante sililo v cepljenje in vecalo nezadostno kolektivno odpornost.

          To, kar zdaj razlaga minister Pokljukar, je nerazumno popuščanje proticepilstvu. Potem bomo pa imeli spet jojprejoj v bolnicah, hude posledice in prisilna zapiranja marsicesa, solo na daljavo itd . Napovedujem tak razvoj dogodkov v oktobru.

          Brez potrebe. Strogo in disciplirano bi morali startati v september, brez vsakih popuscanj. In bi morda življenje teklo normalno. Popuscanja so recept za novo ponovitev 2. in 3.vala. Nova katastrofa pred vrati. Zakaj le, a se ničesar ne znamo naučiti iz izkusenj?!

          • So Švedi s svojim pristopom ovrgli teorijo o izredno nalezljivem in smrtonosnem virusu? Dejstvo je, da je Švedska kljub sproščenemu pristopu beležila manjšo umrljivost od držav z drakonskimi ukrepi, kot so Velika Britanija, Španija, Francija, Italija, Belgija in nenazadnje tudi Slovenija. Enako se je zgodilo tudi znotraj ZDA, kjer so zvezne države s sproščenim pristopom, kot je Florida (ki ima povrhu še velik delež starostnikov), beležile manjšo umrljivost od mnogih držav s striktnimi ukrepi (glejte tudi članek Ioannidisa in sodelavcev z univerze Stanford, ki ni ugotovil razlike med državami z blagimi in restriktivnimi ukrepi(18)). Sklenemo lahko, da teorije o nalezljivem virusu, ki ga je možno zamejiti z ukrepi, dokazi ne podpirajo, in da je bil davek ukrepov (npr. smrti zaradi neustreznega zdravljenja, stresa, osamitve, depresije, odlaganja operacij itd.) najverjetneje zelo velik.

            (18) Eran Bendavid et al.; Assessing mandatory stay-at-home and business closure effects on the spread of COVID-19; European Journal of Clinical InvestigationVolume 51, Issue 4; januar 2021

            Več na http://www.ninamvseeno.org/pregled-clanka.aspx?naslov=svedski-pristop-k-obvladovanju-covida-19-uspeh-ali-polomija&id=182

          • AlFe,
            drakonski ukrepi, pravite?? Blagor vam, saj ne veste, kaj to pomeni.

            Če so to, da se nekaj časa nismo mogli družiti izven družinskih krogov, po mili volji potovati izven občine stalnega bivanja in drugam po svetu, obiskovati različnih množičnih prireditev, zapravljati denarja v velikih trgovskih centrih, gostilnah, pri frizerjih ipd…, po vašem mnenju drakonski ukrepi, potem vsaj vedite, da v pretežnem delu sveta ljudje vse svoje dni, brez kakršnihkoli težav preživijo s takimi “drakonskimi ukrepi”, pa se zaradi tega ne počutijo prikrajšani.

            Kar se Švedske tiče, tam ob pojavu epidemije res niso uvedli strogih omejitev, a so se ob ugotovitvi, da je primerjalno z ostalimi skandinavskimi državami, ki so uvedle strožje omejitve gibanja in združevanja, pri njih umrlo bistveno več ljudi zaradi Covid19, Švedi pokesali in tudi oni uvedli strožje omejitve. To so Potrčeve pravljice, da Švedska ni imela omejitev.

            Najbrž pa drži, da so prebivalci Švedske očitno razumnejši od nekaterih prebivalcev Slovenije, če so sami od sebe hitro razumeli, kako naj ravnajo in se obnašajo, da bi se izognili širjenju okužb in jim vsake podrobnosti o smotrnem obnašanju v pandemiji ni bilo potrebno zakonsko predpisati.

            V Sloveniji pa še več kot leto in pol po začetku pandemije najdemo visoko izobražene šolnike in celo ravnatelje šol, ki ne verjamejo, da se koronavirusne okužbe prenašajo s človeka na človeka in ne vedo, kako naj ukrepajo, da se okužbe ne bi širile med učenci in učitelji. Zato postavljajo nesmiselna vprašanja oblastem in terjajo najpodrobnejša navodila od ministrstva za šolstvo.
            Ali je za neumnost in primitivnost teh šolnikov in ravnateljev kriva aktualna vlada?

          • AlFe,
            SURS vsako leto objavlja podatke o umrlih v preteklem letu. Podatki zadnjih šestih let (2015-2020) so sledeči:

            – v letu 2015 je umrlo 19.834 prebivalcev ali 5 % več kot v letu 2014
            – v letu 2016 je umrlo 19.689 prebivalcev Slovenije ali 0,7 % manj kot v letu 2015
            – v letu 2017 je umrlo 20.509 prebivalcev ali 4,2 % več kot v letu 2016
            – v letu 2018 je umrlo 20.4850 prebivalcev Slovenije ali 0,1 % manj kot v letu 2017
            – v letu 2019 je umrlo 20.588 prebivalcev Slovenije ali 0,5 % več kot v letu 2018.

            Iz teh podatkov izračunamo, da je v petih letih pred epidemijo Covid19 v Sloveniji umrlo v povprečju 20.221 prebivalcev na leto.

            V letu 2020 je umrlo 23.891 prebivalcev Slovenije ali 16 % več kot v letu 2019 oziroma 18% več kot v povprečju zadnjih petih let pred epidemijo Covid19.

            Po podatkih NIJZ je lani umrlo 2891 oseb, pri katerih so potrdili okužbo s koronavirusom.

            Lahko govorite in pišete, kar hočete, a vendar ne morete zanikati korelacije med pandemijo Covid19 in večjim številom smrti med prebivalstvom Slovenije.
             

        • “– smrtnost kovida 0,25 %”
          Take netočne izjave plasira Exodus TV in AlFe jim verjame.
          Pa še nekaj.
          a) Švedi se veliko bolj držijo svojih omejitev in pravil kot mi. Zato je povsem razumljivo, da je tam manjša pojavnost kovida kot pri nas. Pri nas je precejšen delež ljudi, ki imajo “pomembne razloge”, da marsikaj ignorirajo.
          b) Na avstrijskih izobraževalnih ustanovah npr. veljajo nekateri bolj strogi preprečevalni ukrepi proti širjenju kovida kot pri nas. Tudi tam se teh ukrepov držijo. Zato je povsem razumljivo, da ni bilo treba imeti šolanja na daljavo.

          Naš problem so torej “kolesarji”.

Comments are closed.