Janez Juhant: Mazanje podobe Cerkve in proticerkvena propaganda

20
937
Janez Juhant: Neposreden prenos sv. maše bi bil priznanje Cerkvi in duhovnikom za njihov prispevek za priključitev Prekmurja

Vodstvo RTV se je odzvalo na pisanje Staneta Grande in zanikalo, da bi manipuliralo s prenosom sv. maše in ostalih dogodkov ob slovesnostmi stote obletnice priključitve Prekmurja matični domovini ter prenosom papeževega obiska na Madagaskarju pri Petru Opeki. Kot svetnik RTV – tudi nekateri drugi – stalno opozarjam na nujnost, da bi se nacionalna televizija vsestransko angažirala in delovala kot nacionalna ustanova vseh Slovencev, tudi vernih, ki smo večinski del naroda. Žal temu ni vedno tako in tudi način prenosa obeh dogodkov to potrjuje.

Seveda niso problemi RTV le odraz stanja v hiši, pač pa tudi v širši družbi – na kar opozarja tudi Granda. Zato to toliko bolj terja kritično preverjanje vsestranskega delovanja RTV, saj bi morala kot javni medij izpolniti obvezo do celotne družbe, kakor je zapisano v njenih dokumentih. Žal vodstvo in pristojni z redkimi izjemami še vse premalo storijo za izpolnitev pričakovanj javnosti oziroma večine državljanov plačnikov, ne le vplivnežev, ki še izvajajo pritisk in ovirajo kritične razprave v družbi in tako njeno demokratizacijo. Upravičeno OPS opozarja na te zelo pereče probleme, da odrinjeni in nemočni državljani kot plačniki medija ne najdejo dovolj ali sploh nobene podpore pri uveljavljanju svojih pravic na svojem javnem oziroma nacionalnem mediju.

Krepi se spoznanje, da javni blagor na škodo celotne družbe vse bolj postaja interes določenih skupin in ljudi, ki jim tudi javni medij daje podporo ali krepi vpliv namesto, da bi kritiziral njihove zavržene anomalije. Nadzorni svet je spomladi opozoril na probleme poslovanja same hiše in svetnike pozval k odstavitvi generalnega direktorja RTV. Kljub glasovanju 14 za in 12 proti predlog Nadzornega sveta za en sam manjkajoči glas ni bil sprejet. Nesorazmernost ostaja, vodstvo skuša doseči zvišanje prispevka celo prek internetnih uporabnikov.

Neposreden prenos sv. maše bi bil priznanje Cerkvi in duhovnikom za njihov prispevek za priključitev Prekmurja

Čeprav sv. mašo ob priključitvi Prekmurja vodstvo predstavlja kot »uspeh«, temu ni tako, ker ni bila v smislu katoliškega pojmovanja sv. maše direktno predvajana. Delno je temu botroval tudi škof Štumpf, ki je prvi predlog vodstva za indirektno predvajanje v nedeljo sprejel. A pravočasno smo opozorili na nujnost direktnega prenosa popoldne in eventualno ponovitev v nedeljo. Tik pred slovesnostjo vodstvo ni dovolilo, da bi prenos bil prek druge televizije, čeprav bi mogli dovolilne formalnosti pisno opraviti vzporedno ali naknadno. Gledanost 16.000 družin drugi dan, s čemer se je pohvalilo vodstvo, je sicer lahko programsko-odstotno merljivi rezultat ne pa tudi dobro opravljeno delo v smislu interesa vernih katoličanov, ki razumemo televizijsko posredovanje sv. maše direktno. Neposreden prenos bi bil seveda tudi priznanje Cerkvi in duhovnikom za njihov prispevek za priključitev.

A ko gre za cerkvene ali kritično-demokratične teme in ljudi, se rado zgodi, da slika in vsebina trpita na objektivni uravnoteženosti. Svetla izjema je bil papežev obisk na Madagaskarju in predstavitev Petra Opeke, ki ga je – naj bi šlo tudi za posredovanju izven hiše – predvajal drugi program, a ponovitve na prvem, s katero bi dosegli gledalce, ki ne dobijo drugega programa ni bilo, čeprav ima nacionalni medij sicer stalne ponovitve.

Mazanje podobe Cerkve in proticerkvena propaganda

Oba primera in npr. neobjava dogodka 5000 mladih v Stični na MMC in podobne stvari potrjuje pristranskost medija do obravnavanja katoličanov in Cerkve. Ta ton je ubrala tudi poletna oddaja o »spolnih zlorabah v slovenski RKC«. Očitno ni šlo za reševanje perečega problema v družbi sploh, saj bi sicer oddaja morala govoriti primerjalno tudi o zlorabah v vseh drugih delih slovenske družbe, pač pa za mazanje podobe Cerkve oziroma proticerkveno propagando. Zdaj urednik verskega programa na TV s svojimi mehanizmi spreminja prvotni krščanski okvir oddaje Sveto in svet. Objektivna uravnoteženost urednikovanja na nacionalni televiziji ostaja torej realno nerešeni problem. Pogosto o problemih, npr. Adrie govorijo ljudje, ki so jih sami zakrivili. Gledalci se upravičeno pritožujejo, da sklicevanje na »avtonomno« urednikovanje služi določenim interesom oziroma botruje ohranjanju nereda v naši družbi. Marsikaj potrjuje, da se par kritičnim novinarjem celo oži okvir delovanja.

Neuravnoteženost in neaktualizacijo slovenskih razmer potrjuje program 23. avgusta, ko je bilo na RTV SLO sicer govora o kršitvah pravic režimov v drugih državah skoraj nič pa o grozodejstvih Roga ali drugih 750 morišč in taborišč po letu 1945, kjer so po nalogu takratnih diktatorjev nečloveško obračunavali s tisoči nedolžnih, izvensodno pomorjenih žrtev. Zakaj Slovenija prek nacionalnega medija ta dan ni ponovno sočutno pogledala podob trpinov iz Hude Jame? Kdaj bodo odgovorni v politiki, sodstvu in medijih priznali, da brez soočanja z resnico boleče preteklosti ter priznanja stranpoti v sedanjosti ne moremo pričakovati uspešne prihodnosti državljanov in države. Za to mora sicer skrbeti vsakdo z odgovorno družbeno-politično držo, a tudi vsi skupaj, tudi s civilno nepokorščino, javnimi shodi, gotovo pa z etičnim, premišljenim in odgovornim odzivanjem v družbi. RTV je kot medij vseh državljanov dolžna podpirati ta prizadevanja.

20 KOMENTARJI

  1. Po kakšni logiki so ljudje, ki so se skupaj s hitlerjanci borili proti anglo-ameriško-ruskemu zavezništvu, nedolžni? Ste kdaj prebrali Atlantsko listino? Ste kdaj videli sklepe teheranske konference?

  2. RKC apologeti so mojstri demamogije in Juhant je eden od njih. Kdo žali RKC v Sloveniji razen same RKC, oziroma njenih dejanj. Pa ni treba govoriti samo o pedofiliji in spolnih napadih. Pozabili so finančne ”mojstrovine” RKC. Pozabili so na Zvon 1 + 2. RKC v Sloveniji z njenimi lobisti si je tudi prisvojila ogromno gozdov, katere je v preteklosti pridobila na čuden način, jih nato prodala (obstajajo dokumenti o prodaji) in nato s pomočjo lobistov, SDSowcejev in drugih pridobila. Slovenska RKC se je vedno sramotila sama. Ni bilo treba, da bi jo sramotili drugi. Sramotiti se je začela že pred davnimi 500 leti, ko je veselo zažigala prve knjige napisane v slovenščini. Stamotila se je med 2. SV, ko je vneto podpirala fašizem in nacizem. Poslala je na 10 tisoče Slovencev v koncentracijska taborišča in pomagala pobegniti stotinam narodnih izdajalcev v tujino.
    Kljub vsemu pa ima obilico stalnih oddaj na RTV in vse vidnejše cerkvene dogodke RTV prenaša in posreduje vsem resnično vernim ljudem (sicer je takih malo v Sloveniji, malo je takih, ki živijo in se obnašajo po Evangeliju). Slovenska RKC si drzne celo kritizirati papeža, ki je absolutni poglavar RKC. Ko pa slovensko RKC mediji kritizirajo in jo opominjajo na njihove dokazane napake in zločine, RKC pravi, da je to napad na njo. Slovenski RKC ni jasno, da nihče ne napada vere – ta je zelo pozitivna – kritizira in opozarja se samo na njena (milo rečeno) nedela.

  3. Vse res in prav, a (tudi moja) Cerkev je del fijaska Slovenije, saj ni popolnoma nič pomagala, da bi na zadnjih volitvah zmagale neke druge sile, kot jih slovenski kristjani volijo že 80 let, ob nedeljah, po sveti maši in po obhajilu.

    Včeraj je bil protestni shod Rešimo Slovenijo. Ob 16:02 sem pritekel do Radia Ognjišče in mrzlično pričakoval mašo za domovino. Slišal sem le neke švabske hojle. In pomislil: Resnično, resnično, vse bolj so luteranizirani. Bila je sicer sveta maša, a Radio Ognjišču nič mar; pater Turinek je na twitterju preventivno utihnil že nekaj dni prej, čeprav rad pomaha z našo strahovito trobojnico in ljubi slike slovenske krajine. In tako naprej, Bog ve, če je bil gospod Štuhec kje v bližini? Granda? Kak škof?

    Katastrofa je vedno le jamrat po toči.

      • Tvoje jezikanje je kontinuirano brez občutka zaznave bistva problemov. Kot da bi bil kak Cerkveni PR starega, kvadratastega kova. Ni ti mar recimo za človeka, ki je ves dan delal z onemoglimi, potem pa hiti domov poslušat Radio Ognjišče, saj naj bi bila maša ZA DOMOVINO. Ker je težko biti na več koncih, imamo pač radio, a če ga vodi organizacija, ki je vse prevečkrat potuhnjeno preračunljiva, in čaka najprej na rezultate Protesta, je človek lahko vsakič znova razočaran.

        Cerkev je naredila vse, da se sama oddaljuje od src vernikov. Kdor ni up-to-date, vsak dan, namreč živi v svojem egu, ki pred tem vse preračunava. Nenehno zamuja življenje. Zato pa je tak fijasko.

      • Hvala. Prenos sem gledal v živo, posnetek včerajšnje maše pa je kot jesti pogreto kosilo od včeraj. Prenosa ni bilo, ker so najprej opazovali efekte shoda, da se ne bi slučajno uračunali. To ni Kristusov Duh, to je kalkulantstvo, opreznost. Ki potaplja ladjo Cerkve, kot je povedal že kard. Ratzinger na pogrebu JPII.

        • David,
          ni dobro, da tako pogosto izražate nezadovoljstvo.
          Ob negativnem izražanju ste najbrž tudi sami nejevoljni, kar zagotovo ne koristi vašemu psihofizičnemu zdravju.

          Živa molitev je vedno sveža. Če boste gledali posnetek maše in zraven molili, kot bi bili prisotni ‘tukaj in zdaj’, bo vaše “kosilo” prav lepo sveže kuhano 😊

  4. Kot katolik, vpet v cerkveno življenje, lahko zgolj razočarano pritrdim: največ cerkvene antipropagande izvaja kar cerkev sama.
    Zgolj projiciranje krivde navzven je napačna strategija.

  5. Duhovniki Juhant, Štuhec, Stres, Poznič in še nekateri so najbolj prepričljivi katoliški publicisti. Resnično demokratični in, prepričan sem, da tudi srčno dobri. Dokaz pa, da v slovenski Cerkvi nekaj ni v redu, je dejstvo, da “glas” teh prodornih publicistov, ki je na nek način Božji, ne prevladuje. Nikakor ne po naključju. Naključje je izključeno. Kot je omenil že komentator David, je čista resnica, da je Cerkev pred vsakokratnimi volitvami tako medla, da to izdatno prispeva k vsakokratnemu porazu demokratičnih sil. Zame namreč Janša, kljub temu, da je bil nekaj let na oblasti, praktično ni bil na oblasti, saj so bili vsi tako imenovani podsistemi pod komando komunistične mafije. Dokaz je v tem, da Janša kljub izjemnim rezultatom njegove vlade v obdobju 2004 – 2008, ni bil ponovno izvoljen. Tudi zmaga na zadnjih volitvah, bodimo pošteni, ni zmaga, saj gre v strankah na oblasti le za eno stranko, torej še za eno rdečo finto. Mi še naprej živimo v komunizmu. Slovenski mainstrem mediji imajo zločinsko naravo. Za navidezno svobodo se lahko zahvalimo le okoliščinam, da smo obkroženi z razvitim svetom, kar blagodejno vpliva na naše življenje. Če bi se zunanje razmere spremenile na slabše in ne bi bili več potešeni finančni apetiti celotne komunistične rdeče mavrice, bi se oni začeli klati med sabo, mi bi pa končali v Kočevskem Rogu in Hudi jami.

    Drugi problem Cerkve je, tudi tukaj bodimo pošteni, papež Frančišek. Gre za popolnoma levičarskega papeža, ki je – dan na dan je to bolj očitno – del “sveta Georga Soroša”. Jaz še nisem slišal, da bi kritiziral kakšnega komunističnega in islamističnega diktatorja, na Salvinija, ki je le spoštoval in uveljavljal italijansko zakonodajo, pa kliče (dobesesno) peklenski ogenj. Ne mine dan, da si ne bi izmislil kaj novega glede širokega odpiranja vrat migrantom ali prilizovanja islamu. Dejavno se vpleta v tiste države, ki imajo svojo politiko do migrantov. A je še kdo, ki verjame, da ne obstaja subtilno in do konca pokvarjena zarota s končnim ciljem uničenja Evrope in z njo krščanstva? V senci takšnega papeževega delovanja se ne skrivajo, ampak sprehajajo vsi pedofili, vohuni in špiclji ter vsi drugi lopovi, ki jih seveda tudi v Cerkvi ne manjka. Jaz verjamem v Boga. Verjamem v Cerkev. Verjamem pa še v dvoje: prvič, ta papež mora pod nujno oditi, drugič, slovensko Cerkev je nujno potrebno očistiti usedlin komunističnega režima, kar prav tako pomeni, da morajo mnogi oditi.

    • … Janša ni bil ponovno izvoljen …” Tu sem mislil na to, da mu ni uspelo sestaviti vlade v naslednjem mandatu, kar bi si več kot zaslužil.

    • Papež Frančišek skrbi tudi za to, kako bo potem, ko on ne bo več papež. Pravkar je imenoval 13 novih kardinalov, ki imajo pravico voliti papeža. Med njim so taki, ki se odkrito zavzemajo za množične ilegalne migracije in za pravice homoseksualcev v KC.

    • Gospod Lucijan,
      strinjam se z vami, da je slovenska Cerkev preveč mlačna, da bi uspešno oznanjala Kristusa. Glede papeža in migranti pa vam ponujam malo drugačen pogled. Evropski staroselec izumira in na njegovo mesto prihaja živet nekdo drug. Dejansko smo tu kristjani postali misijonarji med muslimani, sploh ni nam treba iti v Afriko. Se pa ve, da misijonarji med muslimani velikokrat ne končajo dobro.

      Vprašanje je, ali se da izumiranje EU staroselcev preobrniti v življenje? Kot jaz vidim, je za to potrebno zapreti meje za kaki dve desetletji. Mejo se pa zapre samo na en način: ograja in puška, ki strelja. Ste pripravljeni pritiskati na sprožilec te puške?

  6. Resničen komentar Lucijana.
    Kardinal Caffara je prosil papeža F., naj pred svojo smrtjo razčisti zmedo v Cerkvi (ki jo tudi sam povzroča). Kardinal Walter Brandmüllerpa pa je Amazonsko sinodo označil kot apostazo, popoln odklon od krščanske vere.

    Kako pa naša Cerkev skrbi za svojo lastno podobo? Pred leti so v Družini župniki jamrali kako hladen in nečloveški odnos imajo škofije do njih, posebej, ko so v hudih stiskah. Recimo po fizičnih napadih in vlomih. Nič niso škofje storili za nji, največkrat jih še obiskali niso. Tu pa poglejte, kaj počno iz zaslužnega duhovnika, ki je iz nekaj razvalin obnovil zasavsko Sveto goro. Ne more ostati v neki sobici, in po svojih močeh delovati do zadnjega dne? Ste škofje povsem otopeli? Ne ločite levo od desnega; kdaj je treba mladega levaškega napihnjenca premestiti, kdaj pa zaslužnega Kristusovega moža pustiti v miru? Slaba se vam piše.

    https://siol.net/novice/slovenija/zupnik-se-upira-prisilni-upokojitvi-video-509196

    • Po cerkvenem zakoniku se duhovnik, ki je župnik (tudi škof) odpove svoji župniji. Ali je res čudno, če vodenje župnije prevzamajo mlajši duhovniki? Župnija je del škofije, organizirana za pastoralno delo in ne za starostno preživljanje kakega duhovnika. Ali bi podjetje svojege delavca, ki ne more več opravljati pomembnega dela, še vzdrževal na delovnem mestu, dokler ne umrje. Duhovnik, ki po 75 stopi v cerkveno “penzijo” lahko stori še veliko dobrega, pomaga župnikom, če je še pri močeh. Vodenje župnije pa prepusti mlajšim. Zato pa ima škofija dom za starejše duhovnike, da je zanje v vseh pogledih poskrbljeno.

      • Mlajši župnik je že tam. Ta se upira domu za starejše duhovnike, kar je čisto normalno. “v vseh pogledih poskrbljeno”? Lahko vas je sram.

  7. Res je, gospod Farkaš, sram vas je lahko. Sram. Podoben odziv kot do žrtev cerkvene pedofilije. Kdor je kdajkoli skrbel za onemoglega, ki ga ima rad, pa naj je to starejši, bolnik ali otrok, VE, da je v bolniku Bog močneje izražen, da se takrat vezi krepijo in da prihaja slutnja resničnosti večnega skupnega življenja. V takem slučaju smrt postane nepomembna.

    Če mlajši duhovnik npr. ne sprejme zaslužnega duhovnika, da delujeta skupaj, je navaden pozunanjeni glumač, ne pa kristjan. In če ga on sprejme, mora škof molčati v tem primeru. Mora se zadržati in sprejeti Božjo voljo, ki je v taki ljubezni jasna.

    Bistvo kristjana je biti pripravljen dati življenje za svoje bližnje, kaj šele leta in leta skrbeti za onemoglega, če je to potrebno. To se jasno vidi v odnosu tega duhovnika in gospodinje: on si je že zaslužil Kraljestvo, in od tam bo izprosil vstop še njej.

    Seveda pa tega Cerkveni intelektualci, ki Nauk učijo mehansko, na podlagi mrtvih in skrajšanih stereotipov, ker se jih ni nikoli dotaknil v srce, ampak le možganov in jezika – ne sprejemajo: delavno sposobne delat, starce v hiralnice, trupla pa na britof? Še ena sorta komijev? Še en Auschwitz?

    Le kaj je počela Cerkev zadnjih 50 let, da imamo tak pofel, in da zaradi tega verniki volijo post-komuniste? Kakšna je to satanska teologija v ozadju, da zavrže takega človeka, kot je ta duhovnik, v hiralnico, “ker tak je zakon”; in da se je SŠK jasno izrazila, da je na popolnoma drugi strani kot iniciativa Dovolj.je? Zaradi takega kadra Slovenci nimamo niti enega svetnika. Ker jih NOČEMO imeti. R.ti salamenske, kaj pa če je duhovnik iz Svete gore svetniški? Vam je jasno, kam vas meče vaša trdosrčnost?

    G. Juhant, to je slika Cerkve, ki si jo sama ustvarja. Samo hladno intelektualiziranje, ko je vlak že mimo, ne pomaga. Nično je, popolnoma nično. Prekanjen um ni otroški um, ki bo nebesa gledal.

  8. Morbidnost? Vpašanje v katerem komentarju. Če škofija organizira in vzdržuje domove za starejše duhovnike ali to ne pomeni, da poskrbi zanje? Na čigava pleča bo padel, ko ne bo mogel skrebri sam zase? Na vaša David ali na vaš g. Zdravko?

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite