Poslovni motiv Fraporta boljše jamstvo povezanosti Slovenije s svetom kot»leteči cirkus« Alenke Bratušek

18
870
Ustanoviti državnega prevoznika ali povezanost Slovenije prepustiti trgu
Ustanoviti državnega prevoznika ali povezanost Slovenije prepustiti trgu.

Ko sem v enem od prejšnjih prispevkov opozoril, da je velika verjetnost, da bo ukinitev (nacionalizacija) dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja in centralizacija financiranja zdravstva v enem državnem zavodu sleherniku zmanjšala dostopnost do zdravstvenih storitev, so mi nekateri ugovarjali, češ: privatizirali smo Adrio Airways, pa je propadla.

Med financiranjem slovenskega zdravstva in propadom nacionalnega letalskega prevoznika sicer obstaja analogija, a ne taka, kakršno bi si želeli zagovorniki državnega socializma. Vsaka dejavnost, kjer prihodki od prodaje dlje časa ne pokrivajo izdatkov za tekoče poslovanje in za nujno potrebne investicije, je obsojena na propadanje in propad. Zasebni lastniki v primerjavi z državo pogosteje uspešno prestrukturirajo podjetje in uskladijo izdatke s prihodki, a v zelo zavoženih primerih tudi zasebnikom spodleti. Še posebej, če so zasebni lastniki neizkušeni in finančno tako šibki, da kratkoročnih stroškov prestrukturiranja ne zmorejo pokriti.

Zagovorniki porabe proračunskega denarja za letalsko povezanost Slovenije s svetom ugodne učinke ponazarjajo le z anekdotami

Po propadu Adrie Airways bi nas radi nekateri prepričali, da se mora na področju letalskih prevozov pojaviti državno podjetje kot ponudnik letalskih prevozov ali da mora država subvencionirati lete v poslovno nezanimive destinacije. Letalske linije, ki za prevoznika sicer niso dobičkonosne, naj bi ustvarjale toliko koristnih stranskih učinkov, da bi bila poraba davkoplačevalskega denarja za delovanje nove družbe in/ali za subvencioniranje upravičena. Kolikšne naj bi bile te ugodne stranske koristi državnega posredovanja s številkami, ni še nihče izkazal. Zagovorniki porabe proračunskega denarja za letalsko povezanost Slovenije s svetom ugodne učinke ponazarjajo le z anekdotami. Dodatne koristi za narodno gospodarstvo od letalskih potovanj prinašajo potniki: turisti, ki pridejo v Slovenijo, ter gospodarstveniki, ki potujejo v Slovenijo in iz nje. Če je takih potnikov dovolj, bodo tuje letalske družbe ustrezne prevoze zagotovile. To se že dogaja.

Za povezanost s svetom je bolj kot domača letalska družba pomembna razvita infrastruktura, to je moderno in prometno dobro povezano letališče. K sreči je Evropska komisija prisilila slovensko vlado, da proda tudi letališče, in tu je imela država bolj srečno roko, saj je kupec Fraport najmočnejše evropsko podjetje v panogi. Fraport sicer večinsko obvladuje dežela Hessen, a družba kotira na borzi in se obnaša kot normalna delniška družba, katere glavni cilj je dobiček. Poslovni motiv Fraporta, da ima v Sloveniji uspešno naložbo, je mnogo boljše jamstvo povezanosti Slovenije s svetom kot pa »leteči cirkus« Alenke Bratušek in Zdravka Počivalška.

18 KOMENTARJI

  1. Seveda, letalskih prevoznikov je mnogo in dobro letališče bo samo organiziralo čimveč prevozov v različne smeri! Novo državno letalsko “podjetje” ne bo nič drugega kot nov bankomat za “naše”!

  2. Ko sem pred nekaj leti še bil aktiven v slovenski politiki (v Alenkini stranki), sem se zelo trudil vživeti v komentatorje, ki so se na spletu izživljali nad njo. A mi ni uspelo priti niti do ene same racionalne oziroma smiselne kritike. Vsem je bilo skupno le, da jih je iritirala baba v visokih petah na visokem položaju.
    Tudi v zgornjem razmišljanju ne razumem naslova.

    • Tine, ni mi težko spremljati vsebine članka. Dilema ali so uspešnejša zasebna ali državna podjetja ni nova. V različnih situacijah se različno izkažejo. Vsak model ima svoje prednosti.
      O tem se komot pogovarjamo. Ni pa v članku niti na enem mestu povzeto, kakšna je vloga Alenke Bratušek pri konkretnem zapletu. Zakaj avtor meni, da je Počivalšek samo žongler v Alenkinem cirkusu, kdo so še člani Alenkinega cirkusa, kaj še počne ta cirkus. Ali to sodi v splošno izobrazbo, pa sem samo jaz nerazgledan?

      Skratka, očitno je članek spet Janševo maslo. 😉

      • Ne vem, kje tu vidite g. Janšo. Avtor se je predstavil. In to tudi ni prvi njegov članek na tem portalu.

        Kot kaže, gre v zvezi z gospodom Janšo za vaše blodnje. To psihično motnjo je mogoče ozdraviti in zadeva samo vas in morebitnega terapevta. Blodnje v zvezi z letalskim prevoznikom so veliko bolj nevarne, saj bi njegove račune plačevali vsi, vključno z vami.

      • Tine, no pa sva na skupnem imenovalcu.

        Seveda v mojem komentarju nisem nikjer utemeljil, kako naj bi Janša bil povezan s konkretno kritiko Alenke Bratušek.

        A enako avtor prav nikjer ni utemeljil, zakaj je levji delež odgovornosti za ideje o novem nacionalnem letalskem prevozniku na Alenki Bratušek in “njenem cirkusu”.

        Jaz ga zaradi tega ne diagnosticiram, kot si si ti dovolil pri meni. Čeprav gre za zrcalno sliko (pri čemer eden gleda z leve in drugi z desne).

      • In, če tebe moti neutemeljena kritika Janše za namišljeno nasprotovanje Alenki Bratušek, boš dovolil, da obstajajo ljudje, ki jih enako moti kontra kritika Alenke Bratušek kot idejne voditeljice ali celo lastnice cirkusa, ki klesti letala s slovenskega neba.

        • Sam slovenske politike ne spremljam tako natančno. Ne gledam slovenskih televizij niti ne berem slovenskih časopisov. Zato sam ne poznam vseh podrobnosti. Domnevam pa, da avtor ve, kaj se dogaja v Državnem zboru in v Vladi in da to ni zapisal kar tako, saj imam vtis, da gre za resnega strokovnjaka. Vedno piše o ekonomskih temah.

          Vem pa dobro, kako razmišljajo socialisti. In ta Vlada je socialistična. Zato so takšne ideje povsem verjetne.

          • No, pravkar sem prebral, da je Alenka Bratušek leta 2013 z nespametnim ravnanjem v zvezi z Adrio državo oškodovala za 600 do 700 milijonov evrov. Tako pravi stroka.

          • No, če ne spremljate nobenega dogajanja v Sloveniji, ste zagotovo najbolj primerna oseba, da na tem portalu napišete ogromno mnenj v zvezi z aktualnim dogajanjem v Sloveniji. Čestitke, tine.

          • Eržen pač veliko ne razume. Nisem rekel, da ne spremljam nobenega dogajanja v deželi. Ne spremljam slovenskih televizij in pisanih medijev. Obstajajo še drugi. In vsaka podrobnost me tudi ne zanima.

            Nekateri ne potrebujemo navodil “medijskih voditeljev”, da bi spoznali stanje v deželi.

        • Glej, tudi ideja, da se Janša osebno ukvarja s tem, kako onemogočiti politično tekmico Alenko Bratušek, ni nora.

          Tudi sam nimam televizije in ne spremljam vsega. Neprimerno več časa porabim za branje tukaj na Časniku kot za poslušanje poročil na radiju. Tako da sem seveda selektivno informiran.

          A še vedno ostaja dejstvo, da si ti v zgornjem komentarju neskončnoKRAT več argumentov podal, s čem naj bi Alenka Bratušek škodila Adriji od avtorja članka.

          Torej je naslov članka populistično nabijanje v tretjo kozmično hitrost.

          Ne vem, kaj naj v Sloveniji berem, da bom dobil kakšno INFORMACIJO in ne praznega nabijanja.

  3. Ko se takole strokovnjak že v prvem stavku zlaže, je cel članek v težavah. V prispevku, na katerega se sklicuje, ni niti besedice o dopolnilnem zdravstvenem zavarovanju. Stroka in intelekt na stranišču, pa vodo potegnit!
    Članek sam je toliko pameten, ker je Alenki Bratušek skoraj uspelo ustanoviti “nacionalnega” prevoznika nazaj, čeprav je propadel. Zakaj je zdaj propadel še niti ne vemo… Igorjeve provokacije z Janšo so pač, provokacije.
    Prodaja letališča meni osebno ni bila ravno najbolj všeč, toda kaj moremo… od tolikih interesov pri nas se vse posuši. Zdaj vsaj letališče dobro deluje, celo širi se. Menda bodo rabili industrijski tir do Brnika. Upam, da ne bo podzemni, tako kot drugi tir.

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite