Zloraba hrastoveljske nesreče za promocijo vladnega 2.tira

Zadnja nesreča v Hrastovljah, kjer so iztirili vagoni, napolnjeni s kerozinom, je lep dokaz, kako nas vladna politika posiljuje z umeščanjem objektov v prostor. Vsem na očeh je tudi to, kako »stroka« koketira z oblastjo, da bi si zagotovila izvedbo projektov, ki dolgoročno uničujejo prosta državna sredstva, namenjena razvoju.

Zanimivo je poslušati nadvladnega tov. Mesca, ki od predsednika Vlade RS g. Šarca pričakuje zaprtje TEŠ 6, ki je bil le malo nazaj šele pognan v obratovanje. Mesec meni, je ta elektroenergetski objekt, za katerega se še odplačujejo krediti, zapre do leta 2030. To samo potrjuje dejstvo, da se nekdo stalno in zavestno dela norca iz proračunskih sredstev, tako ali drugače. Isti projektanti, ki so se podpisali pod elaborat o premogovnih rezervah, ki se je kmalu izkazal za neresnico, nas bodo, skupaj s politiki šaleškega lobija iz Velenja, sedaj prepričevali, kako je to modra politika.

Danes so isti lobisti prisesani na projekt enotirne proge po vladnem projektu Drugega tira

Povsem razumljivo je, zakaj se tako hiti, nas državljane pa posiljujejo z neprimernimi rešitvami. Še posebej so hiperaktivni zadnje dni po nesreči v Hrastovljah.

Nesreče pri iztirjenju vlakov na relaciji Koper Divača so PROJEKTIRANE in izvedene zavestno ob vseh soglasjih raznih agencij in strokovnjakov, na tak ali drugačen način. Trditev, da vladna trasa enotirne proge drugega tira izkazuje povečano varnost vodnih virov, je eno samo sprenevedanje. To še posebej velja za politike, ki ne želijo razumeti problema. Čeprav se upravičeno bojimo, da ga tudi ne razumejo. Zaradi buldožerske taktike ministrice za infrastrukturo bodo projektanti in gradbeni izvajalci, ki se vedejo kot zveste oprode, zgradili neprimeren objekt z lažnivimi argumenti.

Torej bodo gradili na enak način, kot je bilo v Šoštanju. Tam so »strokovnjaki« leta 2010 potrdili, da je dovolj domačega premoga. Danes, devet let po tem, pa se pogovarjajo o njegovem uvozu. Žal so za politiko verodostojne zgolj besede plačanih dežurnih »strokovnjakov«. Bombardiranje z raznimi bogato preplačanimi PR strokovnjaki, ki jih najema vladna politika, pa v vsej globini in izraznih oblikah razkriva lažnivost odločitev, ki se očitno sprejemajo nekje v zakulisju.

Ob zadnji nesreči v Hrastovljah, ko se je za nekaj dni zaustavilo koprsko pristanišče in Obali baje preti nevarnost ekološke nesreče z občutnimi in dolgoročnimi posledicami, so se spet oglasili »strokovnjaki«. Politika jih potrebuje za dnevne namene, nikakor pa niso sposobni argumentirane razprave o predlogih strokovne javnosti, ki ima pripombe na vladni drugi tir. In ima tudi rešitve.

Grafični prikazi in geodetski načrti imajo veliko sporočilno vrednost. So najbolj primerni, če se želimo argumentirano pogovarjati o problemu vodonosnih virov na trasi železniške povezave Koper-Divača (današnji 1. tir, vladni 2. tir, dvotirna proga skupine strokovnjakov).

Zloraba hrastovljske nesreče za promocijo vladnega 2. tira

Črta v zeleni barvi prikazuje umeščenost obstoječega tira v prostor pod Kraškim robom. Tako lahko tudi vidimo, kako obstoječa proga posega v območje vodnih virov, s katerimi se danes oskrbuje Obala. Železniška proga ima odmike od vodnih virov med 183 m do 2621 m. Lahko vidimo, da je do nesreče prišlo malo več kot 2,5 kilometra od najbližjega vodnega zajetja. Torej je še velika sreča, da se je nesreča zgodila v tunelu. Zamislimo si možne posledice, če bi vagoni iztirili nekoliko nižje od kraja torkove nesreče. Hkrati pa smo prepričani, da bo temeljita sanacija posledic, tudi če Luka stoji nekaj dni več, uspešna in bo Obala tudi v prihodnje imela vodo. V kakovosti, kot jo imajo danes. Ki pa ni ravno navdušujoča, saj jo morajo klorirati.

Prav je, da je lokalna javnost zaskrbljena in tudi upravičeno pričakuje temeljito sanacijo posledic izlitja nevarne snovi. Ni pa prav, da se hrastoveljska nesreča zlorablja za večdnevno medijsko pripravo na začetek megalomanskega zapravljanja denarja s projektom drugega tira. Tu vladnim piarovcem ne zmanjka idej, kaj vse je še potrebno narediti, da se utišajo še zadnji dvomljivci. Med drugim so se odločili, da med vikendom, ki je sicer prvi pravi počitniški in se pričakujejo kolone turistov v smeri proti hrvaški Istri, primorsko avtocesto sprostijo še za tovorni promet iz koprskega pristanišča in tako povzročijo popoln kaos. Da tudi tako vplivajo na javno mnenje.

Trasa vladnega predloga 2. tira posega v vodonosnike, ki gravitirajo v Italijo

Vse bodo storili za strice iz ozadja, ki že predolgo čakajo na svoj projekt enotirne proge po vladnem projektu Drugega tira. Trasa vladnega predloga, ki je prikazana z oranžno barvo, ima odmike do 1298 m od potencialnih površinskih vodnih virov, v tunelih pa neposredno preseka podzemeljske vodonosnike, ki pa gravitirajo na ozemlje sosednje Italije.

Zamislimo si možne poledice onesnaženja vodnih virov, ki bi nastali ob nesreči, podobni hrastoveljski. Med drugim bi nam sosednja država izstavila račun za nepopravljivo škodo, nastalo zaradi onesnaženja vodnih virov. Povzročeno škodo sosednji državi bi seveda plačala država Slovenija, torej slovenski davkoplačevalci. Naši pravniki sicer menijo, da nam sosedi tega ne morejo zaračunati. To pa je seveda še dodatno zamegljevanje možnih nevarnosti, ki jih prinaša projekt enotirne proge po vladnem projektu Drugega tira.

Predlog dvotirne proge skupine strokovnjakov optimalno umeščen v prostoru

Prav je, da predstavimo še dvotirno progo, ki jo je predlagala Strokovna skupina neodvisnih strokovnjakov. Trasa te proge, ki je prikazana z rdečo barvo, poteka po tako imenovani suhi strugi in je od katerekoli vodnega vira oddaljena najmanj 1765m pa do 2158m. To tako imenovano suho strugo poznajo vsi, tako domačini kot tudi neodvisni strokovnjaki. Kar pomeni, da je projekt dvotirne proge optimalno umeščen v prostoru. Bil je skrbno načrtovan in med drugim upošteva vse posebnosti tega prostora pod Kraškim robom.

Naj povemo še to, da to ni več izvedba z vlečno vrvjo, ki je v času referenduma bila odlično izhodišče za omalovaževanje  pobudnikov referenduma. Sedaj je to predlog normalne proge, z naklonom, ki ga določajo železniški standardi.

Argumentov strokovnjakov, ki so pripravili predlog dvotirne proge, ta v celoti sledi mednarodnim standardom na področju projektiranja železniških objektov ter zaščite okolja, žal ne želi nihče več slušati. Da se tudi zeleni vseh odtenkov nočejo več ukvarjati z železniško povezavo Koper–Divača, kaže na njihovo zlizanost vladajoče politike. Zakaj se to dogaja? Zakaj lažnivo predstavljanje čeka za 109 mil EUR, ki smo mu bili priče ob slovesu evropske komisarke ga. Violete Bulčeve. Čemu norenje mimo vseh varstvenih ukrepov pri izgradnji dovoznih cest za gradnjo tunelov in viaduktov.

Čemu uničevanje ekonomskega potenciala države Slovenije, ko pa so na voljo ekološko in ekonomsko primernejše rešitve. Le čemu jih prisesanci na državne jasli ne sprejmejo? Tudi dvotirno progo, ki jo je predlagala Strokovna skupina neodvisnih strokovnjakov, bo moral nekdo zgraditi. Pa ne samo odseka Koper-Divača. Celotno slovensko železniško omrežje je potrebno temeljite obnove.