Zgleda, da bomo vajo iz osamosvojitve ponavljali

64
1877

plebiscit plakatZgodilo se mi je zgodilo nekaj posebnega. Ko sem se peljal s ‘štirinajstko’ proti Bežigradu, se mi je približala mlajša dama in me vprašala, če je bilo pri osamosvajanju lepo. “Zelo lepo.”, sem ji odgovoril. “Meni pa je tako žal, da sem se rodila šele leta 1994. Tako rada bi bila zraven.” “Mogoče pa niste vsega zamudili, zgleda, da bomo vajo ponavljali.”

Zavod sv. Stanislava je na Jegličevo pobudo desetletja vzgajal slovensko krščansko elito. Revolucionarji so jo po koncu druge svetovne vojne spremenili v čakalnico za smrt. Potem je bila pol stoletja vojašnica tiste armade, ki je izvajala vojaške vaje s predpostavko, da je sovražnik z zahoda napadel Jugoslavijo. Vojaki JLA so zadnjič slišali za tega sovražnika ob osamosvojitvi in zavedeni branili nekaj, česar ni bilo več.

Ko se je predpostavka zahodnega sovražnika poslovila in z njo za vedno tudi tisti, ki so se z njo utemeljevali, se je ta hiša lahko zopet posvetila svojemu izvornemu poslanstvu. Kot tako jo je obiskal prijatelj Slovenije papež Janez pavel II. Ker je bilo tako, je prav, da v tej hiši o slovenskih zadevah govorimo skrajno resno.

Civilna pobuda Prebudimo Slovenijo prireja v soboto, 13. 10. 2018, srečanje kristjanov in ljudi dobre volje. Tako kot letos spomladi se bodo tudi tokrat zbrali v Zavodu sv. Stanislava v ljubljanskem Šentvidu.

Odločili smo se ponatisniti prispevek Lojzeta Peterleta, predsednika osamosvojitvene vlade, danes evropskega poslanca, ki ga je pripravil za srečanje kristjanov in ljudi dobre volje v Zavodu sv. Stanislava v Šentvidu, 28. februarja 2014, prav tako v organizaciji iniciative Prebudimo Slovenijo.

Naj spomnimo, takrat je bila Slovenija v pričakovanju državnozborskih volitev, na čelu vlade pa je bila še Alenka Bratušek. Peterle v zapisu opisuje takratno stanje v slovenski družbi. Ugotavljamo, da bi kaj takega lahko zapisali tudi za današnje razmere, le nekatere podatke, ki jih Peterle bi bilo potrebno zamenjati z aktualnimi.

Naprošen sem bil, naj bi spregovoril o Sloveniji v očeh sveta. Naj se najprej spomnim, kako smo zgledali v očeh sveta pred petindvajsetimi leti, ko smo podpisali majniško deklaracijo in z njo jasno povedali, da hočemo živeti v suvereni državi slovenskega naroda.

Majniška deklaracija, ki so se ji zavezale pomladne stranke, je kazala v smer samostojne in demokratične slovenske države, temeljna listina, ki so jo sprejele stranke komunističnega porekla, je napovedovala nadaljevanje Jugoslavije. Takrat so nam po vprašanju svobode, identitete in po velikosti podobni narodi izražali razumevanje in solidarnost, večji – in davno prej održavljeni – so nas večinoma svarili in nam svetovali realizem, rekoč – politika je umetnost mogočega.

Od maja 1990 Slovenija ni imela več samo sanj in deklaracij o lastni državi. Prvič v zgodovini je imela oblast, ki je bila zavezana projektu osamosvojitve in ga je tudi izvedla. Slovenija je postala politični subjekt, ki je zaposloval politične analitike, stratege in pragmatike. Odpor proti osamosvojitvi in strah pred posledicami sta bila močna. Nasprotovanje se je izražalo tudi z grožnjami. Za nekatere smo pomenili upanje, za druge smo postali motnja s predvidljivimi in nepredvidljivimi posledicami. Vsemu svetu smo dali vedeti, da mislimo z uresničitvijo pravice do samoodločbe resno in da jo hočemo izpeljati demokratično ter na miroljuben način.

V očeh drugih pred četrt stoletja iz znanih zgodovinskih in političnih razlogov torej nismo imeli jasne podobe. Znani smo bili po Bledu in Avsenikih. Slika se je korenito spremenila s proglasitvijo države, 25.6.1991. Slovenska država je postala dejstvo. Zmaga nad Jugoslovansko ljudsko armado je to dejstvo dodatno utrdilo. Svet je moral sprejeti nova dejstva. Plasirali smo se na politični zemljevid sveta. Dokazali smo sposobnost preživetja. Iz gospodarskega nazadovanja (-8%) smo prešli v nekaj letih v rast (1993 +3%), ki je trajala petnajst let. Za druge države s komunistično preteklostjo smo bili zgled tranzicije, celo za veliko Kitajsko. Za Zahod je bil začetek naše poti obetaven, za Nemce smo bili “Musterknabe”.

S tako podobo in dobrim ugledom smo pristopili k Evropski zvezi in NATO. V EZ smo veljali prva leta za najboljšo novo državo članico. Uvedli smo evro in prvi od novih držav članic smo predsedovali EZ – priznano uspešno. Potem je udarila kriza. Razkrila je naše notranje slabosti, predvsem pa posledice nedokončane tranzicije. Od takrat svet spoznava drugačno Slovenijo in nas vse težje razume. Ne razumejo nas, kako je mogoče tako zavoziti cvetočo državo.

Ne razumejo:

  • da smo se ustavili, da pet let ne izpeljemo nobene močnejše reforme
  • da ne počrpamo evropskih sredstev
  • da dvajset let ne zgradimo drugega tira od Divače do Kopra
  • da se nismo jasno opredelili do preteklosti
  • da tri mesece iščemo dva ministra
  • da ne pokopljemo mrtvih
  • da se ne dogovorimo za nacionalne cilje
  • da smo tako razdeljeni
  • da tuje banke poslujejo pozitivno, državne pa z izgubami
  • da so banke zapravile milijarde za neproduktivne namene, za prevzeme, ne za tehnološki napredek.
  • da smo pristali v vrhu korumpiranih držav
  • da se je zgodila mariborska cerkvena katastrofa.

Tisti, ki nas bolj spremljajo, se ne čudijo, drugi nas še vedno sprašujejo, kako je mogoče. Oboji pa vedo, da naša kriza ni posledica svetovne finančne krize. Ta je samo slekla cesarja do golega. Naši ključni problemi so domači. Velik del sveta se ne ukvarja s Slovenijo na drobno. Vedo, kaj je treba v taki krizi storiti in se čudijo, da tega ne storimo. Kot Latvija, na primer. Za nas doma pa je prav, da se po dobrih dvajsetih letih bolj natančno vprašamo, zakaj smo tam, kjer smo.

Samorefleksijo je treba začeti vsaj pri samorazpustu zgodovinsko uspešne koalicije Demos in nerazumnega podiranja njegove vlade. Namesto “kaj”, je dobilo prednost vprašanje “kdo”. Razpust Demosa in taktična povezava levega dela Demosa s starimi političnimi silami je za dvanajst let odprl možnost prevlade strankam komunističnega porekla. S tem se je zaprla pot za nadaljevanje pomladne tranzicijske strategije. Takrat se je začela naša pot nazaj in navzdol. V manjšinskih vlogah pomladne stranke, začenši s Pučnikovimi socialdemokrati v prvi Drnovškovi vladi in v drugih mešanih koalicijah niso mogle bistveno vplivati na glavni tok sprememb. (Pučnik je napako kasneje sicer priznal).

Zgodila se je restavracija starega. Evropskih vrednot, načel in standardov nismo uveljavili v celoti, zlasti ne na področju pravne države in socialno tržnega gospodarstva. Pri nas se je nadaljevala Kardeljeva dogovorna ekonomija s političnim bančništvom, klientelizmom in sistemsko korupcijo.

Svet je videl praznovanje v Stožicah brez slovenskih in evropskih zastav in slišal politični vrh prepevati E viva il communismo. Kakšno sporočilo Evropi in svetu!

Tri Jugoslavije so propadle, naši jo še častijo. Nič ne bi rekel, če bi šlo za nostalgijo. Nekaterim je bilo zelo lepo. Skrbi me, da gre za nadaljevanje jugoslovanskega partijskega koncepta – tako v pojmovanju politike, odnosu do skupnega premoženja, do državljanov in do tujcev. Pri nas se nadaljuje socializem. Sploh ne potrebujemo nove stranke tega imena.

V predkriznih letih smo doživeli privatiziranje države za ožje interese. Načelo skupnega dobrega je zasenčilo drugo načelo – zgoraj si, da služiš našim. Če si na pravi strani, dobiš kredit brez zavarovanja. Plačalo bo ljudstvo. To se tudi dogaja. Ljudstvu so naložili tudi financiranje izgub dveh zasebnih bank.

Pred enim letom je prišlo do zamenjave vlade, ki je začela trende obračati v pravo smer. Do zamenjave očitno ni prišlo zato, da bi izvedli reforme, ampak zato, da do bistvenih sprememb ne bi prišlo. Berite novo koalicijsko pogodbo, poudarek je na tem česa ne bodo naredili. Nadaljevalo se bo kupovanje časa za drage obresti. Račun raste, vstajnikov pa že dolgo nisem videl. Zdaj je mir, ker so na oblasti pravi. Ne glede na ceno. Plačal bo naslednji in z njim ali z njo mi vsi. Zdaj je mir tudi zaradi evropskih volitev. Zadeve gredo na bolje. Luknja ni pet ampak samo 4,8 milijarde. Mi lahko poveste, kako bo to razliko čutil davkoplačevalec. Ohranili smo neodvisnost. Ne bomo se dali trojki. Na Slovenskem smo mi gospodar. Če bo premalo elektrike, ponovimo vajo s TEŠ 6.

Seveda nas drugi še naprej ali pa še bolj poznajo po Bledu, lipicancih, dobrih vinih, kranjski sivki, potici in še po čem. V Ljubljani srečujem vse več Japoncev, kar velja v turizmu za zelo dober znak. Ob sobotah na ljubljanski tržnici komaj pridem do solate, toliko je Italijanov, Avstrijcev, Bavarcev … Na tem terenu ni posebnega problema ….

Naj pa ob tem povem, da se Evropa ureja. Nastaja bančna unija, ki ne bo dopuščala tako tovarišijskega bančništva, kot smo ga poznali pri nas. Za zavoženo stanje, kakršno je, nismo vsi krivi, za drugačno podobo Slovenije pa smo vsi odgovorni.

Mi moramo iz samoblokade. Leto 1941 ni prava smer. Treba je gledati proti 2041. Državi moramo vrniti status vrednote, politiki pa vlogo služenja. Rešiti moramo politični problem, kajti v krizi smo zaradi neodgovorne politike. Samo poštena politika lahko povrne zaupanje ljudi v lastno državo. Pri delu za drugačno Slovenijo je treba vedeti tudi, kaj deli in kaj povezuje.

Ne glede na komunikacijske motnje med pomladnimi strankami, ne vidim boljšega izhodišča pri delu za skupno prihodnost, kot so vrednote osamosvojitve. Tisto, kar nas je navdušilo, povezalo in v kritičnih trenutkih poenotilo do zgodovinskega preboja. Potrebujemo preboj v novo kvaliteto.

Ali smo na razpotju?

Upam, da. Razpotje pomeni možnost izbire. Težko se odločiš, če ni smerokazov, je gosta megla, imaš zavezane oči ali si k temu še gluh. Niso dovolj samo voditelji, potrebna je prava smer. Za določitev prave smeri pa je treba vedeti, kaj se je zgodilo in kaj se še ni oziroma zakaj se še ni zgodilo.

Tudi ni dovolj, da se zganejo voditelji. Prihodnost Slovenije je osebna zadeva vsakega izmed nas. Naj končam z mislijo na tiste, ki mi vlivajo upanje. Srečujem ljudi, ki hočejo vedeti in razumeti kaj se je zgodilo, zakaj smo se ustavili. Ljudi,ki hočejo delati za drugačno Slovenijo. S takimi jo bomo uresničili.

Pripis uredništva: Prispevek je bil prvotno pripravljen za srečanje kristjanov in ljudi dobre volje v Zavodu sv. Stanislava v Šentvidu, 28. februarja 2014, v organizaciji iniciative Prebudimo Slovenijo.

Foto: Slovenska pomlad


64 KOMENTARJI

  1. _Komunisti ne bodo sami odšli. Lastijo si fevde in so upravljalci monopolnega fevda, ki ovira svobodni razvoj Slovenije.

    Problem, je ker je velik delež ljudi zavedenih, neumnih in podkupljivih. Zato se nič ne spremeni.

    Smer bi morali dajati intelektualci in normalne politične stranke ( ki odločno podpirajo svobodni trg, pravno državo in demokracijo).

    Nujno za preboj je, da se vsi Slovenci dobimo na TABORU, kjer se pripravi rdečo nit programu, nacionalnemu programu, ki naj bi mu sledili vsi, ki vemo, da je komunizem zlo in še vedno z vsemi uzdami duši in pohablja, siromaši, poneumlja Slovenijo.

    • Pavel, se strinjam, vendar je bilo takih taborov že nekaj. Potem smo poslušali cvetke o reviziji domobranstva, neonacizma, klerofašizma – v najboljšem primeru neoliberalizma. Spomnim se nekega prispevka nekega podpornika vstajnikov, ki se je na kulturni praznik 2012 sprehodil mimo takšnega tabora (v podporo JJ). Samo dve neumnosti – z ženo sta se tesno stisnila skupaj, ker ju je bilo pred ‘temi ljudmi’ prvič v svobodni Sloveniji strah. In kri jim je zaledenela, ko sta “prvič v življenju v Ljubljani slišala iz zvočnikov grmeti narodnozabavno glasbo” oziroma nekaj takega. Očitno, če prevedem, ju je bilo strah, da ju bodo podporniki normalne družbe, kot jim rečemo mi, žive odrli in spekli na ognju ter pojedli, iz zvočnikov pa so grmeli fašistični Avseniki. Pavel, žal ne moremo zmagati. Ni rešitve. Je samo neofevdalizem.

    • Gospod Pavel je zapisal: “… ker je velik delež ljudi zavedenih, neumnih in podkupljivih. Zato se nič ne spremeni.”

      Kar dobra ugotovitev! Le še vzrok manjka: masovno pranje možganov. PRANJE MOŽGANOV! In iz te godlje je izredno, izredno težko priti, verjetno ne brez tuje pomoči!

      • Na tujino ne smemo preveč računati, oni imajo dovolj težav sami s sabo. Tudi zaradi nepoštenih politikov in podjetnikov z juga.

        Tujina lahko tudi čaka, da priplavajo trupla, potem nas bodo pa poceni pokupili.

        Samo še Bog nam ostane.

  2. “Za nas doma pa je prav, da se po dobrih dvajsetih letih bolj natančno vprašamo, zakaj smo tam, kjer smo. Samorefleksijo je treba začeti vsaj pri samorazpustu zgodovinsko uspešne koalicije Demos… Namesto “kaj”, je dobilo prednost vprašanje “kdo”. Razpust Demosa in taktična povezava levega dela Demosa s starimi političnimi silami je za dvanajst let odprl možnost prevlade strankam komunističnega porekla. S tem se je zaprla pot za nadaljevanje pomladne tranzicijske strategije. Takrat se je začela naša pot nazaj in navzdol.”

    Popolnoma soglašam z gornjo ugotovitvijo. Ker je še zmeraj “kdo” pomemnejše od “kaj”, nimamo desnice, ki bi lahko prevzela vodenje države in končala slovensko umiranje na obroke.

    Če bi bil v Šentvidu, bi zastavil naslednje vprašanje: Lojze, a se res ne da nič narediti, da bi se SDS, SLS in NSi dogovorile najprej o “kaj” in da bi bil odgovor na “kdo” – “skupaj”.

    Tega čakamo desni volilci. Tu je ključ za odpravo malodušja in volilne abstinence mnogih desnih volilcev.

    • Problem ni abstinenca desnih volilcev, saj levi abstinirajo še bolj. Problem je kolektivna podzavest Slovencev, v kateri povampirjeni kapitalizem kljub očitnim dejstvom velja za greh desnice in je vse ne-levo manjvredno in “nazadnjaško”. Vsak od nas iz lastne okolice dobro ve, da tudi med ljudmi – in ne le v medijih – prevladuje socialistični način razmišljanja. Tega ne morejo popraviti volitve, ampak le mnogo, ampak res mnogo bolj učinkovita in vidna vključenost demokratičnih državljanov v javnost, medije, ustanove. Stvari se bodo začele popravljati šele, ko bodo strategi desnice spoznali, da najnevarnejši nasprotnik demokracije ni Milan Kučan, ampak ustaljeni način razmišljanja Janeza Novaka.

  3. E Peterle, mal si naiven, ni samo komunikacijski šum na desnici, je tudi nekaj več… Janša hoče celo desnico zase, pri tem pa nima ne dolgoročne strategije, ne znanja za Slovenijo… Njegova najnovejša napaka, podpisal pogodbo za južni tok, zaposlil svojo hčerko pod okriljem Gazproma (zaposlitev hčerke mogoče niti ni toliko vprašljiva, vsak starš želi svojim otrokom najbolje, jaz bi naredil podobno, le v kaki drugi firmi), pri čemer zdaj benti proti Rusiji in Janukoviču, medtem ko ruski rubelj očitno ne smrdi… O tej veliki strateški napaki je SDS tiho, kakor tudi vsa ostala levica, ker v tej točki imata levica in SDS veliko skupnega, za SDS je zanimiv ruski rubelj, levica pa s tem dokazuje odklon od EU… S to pogodbo si je Janša povsem neuk strateškega razmišljanja nakopal enako težavo kot 2008 z Virantova reformo plačnih sorazmerji v javni upravi… EU bo prekleto natančno razmislila, kaj bo z južnim tokom (pa tudi z severnim tokom), Slovenija pa je že vložila kar nekaj denarja v ta projekt, ene vrste mala črna luknja tako kot TEŠ 6… Pri tem je Janša enak bivšemu kanclerju Schroederju SPD, ki dela za Putina in severni tok, le da je Schroeder toliko odkrit, in podpira Putinovo politiko, Janša pa se zdaj šopiri kot en lažnivi pav. Kdaj bo slovenskemu desnemu volivcu jasno, da Janša nima ne znanja, razgledanosti in niti veščin, da bi Slovenijo res popeljal v svetlo prihodnost… Če Janša igra desno, naj igra res desno, ne pa malo desno, pa malo levo, in ker volilnega telesa ne levi ne more pridobiti zase, se gre krivolov na desnici, pri tem pa igra populistično in levičarsko politiko… tole z južnim tokom kaže vso bedo Janševe naivnosti in populizma… Poguma, da bi pa podprl plinske terminale, da bi dobavljali plin iz severne Afrike, to pa je odklonil… Jaz bi prej rekel, da sta EU in ZDA celo tolerirala odstavitev Janše ravno zaradi takšnih povsem ponesrečenih Jnaševih kiksev…

    • Tu zgoraj je kar nekaj neumnosti:
      Ni Janša kriv za južni tok, to je projekt med EU in Evropo, treba se je bilo samo dogovoriti kje bo potekala trasa, samo to in delež financiranja. In nič ni narobe z njim.
      Drugo, plačna reforma za javni sektor, ki jo je Virant izpeljal je bila koncipirana in dogovorjena s sindikati že pod prejšnjo vlado, v kateri je bil tudi Virant. Če ne bi bila izpeljana bi sledile tožbe.
      Edino pod Janševo vlado se je kazal napredek in majhen suficit, vse ostalo, Pahorjeva inb še posebej Bratušova vlada je beda od bede.
      Janša je najbolj razgledan slovenski politik, da ste pa vi totalno nerazgledani in ocenjujete tujo razgledanost, pa se vidi iz bedarij, ki jih tukaj trosite.
      Plinske terminale so rušili ekologi in lokalne skupnosti, kaj naj bi imel pri tem Janša?
      To, da naj bi pa EU in še posebej ZDA tolerirali odstavitev Janše je pa bedarija na kub. Kaj pa naj bi naredili, a naj bi poslali vojsko v Slovenijo? …

    • Odgovarjam po več kot štirih letih (nikoli ni prepozno oziroma bolje pozno kot nikoli): natančno 100 % nasprotno, kot je zapisal neki abelard, je res. Janez Janša z vsemi svojimi plusi in minusi (res prehitro čivka po Twiterju; ni mu tega treba) je eden redkih slovenskih politikov, ki razmišlja strateško. Nisem član SDS (pravzaprav nobene stranke; tudi nekdanje ZKS ne, na kar sem danes ponosen!), vendar je treba priznati, da ima daleč najboljši program, trdno vodstvo in zveste člane.

      • Seveda zna razmišljati strateško, ampak strateško kako biti vseskozi v opoziciji, ne pa kako sestaviti desno pomladno vlado. Če bi bilo Janši kaj do zmage na volitvah, bi svojo strateškost uporabil za namene sestavljanja desne vlade – v tem primeru bi slovenska pomlad brez težav vsaki od 1996 dalje sestavila vlado. Ker pa je Janši biti v opoziciji ljubša opcija kot biti del pomladne vlade, pa imamo stanje, kakršnega imamo. Janševistični fanatiki pa ga še kar malikujete. Čemu? Slovenska pomlad se že od 1993 nahaja v arktični zimi in ni videti, da bi se v prihodnjih 20 letih karkoli spremenilo. Če isto stvar neuspešno počneš znova in znova je to norost. Praktično v nekaj mesecih po osamosvojitvi so vse uničili. Isto se je ponovilo 2008 in leta 2011. Zakaj slovenska desnica, na čelu z SDS, NSi, SLS ne želi preseči norosti, v kateri se nahaja? Kako naj pride do sprememb, če bodo še naprej neumorno počeli eno in isto ter ostajali marginalna skupina v parlamentu, s komaj kaj več kot tretjino sedežev (pa še to tretjino sedaj presegajo samo zaradi glasnega zagovornika komunistične revolucije Jelinčiča, ki ga mediji postavljajo v isti koš s pomladniki)? Kdaj, razen 2004, je desnica sploh uspela poseči na sredino in pridobiti volilce, ki trenutno volijo LMŠ, SMC, ZAAB in podobno? Kaj je naredila za to? Na kak način je skušala pridobiti te volilce?

        • In kako bo uboren slovenski človek, kjer dve tretjini ljudi zaslužita plačo nižjo od povprečne, preštevilni pa so zgolj na minimalcu, podprl programe, ki kličejo še k njihovemu dodatnemu obubožanju? Kako vodstvi NSi in SDS pričakujeta glasove večjega števila preprostih ljudi, ko pa govorita zgolj o znižanju davkov za tiste, ki že tako imajo veliko, o odpravi javnega pokojninskega, zdravstvenega in izobraževalnega sistema? Kako pričakovati glasove od Slovencev, če jim pa poveš, da boš njim in njihovim otrokom močno otežil dostop do zdravnikov in do izobrazbe? In tako ostajajo, ne da bi skušali karkoli spremeniti, ujeti v začaran krog norosti, kjer jih volijo samo njihovi malikovalci, povprečen človek pač ostane doma ali pa obkroži razne komedijante, ki nato postanejo predsedniki vlade. V zadnjih osmih letih je bilo iz svojih domov pregnanih na tisoče Slovencev, nihče jih ne omenja v svojih programih, nihče ne spremlja, kaj se je z njimi zgodilo, kam so šli, kam so dali svoje otroke? Imamo na tisoče zaposlenih, ki jim zaposlovalci ne plačujejo prispevkov ali celo plač za opravljeno delo, SDS in NSi bi pa še rahljali nadzor nad temi stvarmi. Kje je v vsem tem zmagovalna kombinacija, ki bo potegnila Slovenijo naprej?

          • No, pa ste se ujeli v past. To, kar tukaj navajate, je ravno tisto, proti čemur se bori SDS in Janša, in ta problematika je natančno razdelana v njihovem programu, vključno z vsemu ukrepi za njihovo odpravo. Seveda je treba vedeti, za kaj se kdo zavzema, in vsaj prebrati njihov volilni program (jaz sem ga, pa nisem član SDS!), ne pa preprosto nasedati gostilniškim govoricam, lumpenproletarskemu nakladanju, primitivnemu izključevanju s strani levičarskih strank, patološkemu antijanšizmu (ki je samo odraz njihove programske praznine, strahu soočiti se z dejstvi in brezobzirnega boja za oblast).

          • Gospod Kapodistrias, vi ste tisti, ki slabo berete programe. SDS je napovedala prestrukturiranje davčnih razredov, kar bi davčno sicer res razbremenilo Slovence. Ampak večina bi na letni ravni prihranila med 220 (tisti z minimalnim zaslužkom) in 600 evri, tisti, ki pa imajo že sedaj čez glavo dovolj, bi pa prihranili po 1500 in več evrov (najbolj premožni tudi 9000). Kako upravičiti takšno stvar pred slovenskim narodom? Stranka se je prav tako zavzel za razbitje zdravstva na posamezne majhne zavarovalnice, ki bi delovale po vzoru ZDA. Mar pri SDS menijo, da je ameriški zdravstveni sistem tista stvar, ki bo pritegnila volilce na njihovo stran?

          • Ah, L.Erzen,
            vi ste en tak škodoželjen protiesdees propagandist.
            Svoje “izračune” o načrtovanih davčnih razbremenitvah po (menda?) programskih iztočnicah SDS podajate kar tako na pamet, ne da bi izhajali iz konkretnih SDS reformnih predlogov in izračunov.
            Konec koncev pa: kaj bi bilo narobe, če bi bili vsi državljani manj davčno obremenjeni?

            Ali tudi vi, enako kot pristaši Levice, menite, da je treba bogatejše državljane bolj in bolj privijati, dokler ne bodo vsi guznili v revščini in za njimi še vsi ostali reveži?
            Vprašajte Lepega Lukca, kolikšen delež svoje solidne poslanske plače vsak mesec podari revnejšim od sebe ter ali je že pristal na minimalcu, kakor je s somišljeniki pozival, preden je sam sedel v parlamentu – da bi poslanci morali prejemati minimalce?

            Kar tako v tri krasne natolcujete, da hoče stranka SDS slovensko zdravstvo spreminjati po vzoru ZDA. Mar menite, da so ZDA edina država na svetu, ki upošteva pojem konkurenčnosti v zdravstvu?

            Kaj pa če želi stranka SDS slediti ureditvi zdravstvenega sistema na Nizozemskem, ki ima po Evropskem indeksu uporabnikov zdravstvenega varstva najboljši in do uporabnikov najbolj prijazen zdravstveni sistem?
            In to kljub temu, da ima nizozemski sistem konkurenco tako na strani financiranja (zavarovalnice) kot na strani zagotavljanja storitev (bolnišnice). Zavarovalnice in izvajalci zdravstvenih storitev so v zasebni lasti, država pa ima močno vlogo nadzornika – regulatorja.

            https://ceckarije.si/2017/02/13/kako-to-pocnejo-v-dezeli-tulipanov/

            Kaj pa lahko vi dobrega poveste o slovenskem zdravstvenem sistemu, ki praktično ne pozna pojma konkurenca in ki ga hočejo nekateri spet narediti popolnoma socialističnega? Kjer bomo v očeh zdravstvenega sistema vsi enako ubogi reveži? Razen tistih nekaj privilegirancev, ki se hodijo operirat v Švico in drugam na tuje, se ve.

            Jaz vam lahko povem nekaj grdega o našem zdravstvenem sistemu in sicer, da že osmi mesec čakam na pregled pri specialistu v ustanovi na drugem koncu države. To je celo srečna okoliščina, kajti v naši lokalni ustanovi traja čakanje na pregled še vsaj dvakrat dlje – leto in pol!
            Toda glej zlomka! Pred dvema tednoma so me iz dotične specialistične ambulante obvestili, da so moj pregled s prvotnega datuma sredi oktobra premaknili v drugi teden novembra!
            Kaže, da takozvano “krajšanje čakalnih vrst” pri nas poteka ravno v obratni smeri, kot bi pričakovali. Krasen zdravstveni sistem imamo, kajne?!? Če si v takem sistemu, kljub bolečinam, ki te tarejo, čakal osem nesecev, pa čakaj še malo! Saj mora biti človek navajeni potrpeti, a ne!

  4. Največji uspeh komunistov v času tranzicije je bil, da so svojo umazano dušo uspeli prenesti na našo elito in potem tudi na običajne ljudi. Tudi na marsikoga, ki je sicer prišel iz desnice. In potem imamo, da so “razpisi dogovorjeni ob prostitutkah, zaposlitve sklenjene z enim telefonskim klicem” in podobno. Podobno je bilo pri T2, mnogo poštenih ljudi je šlo na njihove kable, ker “je bi naš”, potem pa so jim na pladnju postregli s pornografijo.

    Ko je morala na tako nizkem nivoju, je tudi presoja zelo zamegljena. Tudi pri elitah. Novinar Večera Vasja Jager piše: “Na okroglih mizah sem poslušal ugledne sive glave, ko so se spraševale, kje so mladi, fuj in fej, vseeno jim je, razvajeni so, ovbe, ovbe, strah jih je. Ne bo držalo. Tukaj sem in sprašujem, kaj lahko storim.” Strinam se z njim. Mladih, ki imajo voljo je dosti, na vseh področji. Ampak ne morejo uspeti, ker so blokirani. Vsaj tisti ta pošteni. Negativna selekcija je naredila svoje.

    Vir citatov:
    http://web.vecer.com/portali/vecer/v1/default.asp?kaj=3&id=2014031106009929

  5. Peterle še vedno premleva, kakšna krivica se mu je zgodila pred 22 leti, ko mu je razpadel DEMOS. To je pomenljivo dejstvo in nekako spominja na miselni okvir celotne slovenske desnice, ki še kar z maničnim zanosom vodi vojno, ki jo je izgubila pred 70 leti, takratni zmagovalci pa so v vmesnem času nemoteno umrli naravne smrti. Odgovor, zakaj je temu tako, je naslednji: Desnica ne zna povedati drugega kot to, da je proti komunistom (komunisti smo več ali manj vsi izven njihovega malega, marginalnega sveta), da je proti Rusom (ker jih spominjajo na Sovjetsko zvezo) in da je za Zahod (v katerem vidijo velikega brata, ki bo discipliniral domače ljudstvo – da bi jih vendar enkrat nehalo prezirati). Boli desnico k…. za učinkovito organizacijo, 250 občin in nesmiselno zakonodajo – to jih briga toliko, kot zajce bobni.

    Ta neprijetni, z angstom prežeti svet čudne prihodnosti in žalostne realnosti jih straši – zato bi raje neprestano ter intenzivno razpravljali o satanski naravi komunizma, po možnosti ob prisilni udeležbi preostale populacije:-).

    • Ne vem, kaj te občine toliko motijo, te so edine, ki kolikor toliko funkcionirajo in pa krajevni uradi, vsaj kakšna cesta in pločnik je asfaltiran, pa vaška središča so vsaj nečemu podobna (pojdi gledat v Avstrijo, kako se to ureja, pa imajo občin ko listja in trave), kaka kanalizacija tudi pade, čeprav gre počasi,pa največ zaradi vseh teh obsežnih postopkov pri pridobivanju gradbenih dovoljen, za kar pa ni odgovorna občina, temveč upravne enote, torej država, ravno na centralno upravo v Lj lahko pozabiš, tako zanikrno delajo… Na živce mi gre, ko nimate pojma od pojma, kaj država sploh je, ko ne ločite državne uprave in lokalne samouprave. Ste indoktrinirani do kraja, res… Žalost, da imamo lokalno samoupravo, pa se ljudje že na lokalnem nivoju ne znate sami upravljat, potem pa kličete in hočete socialistično samoupravljanje nazaj, joj kakšna beda in nespamet…

    • Takratni zmagovalci so bili Američani in Britanci, slovenski komunisti pa gošarska banda, ki je po gozdovih čakala, da se Nemci umaknejo in da v Slovenijo vkoraka Titova banda in ruske tolpe.
      Če se ne bi zgodilo to zadnje bi se državljanska vojna nadaljevala s porazom komunističnih tolp.

      • To bi znalo biti res. 44ega leta so se slovenski partizani večinsko umaknili proti jugu in se priključili novo nastali jugoslovanski armadi, ki je potem tako rekoč zavzela, osvobodila ali okupirala slovenijo… Kaj od tega je res bilo, osvoboditev ali okupacija, o tem se prepiramo že skoraj 70 let… Ne glede na to, je očitno, da nas slovenski partizani niso osvobodili, niti okupirali, oboje je storila jugoslovanska armada… to pa je bistvena razlika, ki jemlje slovenskim partizanom dobršen del legitimnosti… Podobno je bilo pri francozih, so se tudi borili kot partizani, ampak konec koncev se francozi niso sami osvobodili, temveč jih je osvobodila ameriška s pomočjo angleške armade… Da je degol prvi vstopil v Pariz, je bila zgolj prijazna gesta američanov in angležev… Podobno je bilo v Sloveniji, da so partizani prvi vstopili v Lj je bila zgolj prijazna gesta jugoslovanske armade… Pol resnica je hujša od laži in nesmrtna duša komunizma… Sicer sem do Janše zelo zelo skeptičen, nisem pa noben komunajzar in udbovec…

        • abelard: “…, ki je potem tako rekoč zavzela, osvobodila ali okupirala slovenijo… Kaj od tega je res bilo, osvoboditev ali okupacija, o tem se prepiramo že skoraj 70 let…”
          ================

          Glede na to, da je po 2. sv. vojni v Sloveniji vladala ena stranka, ostale pa so bile v zaporu, je jasno da je šlo za okupacijo.

      • “Takratni zmagovalci so bili Američani in Britanci”

        German KIA, Eastern Front 1941 – 11.30.44: 1,419,728
        German MIA, Eastern Front 1941 – 11.30.44: 997.056
        German WIA, Eastern Front 1941 – 11.30.44: 3,498,060

        German KIA, Afrika Campaign 1940 – 5.43: 12,808
        German MIA, Afrika Campaign 1940 – 5.43: 90,052
        German WIA, Afrika Campaign 1940 – 4.43 ??

        German KIA, Italian Campaign 1943 – 11.30.44: 47,873
        German MIA, Italian Campaign 1943 – 11.30.44: 97,154
        German WIA, Italian Campaign 1943 – 11.30.44: 163,600

        German KIA, the West 6.06.44 – 11.30.44: 66,266
        German MIA, the West 6.06.44 – 11.30.44: 338,933
        German WIA, the West 6.06.44 – 11.30.44: 399,860

        http://www.feldgrau.com/stats.html

        Drek lahko morda prodajaš mentalno podhranjenim na Politikisu, ampak zgodovinsko dejstvo ostaja, da je Tretji Rajh uničila predvsem Sovjetska zveza.

        • Kot prvo, SZ je ogromno pomagala Amerika, ki jim je dovažala ogromno tehnike in hrane, posledica umrli ameriški mornarji. Brez te pomoči bi SZ škripnila v letu dni.
          Kot drugo, SZ ni bila osvoboditelj temveč okupator, če ne bi bilo Američanov bi se SZ po 2.sv. vojni raztezala do obal Atlantika. Američani in Britanci so jih ustavili na mejah t.i. Varšavskega pakta ni pa jim uspelo osvoboditi celotne Evrope. Ta del vzhodne Evrope je bil okupiran s strani SZ 45 let, do padca berlinskega zidu.

          • Da, ker bi Wehrmacht tudi v primeru zmage v bitki za Moskvo leta 1941 takoj lahko nadaljeval z ofenzivo do Urala (in Sovjetskih industrijskih rezerv). Samo od Moskve do Chelyabinska (popularno imenovanega Tankograd) je dlje kot od Moskve do Berlina. Leta 1941, ki je bilo ključno za obstoj SZ, je bil Lend-Lease še v povojih.
            Ključen je postal šele, ko je SZ prišla v ofenzivo, zlasti zaradi odličnih Studebakerjevih tovornjakov in lokomotiv. Sama Sovjetska vojna tehnika je bila boljša od Zahodne (T-34, 152 mm topništvo, PPSh, Zveroboi, IS-2, etc.). Tudi doktrina Globoke operacije je Sovjetski izum.
            Nihče ne zanika ključne pomoči Zahoda, ampak govoriti da bi SZ brez tega propadla, je naivno in revizionistično.

            Nisem napisal, da je bila SZ osvoboditelj, tako da je tvoja razlaga odveč.
            Prav tako jih niso ustavili Zahodni zavezniki, temveč preprosto dejstvo, da je bil Tretji Rajh uničen in s tem cilj dosežen. Na veliko žalost nacistov se zavezniki med seboj pač niso spopadli.
            Sem pa vsekakor prepričan, da bi ob drugačnem razpletu dogodkov Stalin z veseljem popeljal komunizem do Atlantske obale. Ne vidim pa načina, po katerem bi to lahko prišlo, razen v primeru Nemške zmage in zasedbe Anglije leta 1940.

          • Kot zagrizen komunajzer ves čas častiš SZ, v resnici je bila pa Amerika tista najučinkovitejša.

            SZ brez ameriške pomoči res ne bi preživela. Je s komunizmom preveč uničila.

          • Sovjetska zveza je šele z brezobzirno izvedenimi petletkami industrijsko vsaj približno dohitela razvitejšo Evropo. Tako je recimo holodomor v prvi meri posledica Stalinove obsedenosti z izvoznim žitm, s katerim bi financiral industrializacijo Sovjetskih republik.

            Trosi gnoj raje po njivi, kot po internetu. Nismo vsi ideološko oprani umski podhranjenci, ki bevskamo frustracije po spletu.

          • Niso vsi, je pa dejstvo, da si ti ideološko opran umski podhranjenec, ki bevskaš frustracije po spletu.

            Gladomor je bil genocid. Kakor koli obrneš.

          • Lend-lease je začel zares delovati šele spomladi 1943, do takrat pa so Nemci že stali pred Moskvo in Stalingradom.

          • Razlogov za Molotov-Ribbentrop pakt je veliko, niso pa ideološki. O njih si lahko prebereš v Bloodlands: Europe Between Hitler and Stalin. Sam namreč ne bom trosil biserov svinjam, ker mi je škoda časa.

          • jagdpanzer je predstavil številke, torej dejstva. Alojz, spodbijajte mu dejstva, z vašimi oznakami, kot so “lažeš” ali “komunajzer” smešite samo sebe.

          • Že menjaš temo.

            Sicer so bili ideološki, saj gre za isto ideologijo.

            Je pa dejstvo ne glede na to ali so ideološki ali ne, da je Rusija s tem naredila veliko škode, saj je Hitlerju omogočila, da je najprej napadel le na zahodu, šele potem udaril na vzhod.

            Biserov ti res ni treba pred samega sebe metati.

          • J, ti pa, če že ne misliš biti solidaren z mano kot nasprotnikom komunizma, vsaj daj mir.

            Komunajzerji so solidarni med sabo, ko lažejo, bodi vsaj ti solidaren z mano, ko ga z dejstvi sesuvam.

            Njegove številke ne povedo nič, zato z njimi manipulira. Tudi link je dal načrtno – brez pojasnil, kaj številke sploh predstavljajo.

            Seveda bo njegov odgovor zmerjanje. Tebe je pa preveč sram priznati, da ti številke nič ne povejo, ker se bojiš njegovega zmerjanja.

          • Številke povejo, da je Hitler proti Stalinu ogromno izgubil. V bistvu pa sta si bila ta dva človeka zelo podobna. Samo nadutosti obeh dveh se moramo zahvaliti, da sta se stolkla med sabo. Ker če bi bila takrat zmožna sodelovati, bi imel svet danes precej drugačno podobo.

          • “Njegove številke ne povedo nič, zato z njimi manipulira. Tudi link je dal načrtno – brez pojasnil, kaj številke sploh predstavljajo.”

            Številke demantirajo Rikijevo trditev, da sta bili zmagovalki ZDA in VB, saj je iz njih jasno razvidno, da je Tretji Rajh utrpel 90% izgub na Vzhodni fronti. Že iz sintagme “ruske tolpe” je razvidna njegova nestrpnost do ene izmed treh največjih sil zmagovalk druge svetovne vojne.

          • J, vidim, da pametuješ, ne, da bi vedel, kaj povedo številke in le ponavljaš za pancerjem.

            Kot sem že napisal, pa bistvenega te številke ne spremenijo. Pakt med Rusijo in Nemčijo je naredil več škode kot koristi.

          • Pancer, tvoj odgovor je čisto splošen in ničesar ne pove. Še posebej ne nič konkretnega.

            Ničesar nisi dokazal vsebinsko. Le izkoristil si ene številke, ki jih še sam ne razumeš – sicer bi pojasnil, kako si prišel do svojega sklepa in predstavil številke.

            Riki je torej imel prav. ZDA in VB sta bili ključni pri premaganju Nemčije.

            Riki ima prav, zato ga pa tako zmerjaš.

      • “Če se ne bi zgodilo to zadnje bi se državljanska vojna nadaljevala s porazom komunističnih tolp.”

        In zmagal bi kdo? Domobranci?
        V najboljšem primeru bi prišlo do avstrijskega scenarija: nekdanja Dravska banovina (brez Primorske) bi postala blokovsko nevtralna država, ko bi se Sovjetske in Zahodne sile umaknile. S tem da je velika verjetnost, da bi območje Jugoslavije zasedla Sovjetska zveza pred zahodnimi zavezniki, in do takšnega scenarija sploh ne bi moglo priti.

  6. Za obuditev spomina nekdanjemu predsedniškemu kandidatu in evropskemu poslancu!
    Pravega odgovora še do danes ni!

    Predsedniškim kandidatom!
    ONA-torek, 16.10.2007

    Pred nami so volitve za očeta naroda. Mnogo je vprašanj za kandidate, kajti po odgovorih jih bomo spoznali in enega izbrali. Mogoče niso odveč tudi naslednja vprašanja.

    Nedavno objavljena raziskava Evropske fundacije za izboljšanje življenjskih in delovnih razmer je pokazala, da je mobbing na delovnem mestu v Sloveniji za polovico bolj pogost od povprečja v Evropski uniji. Mobbing povzroča zdravstvene in socialne posledice žrtvam in velike družbene stroške. V Sloveniji še noben primer ni doživel sodnega epiloga, tudi zaradi odsotnosti ustrezne zakonodaje. Kaj menite o stanju tega pojava v Sloveniji?

    V zadnjih letih je bilo objavljenih kar veliko primerov, ko delodajalci za svoje zaposlene niso v pokojninsko blagajno vplačevali obveznih prispevkov za pokojnine delavcev. Stotine delavcev je bilo oškodovanih in bodo lahko prikrajšani pri pokojninah. Niti en primer doslej ni bil sodno sankcioniran.

    Kršene pa so bile osnovne človekove in socialne pravice. Ali menite, da morajo delojemalci res sami reševati ta njihov problem, kot je pogosto uradna razlaga? Ali pa mora država poskrbeti, da delojemalci ne bodo prikrajšani pri pokojninah, zaradi nepoštenih delodajalcev prispevkov za delavce?

    Pomladna politična opcija, ki jo predstavlja kandidat Lojze Peterle, pogosto legitimno poudarja, da je treba graditi Slovenijo in Evropo na krščanski etiki. Pri tem tudi zagovarja pozitivno družbeno vlogo RKC pri sooblikovanju javne morale, norm in zakonov v družbi. Korektno in legitimno. V Sloveniji pa ravno cerkvena medijska hiša T-2 razpečava največ poceni plačljivih pornografskih programov. Ali je to res skladno s deklariranim krščanskim etosom in sedanjo pozitivno družbeno vlogo slovenske RKC?

    Za zaključek. V tisku preberem aktualen naslov o menedžerskih kreditnih nakupih: Saj ni potrebe, da bi kredite vračali. Hevreka, kreditov ni treba vračati? Kdo torej tudi pregreva gospodarstvo in prispeva k inflaciji? Ali je to nova etika?

    Franc Mihič, Ribnica

  7. “Že leta 1994 je takratni generalni državni tožilec na posvetu o lastninjenju izjavil, da je za pisanje kazenskih ovadb v zvezi z divjim (neodplačnim) lastninjenjem škoda vsakega lista papirja. Na čem je temeljila njegova izjava, je še danes uganka”, berem.

  8. Evropski poslanec Lojze Peterle, NSi, sicer pravilno ugotovi: »Prihodnost Slovenije je osebna zadeva vsakega izmed nas. Naj končam z mislijo na tiste, ki mi vlivajo upanje. Srečujem ljudi, ki hočejo vedeti in razumeti kaj se je zgodilo, zakaj smo se ustavili. Ljudi,ki hočejo delati za drugačno Slovenijo. S takimi jo bomo uresničili.«
    Povsem se strinjam.
    Pravi tudi pa tudi, da so banke zapravile milijarde za neproduktivne namene, za prevzeme, ne za tehnološki napredek in da smo pristali v vrhu korumpiranih držav.
    Kdo je zatajil? Politika, oblast, tožilstvo sodstvo? Volivci?
    Kdo bo prevzel odgovornost? Komu bomo še podelili mandat in oblast volivci?
    Tožilstvo je del izvršne oblasti! Leta 1994 je vladala koalicija, LDS, SD, SKD, SDS!
    Prvi demokratično izvoljeni generalni državni tožilec je bil Anton Drobnič, ki je bil imenovan 25. oktobra 1990, funkcijo pa je nastopil 3. decembra 1990. Tožilstvo je vodil osem let, do 14. novembra 1998.
    Že leta 1994 pa je torej takratni generalni državni tožilec na posvetu o lastninjenju izjavil, da je za pisanje kazenskih ovadb v zvezi z divjim (neodplačnim) lastninjenjem škoda vsakega lista papirja. Na čem je temeljila njegova izjava, je še danes uganka. Vsekakor pa je bilo to nedvoumno sporočilo udeležencem v procesu lastninjenja, da državno tožilstvo ne vidi nobenih ovir in preprek pri uporabi različnih modelov divjega lastninjenja družbenega kapitala. Namesto jasnega stališča državnega tožilstva, da morajo podjetja in državne institucije v tranziciji zagotavljati neokrnjeno vrednost družbenega premoženja, je bil na neki način dobesedno odprt prosti lov na družbeni kapital. Ob tem je pomemben podatek, da tudi sodna veja oblasti, izjema je bilo Vrhovno sodišče RS, takrat ni razbrala in razumela opozoril glede tega, kako resno grožnjo za prihodnost države in državljanov predstavlja divja privatizacija.

  9. “Pakt med Rusijo in Nemčijo je naredil več škode kot koristi.”

    Vsekakor, iz perspektive majhnih evropskih narodov. Treba je seveda poiskati razloge, zakaj je prišlo do njega. Hitler si je z njim želel predvsem zavarovati hrbet v primeru vojne z Anglijo in Francijo. Prav tako se je bilo potrebno dogovoriti o četrti particiji Poljske. Nemški in ruski imperializem pač nista bila posebej naklonjena ponovni vzpostavitvi Poljske kot samostojne države po prvi svetovni vojni. Stalina je v pakt gnal strah pred mednarodno izolacijo Sovjetske zveze, ki se je na vzhodu soočala z japonskim ekspanzioniznom, na zahodu pa z mlačnim odzivom vodilnih evropskih demokracij na Hitlerjeve ozemeljske apetitete – Muenchenski sporazum ni bil nič drugega kot trgovanje Francije in Anglije z ozemljem samostojne države v zameno za “mir naše dobe”, kot se je izrazil Chamberlain.
    Vsekakor pa pakt ni nastal iz ideoloških razlogov, saj sta komunizem in fašizem nasprotujoči si ideologiji, ki ju družijo samo totalitarne metode.
    Več o tem v Bloodlands Timotheya Snyderja.

    “Ničesar nisi dokazal vsebinsko. Le izkoristil si ene številke, ki jih še sam ne razumeš – sicer bi pojasnil, kako si prišel do svojega sklepa in predstavil številke.
    Riki je torej imel prav. ZDA in VB sta bili ključni pri premaganju Nemčije.”

    Saj ni ničesar za razumeti. Gre za statistiko nemških izgub na različnih frontah, iz katere je jasno razvidno, da je 90% žrtev nastalo na vzhodni fronti. Tam so bile tudi bitke, ki so obrnile tok vojne – Moskva, Stalingrad in Kursk.
    Prav zadržanje Wehrmachta pred Moskvo in Leningradom leta 1941 je bilo ključno za nadaljni potek vzhodne fronte, saj po tem porazu Wehrmacht ni mogel več izvesti tako masivne ofenzive, kot je bila Barbarossa.
    Lend-Lease pomoč je bila leta 1941 še v povojih, tako da je ta ključna zmaga izključno Sovjetska zasluga. Šele pozneje je omogočil bliskovit prodor Rdeče Armade v srednjo Evropo z dobavo logističnih in komunikacijskih sredstev, ki so dopolnjevali odlično Sovjetsko vojno tehniko in izkušnje.
    Zasluge ZDA in VB ležijo predvsem v materialni podpori ter zračni vojni proti Nemčiji. Odprtje front v Italiji leta 1943 in Franciji leta 1944 je prišlo prepozno, da bi imelo drastičen vpliv na spopade na vzhodni fronti. Operacija Citadela, zadnji nemški poskus prevzetja iniciative, je za časa izkrcanja na Siciliji julija 1943 že obtičala, Overlord pa prav tako ni imel posebnega vpliva na potek operacija Bagration junija 1944, saj se je zavlekel v dva meseca trajajoče klanje v defenzivi izredno naklonjeni normandijski pokrajini – takrat so bili Sovjeti že pred Varšavo, 600 km od izhodišča.

    Skratka, zavezniška zmaga v drugi svetovni vojni je bila plod truda številnih nacij, od katerih so glavno vlogo igrale omenjene.
    Tako da je Rikijevo pisanje o ZDA in VB kot zmagovalcih ter ruskih tolpah pač revizionistična neumnost, prepojena s steklinastim antikomunizmom.
    Vojni zločini Rdeče Armade ter zločini Stalinizma kot najbolj paranoične inačice komuznima ne izničijo ključnega prispevka te države k zmagi v drugi svetovni vojni. Je pa o njih vsekakor potrebno diskutirat.

    • Vidim, da si se potuhnil, ko sem te razkrinkal pri tvoji “statistiki”.

      Pakt je bil na splošno škodljiv za svet, razen za ruske oblasti, saj so po zaslugi daljše vojne, lahko obvladali bistveno več ozemlja in držav.

      Sicer pa so vzroki za ta pakt jasni. Rusija je imela svoje apetite po okupaciji drugih držav, zato se je povezala z Nemčijo – kar ji je takrat prišlo prav.

      Kaj je tukaj hotel Hitler, je popolnoma nerelevantno – jasno je, da mu je prišlo prav, sicer ne bi podpisal pakta.

      Pakt je nastal deloma tudi iz ideoloških razlogov, saj sta si ideologiji zelo kompatibilni – oboje sta socializma, le komunajzerji tega nočete priznati.

      In ja. Je za razumeti, sicer statistika nima pomena – in ravno dokazuješ, da ničesar ne razumeš.

      Namesto, da bi poiskal verodostojno stran, kjer so številke jasne in obrazložene in tvoja trditev utemeljena, si našel eno stran, kjer so gole oznake in kratice in številke – in računal, da si nihče ne bo upal opozoriti na tvoje nesmisle.

      Še vedno trdiš le nekaj na splošno, kar pa se iz tiste strani s številkami ne vidi – če bi se, bi ti že pokazal te številke in jih utemeljil in obrazložil.

      Če gledaš število žrtev – predvsem na strani zaveznikov, so Rusi res izgubili največ vojakov tam, ker so zaradi pomanjkanja tehnologije masovno pošiljali vojake v boj (in tudi smrt).

      Brez ZDA v 2. svetovni vojni, ne bi bilo zmage zaveznikov. Predvsem pa ne bi bilo demokracije.

      • “Vidim, da si se potuhnil, ko sem te razkrinkal pri tvoji “statistiki”.”
        “Namesto, da bi poiskal verodostojno stran, kjer so številke jasne in obrazložene in tvoja trditev utemeljena, si našel eno stran, kjer so gole oznake in kratice in številke – in računal, da si nihče ne bo upal opozoriti na tvoje nesmisle.”

        Stran feldgrau.com sem izbral, ker združuje številne profesionalne in amaterske raziskovalce Wehrmachta. Kratko in jedrnato za tiste, ki razumejo vojaško terminologijo KIA, MIA, WIA. Seveda si pa izvoli prebrat wikipedijino stran na to temo, kjer so jasno navedene statistike različnih raziskovalcev. Zelo verodostojna je Overmansova raziskava (http://en.wikipedia.org/wiki/German_casualties_in_World_War_II#Statistical_Study_by_R.C3.BCdiger_Overmans). Overmans pravi, da je tudi med zadnjimi bitkami v Nemčiji leta 1945, vsaj 2/3 vseh žrtev nastalo v bojih s Sovjeti, pred tem pa je na vzhodni fronti padlo 2,742,909, na ostalih pa okoli 750.000.

        “Še vedno trdiš le nekaj na splošno, kar pa se iz tiste strani s številkami ne vidi – če bi se, bi ti že pokazal te številke in jih utemeljil in obrazložil.”

        “Če gledaš število žrtev – predvsem na strani zaveznikov, so Rusi res izgubili največ vojakov tam, ker so zaradi pomanjkanja tehnologije masovno pošiljali vojake v boj (in tudi smrt).”

        Saj nisem navajal sovjetskih žrtev, temveč nemške. Sovjetske so v tem pogovoru irrelevantne. Prav tako ne drži, da so številne sovjetske žrtve nastajale zaradi pomanjkanja tehnologije – to je holywoodski mit, kot ga je propagiral npr. Sovražnik pred vrati – temveč predvsem zaradi trdovratnega nemškega odpora (“raje mrtev kot ujetnik v Sibiriji) ter taktik, ki niso vedno jemale sovjetskih življenj v obzir. V prvem letu vojne je k velikemu številu žrtev prispevala tudi splošna demoraliziranost Rdeče Armade, pozneje tudi Ukaz 227, ki je prepovedoval umik. Nikoli pa niso rdečearmejcev pošiljali v bitko brez pušk, kot prikazujejo filmi. Izvoli še eno preglednico, kjer je navedeno razmerje žrtev po frontah po letih (http://en.wikipedia.org/wiki/File:World-War-II-military-deaths-in-Europe-by-theater-year.png). Jasno je videti, da se je število žrtev na vzhodni fronti leta 1945 skoraj izenačilo.

        “Pakt je bil na splošno škodljiv za svet, razen za ruske oblasti, saj so po zaslugi daljše vojne, lahko obvladali bistveno več ozemlja in držav.
        Sicer pa so vzroki za ta pakt jasni. Rusija je imela svoje apetite po okupaciji drugih držav, zato se je povezala z Nemčijo – kar ji je takrat prišlo prav.
        Kaj je tukaj hotel Hitler, je popolnoma nerelevantno – jasno je, da mu je prišlo prav, sicer ne bi podpisal pakta.”

        Tudi popuščanje Hitlerju v Muenchu je bilo splošno škodljivo za svet, pa nihče ne krivi Angležev in Francozov za paktiranje s Hitlerjem. Prav tako so leta 1939 pustili Poljsko na cedilu (Poljaki temu pravijo Western Betrayal), čeprav bi lahko vdrli v Nemčijo na zahodu, namesto da so se igrali Sitzkrieg/Phony War/Drole de Guerre.
        Sovjetski zvezi je vsekakor dišalo, da se uredijo njene zahodne meje, saj nikoli ni skrivala želje po ponovni priključitvi držav, ki so bile nekoč del Ruskega cesarstva. Vprašanje pa je, ali bi se prav tako povezala z Nacistično Nemčijo leta 1939, če bi Anglija in Francija trše ravnali s Hitlerjem leto poprej ob invaziji Sudetov. Niso pa znani nobeni plani, po katerih bi Sovjetska zveza načrtovala agresivno vojno izven mej nekdanjega Ruskega cesarstva (za razliko od Nemčije).
        In seveda je relevantno, kaj je vsaka stran podpisnica imela od pakta. Zavarovan hrbet z ideološko sovražnico je ključen, če planiraš revanšistično osvajalno vojno.

        “Pakt je nastal deloma tudi iz ideoloških razlogov, saj sta si ideologiji zelo kompatibilni – oboje sta socializma, le komunajzerji tega nočete priznati.”

        Navedi vir. Revizionistične ideološke bučke zna vsak prodajat. Pri paktu je šlo za razdelitev sfer vpliva v vzhodni Evropi in nič drugega. Imperializem, če hočeš.
        In kaj če sta oba socializma? Tudi krščanstvo, židovstvo in islam so abrahamske vere, pa nihče ne govori, da so kristjani, židje in muslimani isti. Če bi bili, se verjetno ne bi medseboj pobijali že stoletja 😉 Ideologije (in religije) od nekdaj prevzemajo druga od druge.

        “Brez ZDA v 2. svetovni vojni, ne bi bilo zmage zaveznikov.”

        Tudi brez Sovjetske zveze zmage ne bi bilo. Če je bilo to jasno Churchillu, ki nikoli ni maral komunizma, bi moralo biti jasno vsakemu.

  10. O, po tem, ko na veliko gostite lopova Bavčarja, dajete sedaj na tem portalu še glas človeku, ki je potopil in uničil Demos ter prvo vlado. S takimi vodilnimi obrazi se slovenski pomladi zagotovo piše lepa prihodnost …

    • Spoštovani ne suvereni L.(evi) državljan Erzen !
      Zaničljivo in žaljivo komentiranje ni v stilu suverenosti, ampak nasprotno.
      Zamislite se ob mojem komentarju in bodite suvereni in ponosni državljan !

      To je v skladu z Deklaracijo o suverenosti, ki jo je podpisal dr. France Bučar 2. julija 1990. Na temelju te deklaracije bi morali ravnati vsi državljani, zlasti pa predstavniki države.
      Čestitam za to sporočilo in apeliram, da suvereni državljani podpremo to mnenje in protestiramo proti proslavi TO SRS, ki je dejansko služila JLA, ki je izvedla napad na osamosvajanje Slovenije.
      Za obrambo je bila zaslužna MSNZ, ki jo je vodil general Tone Krkovič.
      Njim, ki so potrdili državljansko suverenost velja čestitati in se začeti obnašati kot suvereni državljani.

  11. Preveč komentarjev,toda z mnogimi zapisi se lahko strinjam.
    Desnica ima slabo strateško vodstvo, dela številne osnovnošolske napake, saj se že od samega začetka v resnici sploh ne povezuje,sodeluje z figami v zepu. In Janšo imate pi nepotrebnem res za polboga,kot je pisal eden komentatorjev. Peterle je bil, iz vidika današnjega časa osamosvojitvena prevara levice a la cerar in sarec danes, levaki so ga kot “novi obraz” lansirali” za demokratični videz in lažje priznanje samostojne države pod vodstvom nekomunistične, krščanske stranke ( Nemčija Vatijan), nato so ga takoj 1992 odstavili.
    In kaj je v resnici naredil Peterle za Slovenijo in SKD/NSi zadnjih 18 let. Nič, pri naših nedemokratičnih volitvah ga levica podpira in pošlje v Bruselj m, da se ga znebi in v NSi inštalira strateško vodstvo sposobno doseci le sramotnih 5%volilcev. Peterle se naj pa ne hvali z Demosom pred 28 leti, kaj pa je naredil naslednjih 26 let. Dan čebel je njegov “največji dosežek” za 20 jurjev na mesec? Desnica rabi nove voditelje;

Prijava

Za komentiranje se prijavite