Zavzemanje za družino ne more biti »kulturna blokada« Slovenije

4

PREJELI SMO. V Komisiji Pravičnost in mir pri Slovenski škofovski konferenci smo z neprijetnim presenečenjem sprejeli nekatere odmeve na odločitev Ustavnega sodišča v primeru referenduma o Družinskem zakoniku. Izjava, da bo zaradi omenjene odločitve Slovenija »v kulturni blokadi s strani Cerkve«, je neprimerna, saj izpostavlja Katoliško Cerkev kot tisto, ki blokira kulturni razvoj. Trditev je nesprejemljiva ne samo zato, ker Katoliška Cerkev ni pobudnica referenduma, ampak predvsem zato, ker v svojem nasprotovanju spornemu Družinskemu zakoniku še zdaleč ni sama. Poleg Katoliške Cerkve temu nasprotujejo tudi nekatere druge cerkve in verske skupnosti pri nas ter mnogi drugi, ki niso člani nobene od njih. Zato odločno odklanjamo vse poskuse, da bi razpravo o Družinskem zakoniku spreminjali v razpravo o Katoliški Cerkvi. Za nas so odprta vprašanja o družini utemeljena sama v sebi, zato je nanje mogoče odgovarjati z vsebinsko argumentirano razpravo in strpnim dialogom, ne pa z netenjem anahronističnega kulturnega boja.

Poudarjamo, da si katoličani skupaj z drugimi verskimi skupnostmi in mnogimi drugimi državljani prizadevamo za okrepitev in ohranitev vrednote zakonske zveze in družine na povsem legitimen in demokratičen način ter podpiramo prizadevanja nevladnih organizacij, ki se zavzemajo za ohranitev vrednote družine. S tem uresničujemo z ustavo zagotovljeni pravici do svobode izražanja in svobodnega delovanja verskih skupnosti. Sredstva, ki jih uporabljamo za uveljavitev naših vrednot, za katere verjamemo, da niso samo naše, so ustavnopravno zakonita in splošno priznana kot demokratična in legitimna ter so bila brez pomislekov že večkrat uporabljena.

Odklanjamo tudi vse očitke o domnevni nestrpnosti Cerkve. Imeti drugačno mnenje in se potegovati za njegovo širšo uveljavitev s primernimi sredstvi, je v demokraciji povsem legitimno in celo zaželeno ter ne more biti samo po sebi že nestrpno. Prizadevanja za ohranitev družine niso usmerjena proti nikomur, ampak so »za« ohranitev mesta in nepogrešljive vloge v življenju in družbi, ki jo ima družina, zgrajena na zakonski zvezi moškega in ženske. Ob tem z zaskrbljenostjo spremljamo pojave nespoštovanja in nestrpnosti do verujočih ljudi in verskih skupnosti, posebej pa zmerjanje (npr. »katolibani«) in druge oblike sovražnega govora, ki so ga deležni katoličani, ki svobodno izražajo svoje vrednote in jih z demokratičnimi in ustavnopravno legitimnimi sredstvi želijo uveljaviti v širši družbi. Pristojne institucije pozivamo, da se zoperstavijo sovražnemu govoru tudi tedaj, ko so njegove žrtve katoličani, ki ne skrivajo svojih vrednot in nazorov.

Člane Cerkve vabimo, da svoja stališča o vrednoti družine izražajo in branijo jasno, pogumno ter spoštljivo do drugače mislečih.

msgr. dr. Marjan Turnšek, predsednik Komisije Pravičnost in mir pri SŠK

4 KOMENTARJI

  1. Če bi se v preteklem mandatu oblast toliko ukvarjala z gospodarstvom in državnimi financami, kot se je s pedri in lezbijkami, bi bila Slovenija že ŠVICA.

  2. Strpnost od drugih lahko zahtevajo tisti, ki so sami strpni. Katoliki pa to niso in torej ne morejo zahtevati, da so drugi strpni do njih.

  3. KO sem na TV OMIZJU poslušal “sodobno , moderno ” razmišljajočo KRESALOVO , sem si mislil , da bo v naslednjem popravku njihovega DRUŽINSKEGA ZAKONA sodomija že legalizirana !

Comments are closed.