Zakaj Pipistrel lahko proda letalo še preden le-to prvič poleti?

5
42

Standardi vodenja kakovosti so pomembni pri sistemskem pristopu zagotavljanja kakovosti proizvodov in storitev. Slavni ISO 9001, na primer, je odličen standard, a je pač orodje kot vsako drugo. Orodje pa lahko uporabiš tako ali drugače. Kladivo na primer lahko uporabiš tako, da zabiješ žebelj, ali pa se “kresneš” po prstu.

Sistem vodenja kakovosti = papir + papir + papir + …

Po mojih izkušnjah presojanja sistema ISO 9001 mnogo naših podjetij (še posebej organizacije v državni lasti) rado implementira standard tako, da le-ta postane kar sinonim za pretirano birokracijo. Zgodi se, da si podjetje prav zaradi tega toliko “zakomplicira” poslovno življenje, da pravzaprav že težko posluje. Ali, če se izrazim v prispodobi kladiva, tolikokrat in tako močno se mahajo po prstih, da sploh ne morejo več delati. Še drugače: v svojem delovnem procesu morajo proizvesti toliko nevrednega papirja, da komaj proizvajajo to za kar so poklicani.

Pravo razmerje med preveč in premalo

Saj, da se prav razumemo, dokumentiranje procesov je pomembno, zato da znamo konsistentno delati, tudi zato, da ohranjamo znanje v organizaciji. In ko proces teče, je dokumentiranje procesa pomembno, da v primeru reklamacije vemo, kako smo delali. Skratka, najti je treba pravo mero med preveč in premalo ter se stalno boriti pred papirji, ki so ali vsebinsko prazni (kradejo čas, da se jih izdela) ali proti papirjem, ki nam nalagajo nepotrebno delo.

V vsakem podjetju se je treba prav zavestno, znova in znova odločati za borbo proti pretirani birokraciji. Konkretno: za vsak papir, ki nam bi naložil dodatno delo se je treba vprašati, če je zares pomembno, da ga imamo. Če je odgovor da, se je treba vprašati “kako podroben mora biti ta dokument, da bo primeren za namen uporabe”.

Kako Pipristrel skrbi za kakovost svojih ultralahkih letal?

Pogledal sem si spletno stran podjetja Pipistrel, ki je nedavno v konkurenci več kot 15 tisoč prijavljenih podjetij, dobilo evropsko poslovno priznanje European Business Awards za najbolj inovativno podjetje v Evropi, kar je v Sloveniji kaj malo medijsko odmevalo. Morda zaradi slavne slovenske “fovšije” ali pa zato, ker Ivo Boscarol, ustanovitelj, solastnik in direktor podjetja, ni “naš”, pač pa “njihov”, saj je bil predlagatelj Lojzeta Peterleta za predsednika države.

Ta nagrada pove več o kakovosti podjetja, kot vsaka presoja sistema vodenja  kakovosti. Glede na to, da Pipistrel izdeluje letalne naprave, kjer je vsaka napaka za stranko lahko usodna, kjer je za izdelavo enega letala potrebnih okoli 5000 različnih kosov, od katerih mora vsak, vedno perfektno delovati je sistem vodenja kakovosti izjemno pomemben in zahteven.

Pogledal sem si, kako se na svoji spletni strani pohvalijo s kakovostjo in poskusil ugotoviti njihovo stopnjo pretirane birokracije. Marsikaj se namreč lahko razbere že s spletne strani podjetja. Saj vem, da se da na spletno stran napisati marsikaj, vendar, če podjetje že v “izložbo” zapiše birokratske nebuloze, potem je resničnost v podjetju gotovo še hujša.

Opis njihovega sistema vodenja kakovosti je na strani opisan izjemno logično, s pravo mero in precej podrobno. Prav gotovo tudi v Pipistrelu marsikaj napišejo na papir, vendar s  spletne strani razberem, da za vsak papir vedo zakaj ga napišejo in vsak papir vodi k temu, da je letalo v zraku varno.

Zaupanje na podlagi kakovosti

Uspeh Pipistrela je pravzaprav odvisen predvsem od zaupanja, ki so si ga uspeli zgraditi. Lahko rečemo, da njihova letala prodaja zaupanje strank v njihov sistem vodenja kakovosti.

Zanimivo se mi zdi, kako govorijo o “kot skala trdnih dokazih o zaupanju” v njihovo blagovno znamko:
– Ko smo javnosti prvič predstavili letalo Sinus, smo zanj prejeli 30 naročil, še preden je prototip sploh prvič poletel in v prvem letu smo zanj prejeli 100 naročil.
– Ko se naroča letalo Taurus, so ljudje pripravljeni čakati več kot eno leto, da ga izdelamo in dostavimo. Ob tem so pripravljeni plačati 100 % predplačilo!
– Za naše novo letalo Arcus, ki še niti ni dognano do konca, smo že prejeli prvo naročilo.

Me prav zanima, koliko podjetij se lahko pohvali s takim načinom prodaje.

Foto: Spletna stran podjetja Pipistrel

5 KOMENTARJI

  1. Seveda, ampak omenjeno podjetje je usmerjeno izključno v produkcijo luksuznih produktov, kjer dobiček prinaša njihova sama visoka cena in kjer je kakovost (zaenkrat) še ključnega pomena. Profitabilno s stališča samega podjetja, težko pa bi pričakovali, da bo zgledu sledila celotna nacionalna ekonomija … ali se pač spremenila v Silicijevo dolino Pahorjevih mokrih sanj (kot da bi ne vedel, v kakšnih težavah je kalifornijsko gospodarstvo). Me pa zanima, če je Pipistrel kaj po glavi udarila nedavna kriza.

  2. Carlos, povpraševanje po luksuznih dobrinah je ponavadi izrazito dohodkovno elastično, obseg povpraševanja se ponavadi spremeni v večjem obsegu kot pa cena (E>1). Lahko seveda sklepamo, da se dohodek Pipijevih ciljne skupine ni izrazito poslabšal.

  3. Težko je pri nas prebiti S čimerkoli. Vse je podeljeno po celicah. Kdor je zunaj tega, lahko samo opazuje.

    Pipistrel se ni zanašal na te celice, ampak mu je po raznih naključjih in delu/garanju ter idejami uspelo.

    V naši zgodovini imamo veliko ljudi, ki so se trudili, naredili in bili deležni posmeha. Po smrti pa se jih časti.

    Vse tako kaže, da so naši pristojni in “odgovorni” “čipirani” in nadzorovani ter počnejo to kar počnejo v drugem stanju zavesti. Drugačne razlage nimam.

  4. @Carlos: kriza se jim ni poznala. Dobili so še več naročil.
    (Isto vprašanje sem zastavil g. Boscarolu, ko sem ga srečal na letališču) Gre pač za luksuzne izdelke, v krizi pa v glavnem trpijo majhni, ne veliki.

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite