Zakaj gremo kristjani ljudem na živce?

78

»Danes in tukaj sprave ne more biti in je ne sme biti. Fašizem in nacifašizem si zaslužita le naše sovraštvo. Služinčad okupatorja pa si ne zasluži našega sovraštva ampak samo prezir. In to je tisto kar kolaboracioniste boli, ker ne morejo biti rehabilitirani.« (Svetlana Makarovič, Nanos 30. april 2011)

»V Liberalni akademiji ugotavljamo, da je po nedavnem shodu v organizaciji Civilne iniciative za družino in pravice otrok pred parlamentom postalo otipljivo dvoje: da Slovenija počasi stopa na pot ideološke restavracije katolicizma in konzervativnih vrednot, ki nas, ne le glede pravice istospolno usmerjenih, vodijo proč od razsvetljenskih idealov Evrope in spoštovanja temeljnih pravic v Evropski uniji, hkrati pa je jasno tudi, da politično in vrednostno stopicamo za kar nekaj desetletij nazaj.« (Izjava Liberalne akademije, 15.6. 2011)

»Cerkev preprosto nima več prvenstva v družbi, da bi lahko sama razlagala, kaj je tista končna resnica in kaj so prave vrline. Lahko se v pravljičnem gradu Vatikanu igrajo žrtve in kričijo, da gre za zaroto proti njim. A težava je drugje: čas jih je povozil. Če novemu svetu nimajo več kaj ponuditi, lahko tudi izumrejo. Evolucija pač.« (Erik Valenčič, Mladina, 13.5. 2011)

Umik v zasebnost ali agresivnost kristjanov
Najbolj pogost odziv kristjanov na vse te očitke je umik v zasebnost ali agresivnost.
Velika večina kristjanov se ne želi izpostavljati in izražati lastna stališča. Pridno delujejo v svojih društvih in župnijah, pojejo v pevskem zboru in hodijo ob nedeljah k maši. Druga skupina so tisti, ki na očitke in provokacije reagirajo agresivno. So neke vrste ‘križarji’, ki čutijo poslanstvo v tem, da javno branijo svoja stališča do zadnje kaplje krvi in prepričajo ostale v svoj prav. Taki po večini zelo redko spremenijo svoje mnenje, so brezkompromisni,  običajno se počutijo kot samotni jezdeci, ki jih družba ne razume, kako se žrtvujejo na oltarju domovine in kako so z brezkompromisno držo eni redkih, ki dosledno izpolnjujejo svoje poslanstvo. Ne morejo razumeti, kako ljudje vendarle že ne spregledajo, da imajo prav.

Zakopani v bojne okope
Zgodovina vedno znova dokazuje, da ne ena ne druga drža ne obrodi želenih sadov. Dejstvo je, da moramo katoličani v Sloveniji narediti tudi temeljito samorefleksijo, kje smo ga sami polomili. Da za vse niso krivo samo ‘rdeči’ in udbomafija. Kako to, da Katoliška cerkev danes pri toliko ljudeh vzbuja toliko sovraštva? Najenostavnejša razlaga je, da je zato kriv totalitarni sistem naše polpretekle zgodovine in njeni privrženci in nasledniki, ki vztrajno prenašajo sovraštvo do KC na nove rodove. In tukaj se ustavimo. Očitkov zares ne poslušamo. Tudi tistih, ki so upravičeni, pa jih zaradi našega že ustaljenega mnenja o ‘nasprotnikih’ kar preslišimo. S tem sami pomagamo pri situaciji, ko drug drugega več ne poslušamo, ko se zakopljemo v svoje bojne okope. KC je s pomanjkanjem samokritičnosti in  z samozadostnostjo občutno prispevala k zmanjševanju ugleda in k povečanju odpora ljudi zoper njo. Tudi takšnih ljudi, ki se ne obremenjujejo z ideološkim bojem ali celo takšnih, ki so nekoč bili privrženci Cerkve, pa so iz nje izstopili.

Brez kritike na račun KC bi nekateri izgubili svoje poslanstvo
Če agresivno in pokroviteljsko reagiramo na očitke in provokacije, potem se včasih vedemo kot slon v trgovini s porcelanom. S tem pa utrjujemo stališča in mnenja naših ‘nesimpatizerjev’. Tudi umik v zasebnost ni rešitev. Sam imam občutek, da želimo prevečkrat z glavo skozi zid uveljavljati svojo resnico in pravičnost. Pri tem pa povzročimo ravno nasprotni učinek od želenega.

Vedno bodo obstajale Svetlane, Miheljaki, Dragoši, Štrajni, Smrketi ipd. ne glede na to kolikokrat se bo KC opravičila za svoja slaba dejanja in ne glede na to, kako dosledni bomo v svojem izpolnjevanju evangelija. Ljudje, ki se napajajo od nestrpnosti in od potrjevanja lastne superiornosti, bodo v tem tudi vztrajali. Ker jim je to pomemben življenjski navdih. Si predstavljate Miheljaka če ne bi bilo KC in Janeza Janše? Ja kaj bi pa pisal? Enako lahko velja za naše religiologe. Njihovo poslanstvo bi izgubilo smisel. Za te ljudi se nima smisla obremenjevati. To pa po drugi strani ne pomeni, da smo imuni za utemeljene očitke. Bolj nas mora skrbeti za odpor ljudi, ki so ideološko neobremenjeni, ali  so nekoč bili celo del cerkvenega občestva.

Prekiniti z ustaljenimi vzorci mišljenja
Kristjani v Sloveniji se moramo znebiti bremena preteklosti in neskončnega in brezplodnega iskanja sprave. Razumem, da ljudje, ki so bili osebno vpleteni, tega ne morejo storiti. Pa vendar kristjani smo tudi mlajše generacije, ki s tem nismo imele nič. Če že od nasprotne strani ne moremo pričakovati sprave, je posiljevanje z njo in uveljavljanjem absolutne pravice brezpredmetno in neproduktivno. Krivice so se vedno dogajale. Z ene in druge strani. Te se niso začele z drugo svetovno vojno.

Če želimo resnično prispevati k boljši prihodnosti družbe, potem je potrebno spremeniti dosedanje vzorce mišljenja. Vzorce, ki Slovenijo vse bolj razdvajajo in zastrupljajo. S pogrevanjem preteklosti se v bistvu želi vzdrževati črno belo sliko in deliti svet na izdajalce in zmagovalce. Na dobre in zle. Vojno se želi podaljšati v sedanjost in prihodnost. Bistvo pogrevanja ni v iskanju resnice ampak v boju za status in legitimnost v družbi. Temu je pa malo mar za resnico. Na to kristjani nikoli ne smemo pristati. Krščanstvo, ki je sooblikovalo Evropo in postavilo njene temelje, ima veliko za ponuditi tudi novemu svetu. Pa čeprav je že sama misel na kaj takega razlog za povzročitev prave histerije pri nekaterih. Bliža se predvolilni čas in pričakovati je, da se bo širjenje fobije pred KC in ‘restavracijo katolicizma’ samo še stopnjevalo. Na nas pa je, kako bomo na to reagirali. Z agresivnostjo, z umikom v zasebnost ali  kot nas uči sam Jezus: »In če vas kdo ne sprejme in vaših besed ne posluša, pojdite iz tiste hiše ali tistega mesta in si otresite prah z nog.« (Mt:10,14)

Viri:

http://www.dnevnik.si/novice/slovenija/1042441687

http://www.libakademija-drustvo.si/sl/informacija.asp?id_meta_type=44&id_informacija=313

Valenčič, E.(2011): Na poti do utopije? Mladina, 13.5.,46

78 KOMENTARJI

  1. “Mi pa le pazimo, da nas bodo resnično sovražili le zaradi tega, ne pa zaradi hudobije, ki bi jo mi povzročali drugim.”

    Tovariš Dizma prvenstveno mislim, da “kristjane” (če se omejim na naše razmere) le redko kdo sovraži v kontekstu domnevnih Jezusovih besed. Tudi vprašanje, če sta formulaciji “kristjani” in “sovraži” ustrezni. Verjetno bi prej lahko govorili o predvsem RKC in “izraziti nenaklonjenosti”. Tukaj se po mojem pojavi problem generalizacije (podobno kot muslimani kasirajo nenaklonjenost zaradi 11. septembra) zaradi določenih nečednosti predvsem Rimske cerkve (ki pa jih niti ni tako malo), katere problem je predvsem to, da se preveč rada meša v posvetne zadeve tega sveta (v nasprotju z Jezusovimi besedami, da njegovo kraljevstvo ni s tega sveta) in da poleg troedinega boga očitno časti tudi Manona.

  2. rx170 pravi, da ateisti ne morejo biti nestrpni in sovražni do kristjanov. Temu se reče le izjemno nenaklonjeni.

    Po njegovo bi morala Cerkev živeti v oblakih in nič reči o življenju, da bi lahko komunajzerji neovirano kradli in vladali in pobijali.

    Cerkev je dolžna opozarjati na svinjarije komunajzerjev.

  3. Upam, da bo kmalu jasno in glasno povedano, kaj se je zgodilo resničnema nanoškimu herojema Janku Premrlu Vojku in Pavlu Ruštu. Prvega je likvidirala partija, ker je bil preveč sposoben in se ji ni hotel pridružiti!

  4. Ančka: dolžnost cerkve je opredeljena v Bibliji in je opredeljena z besedami preroka Jezusa!
    In ta je sprejel k sebi kurbo, berača in tatu! Kajti v vseh je znal najti dobro!
    Dolžnost cerkve je učiti z lastnim vzgledom!
    Piti vodo in pridigati vodo!
    Ubraniti kamenje s strani tistih, ki bi toisto lahko tudi zaslužili!

  5. Petrovc, ne bo mi komunajzer trobil o dožnostih Cerkve.

    Dolžnost Cerkve je, da jasno opozarja na svinjarije, ki se dogajajo okrog in jih obsoja.

  6. ANČKA-MACOLA: kje pa sem ti kaj “trobil” o dolžnosti Cerkve! Prosim, da odgovoriš točno! Vezani na ta članek!
    Če imaš kakšne pronbleme, se lahko zaupaš, radi pomagamo, če je pomagati mogoče in če je pomagati okusno!

  7. Kristjan, če je res kristjan, NE GRE NIKOMUR NA ŽIVCE. Primerjaj,kdo je kristjan, konec knjige Janeza Janžekoviča, Smisel življenja: Načelno in dejansko je mogoče biti dober človek, a ne biti kristjan, ne more pa biti dober kristjan, kdor ni dober človek.
    A v vašem članku ne gre za vprašanje kristjana, ampak za vprašanje katolika. Menim, da ni dobrih katolikov in da so nasprotje kristjanov, kakor je tudi iz citata iz knjige Smisel življenja nedvoumno razvidno. Kristjan ima Jezusa in Boga za šefa in lahko misli in se izraža o vsakem vprašanju, katolik pa ima samo škofe, kardinale in papeža in ne sme mislti in se ne more samostojno izražati ali misliti skupaj z Bogom. To pa je diametralna razlika, ki ne postavlja kristjana v položaj, da bi komu šel na živce. Na živce gredo samo katoliki, ker ne morejo biti kristjani!

  8. Pa smo dobili še univerzalnoživljenjca, če se seveda ne skriva za tem Jeremijo še kakšen neopogan.

  9. Ancka on 1.8.2011 at 14:57
    Pa smo dobili še univerzalnoživljenjca, če se seveda ne skriva za tem Jeremijo še kakšen neopogan.

    No, povsem predvideno in povsem znano, reakcija na resnico je pri katolikih že od nekdaj: obsojanje! da ne rečem, da je obsojanje “vrlina” katolikov. In če bi rekel, da je spada obsojanje v šest reči, ki jih sovraži Gospod in je sedma gnusoba njegovi duši (Preg 6, 16 – 19), bi bil še večji neopogan, ne glede na to, da ne bi rekel tistega, kar me uči Jezus: nikomur ne recite brezbožneš! Zakaj je svet zaradi katolištva takšen?

  10. Žeremija, ti pojma nimaš, kaj je to resnica.

    Ti si tisti, ki obsojaš vsepovprek, ker ti gre resnica, ki jo širi Cerkev v nos.

    Kaj čmo. Papagajčiš neumnosti in laži, ki jih trosijo univerzalnoživljenci – poleg Raelijancev edina nestrpna verska skupnost v Sloveniji – in najbolj od vseh.

  11. Ancka on 2.8.2011 at 10:22
    Žeremija, ti pojma nimaš, kaj je to resnica.

    Ti si tisti, ki obsojaš vsepovprek, ker ti gre resnica, ki jo širi Cerkev v nos.

    Kaj čmo. Papagajčiš neumnosti in laži, ki jih trosijo univerzalnoživljenci – poleg Raelijancev edina nestrpna verska skupnost v Sloveniji – in najbolj od vseh.

    O PAPAGAJČENJU SE PA TI PRIPRAVI, KAJ BOŠ ODGOVORILA BOGU, KO BOŠ UMRLA: TAKRAT IN TAM PA NE BO PAPAGAJČENJA, NIČ UNIVERZALNOŽIVLJENJCEV IN RAELIJANCEV (kaj te čveke pomenijo, ne vem), NIČ, NIČ OD TVOJIH NEUMNIH POGRUNTAVŠČIN, KI JIH SEDAJ LAŽNIVO IN PRIVOŠČLJIVO SEJEŠ IN RAZMETAVAŠ KOT KLETVICO. TI BO ŠLO MARSIKAJ V NOS TAKRAT, KO BO TREBA DAJAT ODGOVOR!!! KO BOŠ STAL/A PRED POTJO, RESNICO IN ŽIVLJENJEM, NE BO ŠALE, AMPAK TREPETANJE, PA LE ZA TISTE, KI LAŽEJO (razmisli si pošteno o Preg 6. 16-18, ker je to tudi zate napisano!). KDOR PA GOVORI IN DELA ZA RESNICO IN JO LJUBI, PA MU BO SILNO LEPO… SAJ KOMAJ ČAKAM NA TO!

  12. Žeremija, ti meni podtikaš en kup stvari, sam si pa najhujši v tistem, kar očitaš meni.

    Še dereš se. Očitno se težko pogledaš v ogledalo, zato pa si tako histeričen, ko ti ga nastavljam.

  13. Ancka on 2.8.2011 at 13:54
    Žeremija, ti meni podtikaš en kup stvari, sam si pa najhujši v tistem, kar očitaš meni.

    Še dereš se. Očitno se težko pogledaš v ogledalo, zato pa si tako histeričen, ko ti ga nastavljam.

    NO, ANČEK, NO ANČEK, KAJ SEM TI PA NAREDIL, DA SEM NAJHUJŠI? SE NIČ NE BOJIŠ SMRTI IN KO BOŠ STAL PRED BOGOM? KAKO SE BOŠ PA LAGAL O VSEM, KAR TU PIŠEŠ? PRED NJIM PA NE BO NOBENE LAŽI, LJUBI, ZARES NE!

  14. Žeremija, žeremija, tvoje blodnje ne sprmenijo dejstva, da si en velik nestrpnež, ki se niti sam ne držiš tistega, kar očitaš drugim.

  15. Ancka on 2.8.2011 at 14:31
    Žeremija, žeremija, tvoje blodnje ne sprmenijo dejstva, da si en velik nestrpnež, ki se niti sam ne držiš tistega, kar očitaš drugim.

    Kaj pa sem (ti)naredil, da sem nestrpnež? Res ne vem. Ali zato, ker te opozarjam, da si preberi Preg 6, 16-19? Ali zato, ker te opozarjam, da moraš govoriti resnico? Ali zato, ker te opozarjam, da se z Bogom ni za igrati, ker si s tem sam zapraviš večno življenje? Kako mi moreš ti govoriti, da se ne držim tistega, kar očitam drugim, ko me ne poznaš? Ali ni to naslednja laž? Resnično, resnično ti povem: ne bo ti lahko ob koncu življenja, ker ne boš imel pametnega odgovora, zakaj lažeš in napadaš brez vzroka. Vse se ti piše… Toliko, pa brez zamere. Sapienti sat! in lp.

  16. Ancka on 2.8.2011 at 15:14
    Žeremija, daj mir.

    A še nisi ugotovil, da smešiš sam sebe?

    Smeši se Anček, smešiš se le ti. Je pa hudo, če ti kdo stopi na žulj, a ne? Potem pa kar: daj mir in take fore. Ja, ja, ni prijetno. Pa saj si si sam kriv, ker lažeš. LAŽNIV JEZIK JE GNUSOBA GOSPODOVI DUŠI.

  17. Ja žeremija, smešiš se.

    To že veš, kako je, ko ti jaz stopim na žulj, saj samo tuliš.

    Vem, da je tvoj lažnivi jezik gnusoba.

  18. Ancka on 3.8.2011 at 9:11
    Ja žeremija, smešiš se.

    To že veš, kako je, ko ti jaz stopim na žulj, saj samo tuliš.

    Vem, da je tvoj lažnivi jezik gnusoba.

    Ga ni človeka, ki bi meni stopil na žulj, vsekakor pa ne kak anček. Kakšen zgled katolika pa si ti? Povsem enak si vsem ostalim, ker ste vsi hudo žleht in dvolični. 100% potrjuješ naslov tega članka: Zakaj gremo kristjani ljudem na živce. Zaradi takih kot si ti! In zaradi tebe je bil spisan ta članek. Si kverulant, ki seje prepire med brati.

  19. Če ti ne bi nihče stopil na žulj, ne bi tako tulil.

    Tebe moti, ker sem te razkrinkala, da si en univerzalnoživljenec.

    Kristjani gremo drugim na živce, ker imajo grešniki občutek krivde, ko vidi nas, kako pošteno živimo in enako tudi zagovarjamo.

  20. Ancka on 3.8.2011 at 9:28
    Če ti ne bi nihče stopil na žulj, ne bi tako tulil.

    Tebe moti, ker sem te razkrinkala, da si en univerzalnoživljenec.

    Kristjani gremo drugim na živce, ker imajo grešniki občutek krivde, ko vidi nas, kako pošteno živimo in enako tudi zagovarjamo.

    RES PA JE DIAMETRALNO OBRATNO: KER SI TI ŽIV PRIMEREK, DA JE TREBA PISATI TAKE ČLANKE. KER POŠTENO ŽIVIŠ NA RAČUN DRUGIH IN TO LAŽNIVO ZAGOVARJAŠ.

  21. Nasprotno. Jaz zaslužim ves denar na prostem trgu. Torej ne živim na račun drugih, akpak od svojega dela.

    Ti pa to počneš, ker si v državni službi.

  22. Ancka on 3.8.2011 at 10:00
    Nasprotno. Jaz zaslužim ves denar na prostem trgu. Torej ne živim na račun drugih, akpak od svojega dela.

    Ti pa to počneš, ker si v državni službi.

    _____________________

    Prg 11,22

  23. Ancka on 3.8.2011 at 10:52
    Žeremiji je zmanjkalo argumentov.

    Ne, ne, nisem mislil, da slabo misliš. Škoda, ker se ti zdi zabavno, da sem ti pokazal špegu. Če bi bil mislil, bi pogledal, ko sem ti napisal Prg 11,12. Če kaj veš, kaj je to, ko si služiš denar na prostem trgu…(recimo od nabirk starih mamic).

  24. Ancka on 3.8.2011 at 10:52 – drugič in zadnjič na to temo
    Žeremiji je zmanjkalo argumentov.

    Ne, ne, nisem mislil, da slabo misliš. Škoda, ker se ti zdi zabavno, da sem ti pokazal špegu. Če bi bil mislil, bi pogledal, ko sem ti napisal Prg 11,12. Če kaj veš, kaj je to, ko si služiš denar na prostem trgu…(recimo od nabirk starih mamic).

    Je pa seveda žalostno in dolgočasno z katoliki, kot je Ančka, ker je zguba časa. Grem raje na travnik gledat cvetlice v soncu; to je zanimivo in sporočilo, ker je odsev Boga. Zaključujem. Adieu!

  25. Če si mi hotel pokazati špegu, si ga narobe obrnil in si ti sebe videl noter.

    Jaz vem, kaj pomeni zaslužiti na svobodnem trgu. Bistvo zgodbe je, da jaz nikogar ne morem prisiliti, da mi da denar. Vsak mi da denar prostovoljno v zameno za moj produkt.

    Edino država me lahko prisili, da plačujem za nekaj, kar nočem.

Comments are closed.