Vsi skavti, a ne vsi taborniki!

74
skavti
Foto: Tone Lesnik.

V dneh od 11. do 15. avgusta 2014 je bila v Ljubljani na Gospodarskem razstavišču izpeljana svetovna skavtska konferenca (World Scout Conference – WSC). Po informaciji Zveze tabornikov Slovenije je na konferenci sodelovalo približno 130 delegacij skavtskih organizacij iz vsega sveta, ki so včlanjene v Svetovno skavtsko organizacijo (WOSM – World Organisation of Scout Movement), skupno okrog 1200 udeležencev. Svetovna konferenca poteka vsake 3 leta v eni od držav – članic WOSM. Letos je konferenco organizirala Zveza tabornikov Slovenije (ZTS). Zato smo lahko v Ljubljani videli veliko mladih s skavtskimi ruticami, svetovno skavtsko gibanje pa prikazuje tudi fotografska razstava na velikih panojih v Tivoliju. Ob tem pa so se pojavila tudi vprašanja in razprave o skavtih in tabornikih v Sloveniji.

Skavstvo – najbolj množično mladinsko gibanje na svetu

Skavtstvo je nastalo pred 107 leti v Angliji na pobudo angleškega lorda in nekdanjega visokega častnika britanske vojske Baden Powella (1857 – 1941), ki ga že dolgo s kratico imenujemo tudi BI – PI. Po objavi njegove knjige Skavtstvo za fante je skavtsko gibanje hitro osvojilo svet in skavtske organizacije so se naglo množile, prav tako tudi povezave in srečanja, oziroma skupni tabori (Jamboree) na svetovni ravni. Baden Powell je postal voditelj svetovnega skavtskega gibanja. Danes delujejo na svetovni ravni 3 organizacije, ki združujejo skavte in skavtinje iz vsega sveta. To so: WOSM – World Organisation of Scout Movement s sedežem v Ženevi, WAGGS – World Association of Girl Guides and Girl Scouts, s sedežem v Londonu ter ISGF – International Scout and Guide Felowship. Največja med njimi je WOSM, ki združuje okrog 160 držav članic in približno 40 milijonov članov in članic. Poslanstvo WOSM je prispevati k razvoju mladih ljudi na osnovi skavtske obljube in skavtskih zakonov. WAGGS je leta 1910 ustanovil Baden Powell s pomočjo svoje sestre Agnes Baden Powell. Vanjo je vključenih približno 145 držav in 10 milijonov članic in članov. Poslanstvo WAGGS je omogočati dekletom in mladim ženskam pri polnem osebnem in državljanskem razvoju. To je še posebno pomembno v tistih delih sveta, kjer ženske nimajo polnih osebnih in državljanskih pravic. ISGF je mednarodna organizacija odraslih skavtinj in skavtov, ki združuje organizacije v okrog 60 državah in ima približno 80 tisoč članov in članic. ISGF je odprta za nekdanje člane in članice WOSM in WAGGS ter podpira mladinske skavtske organizacije.

Skavtstvo v Sloveniji

V Sloveniji je bila skavtska organizacija ustanovljena leta 1923 in je delovala do leta 1941, ko se je zaradi okupacije razpustila. Po drugi svetovni vojni se skavtska organizacija v Sloveniji ni obnovila pač pa je bila ustanovljena Zveza tabornikov Slovenije (ZTS), ki je bila v skladu s tistimi časi pod nadzorom oblasti. V primerjavi s konceptom svetovnega skavtskega gibanja je ZTS delovala le delno, predvsem z aktivnostmi v naravi. Vzgoja mladih je bila naravnana skladno z režimom. Zato je pri njej seveda manjkala duhovnost, ki je eden od treh glavnih temeljnih načel skavtskega gibanja. Tik pred osamosvojitvijo Slovenije, leta 1990, je bilo ustanovljeno Združenje Slovenskih katoliških skavtinj in skavtov (ZSKSS), leta 2001 pa Zveza bratovščin odraslih katoliških skavtinj in skavtov (ZBOKSS). ZSKSS se je takoj po ustanovitvi začelo zanimati za včlanitev v WOSM, prav tako tudi ZTS. V začetku je WOSM zahteval ustanovitev skavtske federacije, torej krovne organizacije, ki da bo sprejeta kot članica WOSM, kar je bila praksa v državah z več skavtskimi organizacijami. Potem pa so spremenili taktiko in napovedali, da bodo v Sloveniji sprejeli le eno skavtsko organizacijo, drugi pa s posebnim sporazumom omogočili pravice iz članstva, čeprav sama ne bo polnopravna članica. Po več obiskih predstavnikov WOSM v Sloveniji in razgovorih je prišlo do odločitve, da bo v WOSM sprejeta ZTS in bo s tem dobila status nacionalne skavtske organizacije. Razloge zato lahko iščemo v tem, da je bila ZTS mnogo številčnejša, kot je bila takrat ZSKSS in, da je imela ZTS tudi veliko boljšo opremljenost (prostori, profesionalni kadri), možno pa je bilo tudi lobiranje ZTS na svetovni skavtski konferenci v Bangkoku leta 1993, kjer so bili predstavniki ZTS, ne pa tudi predstavniki ZSKSS, saj so bili stroški zanj preveliki. ZSKSS je bila dana možnost, da s posebnim sporazumom z ZTS pridobi pravice iz članstva WOSM. Po napornih pogajanjih in razgovorih je bil ta sporazum končno oblikovan in leta 1994 sprejet pri ZTS in pri ZSKSS. Eno od določil sporazuma je zahtevalo ustanovitev komisije za razvoj duhovnosti pri ZTS, bilo je tudi določeno razmerje za število udeležencev na mednarodnih skavtskih dogodkih. Sporazum je trajal do leta 1997 in potem ni bil več podaljšan. Tako ZSKSS sedaj ni član WOSM in zato nima uradne delegacije na svetovni konferenci. Je pa ZSKSS že leta včlanjen v mednarodno organizacijo WAGGS, v katerega pa ni včlanjena ZTS. Prav tako je član mednarodne skavtske organizacije ISGF tudi slovenska ZBOKSS medtem ko ZTS ni članica te mednarodne organizacije.

V Sloveniji so torej 3 skavtske organizacije: Združenje slovenskih katoliških skavtinj in skavtov (ZSKSS) s približno 4000 člani, Zveza bratovščin odraslih katoliških skavtinj in skavtov (ZBOKSS) s približno 300 člani in Zveza tabornikov Slovenije (ZTS) s približno 10 000 člani.

Taborniki in skavti

ZTS je bila seveda upravičeno ponosna, da je v preteklih dneh organizirala svetovno skavtsko konferenco v Ljubljani. Pri nastopanju v javnosti pa me moti njen odnos do drugih skavtskih organizacij v Sloveniji, ki daje vtis, da obstajajo samo taborniki. Pa ne le v Sloveniji, ampak kar povsod po svetu. O tem pričajo podnapisi na velikih panojih s fotografijami na razstavi v Tivoliju. Pod fotografijami skavtov z raznih delov sveta, na primer Grčije in Romunije pa tudi drugih, lahko vidimo napis taborniki. V teh deželah seveda ni tabornikov, ampak samo skavti. O tem še posebno priča fotografija mladega skavta, ki nosi majico z napisom I am moslem, I am scout. Slovenski podnapis je: »Sem musliman, sem tabornik«. Gre morda za člana ZTS ali za samovoljen prevod besede skavt (Scout) v slovenščino, ki je seveda zrasel na zeljniku ZTS? Ne v Sloveniji, ne drugod po svetu niso vsi skavti kar taborniki.

Kot sem že zapisal imamo v Sloveniji 3 skavtske organizacije, ne pa samo tabornike. Pogosto se v pogovorih o skavtih in tabornikih pojavlja vprašanje kakšna je razlika med njimi. Razlike so v zunanjem izgledu, torej v krojih, v organiziranosti, v vzgojnih programih. Vse skavtske organizacije pa so načeloma zavezane temeljnim načelom skavtskega gibanja, to so: dolžnost do Boga (duhovnost), dolžnost do drugih (služenje v družbi) dolžnost do sebe (osebni razvoj) in zvestoba skavtski obljubi in zakonom. (Fundamental principles, 1989, World Scout Bureau, prevedla in ponatisnila ter izdala Zveza tabornikov Slovenije, 1995). Ravno v duhovnosti je največja razlika med taborniki in katoliškimi skavti v Sloveniji. Pri slednjih je duhovnost vpeta v vse vzgojne dejavnosti in temelji na katoliški veroizpovedi, tako kot pri drugih konfesionalnih skavtih temelji na drugih veroizpovedih. Pri ZTS (taborniki) pa je duhovnost bolj poljubno pojmovana, od narodnih šeg in običajev do new age in ezoterike. Tudi besedo Bog bi v njihovih dokumentih zaman iskali.

Že v letih, ko smo se v Sloveniji trudili z včlanjevanjem v svetovno skavtsko organizacijo, smo se zavedali, da moramo kljub razlikam omogočiti mladim sodelovanje in medsebojno razumevanje. To se je v skoraj 25 letih tudi dobro razvilo. Za dobro sodelovanje pa je zmeraj treba celostno razvijati dobre odnose. ZSKSS ni bila prisotna na letošnji svetovni skavtski konferenci v Ljubljani, kar je razumljivo, ker ni član WOSM. Vendar so bili predstavniki ZSKSS povabljeni na otvoritev, v ponedeljek 11. 8. zvečer, kar je korektno. Bilo pa bi tudi korektno, ko bi nacionalna skavtska organizacija v Sloveniji (ZTS) v svojem sporočilu za javnost in na razstavi o skavtstvu v Tivoliju povedala, da v Sloveniji ne obstaja le ona, ampak še druge skavtske organizacije, ne le taborniška.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete lahko njegov obstoj podprete z donacijo.


74 KOMENTARJI

  1. Zahvaljujem se avtorju za zelo korekten zapis in komentar dogodkov. A ne morem si kaj,da me ne bi tudi ob njem prešinilo in streslo-od žalosti pravzaprav. Še kar in že spet mi je očitno,da 2 Slovenca-Slovenki-nista in ne zmoreta biti preprosto eno združenje,ena skupnost,en narod,ena država temveč tri,štiri stranke ali društva idr.-skratka ostajamo množica nekompatibilnih posameznikov in individualistov. Ne glede na vse naše trpke izkušnje v preteklosti ne znamo ali pa nočemo?kljub naši različnosti hoditi skupaj in tako še vedno vsak vleče v svojo smer.

    • V temle komentarju pa mene moti, da avtorja moti raznolikost. Vsak od nas je drugačen, imamo različne poglede na svet in svoje življenje, različne ideale in različne cilje. In to je vedno samo plus. Enakost vseh za vsako ceno, kar vzpodbuje komunizem in socializem, je za moje pojme umetna in škodljiva zadeva, ne pa raznolikost. Priznavanje različnosti in spoštljiv odnos do drugačnih pa sta bistvo demokracije in sodobne družbe. Prav je, da smo različni, prav je, da imamo več rzaličnih organizacij in prav je, da vsaka dela na svoj način. Narobe pa je, če želimo, da bi bilo povsod vse enako.

      Je pa potrebno, da pustimo drugim, da mislijo, delajo in živijo drugače od nas.

      Različnost je prednost in je nekaj povsem normalnega in naravnega. Le sprejemanje različnosti je težava, ker tega je pa premalo.

      Meni se zdi članek odličen. Kako tudi ne bi bil, saj je bil avtor v času iskanja povezav aktivno vključen v to delo.

  2. 10 milijonov članic in članov posameznic in posameznikov.
    ==============
    To je pa ze takšno spakovanje, da sem nehal brat. Odličite se sli so članice tudi člani, ali so skavtinje tudi skavti itd. Dovolj mi je teh, ki se jim sline cedijo pred ženskami in njihovega prilizovanja. Navadna spakedranščina. To ste podedovali od naše vrle levičarske gospode, ki je to vpeljala. Tega še pred nekaj leti nismo poznali.

    • Žal to nagovarjanje po spolu prakticirajo vsi politiki (desni in levi) tudi v Nemčiji, kar ocitno ne moti samo mene…

    • Odlično! Dobra pripomba. To nasilno psevdo emancipiranje dejansko dela zmedo v normalnem izražanju. Ljudje v Sloveniji (mislim: moški in ženske 🙂 ) imamo vendarle dovolj možganskih kapacitet, da vemo, da pojem, katerega poimenovanje je tradicionalno zgodovinsko v moški obliki, vsebuje dejansko oba spola. Zastran mene in mnogih drugih družinskih ljudi je v globini pomena lahko tudi ženska na prvem mestu, nič ne jočemo in nimamo kompleksov zato. To na roke delano ločevanje namreč nikoli ni dosledno, kajti če bi bilo, bi bilo videti še posebno bukovo. Recimo, da bi redno pisalo, denimo: Policija je priprla pet tatic in tatov. No, to bi še bilo. A norice (norke) in nor.ci, be.dakinje in b.edaki pa že najbrž ne vodijo nikamor.

  3. V slovenščini se (nekdanje) totalitarno nasilje odraža tudi v jeziku in besedišču, saj karkoli kdo dela mimo in zoper človeško civilizacijo ima svoje posledice. Taborniki so bili totalitaristični adekvat za skavte. Čeprav želijo danes izbrisati ideologijo iz njih, je dejstvo, da bi starši, katerih otrok bi v socialističnem taboru v nedeljo bodisi molil ali želel k maši, imeli problem. Jasno, da so zato že vnaprej poskrbeli, da se njihov otrok ne bi kako “spozabil” glede tega.

    Pa smo, recimo na POP TV, desetkrat slišali besedo tabornik, na slikah pa je vedno pisalo skavt. Torej eno samo nasilno čudaštvo oziroma propaganda zaradi zamegljevanja, v silni želji, da se iz totalitarno vodene organizacije, ki je vsebovala kup kršitev človekovih pravic in temeljnih svoboščin, naredi normalno organizacijo. Če drugega ni, je vsaj vsesplošno vidna notorična želja, da bi tisto od nekdaj, za kar intimno predobro vedo, da je bilo nenormalno – postalo normalno. A to spet ne gre brez novega nasilja. In ljudje to čutimo. Vsepovsod in jasno tudi v jeziku.

    Enako je totalitarizem jasno viden v besedi narod, ki je ostala neprevedena iz srbščine in bi namesto nje pravilno morali uporabljati ljudstvo. Tu je bil torej totalitarizem za stopnjo hujši kot v Srbiji ali na Hrvaškem.

    Če vzamemo v roke prve knjige SSKJ, se pravzaprav lahko zgrozimo nad besediščem, ki se je vlezlo v slovar.

  4. Problem pri skavtih je, da je to organizacija za samo 25-30% prebivalcev Slovenije (ali pač koliko je katolikov).

    Taborniki pa sprejemajo vse oblike verstev.

    Tudi tuje skavtske organizacije se bodo prej kot slej morale modernizirati in sprejemati ljudi poljubnih verskih opredelitev od standardnih ver do ateistov, newagerjev, šamanistov, itd… (pa tudi ljudi, ki so obeleženi s kakšno lastnostjo, ki so nespremenljive za krščanstvo, recimo homoseksualci itd…)

    Organizacija mora biti versko nevtralna, drugače je nesmiselna – razen seveda, če to organizacija samo za pripadnike tiste vere.

    • Taborniki pa sprejemajo vse oblike verstev.
      ================
      Taborniki blefirajo. V resnici so navadni ateisti, komunistična vzgoja mladih.
      Morda je odveč da so skavti katoliški, čeprav če jih organizira KC, potem so lahko tudi katoliški. Idelano bi bilo da so laiška organizacija, kot so bili včasih, če se ne motim.

      • Očitno si še iz starega režima.Kritiziraš kar ti ni všeč,spoznaš in poznaš pa nič.
        Po ostalih odgovorih sodim ,da je tako.Drugače bi ,kot vsak normale ,prosil naj ti pojasnijo,ne pa takoj postavil svojo trditev ,kot edino zveličavno.

      • Če si prav razlagam, Zdravko, mislite, da je katoliške skavte organizirala katoliška cerkev? če je tako, vas moram popraviti. Vse, kar si katoliški skavti (ja, tudi jaz sem skavtinja) delimo s katoliško cerkvijo, je katoliška vera, sicer smo pa popolnoma neodvisni od katoliške cerkve. V svojih vrstah imamo duhovnike, redovnike in redovnice, ampak so to pomočniki voditeljem pri vzgoji skavtov v katoliški veri. Nikakor pa katoliška cerkev ne usmerja naše delo. Družijo nas torej katoliške vrednote, ki jim poskušamo oboji slediti.

        • Še enkrat:

          Organizacija mora biti versko nevtralna, drugače je nesmiselna – razen seveda, če to organizacija samo za pripadnike tiste vere.

          Eden ali dva nekatolika tega nič ne spremenita.

          Skavti bodo normalna neverska organizacija, ko bo delež mladih katolikov in pripadnikov drugih ver enak kot v prebivalstvu v Sloveniji in se bodo pripadniki lahko ukvarjali z duhovnostjo, tako kot njim ustreza, torej bodo v skavtih organizirane duhovni obredi za vse pripadnike skavtov (muslimanske molitve, budistični obredi, ateistična duhovnost, itd…).

          Poleg tega je katoliški pogledi v določenih stvareh izrazito sporni za razne druge skupine, tako da je gornji ideal tako ali tako bolj ali manj nedosegljiv.

        • Ja, Nina, na to sem mislil. Torej če niste Cerkvena organizacija potem je odveč “katoliški” v nazivu. Če že, bi lahko bili krščanski. Ravno tako imamo tudi “katoliške laike” (kot da sploh obstajajo kakšni drugi), pa imamo “katoliške izobražence”, ki so večninoma hodili na Univerzo Edvarda Kardelja, ipd.
          Moje skromno mnenje. No, skromno …

          • “Katoliški” in “cerkven”. To razlikovanje je potrebno upoštevati.
            “Katoliška” organizacija ni nujno samo za katoličane, pač pa tisti, ki vstopi vanjo, ve, kam se podaja, in če je pripravljen sprejeti njena načela, je dobrodošel. Če pa se z njimi ne strinja, ga pa tako ali tako nihče ne sili, naj se vključi. Enako velja za katoliške šole.
            Če gre za “cerkveno” organizacijo, pa to za članstvo predpostavlja pripadnost Cerkvi. Spet nekdo od zunaj nima nobene potrebe, da bi se silil vanjo, če mu ne ustreza.

          • To sem mislil, da rečemo “krščanski”, če ni cerkveno, če je pa cerkveno, pa katoliški. Ampak, nisem referenca za to. Bi bilo pa fajn imeti kaj o tem napisano na spletu… 🙂

          • “Krščanski” pač obsega širši krog (katoličani, pravoslavni, stare vzhodne cerkve evangeličani itd.). V večinsko krščanskem svetu se potem znotraj krščanstva klasificiramo po krščanskih Cerkvah in skupnostih. Ta hip je aktualen Irak in grozno preganjanje tam. Na Bližnjem in srednjem vzhodu kristjani držijo skupaj in ne gledajo, katere smeri je kdo, tam je pomembno, ali je nekdo kristjan, musliman ali kaj drugega.

    • Ni res, da med skavte ne sprejmemo drugih verstev. Našo skupino obiskujejo tudi otroci, ki ne hodijo k verouku. Trenutno imamo v našem stegu eno pripadnico muslimanske veroizpovedi. Teh otrok ne silimo k sprejetju naše veroizpovedi, ampak od njih pričakujemo le strpnost. Ti otroci so navdušeni nad našimi dejavnostmi, duhovnost pa je vpletena preko iger in razmišljanj. Učimo se strpnosti, medsebojne pomoči in razvijanju vrednot. Večinoma pa si ostali “neskavti”, predstavljajo našo duhovnost, kot da imamo na srečanjih sv. maše. Poudarila bi, da je skavtstvo ena super stvar za mlade. Prav tako tudi taborništvo.. Na koncu imamo vsi en skupen cilj- vzgojo otrok.

      • Menim, da bi ZSKSS moral kar najodločneje protestirati pri WOSM, da ne smejo nastopati na tem skavtskem srečanju.

        Naj se to pošlje na WOSM in na vse udeležence. ZSKSS je prikrajšan za udeležbo. Hoče biti zraven, pa ne sme.

        Ni enakovredni član. ZSKSS se onemogoča duhovna katoliška dimenzija, hočejo da se pokori pod ateistično miselnostjo.

        To kar dela WOSM je škandal. Naj to zve WOSM in vse delegacije na tem skavtskem srečanju. Gre za škandal. Onemogoča se verska in katoliška duhovna razsežnost. ŠKANDAL brez primere.

    • Kot skavtska voditeljica ti lahko zagotovim, da v svoje vrste sprejemamo tudi člane, ki niso katoliki. Seveda to ne pomeni, da jih potem silimo k veri – npr. pri molitvi pred jedjo ni potrebno da se zahvalijo Bogu, lahko se le zahvalijo za pridne roke voditeljev, ki so jim pripravile obrok.

    • Tako, kot sta že zapisali Zgovorna želva in Skavtinja – h katoliškim skavtom se lahko vpiše kdorkoli, ampak mora sprejemati to, da delamo po katoliških vrednotah. Ne, nekatoličana ne bomo silili, da bo molil, ampak od njega pričakujemo (zahtevamo?), da je spoštljiv do drugih, ki jim pa molitev nekaj pomeni, da je vseeno tiho, ko se moli itd.
      Je pa pripadnost katoliški veri pogoj za to, da postaneš skavtski voditelj, ker če skavtski voditelj ne pripada katoliški veri, bolj težko vzgaja skavte po vrednotah katoliške vere, a ne?

      Torej, lahko si član katoliškega skavtskega gibanja, tudi če nisi katoličan, ne moreš pa biti (uradno) voditelj (če me spomin ne vara, imamo skavti to itak zapisano v statutu).

      In po mojem so tudi tuje skavtske organizacije narejene po tem principu, da je lahko član kdorkoli, ampak mora spoštljivo sprejemati vrednote, po katerih v tej organizaciji vzgajajo. (Ampak to je samo moja domneva.)

    • Nik, takole si zapisal:
      “Tudi tuje skavtske organizacije se bodo prej kot slej morale modernizirati in sprejemati ljudi poljubnih verskih opredelitev od standardnih ver do ateistov, newagerjev, šamanistov, itd… (pa tudi ljudi, ki so obeleženi s kakšno lastnostjo, ki so nespremenljive za krščanstvo, recimo homoseksualci itd…)” Najbolje, da dodaš še ljudožerce in k njim še komuniste ter demokratične socialiste pa bo jutri svet prazen.
      Edina opcija je namreč krščanstvo. Brez kristjanov prihodnosti NI: ne bom razlagal, potek dogodkov nas bo vse zresnil, razen tistih pri koritih ne.

    • V sloveniji je 53 % katolikov da ne bo pomote (to je procent glede na vse prebivalce, ateistov je 30 %), to je dokaz da bi bila ZSKSS (v primeru da bi jo organizirala katoliška cerkev) čisto smiselna.

      V članku je primer da skavti niso le katoliške vere: /…/O tem še posebno priča fotografija mladega skavta, ki nosi majico z napisom I am moslem, I am scout. Slovenski podnapis je: »Sem musliman, sem tabornik«. /…/.

  5. Tone, hvala za tale odličen prispevek. Ti si ga pravzaprav edini lahko napisal, ki si bil dejansko zraven, ko so se dogajale te “kolobocije” okoli vstopanja v WOSM. Fino, da si omenil tudi tretjo odraslo-skavtsko organizacijo. Vse dobro.

  6. Čuden vtis pušča meni kot opazovalcu s strani dogajanje v zvezi s konferenco svetovnega skavtstva v Ljubljani. Najprej, kako je možno, da slovenskih skavtov ob takem dogodku niti v najbolj simbolični meri sploh ni zraven? In nato to čudno razglašanje o “tabornikih” z vsega sveta ( orwellovski zlagan novorek), za katero se zdi, da izvira iz vrst slovenskih tabornikov in da so ga kot samoumevnega razširili slovenski mediji. 🙁

    Kaj če bi skavte iz vsega sveta prej vprašali, ali jih smejo razglašati za tabornike? 😉

    Čuden vtis bi z drugimi besedami lahko opredelil tudi z besedo apartheid. Ne vem sicer, kako je konkretno krivda za tak fenomen razporejena. Ampak apartheid se ne sliši dobro- za Evropo in za leto 2014. 🙁

    • IF, če mislite slovenske katoliške skavte, nismo aktivno udeleženi zato, ker nismo člani WOSMa – svetovne skavtske organizacije (konferenca, ki je v Sloveniji, je WOSM konferenca). Zakaj nismo člani? Kolikor je meni znano zato, ker je lahko v WOSM včlanjena zgolj ena skavtska organizacija v državi – pri nas so to taborniki, ki so se pač včlanili pred nami, katoliškimi skavti. Mi, katoliški skavti, pa smo se potem včlanili v WAGGGS – svetovno združenje skavtinj. Takšna je “politika” WOSMa in preko tega ne moremo.
      Kot je pa že avtor članka omenil, so pa bili predstavniki najvišjega organa v Združenju slovenskih katoliških skavtinj in skavtov povabljeni na otvoritev konference in so se je tudi udeležili.

      Itak je pa celo situacijo okoli tega mislim da dovolj dobro razložil avtor članka.

  7. Spet posledice komunistične cenzure nad katoliškim ljudstvom. Slovenija ne bo nikoli normalna država.

  8. Vse pohvale našim tabornikom, ki v svoje vrste sprejemajo otroke in mladostnike vseh svetovnonazorskih usmeritev in drugih osebnostnih lastnosti. Po drugi strani pa je žalostno, da v globaliziranem svetu 21. stoletja nekateri mentalni revčki še vedno mislijo, da je zgolj njihova vera prava in da je zgolj na njej utemeljena duhovnost pristna. Se vidi, da večinoma še nikoli niso pomolili nosov izven svojih cerkva in zakristij …

    • Ti mentalni revčki se od nekdaj učijo: Pravičnost vodi iz vere v vero.
      Medtem ko ti taborniki se kitijo s kulturami vseh drugih, medtem ko sami nimajo nobene in ne gojijo nobene. Oni sprejemajo “vse svetovnonazorske usmeritve”, ker jim ni mar za nobeno.

  9. Si ne morem kaj, da ne bi kot bivši (recimo) tabornik še kaj dodal.

    Čisto prvo se bom obregnil ob ženske različice besed. Potem tudi oseba in osebek? 🙂

    • Najprej me je zmotila new-age ezoterika pri tabornikih.
    Glejte, z mašo, dnevom puščave in par molitvami še ne boš boljši človek. To samo po sebi ne pomeni nič. Tega se najbrž zavedamo. Duhovnost se najbolj razvija v (težkih) preizkušnjah in tega je za otroke in mladostnike pri tabornikih in katoliških skavtih dovolj. Če človek to črpa iz vere ali notranje moči (kar na neki način vera tudi je) pa ni pomembno.
    Sem spoznal tabornike, ki so na programu imeli “duhovne delavnice” ter se naslednji dan obnašali v popolnem nasprotju z njimi. Da se ne boste prehitro smejali – bil sem na Jakcu in ugotovil, da tudi maša ne pomaga kaj preveč.
    Roko na srce, idiote srečaš tako pri tabornikih kot pri skavtih in vsepovsod jih je enak delež. Sem spoznal dovolj obojih, da vem, da to drži.

    OK, lahko gledate, da ste zaradi vere de facto boljši in so neverniki slabši ljudje, samo to je rahlo nestrpno mišljenje do 60 % nevernih ljudi. Mislim, da tudi katoliška vera uči, da so pomembnejša dejanja in tolčenje po prsih, mar ne? Zato tudi ne moremo biti taborniki slabši, če ne omenjamo Boga.
    Lahko rekli, da smo taborniki generalno bolj svobodomiselni in katoliški skavti bolj poudarjajo bolj tradicionalne vrednote. Dvomim pa, da bi izmerili statistično pomemben vpliv obeh organizacij, če bi upoštevali druge vplive. Na primer, da je katoliških skavtov več s podeželskega okolja ali na primer, da so katoliški skavti pretežno iz katoliških družin, ki dajo več na tradicionalne vrednote.
    Razumem, da je katolikom oziroma katoliškim skavtom ZSKSS bližje (normalno!), vendar to ne pomeni, da smo taborniki slabši – in obratno. Precej bolj pomembno je, da sprejemamo takšne in drugačne vrednote pri drugih. Sploh prepiranje kdo je boljši, je na ravni 13-letnikov (Žalostno, da sem bil tak pri 16-ih. :D). Nekako v slogu AMD:Intel, jelke:hrasti, rezanci:zlate kroglice, …

    • Druga kar bi dodal je o naši komunistični preteklosti.
    Samo na zunaj, pač v duhu časa. Tako kot ima cela Slovenija komunistično preteklost.
    Danes v duhu časa pa pač vsi udrihamo po tem. Bi rekel, da je to psihološki problem, da se ne znamo soočiti — in tudi sprejeti (!) svoje zgodovine. Ampak to je tudi v duhu časa, kako smo Slovenci zanič, psihopati, Balkanci*, nesposobni, da naj propademo, ven, ven, samo ven, …
    Danes se pa skavti in taborniki precej prodajamo kot vračanje k naravi, vzgoja mladih in podobno.

    Res je, da je dosti tekmovanj imelo imena kot so Slovenski partizanski taborniški mnogoboj (STPM), Glas svobodne Jelovice in podobno. Ali npr. veščina partizanski kurir.
    Dejstvo je tudi, da dosti teh tekmovanj še danes obstaja s podobnimi imeni z enakim programom, seveda deloma prilagojen času. Npr. ne učimo se več uporabe pisalnega stroja, temveč računalnika.
    Danes je Glas Jelovice precej podobno tekmovanje Jakcu. Mogoče ste pa katoliški skavti komunisti pod krinko? Hm, pajkova mreža – usmerjanje topniškega ognja? Da niste mogoče teroristi? 😀
    Mislim, tudi včasih smo bili komunisti ravno toliko kot 90 % Slovencev. Mar se niso vsi v šolah učili o NOB, samoupravljanju? Da niso vsi starejši od 35 let komunisti. Hm… Kaj sem že rekel o sprejemanju zgodovine? Lahko pa tudi porušimo tri četrt države, saj se je npr. veliko šol imenovalo po narodnih herojih.
    Kakor poznam zgodovino rodu, je bil precej svobodomiseln. Odprt do katolikov (teh je bilo v odredu veliko več kot danes) in enkrat, na primer, se je nekomu preprečilo zasesti vodilno mesto zaradi pretrde komunistične miselnosti.
    Da bi bili pa danes komunisti? Dajte no…

    • O zmedi z izrazi tabornik, skavt, katoliški skavt, smo pa krivi oboji in mediji. Na PlanetTV so npr. v zvezi s konferenco intervjuvali vodjo (?) ZSKSS. Ne rečem, da je on osebno kriv. Najbrž je mislil, da ga intervjuvajo mimogrede. Tudi ni narobe vprašati “druge strani”, ampak tam je bil vtis, kot da to organizira ZSKSS (baje).
    Se strinjam, da je pravilni prevod scout → skavt, čeprav imajo drugi narodi svoje prevode (npr. Pfadfindern, izviđači) ker je beseda “skavt” obstajala pred besedo “tabornik”.
    Vendar se mi po drugi strani zdi škoda, da bi izgubili besedo tabornik. Meni se zdi lepa, omogoča “narečno” izgovarjavo (tábornik ali tabórnik :D) in bogati jezik. Besede skavt načelno ne maram, ker gre za izposojenko. Namreč ne maram, ko se angleške besede prevaja tipa c→k in je. Enkrat se mi je celo zgodilo, da so mislili, da je beseda tabornik hrvatizem. 🙂
    Tudi danes pogosto šele kasneje najdemo ustrezne prevode, npr. zgoščenka in na žalost se le redki primejo.
    Sicer zakaj pa ne: Zakaj pa ne bi bili vsi taborniki, vi katoliški taborniki in mi (laični) taborniki (komunistični taborniki :D)?
    Vživite se v ta primer in boste kmalu videli, zakaj se tolikokrat obregnemo ob besedo skavt.

    Recimo, prvi slovenski skavtski jamboree. Res? Če smo vsi skavti, kaj so potem naši zleti? Pustimo strukturo udeležencev in program na strani. In to ne more leteti samo na medije, temveč tudi na ZSKSS. Zakaj niste dodali katoliški? Nismo vsi skavti katoliški skavti, kajne avtor? Komentatorji malo se zamislite tudi o tem.
    Pogosto je v medijih kar ZSKSS→Slovenski skavti. Ali, ko je govora o tujih scoutih, nanese članek samo na ZSKSS. Ne rečem, so seveda tudi nasprotni primeri.
    Verjamem, da je pogosto problem v medijih. Prostor je omejen, vsaka reklama pa obema organizacijama še kako prav pride, zato je normalno, da oboji izkoristimo vsako priložnost.
    Seveda, se med sabo kar kličemo skavti in taborniki, kdo bo pa vendar stalno ponavljal katoliški. Sami itak vemo za koga gre. Morda je ravno to problem?
    Bi pa taka doslednost prišla prav v medijih – za katero kot pravim so krivi tako mediji kot ZSKSS in ZTS.

    • Za konec pa še o sodelovanju, združitvi in podobno. Zakaj je do ustanovitve ZSKSS prišlo, ne vem. Dvomim, da je bil primarni razlog enoumje in zatiranje katolikov v taborniških vrstah. Najbrž je bilo to spet v duhu časa, v duhu prenove družbe, v katerem smo Slovenci storili tudi veliko napak (ne pravim, da so katoliški skavti napaka!). Ker je škoda, da sta danes dve podobni organizaciji oziroma v resnici še več podobnih organizacij – nekatere to izkoriščajo tudi v bolj komercialne namene.
    Ampak ne vidim razloga po združevanju. Programa sta preveč različna, vi ste bolj po Powellovi knjigi, mi pa temeljimo na svoji (dolgi) tradiciji.
    V resnici ni pomembno, če MČke učimo po svoje, volkce pa vzgaja Kaja kača (a je to mogoče hudoben lik?), važno je kaj jih naučimo
    Na koncu rodovom in stegom ZTS in ZSKSS pomeni bolj malo, WOSM in WAGSS pa še manj.

    ——————————–
    * Zanimivo, kako zlahka določene narode proglasimo za slabše, manjvredne. Prekleti bosanci, zastonj delajo na gradbiščih!

    • Hm, mi ni deloval tako dolg zapis.
      V bistvu, če pomislim, nočem niti objaviti komentarja. Se lahko prosim zbriše?

      • Ne,Bivši tabornik,škoda bi bilo izbrisati tvoj komentar,saj lepo osvetljuje zadeve.Hvala ti zanj.Sicer pa:zakaj pravzaprav “bivši”?Ali ne ostanemo vedno en malček vse .kar smo kdaj bili?

    • Nihče ni omenjal manj ali večvrednosti. To ste sami vpeljali in debatirate sami s sabo. In to res na dolgo.
      Po vaše je pač tako kot je in bogve zakaj je tako. Važno je da vse sprejmemo pa kakor bo pač bo.
      Ne boste verjeli, jaz vas popolnoma razumem.

    • Spoštovani komentator – bivši tabornik
      Na vaš obsežen komentar se odzivam le v nekaterih točkah, ki se mi zdijo posebno pomembne.
      1)Z vašo trditvijo, da “z mašo, dnevom puščave (premišljevanje v samoti, op. avtorja)in par molitvami še ne boš boljši človek”,se ne morem v celoti strinjati. Vse navedene dejavnosti same po sebi, brez vere in osebnega prizadevanja, res ne pripomorejo k boljšemu človeku, z osebnim trudom in globoko vero ter resnično željo po tem, da postaneš boljši človek pa maša, puščava in molitev vernemu človeku gotovo pomaga, jaz to trdno verjamem.
      2) Strinjam se zvami, da katoliška vera uči, da so pomembna dejanja, ne pa “tolčenje po prsih”. Zato bi bilo mišljenje, da smo katoliki zaradi vere kar avtomatsko boljši od drugih ljudi, napačno. Tega v svojem članku tudi ne trdim.
      3) Res je pomembno, da spoštujemo vrednote in drugačnost pri drugih, seveda, če so v skladu z etiko in moralo, kar mora biti samo po sebi umevno.
      4) Mislim, da sem v svojem članku dovolj poudaril, da so taborniki skavti, saj so po odločitvi mednarodne organizacije WOSM, katere člani so, nacionalna skavtska organizacija v Sloveniji. In kot taka so ohranili ime taborniki, kar je popolnoma njihova odločitev. Moti me to, da se v javnem diskurzu večkrat pojavi trditev, da so vsi skavti taborniki. Prav tako bi bila napačna tritev, da so vsi skavti katoliški. Mislim, da bi bilo za vse skavtske organizacije v Sloveniji najbolje, da bi v javnem nastopanju, ko se včkrat pojavi vprašanje, kakšna je razlika med taborniki in skavti povedali katere skavtske organizacije delujejo v Sloveniji, kakšno je njihovo poslanstvo, kaj jih povezuje (to so temeljna načela svetovnega skavtskega gibanja) in kakšne so razlike. To bi po mojem moral znati jasno povedati vsak skavtski voditelj, pa tudi tisti skavti, ki so stari vsaj 15 let in seveda vsak odrasel skavt. Potem bi bila tudi manjša možnost zmede v medijih in usmeritev proč od tekmovanja za medijsko pozornost in reklamo. Bolj pomembno od tega je čim bolj kakovostno opravljanje temeljnega poslanstva, ki je zajeto v temeljnih načelih skavtskega gibanja, skavtski obljubi in zakonih ter v skavtski v vzgojni metodi.
      Vas pozdravljam.

      • Zakaj so naši skavti “katoliški”? To niso bili nikoli, če se ne motim.
        In drugo: zakaj skavtinje niso skavti? Razumem, da je v začetku šlo za ločene organizacije za fante in dekleta. Toda če so sedaj v eni organizaciji to ne opravičuje dvojnosti po spolu v nazivu.
        V angleškem nazivu piše vodnice (guides) ne skavtinje? In vodnice so iz druge organizacije (WAGGS). Odkod ste to dobili oziroma ali sploh kdo ve zakaj tako. In kako je s tem v drugih državah, predvsem. Smo smi spet neki kardeljanski svetovni unikum.

        • Zdravko, WAGGGS (pozabili ste na en G v nazivu) – World Association of Girl Guides and Girl Scouts – torej so tako vodnice kot skavtinje omenjene v nazivu. Nisem se pa spuščala v preučevanje, zakaj je takšen naziv.

          Potrebno se je najprej prepričati o vsem skupaj, a ne?

          • Smisel mojega vprašanja mislim, da je možno razbrati. Če je vam bolj pomembno, da diskreditirate mene, ki sprašujem, pa je drugo. Vse dobro vam želim.

    • Bivši tabornik,

      s skoraj vsem, kar si zapisal, bi se lahko vsaj delno strinjal ali pa vsaj razumel, zakaj tako mišljenje. Ampak ob prostodušnem priznanju v smislu, vi skavti imate program bolj po Powellovi knjigi, mi taborniki pa temeljimo na svoji dolgi tradiciji, mi pa razum v veliki meri odpove.

      To je približno tako, kot da bi kristjan ene konfesije drugemu rekel, ah vi temeljite vero na Svetem pismu, mi se pa raje držimo svoje, precej drugačne tradicije. 🙁 Pa saj ste slovenski taborniki želeli postati del svetovnega skavtstva, ste na ta račun tudi nekako izrinili iz povezovanja novo nastale katoliške skavte in ste zdaj vi organizirali svetovno konferenco skavstva! Ampak ne, obenem prostodušno priznavate, da vam ustava svetovnega skavstva kaj malo pomeni in da raje prisegate na to, kar ste v sožitju in soglasju s komunističnimi oblastniki razvili v prejšnjem sistemu. 🙁

      Dragi gospod tabornik: verjamem, da ste taborniki v prejšnjem režimu veliko pozitivnega ustvarili ne glede in navkljub komunizmu. Ampak če želite biti del nekega svetovnega gibanja, potem je prav, da se približujete osnovnim principom in vrednotam tega gibanja. Podobno kot je prav, da slovenska demokracija teži k podobnosti najboljšim modelom zahodnih demokracij, ne pa da je z eno nogo še v prejšnjem režimu. Se taborniki res tako neradi (in zakaj) ločujete od ideološke zaznamovanosti vaše organizacije z režimom, ki je l. 1990 po vsej Evropi tako klavrno končal- in to ne brez razloga?

  10. Bil sem tabornik in tako zagotovo vem, da ni govora o kakšni duhovnosti. Taborniki so pač ostalina Jugoslavije ali komunizma, kakor vam je ljubše. Edino korektno bi bilo, da bi se ZTS preimenovala v Skavtsko organizacijo skupaj z vsem, kar pripada skavstvu (organizacijsko, duhovno,…). Tako imamo pa eno navadno zmedo tudi na tem področju.

  11. Zelo dober prispevek, nekdanjega načelnika.

    Vesel sem prispevka pod komentarji s strani Nekdanjega tabornika. Zapis pove vse. V ozadju je še vedno stara socialistična in totalitaristična miselnost: SZDL kot fronta ljudstva pod taktirko nekdanje komunistične partije in centralnega komiteja komunistične partije.

    ZSKSS je naredil edino prav, ko je prekinil z ZTS. Bolečina je velik, ter tudi upravičena. Vendar ne moremo živeti pod okriljem Komunistične partije in SZDL. Ne gre več. Tudi za ceno mednarodne osamitve in odpisa.

    Žal je tukaj WOSM odigral zelo slabo vlogo. Spomnim se obisk gospoda Sandersa v tistem času s strani WOSM, ko se je odločalo kaj bo z ZSKSS. Čutilo se je močno izigravanje, po domače kako “žejne pripeljati čez vodo”. Dejansko je tisti občutek takrat bil pravilen, ZSKSS nima več stika z WOSM, ker je vmes komunistična partija, še več, ob tem zboru te dni, se sprevračajo dejstva.

    Pri prevodih iz EN v SLO se gleda vedno najbolj enaka beseda, zato je beseda scout v SLO vedno skavt. Ne more biti drugače, tako je vedno pri prevodih. Razen, ko so v ozadju strici iz ozadja, ki zaradi določenih interesov to načrtno spremenijo.

    Rešitev za SLO skavte je zato samo, da opozarjajo na nesmisle, ki se dogajajo, tudi da se pritožijo, da niso bili povabljeni, da se pritožijo.

    Naj pošljejo ven izjavo in naj jo pošljejo vsem udeležencem. Naj povedo o svoji bolečini izigranosti.

    Kot drugo pa naj skavti še vedno vztrajajo in gojijo odnose z WAGGS in z ISGF.

  12. Želim napisati nekaj besed, kot komentar na nekaj zgornjih zapisov. Sama sem pri skavtih že 14 let, od tega sem 5. leto voditeljica. Ko se s kom pogovarjam in omenim, da sem pri skavtih, dobim večkrat odziv kot: “A tam večino časa molite?”. Ko jim razložim kaj počnemo na skavtskih srečanjih in taborih, pa so vsi odzivi pozitivni in vsi se strinjajo, da so skavti ena super stvar.

    Žalostno se mi zdi, da ljudje primerjajo skavte in tabornike in iščejo katera organizacija ima več negativnih lastnosti.
    (Na tem linku lahko pogledate kakšni so skavtski zakoni v drugih državah– http://en.wikipedia.org/wiki/Scout_Law in v nekaterih državah je med zakoni tudi Bog, ponekod pa ne. Pri ZSKSS- 2. Skavtski zakon: Skavt je zvest Bogu in domovini. Čeprav je meni vseeno ljubši 1. in sicer- Skavt si šteje v čast, da si pridobi zaupanje).

    Rada bi izpostavila skupne dobre lastnosti. Obe organizaciji (Taborniška in ZSKSS) sta neprofitni. To pomeni, da voditelji ne dobimo nobenega plačila za naš čas, ki ga vlagamo v delo z mladimi.
    Otroci, ki obiskujejo skavte/tabornike, se naučijo ogromno novih stvari; preživetje v naravi, bivakiranje, sobivanje z drugimi, dobijo ročne spretnosti, naučijo se pioneristike (Znajo vaši otroci prižgati ogenj s kresilom?), orientacije, naučijo se strpnosti in timskega dela,… Naštela bi lahko še ogromno.

    Ne morem razumeti zakaj bi morali med seboj tekmovati kdo je boljši. Vsi se trudimo, da bi delali kar najbolje in da bi otroci doživeli čim več novih stvari.
    V našem kraju se taborniki in skavti razumemo, vsako leto izvedemo tudi en skupen projekt.

    Malo me žalosti to obešanje na besedo “katoliški” v našem imenu. Smo zaradi tega slabši? Ali zaradi tega posvečamo manj časa pripravi na srečanja? Je naš program za v koš? Se na naših taborih ne odpovemo telefonom in računalnikom in nismo 10dni v naravi? Naši otroci ne zrastejo v odgovorne mlade osebe?

    Kot pravi Baden Powell :
    »Glej daleč, in ko misliš, da že gledaš daleč, glej še dlje!«

    Naj se vaši pogledi ne ustavijo na prvem zidu, ali še slabše -> na stranici vaše majhne škatle.

    Lep skavtski pozdrav!

  13. Zakaj bi bili slabši zaradi besede katoliški v svojem imenu? Kdo vam skuša vsaditi take občutke in zakaj ga jemljete resno? Nobenega razumnega razloga ni, da bi se nekdo počutil manjvrednega zaradi svojega krščanskega prepričanja ali katoliške konfesionalnosti. Prej nasprotno. A dvomiš o tem?

    Je pa vprašanje, ali je bilo pri ustanavljanju vaše organizacije posrečeno dodajati pridevnik katoliški. A ne bi bilo dovolj imenovati se: slovenski skavti? In imeti isti program, vključno z zvestobo Bogu.

    • Moram reči, da je bilo potrebno dodati tisti katoliški v ime. Še danes sem ponosen, da je tako. Zakaj bi morali skrivati svoje versko prepričanje? Zakaj se delati take, kot se mnoge druge organizacije, ki si zaradi strahu pred izključenostjo in napadi drugače mislečih ne upajo povedati, kdo so? ALi pa s tem, ko ne povedo, da delajo po komunistični (socialistični) doktrini, mislijo, da so boljši?

      Po drugi svetovni vojni je bilo tako, da se ni smelo javno izpovedati svoje veroizpovedi, da so bili mnogi zaradi svoje veroizpovedi preganjani, sedaj anj bi bilo drugače. In če naj bo drugače, moramo predvsem iti preko svojih strahov.

      In drug razlog je v sami naravi skavtskega gibanja. Če pogledate zakone, ki jih podpira tudi WOSM, je tam duhovna dimenzija ena bistvenih. In v svetovnem merilu se skavtske organizacije delijo na tiste, ki so se v okviru duhovnosti opredelile za konkretno verstvo, kot tiste, ki se niso.

      • Če sem jaz odprl to katoliško skrinjico, naj povem kaj sem mislil.
        Gre za razliko med skavti katoliki in katoliškimi skavti. Cerkev je katoliška, Katoliška Cerkev, verniki smo pa katoličani. Zato mislim, da ne moremo imeti katoliško društvo ampak društvo katoličanov. V tem je stvar. Ne vem pa kako točno je s tem. Morda bi kdo iz Cerkve to bolje znal pojasniti, čeprav se bojim da ne. In sicer zaradi tega, ker pri nas cerkvena gospoda reče Cerkev na Slovenskem. To se mi tudi ne zdi pravilno, ampak bi morala biti Cerkev pri Slovencih. To je, po moje, pravilen naziv za krajevno Cerkev. Tako je tudi v tujini. Moje zelo skromno mnenje, prosim.

      • Če grem s tem še naprej: če Cerkev ustanovi univerzo je to lahko katoliška univerza. ALi srednja šola. Pri nas je tudi to spačeno in imamo škofijske gimnazije in ne katoliške.
        Če pa gre za laično združbo, stranko, je to potem denimo krščansko demokratska stranka in ni katoliška demokratska stranka.

        • @Zdravko. Krščansko velja za vse vernike, ki verujejo v »Kristusa« Katoliška pa vernike, ki prizanvajo kot voditelja naslednika sv. Petra.

          • Hvala, se strinjam. Ampak mislim da to še ne odgovori v celoti na vprašanja. Pri nas škofijska gimnazija “ni katoliška”?

          • @Z dravko. Ne smete pozabiti, da so vsi, tudi vrh Cerkve, šli skozi »raznaradovalne šole« po Gramscijovi zamisli. To se vidi vsepovsod, posebno v oznanjevanju Božjega kraljestva. Če se duhovniki ne bodo spreobrnili in zaupno verovali v Boga, ne bo Blagoslova temveč bo nadaljevanje prekletstva. Dokler oznanjevalci in verniki ne bodo to kar izgovarjajo »Pridi knam Tvoje kraljestvo« tudi po svojih močeh izvrševali v življenju se ne bo obrnilo.
            Na primer. Ko bi prav oznanjevali, bi verniki vedeli kaj prosijo v »Očenašu« in bi volili tiste, ki ne nasprotujejo Bogu!

  14. Spoštovani!

    Z zanimanjem sem prebrala članek, ki mi je osvetlil marsikatero točko, o kateri sem že vedela, a nisem nikjer zasledila tako natančne in jasne razlage o dogajanju izpred nekaj let. Z marsikom se v teh kometarjih strinjam, z marsikom ne; predvsem se strinjam s tistimi, ki iščejo v obeh organizacijah skupne točke in možne poti sodelovanja.

    Ne verjamem tistim, ki pravijo, da bi morala biti skavtska organizacija a priori neversko usmerjena, ker tako ni hotel ne njen ustanovitelj ne tisti, ki so njegovo delo nadaljevali. Če se pač skupina skavtov odloči, da bo svojo duhovnost posredovala znotraj neke veroizpovedi, je to povsem legitimna izbira.
    Prav tako se mi zdi smiselno, da obstajajo take in drugačne oblike skavtskega udejstvovanja.

    Kar pa bi rada poudarila, je to, da se mi ne zdi pa pravično, da je v svetovni skavtski organizaciji predstavljena samo ena od dveh. Kot primer vam lahko navedem situacijo, ki je v Italiji, kjer je zaradi zgodovinskih in družbenih razlogov katoliško gibanje seveda veliko močnejše in številčnejše v primerjavi z laiškim. V Italiji je v WOSMu včlanjena organizacija FIS (Federazione italiana scout), v katero sta včlanjeni obe državni skavtski organizaciji, Agesci (katoliški skavti) in CNGEI (laiška organizacija).

    Če leta 1993 časi morda niso bili še zreli, so pa morda danes, leta 2014, ko je ZSKSS že pognala svoje globoke korenine v slovenski družbi, ko je praznovala svojo dejansko polnoletnost in dokazala, da je pomemben družbeni dejavnik, časi postali zrelejši za konstruktiven in pošten dialog med obema organizacijami v luči ustanovitve podobne federacije, ki bi lahko potem zaobjela tudi širško skavtsko populacijo in mislim da celo veliko doprinesla k vprašanju sprave v Sloveniji. In skavti bi lahko v tej smeri dali pomemben znak in zgled.

    V taki federaciji bi morda tudi zamejski skavti (ki aktivno obstajamo že več kot 60 let) imeli svoj prostor in bili mednarodno priznani.

    Toliko v razmislek vsem vam, ki beremo še to moje skromno mnenje.

    Topel pozdrav s sončne Primorske!

  15. Na ime “katoliški” sem tudi jaz ponosen. Nisem skavt. Sem pa ponosen, da so skavti moja žena in prvi trije otroci in upam, da bo tako tudi z vsemi, ki jim sledijo.
    Ob besedi taborniki se vedno spomnim moje tovarišice učiteljice, ki je v OŠ vodila taborniški krožek in bila idejno neoporečna. Nas je hotela pri vsaki priliki prepričati, da boga ni. Uboga ni bila sposobna razmišljati z lastno glavo. Kimati je morala s sistemom. Tako smo bili mnogi njeni učenci duhovno močnejši od lastne učiteljice.
    Da po nekod skavti in taborniki dobro sodelujejo, je pohvale vredno. Ko pa bodo strici na svoje odločneje pritisnili in od njih zahtevali dejanja, ki sledijo diskvalifikaciji… potem bo to izgledalo kot pri zmernih muslimanih, ko nanje pritisnejo njihovi nezmnerni predpostavljeni. Tega se moramo katoličani zavedati in temu primerno postopati v smislu Jezusovih besed: če vaša pravičnost ne bo obilnejša od pismoukov in farizejev,…
    Kristjani smo zato prvi poklicani, da živimo svoje življenje in poslanstvo na polno, skrbimo za lastno duhovno izgradnjo, da bodo od nje imeli koristi tudi tisti, ki se nam danes na tihem posmehujejo ali pa si to upajo celo v javnosti. Porogljivci namreč dokazujejo le to, da je njihova duhovnost vsaj samoprevara, če ne še kaj hujšega.

  16. ZSKSS bi morala vztrajati na tem, da postane članica WOSM in jasno pokazati razliko med ZSKSS in ZTS tudi v tujini, ne samo doma.

    • Primož, nisem šla še enkrat brati članka, ampak se mi zdi, da je to zapisano že v prispevku (če ne v prispevku, pa med komentarji) – WOSM sprejme medse zgolj ENO skavtsko organizacijo v državi in pri nas so to taborniki, ker so bili pač prvi ob pravem času na pravem mestu. ZSKSS se lahko “postavlja na trepalnice”, pa je WOSM ne bo sprejel, ker imajo takšen statut v WOSMu. Poleg tega so tukaj še odrasli katoliški skavti – ZBOKSS -, ki bi si potemtakem enako zaslužili biti v WOSMu, pa iz istega razloga kot ZSKSS niso.

      Če sem prav razumela komentar Zamejske skavtinje, kako imajo to urejeno v Italiji, pa bi lahko vse skavtske organizacije v Sloveniji (ZSKSS, ZTS, ZBOKSS, pa mislim da so še v Prekmurju evangeličanski/protestantski skavti (Range Rowerji ali nekaj podobnega?)) ustvarile eno organizacijo, znotraj katere bi delovala vsaka od omenjenih organizacij, krovna organizacija bi se pa včlanila v WOSM. Tako bi bile vse slovenske skavtske organizacije lahko v WOSMu. Ampak je verjetno že kdo prišel na to idejo, pa se iz določenih meni nepoznanih razlogov ta ideja pač ne realizira.

      • Niso nepoznani razlogi. Takšna organizacija je nacionalna zveza. In ta je sevda ena in zato tudi v WOSM tako. In te taborniki ne bodo dali iz rok. Oziroma država vas ne bo podprla pri tem. Saj zato pa je vse tako kot je. Politična bitka izgubljena, še posebej ker imate v nazivu zveze katoliški. Pa tudi sicer.

  17. Sem pa sicer mislil, da je razmerje v Sloveniji cca. 50 : 50 in da ni 10.000 vs. 4.000. Čeprav glede na relativno mladost in začetno neizkušenost voditeljev skavtstva pri nas je to čisto lep rezultat. V nekaterih delih Slovenije je skavtstvo zelo močno, v nekaterih ni, to je pač zelo fluiden proces.

  18. Pozdravljeni!

    Ja, sej tudi v Italiji je razlika 176.000 (Agesci – katoliški skavti, ki imajo v nazivu “katoliški”) proti 12.000 (CNGEI – laični skavti), a še vedno je v WOSM včlanjena FIS, torej federacija obeh. jaz mislim in si upam verjetni, da lahko prej ali slej pride do tega tudi v Sloveniji, ko bodo pač pravi ljudje ob pravem času na pravem mestu. treba pa je vto trdno verjetni. In seveda v to zvezo bi absolutno spadala tudi ZBOKSS in tudi SZSO.

  19. Preveč je komentarjev, da bi vse bral, a “malce sem s strani gledal dogajanje v prvi vrsti”, ko se je slovensko skavtstvo postavljalo na noge, zato bi vseeno podal nekaj mojih mnenj in spominov.

    1. Taborniki NIKOLI NISO BILI IN NISO HOTELI BITI SKAVTI (do osamosvojitve SLO). Bili so neposredni nasledniki predvojnih GOZDOVNIKOV, ki so se od predvojnih skavtov, ki so že bili tudi v Stari Jugoslaviji, ločili prav po nekonfesionalnosti oz. nasprotovanju veri. Gozdovniške osnove so povsem drugačne od skavtskih in taborniki so se še kako sklicevali nanje (kot na referenco) cel čas. O njih obstaja tudi ena brošurica, kjer so gozdovniki z vso svojo zgodovino lepo popisani. Taborniki so slovenskim katoliškim skavtom le ukradli mesto v svetovni zvezi (razlogi so v nadaljevanju – nekaj pa je eden od komentatorjev že tudi napisal) in je jasno, da ga ne bodo dali iz rok. Koliko pa so taborniki skavti pa kaže že sama uporaba imena! Oni so skavti samo navzven, mednarodno, sicer pa v Sloveniji NIKOLI NISO BILI IN NE BODO! In to zato ker NOČEJO!

    2. Ko so slovenski (povojni) skavti na čelu s Petrom Lovšinom (pa ne onim Pankrtom!) želeli pristopiti v svetovno skavtsko organizacijo, jih menda slednji niso niti želeli, ker jih je bilo enostavno premalo v primerjavi z dotedaj politično forsiranimi in preferiranimi državnimi taborniki. In ko je bilo govora o sprejemu so dali na Svetovni zvezi prednost številčno neprimerno močnejšemu in organizacijsko močnemu “partnerju” (ker so tako dobili spodobno močno novo nacionalno organizacijo. Samih katoliških skavtov je bilo takrat morda par sto, pa še to ne bi rekel.). Skavtom se je to zdelo zelo zamalo, saj so jim v tistih začetnih časih taborniki bolj nagajali kot pomagali. Ko je kasneje prišlo do vstopa tabornikov pa sem v nekem neformalnem pogovoru slišal, da so “prevladali višji interesi”, ki nimajo blage veze s skavtstvom (igralcev iz mednarodne zveze)in da vse skupaj iz ozadja itak vodijo prostozidarji (točno s temi besedami mi je bilo rečeno). Skavti so naivno nasedli v tistem času, tako kot katoličani še danes vsakič znova padejo na finte levakov. Žal. Mislite si kar hočete, a razvoj dogodkov je te stvari prej potrdil kot ovrgel. Velikokrat se spomnim na prej omenjene besede in kljub neki kvazi načelni toleranci tabornikov do skavtov, še zmeraj velja bolj kot ne hladno in vzvišeno pozerstvo številčno močnejše paradržavne in parapolitične organizacije napram skavtom. Če se pa prav spomnim so pa za sprejem v mednarodno zvezo zaprosili skavti in ne taborniki.

    3. Kdor pozna skavtstvo ve, da obstajajo tako konfesionalni (vseh možnih veroizpovedi) in nekonfesionalni skavti. “Original” so bili itak anglikanci.

    4. V našem mestu so skavti bili zmeraj pojem poštenja in dobro vzgojenih otrok, ki so radi in veliko pomagali – kar je bilo točno diametralno nasprotje od tabornikov. Mladina je točno vedela, da je tabornik lahko vsak, skavt pa niti pod razno ne! In ljudje so do skavtov imeli veliko spoštovanje. Dejstvo je, da so tisti prvi skavti danes že zreli (večinoma) družinski ljudje. V našem mestu so to danes najboljše mlade družine, saj so svoje poslanstvo in obljube večinoma vzeli še kako zares in to prenašajo na svoje otroke. Hvala Bogu za njihovo pričevanjsko držo in pokončno slovenskost! Pa en WSC ali WOSM gor ali dol!

    Toliko na kratko o zakulisjih tistega časa, čeprav bo verjetno kdo trdil da ni bilo čisto tako… Hja, žal je bilo.

    • Jaz ne poznam podrobnosti ampak so mi očtne. Politična zadeva, ki je skavtom ni uspelo izpeljat. Ker pa jaz vedno iščem najprej svoje napake, bi rekel, da katoliški ne sodi v ime zveze. Seveda pa so gozdovniki (odlično ime) napadli iz vseh topov, da bi dobili mesto v mednarodni zvezi. Si kar predstavljam kakšna bitka je to morala bit.
      Sicer pa 4000:10000 odlično razmerje za porevolucionarno Slovenijo.

      • Kakšno je vaše mnenje, a mislite, da bi se razmerje v prihodnosti lahko spremenilo bolj v smer 50 : 50?

        V smislu, kako je sedaj z ustanavljanjem novih stegov? Kje so najmočnejši (po številu stegov in številu članov – je to Lubljana?)?

        Vem da recimo so v nekaterih krajih (np.r Idrija) skavti propadli, v nekaterih pa nastajajo novi stegi.

        Ali mogoče skavtom sedaj dela probleme odpor do Cerkve in bi morebiti starši rajše vpisali otroke k tabornikom?

        Ima kdo morda tu več informacij (s terena)?

        • Jaz mislim, da je treba ne glede na vse rešit vprašanje pravilne rabe jezika, vsebinsko.
          Torej, če si prevedem “katoliški” skavti, dobim nekaj čudnega in nesmiselnega. Pridevnik “katoliški” je rezerviran izključno za Cerkev in njene organizacije.
          Po mojem, prosim, lahko da nimam prav.

          Skavti menda nimajo odpora do Cerkve. Starši pa že lahko da. Družba je široka stvar. Cerkev mora priti ven iz zakristije, pa bo vsem bolje. Zdaj se pa ne znamo braniti in smo ves čas defetistično razpoloženi.
          Ampak, kaj, ko še škofijska gimnazija ni katoliška. Pri nas smo zmedeni že v samem temelju. Še sami ne vemo kaj bi radi. Vse mora bit v Sloveniji vsaj malo narobe. Drugod po svetu ni tako. Pri nas se resnica taji za vsako ceno, ko kača noge. Povsod.

          • @Zdravko, na to, kar se dogaja z Katoličani, tudi v vrhu SKC in tudi med ostalimi Kristjani, dobimo odgovor v: (Sir 20, 22)
            »Marsikdo se ugonablja iz sramu, se žrtvuje iz neumnega ozira«.

          • @Zdravko, to sem ze prej zaoisal,tu ponovim!
            Ne smete pozabiti, da so vsi, tudi vrh Cerkve, šli skozi »raznaradovalne šole« po Gramscijovi zamisli. To se vidi vsepovsod, posebno v oznanjevanju Božjega kraljestva. Če se duhovniki ne bodo spreobrnili in zaupno verovali v Boga, ne bo Blagoslova temveč bo nadaljevanje prekletstva. Dokler oznanjevalci in verniki ne bodo to kar izgovarjajo »Pridi knam Tvoje kraljestvo« tudi po svojih močeh izvrševali v življenju se ne bo obrnilo.
            Na primer. Ko bi prav oznanjevali, bi verniki vedeli kaj prosijo v »Očenašu« in bi volili tiste, ki ne nasprotujejo Bogu!

          • Se pravi smo narobe zastavili na simbolnem nivoju in nas to sedaj tepe?
            Hja verjetno pa je sedaj prepozno in nesmiselno, da bi spreminjali imena iz ‘škofijski’ v ‘katoliški’ itd.
            Se pa strinjam glede defetizma in tu bi morali zadeve širše zastaviti. Skavti so recimo v tem primeru ena pozitivna reč, ker so v ospredju izpostavljeni laiki in tudi oni večinoma komunicirajo z javnostjo, pojasnjujejo, dajejo odgovore na vprašanja. Tudi glede Cerkve bi bilo lažje, če bi se društva slovenskih laikov po vzoru skavtov več oglašala in tako razbremenila škofe/župnike in jim dala možnost da se osredotočijo na pastoralo….

    • Absolutno. Osnovna misija tabornikov je bila odpeljati mladino izpod vpliva Cerkve. In seveda v tem ni težko biti uspešen. Seveda količina potrebne podlosti pa je tudi jasna.

      • @Zdravko: “Osnovna misija tabornikov je bila odpeljati mladino izpod vpliva Cerkve. In seveda v tem ni težko biti uspešen. Seveda količina potrebne podlosti pa je tudi jasna.”

        Bo povsem držalo! Mislim, da je šlo točno za to in tudi danes ni drugače, čeprav delajo to na malo manj očiten način.

        Ko so se pred leti začeli počutiti “ogrožene” pa so itak lahko takoj aktivirali vse svoje”skrite” potenciale in se uspešno vrnili na sceno skozi akcijo “Gremo mi na svoje I in II”. Ta film je bil konceptualno čista kopija (čeprav vsebinski “poden”)kot ameriški Top gun pred malo več leti (za tiste ki se tega še spomnite). Kaj pomeni imeti za seboj “aparat” se pokaže v takih primerih in v tem smislu skavti po moje nikoli niso imeli potrebne podpore (tudi Cerkev jih je večinoma dolgo gledala kot nepotrebni privesek in bolj kot ne nujno zlo – in ponekod je še danes tako).

    • Ja, za naključnega, hitrega opazovalca. Dejansko pa gre po moje za velike (konceptualne, vsebinske,…) razlike.

  20. Če samo pomislimo, kakšnih prevar so bili komunisti sposobni smo v začetku druge svetovne vojne in to samo na slovenskem, potem je jasno, kaj je ozadje tabornikov in njihovo temeljno poslanstvo. Na žalost jabolko ne pade daleč od drevesa. Če pa se daleč skotali, še vedno ostane to kar je, le da je malo bolj obtolčeno in še hitreje razpada(gnije). Komunizmu se je uspelo skotaliti zelo daleč. Po zaslugi zvitosti stricev, starih lisjakov se je celo zavihtelo na oblast nove demokratične Slovenije. No, pri tem se je temeljito obtolklo in sedaj še hitreje razpada.
    Če bi svobodno vladali tisti, ki jih eks komunisti tako srdito preganjajo še danes, bi imeli danes več kot Švico. Tako pa… nimam besed.
    Ali pač delali bomo na tem, da bo nekoč družba spet dihala po dobrih zakonih skavtstva, le med iskrenimi ljudmi. Komunistična morala pa je nevarnejša od kuge in tudi od ebole. Ubije vest in z njo dušo in človeka pahne na raven živali in v njem ubije večno življenje. Brez Boga ni več Božjih zapovedi. V družbi ne veljajo več spoštovanje življenja, moralnih avtoritet. Zato je nujen padec v nihilistične in ateistične nesmisle, kjer vladajo samo še zakoni džungle: krut zakon močnejšega. In upanje za lepšo prihodnost splava po vodi. Dokler ne pride pod vprašaj sama prihodnost. Mar nismo prišli že tako daleč, da smo že do vratu pogreznjeni v kulturi smrti? Zato so delovanje brezbožnih; naj bodo to strici iz ozadja ali njihove prezentativne organizacije s taborniki vred. V prihodnosti bodo dela kulture smrti in njenih direktnih posledic na življenje planeta še bolj dramatično udarile na površje in razgalile skriti Stričev obraz v ozadju: njegov obraz, ki je zapeljal v padec že prvega človeka in ga nehote razkrivajo vsi, ki se posredno ali celo neposredno odrekajo pokorščini Bogu in njegovi ponudbi življenja v polnosti, ki nam jo je predstavil po svojem sinu Jezusu in nam v svoji neomejeni Ljubezni in dobroti pustil, da se v vsej osebni svobodi odločimo za Življenje ali proti njemu. Zato o človek, dobro premisli, komu služiš in se odloči za življenje. Rajši to stori danes, kajti jutri je morda lahko že prepozno.

  21. Komaj sem se prebil skoz vse komentarje vendar mislim, da nikoli ne bomo prišli na čisto.

    Sam sem bil član obeh organizacij tako, da sem precej seznanjen z delovanjem obojih. Organizaciji sta si zelo podobni, z eno samo razliko taborniki so “politiki”, skavti pa so še “mladi”.

    Trenutno sem član skavtov, zakaj me boste vprašali. Zato ker me politika moti in ker imam tukaj več prijateljev.

    Vztrajno govorim o tej politiki, pa naj razložim. Taborniki so se znali hitro obrniti v tisto stran, kamor je leta 1990 zapihal veter. Izkoristili so veter v jadra in ne moremo jim očitati. WOSM je v svoje vrste sprejel le eno organizacijo iz države in ker so se taborniki tega zavedali so ravnali hitro in preudarno. Nekaj zavajanja z skupno federacijo, v tem času pa pripravili vse potrebno za vstop v WOSM. V tem času so spremenili obljubo, se pravi pozabili so na zvestobo državi in sistemu, ki so ga raje zamenjali z “Duhovno resničnost-jo”. Zakaj pisano z veliko začetnico mi še dan danes ni jasno.
    Tako so taborni že skoraj bili v WOSM-u vendar manjkalo jim je ena sama stvar in to je duhovnost. Takrat so bili pripravljeni narediti vse za vstop v WOSM. Kot prvo so prosili škofa, da jim podpiše, da je v njihovih vrsta xx% (ne vem koliko) vernih ljudi in zato lahko povzamejo, da imajo vero v svoji organizaciji. A na srečo je to en od slovenskih duhovnikov preprečil, zato so prešli na drugi plan vzeli so katoliškega duhovnika, ki bo uvajal vero v njihove programe in s tem zadostili pogojem WOSM-a ter postali polnopravni člani. Z veliko gotovostjo lahko trdim, da je v Slovenji le nekaj 10 tabornik, ki ve imena in priimka tega človeka, ki je osnova njihovega članstva v WOSM-u, a poznati bi ga morali vsi.

    Glede tega jim ne moremo nič očitat. So torej člani in tako bo do nadaljnjega.

    Veliko bolj pa me strese ob uporabi besede skavt, za katero, roko na srce, se taborniki podlo borijo le zaradi prepoznavnosti in reklame. Skavt je beseda, ki jo je v ta kontekst postavil Baden Powell. V svojih besedilih definira skavta pa si poglejmo le dva primera, ki ne nanašata prav na skavta in njegovo vero: (pa da ne bo pomote govorimo o veri in ne o krščanstvu, budizmu, muslimanstvu,… namreč poznamo tudi skavte teh verstev)

    No man is much good unless he believes in God and obeys His laws. So every Scout should have a religion. (Scouting For Boys, 1908)

    “When asked where religion came into Scouting and Guiding, Baden-Powell replied, It does not come in at all. It is already there. It is a fundamental factor underlying Scouting and Guiding.” (Religion and the Boy Scout and Girl Guides Movement–an address, 1926).

    Ker pa sem v zgornjem odstavku že do dobra predelal prisotnost vere pri tabornikih, mislim da beseda skavt ne sodi v kontekst tabornikov. Taborniki naj ostanejo taborniki in prav nič več od tega že to da so nacionalna skavtska organizacija, je za moje pojme spreminjanje pomena besede skavt. Kajti skavt se ve kakšen je. Vere, ki veruje v osebo poimenovano Duhovna resničnost pa še nisem zasledil. Če bi bilo z malo napisano, bi si vsaj za odtenek lažje predstavljal.

    Zakaj so pa skavti še mladi kot prvo zato, ker se na območju Slovenije delijo v dve organizaciji. Izkušnje odraslih skavtov bi še kako pomagale ZSKSS-u, prav te izkušnje bi se lahko postavile ob bok taborniški politiki. Kot drugo pa zato, ker še do danes nismo dobili uradne izjave skavtov o tej problematiki, o kateri govori vsa Slovenija. Mladi pa so/smo tudi zato ker se ne znamo postavit zase tako pred WOSM-om kot tudi drugimi in jim realno prikazati situacije v Sloveniji in s tem narediti korak naprej na tem področju.

    • @Sova, napisal si popolnoma vse bistvene zadeve za razumevanje stanja! Hvala in čestitke! Tukaj je “point”, srž vseh današnjih nejasnosti in skavtskih “političnih” problemov.

      Mislim tudi da pri skavtih v vsem obdobju od ustanovitve naprej niso imeli par sposobnih, “politično in aktivistično” dovolj močnih in dovolj podkovanih ljudi – za razliko od tabornikov, kjer so take posameznike sistematično vzgajali cel čas. In tukaj pride potem v polnosti do izraza že pregovorna slovenska katoliška NAIVNOST, ki res nima primere niti v širšem prostoru. Kako žalostno. In celo predstavniki slovenske Cerkve to zavestno(?!) podpirajo in omogočajo. Dvakrat žalostno. In potem se čudimo, da ni mogoče najti dveh sposobnih in poštenih kandidatov za škofa!…

Comments are closed.