Volitve z dvema obrazoma

81
Volitve v EP Foto: Aleš Čerin
Volitve v EP Foto: Aleš Čerin

Včerajšnje volitve slovenskih poslank in poslancev v Evropski parlament imajo verjetno dva obraza. Eden je viden od daleč in se odraža v številu osvojenih sedežev, za kar pri volitvah v prvi vrsti gre.  Pogled od blizu prikaže nekoliko drugačno sliko.

Triumf … 

Seveda ne more Slovenski demokratski stranki in desnosredinskemu bloku v celoti nihče oporekati impresivne zmage, ki ne bo brez učinka na slovenskega volivca pred bližnjimi parlamentarnimi volitvami. Pet proti tri je lepa bilanca, toliko sedežev Evropska ljudska stranka v Sloveniji še ni dobila. SDS je svojo “obvezno” zmago začinila še s tem, da je relativno večino zabeležila kar v 79 od 88 volilnih okrajev, česar se ne bi sramovala niti LDS leta 2000. Prav tako je precej prepričljivo odločila spopad za prvo mesto na desni sredini, ker sta povezani manjši stranki za njo zaostali za dobrih osem točk. Kljub temu niti ti nimata razloga za tarnanje, saj bosta poslej namesto enega sedeža greli dva.

Po drugi strani delujejo levosredinske liste kot razbita vojska. Pravi razlog za veselje imata na levici pravzaprav samo Ivo Vajgl in Tanja Fajon. Nima ga niti Igor Šoltes. Res je dosegel dobre rezultate v nekaterih za levico prestižnih volilnih okrajih, toda ostal daleč od tega, da bi se kakor koli suvereno zavihtel na položaj levosredinskega “paradnega konja” za prihajajoče volilno odločanje. Kajpak jo je odnesel neprimerno bolje od soimenjaka Lukšiča. Ta ni doživel le hladnega tuša, ker so ga levosredinski volivci po skoraj dveh letih v prvi ligi dobesedno zavrgli kot tetrapak, ko iz njega popiješ sok, marveč je ostal celo brez sedeža v Bruslju.

… in razlogi za skrb

A četudi je videti premoč desne sredine velika, je marsikaj optična prevara. Zanjo celo ni najbolj zaslužno dejstvo, da je na volišča prišlo samo 24 odstotkov volivcev. Rezultati nekaterih list, kakršna je Združena levica, in zemljepisna razporeditev volilne udeležbe nam dajeta celo misliti, da je bilo tokrat med njimi  veliko izrazito levo usmerjenih volivcev, kar bi moralo uspehu SDS in skupne liste NSI in SLS dati pravzaprav še dodaten lesk. Toda precej ga zmanjša ugotovitev o najnižjem doseženem odstotku za desnosredinske stranke na evropskih volitvah doslej, ki je sicer nekaj višji kot po vzporednih volitvah, a je z okrog 41,5 odstotka kljub vsemu razmeroma skromen. Da je zadostoval za zgodovinsko število mandatov, je predvsem zasluga nastopa velikega števila list na levi. Piskrček je pristavilo še preračunavanje sedežev po D’Hondtovi metodi.  

SDS je izgubila približno dve odstotni točki in dobrih 25.000 glasov. Opazno je  predvsem, da je bila v nekaterih siceršnjih strankarskih trdnjavah, zlasti na Štajerskem, volilna udeležba nepričakovano nizka. To tudi pojasni deloma precejšnje izgube v nekaterih okrajih na vzhodu države. Hkrati je slabih šest odstotkov volilnih upravičencev, kolikor se jih je izreklo za demokrate, bolj slaba popotnica za referendum čez dva tedna, ko jih bo moralo za referendumski predlog glasovati vsaj dvajset odstotkov.

Še bolj dvoumen je dosežek NSI in SLS. Skupaj po dosedanjih podatkih v doseženih odstotkih nista dosegli niti rezultata Peterletove liste iz leta 2009. Če prištejemo še takratni dosežek SLS, je minus  znaten. Pri tem je opazno, da sta beležili velike izgube tam, kjer je močna Nova Slovenija,  medtem ko sta se veliko bolje  odrezali v kvartirjih SLS, denimo v Krškem, kjer je doma Franc Bogovič. Prav slednje verjetno razloži njegov preboj v Evropski parlament iz ozadja, ki zagotovo ne bo ugodno vplival na tiste v NSI, ki so bili do povezovanja s SLS že doslej bolj skeptični, čeprav po drugi strani pomirja skeptike v Bogovičevi stranki. Marsikdo bo verjetno razočaran tudi, da se stranki niti ob tako nizki udeležbi nista uspeli bolj približati SDS.

In nenazadnje, četudi bi se današnji “evropski” izidi neposredno preslikali v državnozborske, kar se ne bodo, bi bila leva (in ne desna) sredina tista, ki bi kljub razbitosti verjetno dosegla parlamentarno večino, saj bi se v državni zbor prebila vrsta list, ki za zgolj osem evropskih sedežev niso bile konkurenčne.

Foto: Aleš Čerin

 

81 KOMENTARJI

  1. No, vsaj en komentar, ki “zmagoslavje” na desnici postavi na realna tla. Včerajšnji rezultat namreč ne daje nobenega razloga za zmagoslavje. Ni zmagala desnica. Levica se je premagala sama.

  2. Upajmo, da ni to uspavanka desnice za državne volitve.

    Seštevek levih strank, pripelje do drugačnih rezultatov.

  3. Seveda, desnica ni zmagala. Poleg zgoraj naštetega je treba odštetii Bogoviča, ki je premagal Hojsa ter povdariiti plasman Šoltesa, ki veliko obeta. Treba je tudi vedeti, da so “levi”volilci evroskeptični, natofobni in kontinuitetofilni, njim je pomembna zmaga doma, ne pa kaj bo čivkalo 8 slovenceljnov v 750 članskem parlamentu, ki itak ne odloča o pomembnih stvareh. Vsi mediji so z veliko ljubeznivostjo točno to napovedovali, kar pomeni, da je bilo načrtovano in mobilizatorno za naslednje državnozborske volitve in za neudeležbo na referendumu, ki bo žal tako propadel. Pop tv je celo po ne vem kakem ključu povdaril odličen rezultat Cerarja.Oblast bosta torej prevzela oba kronprinca, kateri bo pomebnejši še ni jasno, odpisati pa ne gre niti jugovića, ki bo vseeno pobral vse južne in jugofilske glasove, ki jih je ogromno. Režija iz ozadja je odlična, obeta se stabilna oblast režimske kontinuitete, desnici pa ostane “zmaga” na obeh volitvah in nekaj dobroplačanih službic v Bruslju, še najbolje gre Peterletu, ki bo lahko še naprej česnal o svojih čudnih filozofijah v zdravstvu.

  4. Ni mi bilo všeč, da se je ob zmagi takoj jedla pred kamerami torta, kar ima za volivca lahko simbolni pomen.

    Glej, se že mastijo, na nas so pa pozabili. Pa bi bilo prav, da se torti odpovejo tudi zaradi zdravega načina življenja.

    Še enkrat. Vse mora biti usmerjeno na volivca.

    Ko se predstavlja program, mora biti na nenehno poudarjeno, da je to program, ki si ga želijo Slovenci zato, ker hočejo boljše življenje.

    Ko se zmaga, se je treba na dolgo zahvaljevati volivcem in jim zagotavljati, da jih ne bomo razočarali, ne pa jesti torto.

    Poslanci in vsi drugi bi morali opravičiti zaupanje in visoke plače.

    Z njimi bi morali biti mediji v nenehnem stiku in ugotavljati kako uresničujejo naše interese.

    Enako velja za naše druge predstavnike v različnih evropskih državah.

    Spomnimo se Ropa, ki je v evropski banki in je na TV povedal, da bi Slovenija lahko dobila zelo ugodne kredite, pa se sploh ni zanimala za njih.

  5. Uf,
    velika pohvala – nekaj najbolj nenavadnega v slovenskih medijih – hladnokrven in objektiven novinarski prispevek. Odlično opravljeno.

  6. problem levice je zgodovinski, vsak star politik levičar ve da je močna levica nekoga novega njegov konec, zato pa obstaja negativna selekcija in nedopuščanje premočne stranke na levici. levica lahko deluje samo preko čistk in zatiranju. in to od lenina naprej, preko stalina, tita , miloševiča, milana itn.

  7. Ključen dogodek teh volitev je samoizločitev še enega evroposlanca , ki bi ga zlahka imela NSI ( kljub “sijajni” presednici…)… So raje enega dali trgovcem iz SLS…Joj, prejoj ! In kdo je avtor te strašne ideje o sodelovanju NSi s SLS ?? si ne upajo povedati…Tako da je rezultat 4 : 4…menda ne štejemo predsednika SLS za desnega ????

    • SLS in Bogoviča ( ki bo v Bruslju sedel v klopeh EPP)pošiljat na levico in med nasprotnike ni ravno pametna strategija. Parlamentarno večino je treba najti v demokraciji, torej zaveznike. V tem je umetnost, nasprotnike in sovražnike lahko ustvari vsak butl.

  8. Sicer je komentar A.M. zelo realističen. Uspeh pomladnikov na teh volitvah ni blesteč in daleč od garancije za pomladno vlado jeseni.

    Meni je recimo žal, da volilci obeh pomladnih niso prepoznali izstopajočih kvalitet recimo Damjana Terpina na strani SDS in Aleša Hojsa pri N.Si.

    Dejstvo je, ob neblesteči zmagi desne-sredine, da je vladna leva stran na teh volitvah povsem pogrnila z izjemo lisjaka Karla Erjavca. Očitno nezadovoljstvo z njimi je šlo ali v abstinenco, ali v nove opcije. Ki so po eni strani maček v žaklju ( Šoltes, Cerar), ali pa levi populizem in ekstremizem ( V. Tomić), ob kakršnem zmernega človeka kar zmrazi.

  9. Ko gledamo absolutne številke oddanih glasov za desno sredino, sem prepričan, daje to blizu maksimuma za tako Evropo kot smo jo definirali v evropski ustavi. Evropa brez priznavanja krščanskih korenin ne kaže prave duhovne in kulturne identitete. Dodatno jo slabi ekonomska politika, kjer Evropa ni vplivni faktor globalne ekonomije, nezaznavna je tudi v mirovnih procesih. Skratka težko se je desnici identificirati s tako anemično Evropo, zato ne gredo na volitve.
    Za levico, ki je strankarsko razdrobljena, pa so levi volivci predvsem pokazali nezadovoljstvo levici, ne toliko Evropi, ker oni čustveno še vedno gravitirajo proti Balkanu.

  10. Najboljši analitik:

    28.4.2014:
    Janša je včeraj napovedal prihodnost dogajanja v slovenski politiki. SDS bo po njegovih besedah sestavila novo vlado, a v pogojih, ko se bo dalo kaj narediti. Kot meni, so novi igralci na političnem parketu stranka, ki se gradi okoli Igorja Šoltesa. Na predčasnih volitvah napoveduje množico novih igralcev, ki bodo po njegovih besedah predvsem pobarvani. Napoveduje pa tudi spremembe v stranki SD: »Po našem mnenju se SD Igorju Lukšiču obeta skorajšnja zamenjava. SD ne bo ponovila rezultata iz leta 2009. Njegov naslednik, ki ga delajo že nekaj let, minister Dejan Židan, pa bo po našem verjetju na čelu te stranke najbrž še preden bodo razpisane predčasne volitve ali pa tik zatem.«

    29.4.2014:
    Podpredsednik SD in minister Dejan Židan je zanikal navedbe predsednika SDS Janeza Janše, da naj bi bil on tisti, ki bo pred sklicem vnovičnih predčasnih volitev ali tik za tem na čelu SD nasledil Igorja Lukšiča. To, da se skuša delati razkol v vodstvu SD, po mnenju Židana ni nobena novost.

    26.5.2014:
    Minister za kmetijstvo in okolje Dejan Židan (na sliki) je še včeraj trdil, da ambicij za vodenje SD nima. Kako hitro si je politik premislil? Njegovo izjavo smo objavili včeraj ob 19.46 uri, torej je stališče spremenil v dobrih 18 urah in pol. (Finance)

    26.4.2014:

    Igor Lukšič je dan po hudem volilnem porazu SD-ja sporočil, da odstopa z mesta predsednika SD-ja. Stranko neuradno začasno prevzema Dejan Židan, ki je še v nedeljo zatrjeval, da nima predsedniških ambicij. (RTV SLO)

    • Tole od financ je pa res nepotrebno; v vsaki stranki se predsednike izbira na kongresu, kjer lahko vsak sodeluje, v času med kongresom pa velja lojalnost vodstvu, ki se ga z vsako izjavo podpira- po takem principu vsaj delujejo močne stranke v tujini. Židan zaradi tega ni nenačelen, kot poskušajo prikazati. Je pa zanimivo, da bo očitno hud poraz nova priložnost za SD; odhod Lukšiča je lahko samo pozitiven za stranko.

        • Je pa lep ko slika. In menda tako blazno popularen, da sploh ne razumem zakaj. Meni je navaden “videti resen” nakladač. Skratka, ta boljš komunist.

          • Je prazen demagog, okrogloličen, z naivno bedastim pogledom, hitro govoreči jeclajoči puhlogovornik, rahli rdečeličnež, videz naivnega poštenjaka.
            Skratka, pravi kandidat za nagrado: “Najbolj zaželjeni zet”.

    • Židan je edini od te generacije politikov (Janša, Pahor itd.), ki je vsaj malo povohal proizvodni realni sektor. Delanje norca iz pridelave hrane in kmetijstva na tem portalu z mero, se mi zdi precej primitivno in žaljivo do nas kmetov.

      Pa imam o njem kot resornem ministru slabo mnenje.

      • Gospod kmet:

        Janša je imel npr. svojo firmo “MikroAda”, malo bolj kompleksna dejavnost kot vzreja prascev, ki je v bistvu škodljiva, tako ekološko kot prehrambeno.
        In umirite se malo, a mogoče ni res, da je bil Dejan Židan urednik revije “Vzreja Prašičev”, sram vas bodi, če v tem vidite kaj primitivnega. 😉

      • rx170: “Židan je edini od te generacije politikov (Janša, Pahor itd.), ki je vsaj malo povohal proizvodni realni sektor.”
        ==========

        Z direktorjem Panvite sta uvažala kokoši iz Madžarske in jih prodajala kot SQ (slovensko kvaliteto).

      • Tovariš kmet. Čedalje bolj bizarne vzroke si izmišljuješ za podporo svoji pokvarjeni levici.

      • Ups, poprava, to je bil Židan.
        Lukšiču pa gre pohvala za priznanje, da se hodi na FDV samo sončit.

    • Marko Štovs: “Profesorja za produkcijo FDV novinarjev je nadomestil magister za reprodukcijo prascev”

  11. Aleš Hojs, NSi:
    “Že na sredini volilne kampanje sem napovedal, da bo SLS usmerila vse preferenčne glasove v svojega predsednika Bogoviča. Na podlagi analiz bomo lahko ugotovili, da SLS k temu skupnemu projektu ni prinesla nič razen tega, da je poslala Bogoviča. Če smo dobili manjše absolutno število glasov kot pred petimi leti, potem bi težko govoril, da je bila skupna lista uspešen projekt.”

    Planet Siol.net

  12. Predvsem velik poraz PS in SD in nekdanjega Zares, LDS.

    Pirova zmaga “desnice”. Ob 24% volilni udeležbi, ki pove, da je 75% volinega telesa idiotov oz. skrajno neodgovornih.

    Pirova zmaga za SDS, ki je dobilo 90.000 glasov od 360.000 volivcev. 90.000 proti 180.000 glasov je zanemarljivo malo.

    Večina abstinentov je socialistov. So škodoželjni, zavistni in ne bodo nikogar nagrajevali z 8.000€ mesečno plačo. Se bodo pa na državnih volitvah aktivirali, da njihovi predstavniki ohranijo vse privilegije birokracije in mafije. Pri nas jih abstinira 76%, v Nemčiji 50%. Dovolj da vidimo v kako globoki krizi je cela družba. Družba idiotov in norcev. Samo še iskrico čakamo in “izvrstnega” lutkarja ( psihopatskega manipulatorja s socialističnim populizmom) za te norce.

    V bistvu je ostal rezultat pol – pol. Zaradi aritmetike je “levica” ( bleferji, neizrazite žolce in skrajni socialisti) izgubila 1 mandat ali celo več, ker je bilo toliko razdrobljenosti.

    Skrajni socialisti ( Solidarnost, Združena levica) – bodo pa prišli čez dva meseca v parlament – na srečo niso dobili toliko glasov, kot me je bilo strah stanja duha in bebavosti v slovenski družbi.

    NSIju se pozna Tonin spaček in izrazito štorasto obnašanje Milke pri arhivih – posebej pa še nezmožnost opravičevanja. Poznam precej preprostih volivcev NSI, ki so NSI pokopali in so volili SDS. Torej SDS organsko sploh ne raste, samo glasove na desnici krade. Kot grabežljiv tajkun v socialističnem kolhozu. Ne s kvaliteto in ustvarjanjem, temveč z umetnimi prepiri in zahrbtnostjo.

    Volil sem Hojsa, a ni bil izvoljen. Ne vidim v analize, če bi NSI lahko dobila še enega poslanca, sploh brez SLS. Sta jim ga Tonin in Milka pobrala.

    Nočem gledati vse s strani teorije zarot, toda po parih komentarjih tudi sam ugotavljam, da je načrt zadaj izvrsten: pustimo jim tu zmagati, da ustrašimo privilegirance ( razvajence, prezaščitence, ignorante, ležerneže – ki so vsi po vrsti socialisti) naše volivce in jih tako zmotiviramo za državne volitve. Tam pa bo čefurje pokril opankar, osladni Cerar brez barve bo nadomestil Viranta, Šoltes pa bo prej ali slej odigral svojega zločinskega dedka Kardelja. Zgleda kot trapasto lutkovno gledališče, kjer ves čas – 30 in več let – iste lutke nastopajo v točno enakih in predvidljivih vlogah. Le “levičarske” lutke vzame lutkar ven in jih vsakič znova našemi z “liberalnim” make upoma ali “zmernim” make -upom.

    Politiko spremljam aktivno že 35 let, a globljih sprememb v Sloveniji še ni bilo. Ne v družbi, ne v gospodarstvu in ne v politiki. V bistvu me straši. Že iščem na spletu službo v Evropi. To je edina rešitev, da otroke obvarujem realnosti in normalnosti – da jih ne popači Mencingerjeva socialistična normalnost.

    • Pavel
      24% volilna udeležba je posledica tega, da je EU simbolizira Conchita Wurst, torej nekaj neplodnega sterilnega, nekaj kar nikogar posebno ne privlači.
      V soboto, ko sem spremljal papežev obisk v Jordaniji, sem Jordanijo nehote primerjal z Evropo. Jordanija , kot precej revna država brez naravnih bogastev uspe ostati oaza brez nasilja, ob tem da je v zadnjih letih sprejela več kot 1 milijon beguncev iz Iraka, Palestine, Sirije in ekonomskih priseljencev iz Egipta. To je več kot 15% prebivalstva.
      V Evropi bi ob takih številkah in neprimerljiv vejem bogastvu bilo še bolj napeto in turobno, kot je to sedaj. Evropejci smo enostavno razvajeni in vsega siti, kdo bi se sploh ukvarjal s svetom okrog nas, zakaj bi sploh hodili na volitve, raje tarnamo kakšni reveži smo in kako nam je hudo.

    • pavel: “Poznam precej preprostih volivcev NSI, ki so NSI pokopali in so volili SDS. Torej SDS organsko sploh ne raste, samo glasove na desnici krade. Kot grabežljiv tajkun v socialističnem kolhozu. Ne s kvaliteto in ustvarjanjem, temveč z umetnimi prepiri in zahrbtnostjo.”
      ==========

      In za napake NSi naj bi bili krivi pri SDS, pa kaj je z vami? Če so bili mogoče nekateri volilci NSi-ja razočarani za to ni krivda na strani SDS-a. In to o kraji glasov je sploh cvetka. Tudi sam sem nekoč dal glas NSi, sedaj pa ne več, to je moja svobodna volja (kot volilca) in ne neka kraja s strani neke stranke.
      Političen prostor pa je itak razdeljen cca 50:50, tako je in bo še nekaj časa.
      In kaj potem, če se nadaljuje z vladavino levice? Bo pač pomenilo, da volilci tako hočejo. Če v ravnanju levice ne vidijo katastrofe naj volilci pač nadaljujejo z samouničevanjem.

  13. Dober komentar.
    Dobri tudi nekateri odzivi – predvsem uporabnikov Pavla in tadeja.
    Sam imam malce nasproten pogled.Moti me to prepucavanje na desni in zopet nepotrebno mešanje dreka s strani g. Hojsa. Če se počuti bolj domače pri SDS-u lahko gre tja. In obratno, če koga v SDS-u situacija utesnjuje, lahko gre v NsI.
    Sam sem bil včeraj na spremljanju rezultatov v skupnem štabu NsI in SLS. Vzdušje je bilo dobro. Odmevi iz terena so bili dobri. Bilo je govora o potencialu nadaljevanja sodelovanja na parlamentarnih volitvah, privabitvi novih ljudi in sestave močne liste s strokovnjaki.
    Enega takega desnega bloka, ki bi presenetil napovedovani dvoboj SDS : Cerar/Šoltes.

    Zakaj je potrebno delati zdrahe na desni? Zakaj vedno to pljuvaštvo? Namesto, da bi se začeli načrtno krepiti pred volitvami in bi sestavili močno ekipo in enega dobrega strokovanjaka predlagali za mandatarja?

    • Na desnici bi se morali oprijeti gesla Reagana: “That person who agrees with you 80 percent of the time is a friend and an ally; not a 20 percent traitor.”

      • Problem je, ker v sloveniji niti strinjanje v 80% ne pomaga, temveč hočejo liderji vseh 100%, kar pa je nemogoče…

        • Ja ampak enkrat bo potrebno začeti razmišljati bolj strateško – al’kako?

          Če v Nemčiji funkcionira volilna zveza SDU/CSU, zakaj ne bi mogla v Sloveniji funkcionirati SLS/NSI????????

    • Povsem nerealno je pričakovat, da bi kdorkoli na desni sredini lahko ogrozil primat SDSa do prihajajočih parlamentarnih volitev. Morda, hipotetično, če bi prinesli na plano kakšen evidenten dokaz proti Janši, ki je trenutno pač objektivno po krivem obsojen mučenik s ponovljeno zgodbo iz časa JBTZ in Depale vasi.

      To, kar naj bi trditvah nekaterih desnih medijev poizkušal pred volitvami Vrtovec iz N.Si je ( če je sploh res)le precej otročji poizkus. Poraz SDS na naslednjih volitvah bi skoraj gotovo pomenil novo obdobje leve vlade, torej ( razen morda za par funkcionarčkov) pirovo zmago tudi za volilno telo N.Si in SLS.

      Razen tega je nerealno pričakovati, da bi bila N.Si na parlamentarnih volitvah tako močna kot na evropskih s Peterletom. Še vedno se je tako pokazalo. Del ljudi iz N.Si se enostavno šlepa na Peterletovo precejšnjo popularnost. Kar nekaj potez Tonina in Novakove iz zadnjega leta tudi odbija znaten del tradicionalnega ( protikomunističnega) volilnega telesa.

      N.Si in SLS bi lahko znatno okrepila kvečjemu kakšna verodostojna imena izven krogov strankarske politike, npr. France Arhar.

      Sicer je pa skupen nastop na parlamentarnih volitvah smiselen le, če bi eni od obeh strank resno grozil izpad iz parlamenta. Sicer bi bil rezultat seštevka obeh strank skoraj zanesljivo večji ob posamičnem nastopu kot ob skupni listi. V proporcionalnem volilnem sistemu je smiselno povezovanje po volitvah. Večinski bi bil pa druga pesem, to da.

      • Arhar, veliki demagog, je eden največjih škodljivcev (krivcev) za stanje v Sloveniji, samo stran od njega.

        • Arhar je eden od socialističnih ekonomistov, s to razliko, da je šele pred kratkim deloma spoznal svoje zablode. Sem ostro proti. Arhar je podobno zgrešen kot Peterle.

          NSI in SLS se morajo najprej znebiti vseh socialistov, potem pa privabiti mlade in sposobne ljudi v smeri podjetništva, ki ne bodo samo yupiji ali fasade.

      • Če Pahor pomilosti JJ, bo JJ padla večina karzime. Prav tako, če sodbo ustavno sodišče razveljavi. V bistvu bi bilo najbolje zanj, če gre v zapor, Evropsko sodišče pa razveljavi sodbo. Tako bo najbolj nedolžen zgledal in največ glasov nejevernih dobil.

        Slovenija je socialistična: vsi špilajo žrtve, vsi padejo na “žrtev”. Problem je, ker socialisti Janšu ne verjamejo, da je žrtev, prej volk s kožo ovce ( žrtve), ker vsake toliko časa pokaže zobe, ali naredi usodno napako ( kar se danes spet kaže v tem, da se ne pusti zapreti oz. ne odstopi iz vodstva stranke.

        • pavel: “Če Pahor pomilosti JJ, bo JJ padla večina karzime.”
          =========

          Zakaj ponavljate neumnosti po Franklu, ki redno skrbi za porumenelost Financ?
          Predsednik lahko izvede pomilostitev samo če ga obsojenec za to prosi, tega pa JJ ne bo nikdar naredil.
          Drugo, slovensko Ustavno sodišče bo krepko premislilo ali spustiti zadevo Patria naprej na ESČP in se blamirati. Sodba je tako sramotno za lase privlečena, da bo padla že na US.

          • Bravo, čestitam za dobro voljo ! Da nekaterim naivnim z desne (?) razlagate abecedo….

          • No: po katerih tvojih vrednotah pa misliš, da nisem desen? A ker se včasih z JJ in SDS ne strinjam.

            Desen človek je po navadi skeptičen do Firerjev kot so Tito, Hitler, Stalin. In do agresivnih družb: Kolektivov, kjer te vsi napadejo, če zgolj samostojno razmišljaš.

          • pavel: “No: po katerih tvojih vrednotah pa misliš, da nisem desen? A ker se včasih z JJ in SDS ne strinjam.”
            ======

            In kje naj bi jaz kje določeval kaj ste, ali desni ali levi?
            Res, še enkrat, kaj je z vami, kaj se dogaja z vami?
            Ste popolnoma izgubili kompas?

        • Pavel,
          ko nanese beseda na Janšo, vsakič dokazuješ, da razmišljaš točno tako, kakor so te “učili” tisti dejavniki (znano je ime vrhovnega pokrovitelja in vedno več imen ostalih akterjev), ki že od osamosvojitve naprej napadajo Janšo z najrazličnejšimi obtožbami (ki so se vsakič doslej izkazale za neutemeljene in lažno zmontirane) in tem dejavnikom podložni, v državi pa dominantni medijski glasniki.

          Za Franklom ponavljaš, naj predsednik Janšo pomilosti (čeprav tega ne more, če obsojeni ne zaprosi), da mu odvzame “karizmo”; govoriš, kot bi bilo vse v zvezi z Janšo odvisno zgolj od potez nekoga drugega in pozabljaš, da velik delež razumnih in razsodnih državljanov Janševim tožnikom niti najmanj ne zaupa, torej jim ne verjame, temveč zaupa lastni razumni presoji.

          Za velik delež državljanov, razumnih in razsodnih ljudi, je vseeno, kaj se bo kdorkoli še domislil in izmislil, s tem ne bo odvzel Janši ničesar, kvečjemu bo zadovoljeval tiste, ki jih Janša moti in vznemirja in zato navijajo proti njemu. To si zase že zdavnaj razglasil in smo že razumeli, ni potrebno, da vsakič ponavljaš in tuliš z volkovi kot kak zaslepljenec.

          Predvsem pa se ne pretvarjaj, da si nekakšne sorte demokrat, ko neprestano pozivaš, da bi moral Janša odstopiti, ob tem ko je članstvo SDS, tebi in tvojim somišljenikom, že večkrat jasno odgovorilo, da o tem odločajo sami. Pokaži vsaj malo demokratične razumnosti, no.

          Lahko si tudi užaljen, če hočeš 🙂

          • Ja, prebral sem Franklov članek in sem se res ustrašil, da bo JJ vložil prošnjo za pomilostitev. Naj zunanje sodišče pokaže, kako so vsa sodišča na vseh stopnjah gnila. Edino Jan Zobec je eden redkih sodnikov, ki se mi zdi normalen, drugi so mi sami partijski nastavljenci in pepčki. Njihova uspešnost se kaže v selektivnem sojenju in velikih zaostankih, predragih sodiščih in nezadostni učinkovitosti, veliki zbirokratiziranosti in oglašanju v medijih z enoumnostjo Kolektiva, Drhali.

            Nisem užaljen, sem pa žalosten, ker izkrivljaš kar jaz govorim. Kako naj vem ali JJ zavlačuje – če pa v medijih lahko slišim, da se je že par krat izognil vabilom na sodišče.

            Seveda člani odločate, lahko pa se vsak človek sam odloči in odstopi. Tudi če je krivično obsojen. Saj mu bo Evropa prej ali slej razveljavila. Tako pa se ves čas ustvarja histerija, da je edino JJ edini rešitelj ali pa edini krivec. S tem bi razbremenil napetost. “Desnica” pa bi vzpostavila končno desne vrednote, dialog, zdravo tekmovalnost in sodelovanje.

            Na “levici” večina volivcev hodi na volitve samo zaradi strahu pred JJ. Če gre JJ sam v zapor za kak mesec, jih bo na volitve prišlo pol manj.

          • pavel: “S tem bi razbremenil napetost.”
            =======

            Aha, najbolj bi razbremenil napetost, če bi naredil samomor, kaj ne? (kot mu je nekoč priporočila Mladina)

        • Pa še to, Pavel:
          trdiš, da se Janša “ne pusti zapreti”, kar je naravnost smešno.

          Ali si preslišal ali nočeš razumeti: Janša je pred poslopjem, kjer je volil, za rtvslo povedal, da poziva za prestajanje kazni ni prejel, vročevalec se na njegovem domačem naslovu ni pojavil.
          Ali nasedaš razglasom določenih medijev in ga na vso silo že vidiš v zaporu?

          • Nisem zaznal te informacije. Če mediji vsi trobijo – pa naj gre sam na sodišče po poziv. Ne na silo. Jaz bi tako naredil na njegovem mestu – če bi hotel Sloveniji in svoji stranki dobro, pa desnici. Pa s tem bi lahko po parih mesecih imel rajting iz 25% blizu 40%. To je še edina možnost.

            Včeraj se je veliko govorilo kako je Virant odstopil sam. Lukšiča so morali vreči dol, potem pa je čez 2 dni še Gantar zaglumil demokratičnost. V vsej slovenski zgodovini voditelji za slabe rezultate nočejo odstopati, ker imamo fevdalno družbo. Do smrti hoče biti na vrhu, pa če je parkrat podjetje zagonil ali stranko. Poglejmo Kučana, Peterleta, Janšo. To so čista socialistična ( komunistična, fašistična) obnašanja.

          • Pavel, motiš se,
            nisem član stranke SDS, menim pa, da mora članstvo stranke samo odločati o svojih notranjih razmerah.

            Nekam preveč preprosto je vse to v tvojem miselnem svetu, če meniš, da bi nekdo, ki vztraja, da je nedolžen in vlaga pritožbe proti obsodbi, za katero sam in ob njem veliko drugih razumnih, v pravu poučenih ljudi trdi, da je krivična, kar sam hodil po pozive in samega sebe peljal v zapor 🙂

            Kučana ter na drugi strani Janše in Peterleta pa res ne moreš metati v isti koš.
            Slednja dva delujeta z jasnimi stališči na odprtem političnem prizorišču.

            Veliko poveš z izjavo “če mediji vsi trobijo…” 🙂

          • Stalno mi podtikate, da pozivam člane. Ne, samo povem, da bi to moral JJ sam narediti.

            Sorry, ker nisem blizu informacij SDSa, a res nisem zasledil te informacije, da je JJ izjavil, da še ni dobil vabila. Ja, kar spremljam medije, vsi trobijo, da je dobil vabilo, da mu je bilo izročeno, da pa se ostala dva izogibata in da zaradi tega ne bo moglo sodišče poklicati JJ v zapor.

            Glede na izjave večih odvetnikov in zdravo kmečko pamet: ni dokazov – mislim, da bo spoznan za nedolžnega. Poleg tega pa že dolgo spremljam politiko in vem, da se z njim ukvarjajo posebne skupine, ki mu stalno nastavljajo afere.

            Brez veze. Ne da se mi ves čas opravičevati za nekaj kar me nekateri stalno obtožujete in mi podtikate.

          • Morda ti manjka kritične distance do lastnih zapisov. Nekateri jih razumemo tako, da se nanje ustrezno odzovemo 🙂

            Članstvo stranke je Janšo soglasno potrdilo za predsednika stranke. Že večkrat pojasnjeno v javnosti.
            Ali pa ti slišiš ali si zapomniš samo tisto, kar ti idejno ustreza.

            Ni se ti potrebno opravičevati, zagovarjaj svoja stališča in ne otresaj nesmislov, pa bo 🙂

          • Še enkrat: briga me članstvo – če bi bil JJ mož, dedec, demokrat – bi odstopil sam in preko sodišč dokazal krivdo. Če v stranki ni niti pol -pol različnih mnenj, mi je to signal. In ne govorim, da je kriv. Govorim, da je obsojen. V t.i. demokratični državi.

            Ne opravičujem se v tem primeru. Če bom kaj narobe naredil, se pa bom.

            Ti praviš, da jo manjka meni, jaz pa mislim, da jo manjka tebi.

            Če bi bil jaz predsednik, bi mi bilo vseeno kaj me drugi potrjujejo, če imam svojo pot. Ves čas mi podtikaš te nesmisle. Pa kdaj sem govoril o članstvu. Tako kot je Virant naredil. O tem govorim. In zato sem po mnenju simpatizerjev sedaj še jaz udbovec in “desničar”, morda nastavljenec?

          • pavel: “Pa s tem bi lahko po parih mesecih imel rajting iz 25% blizu 40%.
            ======

            Škoda, da ni pavel vodja desnice, potem bi že zdavnaj imeli vsaj 40%. Lahko bi izpeljali lustracijo in gospodarske in družbene reforme, res škoda, le kje se skriva pavel?

  14. volilna zveza SLS/NSI lahko funkcionira zelo dobro.Janša in SDS sta svoje najboljše leta dala že skozi.Oni čez 25% ne bodo več prišli na nobenih volitvah

    • Imaš kakšne argumente za te trditve? Ali vsaj indični krog, če že dokazov ne? 🙂

      Pobožne želje niso dovolj. Realno ima SDS trenutno precej več političnega, intelektualnega, medijskega, finančnega potenciala kot recimo N.Si ali SLS ali obe skupaj.

      Res je, da postkomunistična levica z dominantnim mediji polaga svoje upanje v prevlado trenutnih vodstev obeh strank nad Janševo SDS. Samo taka podpora z levice je dvorezen meč, posebej za tiste desne volilce, ki ne razmišljajo z glavo levih medijev in jih je verjetno večina. 😉

      p.s. Za moje pojme je sicer rešitev v tistih politikih, ki iskreno verjamejo v sodelovanje in skupno zmago na temeljih slovenske pomladi, znanih iz let 1989, 1990, 1991. Peterle, Hojs, Zver, Damjan Trpin so imena, ki vzbujajo zaupanje; nekateri drugi komajda, če sploh.

    • Problem je beseda “lahko”.

      Tudi sam mislim, da SDS in JJ čez 25% ne bodo prilezli. Irglova in Jordanova sta super. Tomčeva in Šulinova sta mi mimo kot mi je mimo Vizjak.

      Mislim, da bi k demokratičnosti parlamentarnih volitev zelo pripomoglo, če bi poslanci pred volitvami dali v zakonodajo predlog, da tudi tu igra večinsko možnost preferenčni glas.

      • Evo, zanalašč se bom z nečim tvojim strinjal: Tomčeva in Šulinova glede na prejšnjo sestavo te stranke v Bruslju (Jordan, Mazej-Kukovič) ne pomenita napredka, prej obratno. In ja, Irglova je najbolj prodorna poslanka domačega parlamenta, četudi kake druge pri funkcijah bolj forsirajo.
        Sicer pa, a ti je kdaj kdo v življenju že rekel, da znaš biti siten? 🙂

        • ja. To mi komunisti ves čas pravijo. In od njih za svojo sitnost ves čas dobivam kazni, mobbing.

          Ena resna stranka bi morala svoje kandidate dobro poznati. Ne vem kaj je Tomčeva v življenju storila. V medijih … oz. samo vem, da je iz Celja, bivša partijka, da je delala kot birokratka vse življenje, da vzdržuje enega Bosanca, ki se s frajerskim avtom vozi naokrog, leasing pa ona plačuje. Ko jo poslušam, mi deluje barbika.

          Irglova pa ne samo da je lepa, tudi značaj ima in pametna je in upa si.

          Kukovičeva je bila groza. Ne vem kako so jo spet dobili. Pa Vizjak, socialistična žolca. Drobnič iz NSI je bil tisočkrat boljši.
          Bojim se, da je kriterij v SDS isti kot pri Kučanu: slepo slediti socialističnemu firerju, pa boš nekoč, nekdaj, na neznanem kraju, morda dobil kakšno neznano nagrado.

          • Slog gornjega komentarja je pa zelo blizu klevetanju, škoda, za pisca z “referenčnim okvirjem” 🙂

          • klevetaš, če nekoga obsodiš z udbovcem, ker se je pozdravil na cesti z udbovcem.

            Zgoraj pa sem samo predstavil zbirek informacij, ki sem jih dobil v medijih. Na splošno mi je sumljiv človek v politiki nekdo, ki je celo življenje birokrat. Ne vidim razlike z Virantom ali Šoltesom.

          • Poglej, vsak človek ima svoj referenčni okvir. So pa ljudje, ki imajo kolektivni referenčni okvir in če se s takimi pogovarjaš, imaš občutek kot da se z enim samim pogovarjaš.

          • Drži, da so bili arhivi v veliki meri uničeni, vendar je del arhivov ohranjen.
            Tam ostaja zapisano, kdo je bil sodelavec nekdanjih tajnih služb. To niso klevete.

            O kolektivnem referenčnem okvirju ne moreš soditi zgolj iz komentarjev, ki se ne skladajo s tvojimi.
            Samo iz principa, da moraš imeti ločeno mnenje, se pač nekateri ne odrečemo enakemu mnenju drugih. Včasih se dogaja, da več ljudi enako misli.

            Še dobro, da je velika večina ljudi o bodoči slovenski državi enako mislila in odločila 23. decembra 1990 🙂

          • pavel: “Zgoraj pa sem samo predstavil zbirek informacij, ki sem jih dobil v medijih.”
            =====

            A res? To, da so Janševe metode fašistične že, ampak v katerem mediju pa so sporočili npr. da je Vizjak socialistična žolca? 😉

            Se mi zdi, da prekašate celo Mladino. 🙂

  15. Sedaj je bolj ali manj jasno, da je bila koalicija NSi&SLS velika napaka za NSi. Skupaj so dobili manj kot na prejšnjih volitvah samo NSi.
    Če bi NSi nastopila samostojno bi sedaj imela dva poslanca: Peterleta in Hojsa. SLS pa bi ostala brez poslanca.
    Tako pa je namesto Hojsa v EU parlament prišel odurni udbovski prijatelj Bogovič. Slabo za NSi, slabo za EU parlament.

    Od koalicije NSi&Sls je imela korist samo SLS oziroma Bogovič.

    • NSi vodijo ljudje, za katere ne vem, ali jih vodi nizek IQ ali želja uničiti stranko. Zato so izgubili moj glas.

    • Poglej: nisem pristaš SLS, ki sem jo volil samo enkrat, ko je bila najmočnejša na “desnici”. O bogovičevem udbovstvu vem samo kar piše v Reporterju, torej, da je znanec udbova Silva Gorenca iz Krškega in da je kot župan z njim kot direktorjem papirniškega kolhoza sodeloval.

      Naštej mi Bogovičeva dejanja, ki ga namigujejo, da dela za udbo? Ker drugače se mi zdi, da je vse to samo umazana tekma, ker se ne znate iti vsebinske tekme, fair playa in še vedno uporabljate socialistične, komunistične in udbovske prijeme.

      • ..recimo njegovi zadnji kučanpovski debilizmi o “materi vseh afer”..

        ..še najbolj in to skupaj z NSi, da niso niti s kančkom političnega zaznavanja zaznali in javno podali suma v tako več kot očitno politično sodbo napram Janši..pa ne zato, ker ga naj bi ga ljubili ali sovražili in gojili osebne zamere ali spoštovanje…

        ..temveč, ker bi kot politiki lahko vedeli in vedo in zaznali, kaj pomeni in kam pelje tako zlorabljanje pravosodja v in za namene politične diskretacije in eliminacije..

        ..brez pomisleka, da so lahko jutri sami žrtve takih medod in sistema..

      • pavel: “Naštej mi Bogovičeva dejanja, ki ga namigujejo, da dela za udbo? Ker drugače se mi zdi, da je vse to samo umazana tekma, ker se ne znate iti vsebinske tekme, fair playa in še vedno uporabljate socialistične, komunistične in udbovske prijeme.”
        ===========

        Spet se zaletavate, kaj je z vami?
        Kje naj bi jaz napisal, da je Bogovič udbovec? Kje? Vi ste tisti, ki uporabljate to kar meni podtikate, to je socialistične, komunistične in udbovske prijeme.

        • Citat Riki:”
          Tako pa je namesto Hojsa v EU parlament prišel [b]odurni udbovski [/b] prijatelj Bogovič. Slabo za NSi, slabo za EU parlament.”

          Zdej pa ne vem več kaj res pišeš!

          • To da ima prijatelje med udbovci so pisali v Reporterju in navedli imena. Kar pa ne pomeni, da naj bi on delal za udbo, tega resnično nisem napisal..

  16. Dober komentar. Vendar moramo gledati na strukturo volilcev v posameznih strankah. Gotovo ima SDS bolj lojalne (in radikalne) volice in je za to imela večji procent udeležbe kot Nsi, ki izgublja staro bazo, vendar cilja na novo, bolj sredinsko. Za DZ volitve, ko bo udeležba bistveno večja, se podpora neopredeljenih volivcev lahko zelo hitro premakne na NSi (ali SLS). V zadnjih časih je namreč težko biti neopredeljen in na koncu voliti SDS.

    • miha k.: “Gotovo ima SDS bolj lojalne (in radikalne) volice ”
      ===========

      Lep primer kako stalno več kot 23-letno novinarskopranje možganov deluje. Stereotip, ki se stalno lajna po internetu, deluje. Opranoglavci ga nekritično sprejemajo. Tako nastajajo nalepke, ki pa jih nihče ne preverja. Pa kdo za vraga resnično ve kdo vse za koga glasuje, kaj imajo vsi ljudje vgrajene čipe s podatki o politični (in drugačni) pripadnost, od rojstav do smrti?

      En primer, kako zgornja floskula ne drži

      Referendum o Arbitražnem sporazumu je bila izrazita levo-desna konfrontacija:

      Kako so glasovali:

      http://img.rtvslo.si/_up/upload/2010/05/28/64695116_raz1.jpg

      http://img.rtvslo.si/_up/upload/2010/05/28/64695115_raz6.jpg

      Zanimiva anketa, čeprav na samo majhnem vzorcu ljudi:

      Socialisti imajo daleč najbolj zagrizene vernike na levici.

      SDS je na desnici KOMAJ NA TRETJEM MESTU po številu vernikov, to se ne sklada z običajnimi floskulami o zvestih Janševih “vojščakih”

      _______Za____Proti
      Desus__47,8__ 26,1
      LDS____40,0__ 42,2
      NSi_____20,0__ 73,3
      SD_____79,1 __10,1
      SDS____23,1__ 53,8
      SLS____20,0__ 65,0
      SNS____21,6__ 43,2
      Zares___44,4__ 29,8

      • Nisem govoril o vernikih. Hotel sem le reči, da mnogo tistih, ki nastopajo v anketah kot “ne vem” in teh zna biti tudi do 40%, bodo na koncu volili. In ti nevemci ne bodo kolebali med SDS in SD. V zadnjih volitvah je 8% ljudi glasovali za DL. Ti glasovi se ne bodo razdelili med vse stranke enako. Verjetno bodo dobili večji delež teh glasov na desni NSi in SLS, na levi pa Šoltes in SD, ki se bo z Židanom in z izkušnjo PSja, spet prikazali kot neka stabilna in normalna levica.
        Večina “ne vem” volilcev na EU volitve spoh ni prišlo, bodo pa prišli na DZ volitve. Večja kot bo udeležba, manj procentov bo dobila SDS.

        • Na državne volitve bodo prišli birokrati, saj jim bo gorelo pod ritjo. Oni bodo volili vse kar je najbolj rdeče. Kar je najbolj vojaško probirokratsko in pro-socialistično. NSIja in SLSa ne bodo volili, ker bosta v primeru večine z JJ v vladi in bodo rezali sinekure. Birokrati jih še najmanj bolijo ,razen občinskih.

          SLS najbolj bolijo subvencije kmetov in pa birokracija po občinah. Ravno NSI bi lahko bila stranka, ki bi furala tipično zdravo desno pozicijo malih podjetnikov, izobražencev, obrtnikov – ki so ekonomsko svobodni. Kajti JJ je v prvi svoji vladi šel v državne kolhoze kot LDS in SD: vanje je nastavljal svoje birokrate in podjetja zlorabljal molzel kot prej rdeča banda. Torej odgovor ni v korporacijskem ( fašističnem) modelu gospodarstva, temveč v pozitivni selekciji, ki jo uravanava model svobodnega trga in sposobni podjetniki.

  17. TV EXODUS

    Uredništvu sem že večkrat predlagal, da bi imeli svojo komentatorsko stran tudi anonimni komentatorji, pa me zaenkrat niso (u)slišali.

    Zato smo za predloge prisiljeni najti kak komentar, kjer se obravnavajo določene teme. Npr. slovenski mediji.

    Slovenski Cerkvi in katoliškim ter sploh demokratičnih medijem predlagam, da z združenimi močmi organizirajo dobrodelno akcijo (koncert ipd.) za nakup nove tehnične opreme za TV Exodus. Škoda je, da zanimive pogovorne in druge oddaje, ki jih televizija predvaja, gredo v nič, saj se pri govornih oddajah zaradi očitno zastarele opreme razume le vsaka druga ali tretja beseda.

    S tem, ko je TV Exodus vključena na kabelske televizije, ima svojo moč in je postavljena v enokopraven startni položaj z ostalimi. Seveda pa z zastarelo opremo ne more postati konkurenčna. Treba je upoštevati moderni čas, ko ljudje – če parafraziram D. Zajca – nimajo več časa. Zato je tukaj potrebno nekaj ukreniti.

Comments are closed.