Vili Kovačič: Kadri so naše bogastvo – prasica je vredna preko 1000 evrov

8
783

Vili Kovačič: Kadri so naše bogastvo – prasica je vredno preko 1000 evrovPrašič in prasica sta v literaturi in družbenem življenju običajni označbi nosilca funkcije v družbi. Ta je do ljudi nekorekten in funkcijo uporablja in zlorablja za nepoštena ravnanja.

Kaj se zgodi, ko človek prašič dobi oblast v svoje roke

Prašič in človek prašič sta simbol oblastnika, ki ne bi smel dobiti oblasti v svoje roke. Tudi sodne oblasti ne. In to že od slavne novele “Živalska farma” George Orwella, kjer je med živalmi na farmi oblast prišla v roke prašiču, ki se je nato znašal nad ostalimi. Mladinska knjiga, na primer, ima v svoji zadnji izdaji Živalske farme na naslovnici prašiča v uniformi in zraven dopis “V politični satiri Živalska farma je Orwell človeške lastnosti uspešno posodil živalim in na odličen način prikazal, kaj se zgodi, ko človek prašič dobi oblast v svoje roke.” Prašič in prasica sta zato vrednostni oznaki, ki sta v nekaterih okoliščinah zoper predstavnike vseh treh vej oblasti zaščiteni s svobodo izražanja.

Tudi po Slovarju slovenskega knjižnega jezika (SSKJ) je “prasica” običajna slovenska beseda, ki je druga beseda za malovrednega človeka. SSKJ tako piše: “Prasica: ničvreden, malovreden človek” in SSKJ dodaja primer stavka: “ti nisi prijatelj, prasica si”. Po SSKJ z besedo “prasica” lahko označujemo tudi umazanega človeka in SSKJ daje primer “kakšna prasica pa si”.

Celotno besedilo pritožbe je dostopno tukaj.

8 KOMENTARJI

    • Drži, saj živali niso krive, da dobijo vloge, ki jim ne pritičejo. Pogosto tudi neupravičeno rečemo, da se kdo živalsko izživlja. Tudi če gre za zver, takšna primerjava ne ustreza, kajti nobena žival ne dela slabo iz hudobije, ampak po nagonu. Ampak v jeziku ni vse logično, npr. nogomet naj bi bil metanje nog, ali da je kdo pijan ko krava. V jeziku pogosto uporabljamo prispodobe, ki z logiko nimajo nič skupnega. Zato ima tudi Vili prav, ko gre za prasce in prasice.

      • Vsekakor. Ne bi pa rekel, da “neupravičeno rečemo”, da se nekdo živalsko izživlja. Ne moremo glede živali govoriti v smislu krivice ali pravice.

  1. Slovenski sodniki si lahko privoščijo nekaznovano, po mili volji sodno maltretirati ljudi in izrekati krivične sodbe, saj jim v nobenem primeru, na noben način, ne osebno ne s svojim premoženjem, ni treba odgovarjati za škodo, ki jo s krivičnimi sodbami brez dvoma povzročijo.

    Medtem pa navaden državljan in davkoplačevalec, ki mora iz svojega žepa prispevati delež za poplačilo odškodnin po krivičnih sodbah, ne sme niti izraziti svojega ogorčenja z besedico “prasica”, če noče, da ga doleti relativno visoka kazen.

  2. Moram povedati, da se močno strinjam, da neuravnoteženost hromi državo in državljane, zlasti odhanja ven najbolj prespektivne. Toda kljub temu umanjkanju je treba potegniti voz od spodaj navzgor v prometno odprtost in ta bo prispevala k splošni odprtosti-prepihu. Slovenija ima velik, neizkoriščen potencial za razvoj turizma visoke kakovosti in nima prostora za megalomanije kitajskega tipa. Prav turizem visoke kakovosti lahko ključno pripomore k ohranitvi in razvoju letališča JP, ER Maribor in drugih malih letališč, povezanih z njima ali sosednjimi večjimi.
    Nedvomno se bodo slovenske avtoceste in stare A-O železnice kmalu zatrpale, posebno v poletni in zimski turistični sezoni. Tukaj smo že zamudili oz. uničujemo… in “drugi tir”, sam na sebi, ne bo rešil nič.
    Nagel razvoj letalske tehnologije, ki bo bogatim potnikom, v času posla ali dopusta, odločilno zmanjšala čas dostopnosti do ciljnih lokacij pa Slovenija ne sme zamuditi oz. se nudi nova priložnost.
    Nedavno je šel pogovor na Faktorju (Boštjan M. Turk) v smeri rešitve v privatizaciji in vlaganju zdravega zasebnega kapitala, ne glede ali je iz tujine ali ne? Podržavljenje je namera kontinuitete, toda, če bo za vsako ceno, potem bomo kmalu del kitajskega ali ruskega sistema, ha, ha! To pa ne bo več smešno!
    Ali je opozicija pripravila svojo varianto ne vem, kajti imeti ptiča v kletki, še ne pomeni, da bo katero oplodil? Tudi za podeželska mala letališča? Gradnjo cest do njih s(m)o že zamudili in denar oprali…

    • Drži. Če smo pa kje totalno zavozili, smo v letalskem prometu. Adria gre očitno k vragu, mariborsko letališče (je bilo res potrebno?) tudi. Celo nizkocenovniki se nas otepajo. Leteli naj bi z ruskimi letali. Hvala!

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite