Veber za Delo: “Pri Očenašu ni šlo za cenzuro.”

33
398

»Ni šlo za cenzuro,« je predsednik državnega zbora Janko Veber (SD) danes odgovoril na vprašanje vodje poslanske skupine NSI Mateja Tunina, zakaj je pevski zbor Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana na slovesnosti ob dnevu državnosti v parlamentu zapel le državno himno in ali je drugo pesem, Očenaš hlapca Jerneja iz povesti Ivana Cankarja, res prepovedal, kar bi bila po oceni Tonina nedopustna cenzura umetniškega dela. Veber je pojasnil, da ni šlo za prepoved, ampak skupen dogovor, usklajen program, da bo zbor zapel le himno.

Tonin je ugovarjal, da je slišal, da je Veber nagovarjal zbor, naj namesto Očenaša zapoje katero drugo pesem, pa se s tem v zboru niso strinjali. Veber pa je vztrajal, da se je uskladil z direktorjem o programu, ker je državni zbor želel čim bolj svečano skladbo, kar je bil edini cilj in argument, v razpravi pa je bilo kar še pet drugih mogočih pesmi.

Predsednik državnega zbora je na kolegiju zavrnil očitek, da je cenzuriral umetnike.

Po daljših polemikah med vodji poslanskih skupin, ko je ob Toninu, da gre vračanje v čase, ko je bila cenzura običajna, vztrajal še Mihael Prevc (SLS), kritičen pa je bil celo Rihard Braniselj iz koalicijske Državljanske liste, da je zaradi kratkega stika na proslavi ena pesem manjkala in so ostale kapacitete neizkoriščene, kolegij  posebnih sklepov danes ni sprejel.

V bran je Vebra med razpravami vzel le vodja poslanske skupine PS Jani Möderndorfer, da je dogajanje Veber Toninu pojasnil in je dilema zdaj le še, ali Vebru verejti ali ne, leplenje etiket o cenzuri in podobnem pa je politično motivirano. Möderndorfer je dodal še, da bi bilo nenavadno, da bi umetniki, ki so povabljen k nastopu v parlamentu, sami izbirali vsebino in da so pred državo veliko pomembnejše teme kot vprašanje, kdo je bil za prepevanje Očenaša in kdo ne.

Kak je bil zaplet

Kot smo v Delu poročali je »Očenaš hlapca Jerneja« pevski zbor Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana želeli izvesti, z njim se je med drugim minuli mesec predstavili na evropskem tekmovanju pevskih zborov v Mariboru. A Veber izvedbe ni dovolil, češ da pesem ni primerna praznovanju osamosvojitve Slovenije. V DZ so gostujoče pevce prosili, naj poleg državne himne zapojejo še drugo tematsko sorodno pesem. Ko so slišali za njihov izbor, so zborovodjo Ambroža Čopija menda najprej prosili, naj pesem zamenja, kar je ta odklonil.

Več: Delo

33 KOMENTARJI

  1. Levičarski časopis Delo je še istega dne na svoji prvi internetni strani natančno opisalo dogajanje, ki je podobno kot ga je opisal poslanec Tonin.

    KLjub temu pa predsednik državnega zbora to zanika, ki bi naj bil glasnik in vzornik resnicoljubja in odgovornosti.

  2. Čas je, da se prebudi demokratična in kulturna Slovenija in dokončno pomete na demokratičen in intelektualen način s tako hudimi kršitvami abecede demokracije!

  3. Čas je, da se internacionalizira problem nedemokratičnega delovanja naših oblastnih organov.

  4. Rešitev razumevanja, sodelovanja in sloge v Sloveniji je prav tem, da drug v drugemu spoštujemo tisti del duhovne biti, ki je pozitivna, ki ni škodljiva za osebno in skupno duhovno in kulturno rast.

    Splošno znano je, tako življenjsko kot znanstveno, da vera deluje na človeka pozitivno. Zato ni čudno, da imamo največje kulturne stvaritve prav z duhovno, versko vsebino.

    Splošno znano je, da v normalnih demokratičnih državah enako obravnavajo vereske kot neverske vsebine, pomembno je le, da imajo pozitivno, vzgojno vsebimo za človeka. Torej, da slonijo na večtisočletnih stvarstvenih oziroma naravnih človekovih vrednotah( ljubezni, upanju, resnicoljubju, pravičnosti, poštenosti, solidarnosti, odgovornosti).

    Pri nas je splošno znano, da ni temu tako, ker je onemogočeno in prepovedano, da bi prišla do izraza, v medijih in javnosti, duhovna bit večine državljanov, saj gre do takšne skrajnosti, da ne sme biti izražena niti ena beseda, ki bi po svoji vsebini izražala pozitivno duhovno bit državljanov.

    Dokler bo tako, niso podane temeljne človekove pravice in ni pogojev za oblikovanje vrednostne družbe, ki spodbuja duhovno, kulturno, etično rast. S tem pa daje zeleno luč pojavom, ki so nasprotni duhovni rasti ( korupciji, kriminalu, sovraštvu, nerazumevanju in nesodelovanju…).

  5. Slovenci in vsi državljani Slovenije!

    Spoznajmo, da je ključ k rešitvi, naša pozitivna duhovna svoboda, ki nam zagotavlja demokratičen, razumevajoč, sodelovalen in ustvarjalen razvoj na podlagi več tisočletnih stvarstvenih, naravnih vrednot iz prejšnje točke.

    Ne nasedajmo več manipulantom našega skupnega življenja in zahtevajmo normalno, medsebojno spošljivo in sodelovalno življenje, ki temelji na pozitivnih vrednotah!!!

  6. O Zdravko! Evropa je posredoval v primeru izbrisanih.

    Tudi mi smo duhovno izbrisani.

    Prepovedano nam je, da bi rekli v javnosti vsaj eno besedo, ki odraža našo pozitivno duhovno bit.

    Ne smemo niti reči ali zapeti in zaželeti: Bog blagoslovi ves slovenski svet!

    Odvzeta nam je temeljna človekova pravica – svoboda pozitivnega javnega izražanja.

    • Ja, v tako skrajnem primeru kot so izbrisani. Da smo pa izgubili pamet, pa nam nič ne bo pomagala Evropa. Tujci nas bodo kvečjemu še izkoristili.
      Tako je, ne smemo govoriti Bog blagoslovi. Treba je očitno drugače. Vse nas bodo še izgnali. Medtem ko se mi prepiramo o tujcih, nacionalizmu, čistokrvnosti slovenskega roda, nam bodo vse pobrali, nas pa izgnali. Zato svitase, je treba realno gledat na stvari.

  7. O, Zdravko. Kdo pa govori o čistokrvnem slovenstvu. Tudi Prešernova Zdravljica ne, ker blagoslavja ves slovenski svet, torej vse državljane ki živijo v Sloveniji!

  8. No če nimajo prave teže človekove pravice, potem pa so tu stvarstvene, ki jamčijo duhovno, versko optimistično bit človeka.

    Ali ni najhuje, ko ti zatrejo pozitivno dušo?

  9. Pravica je pri Bogu, če že hočeš. Pravice si ne boš izprosil pri ljudeh. Še manj pri oblastnikih.
    In drži se Prešernove Zdravljice tudi takrat, ko govoriš o Srbih in drugih, ki so nam kaj vem kaj vse zakrivili, da smo tako ubogi…

  10. Siser pa je v svetovni in evropski deklaraciji o človekovih pravicah, ki povzemajo stvarstvene pravice, jasno zapisano, da je svoboda izražanja svetovno in evropsko varovana pravica.

  11. Zdravko. Pa menda ne soglašaš, da so ljudje krivični, saj poznamo mnogo dobrih ljudi in čutimo klako človeku dobro dene, ko se druži s pozitivnim človekom.

  12. To se mi zdi podobno kot pri vstajnikih, ki so se danes oglasili, da bi preusmerili pozornost, kaj se je zgodilo v parlamentu in da bi tisti, ki so kršli abecedo demokracije, bili varovani.

  13. Seveda so ljudje krivični. Kje si videl pravičnega? Človeka iz mesa?! Misliš da si ti pravičen in dober?! Bog je dober, mi pa raje glejmo, da kaj ne uničimo po nemarnem.
    Če se ti zdi kdo dober in pravičen, lepo, vreden je spoštovanja. Ampak tak je zato, ker mu je Bog dal tak blagoslov. In na zato ker je sam hotel biti tak.

    • “Ampak tak je zato, ker mu je Bog dal tak blagoslov. In ne zato ker je sam hotel biti tak.” Kje pa je tu svobodna volja? Potem je tudi Bog kriv, če nsi pravičen. Preveč si manjkal pri krščanskem nauku, Zdravko.

      • Tone, boš pa moral še malo žgancev pojest preden boš z mano debatiral o krščanskem nauku.

          • Taki odgovori so dvosmerna cesta in se jih ne uporablja v pogovoru. So pa običajni v jezikanju.

          • AlFe, vetjetno misliš Zdravkota. On, namesto da pojasni kako narobe razumem svobodno voljo, se hvali s svojim poznavanjem krščanskega nauka. Nepoznavanje krščanskega nauka je zanj značilno tudi pri drugih komentarji. Razen, če je član kake sekte, katere naukov ne poznam.

  14. »Ni šlo za cenzuro,« je predsednik državnega zbora Janko
    Tu je treba izkoristiti priloznost in se javno zgrazati. Pevski zbor Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana je za slovesnosti ob dnevu državnosti v parlamentu pripravil državno himno in se drugo pesem, Očenaš hlapca Jerneja iz povesti Ivana Cankarja.

    Veber (SD) danes odgovoril na vprašanje vodje poslanske skupine NSI Mateja Tunina, zakaj je pevski zbor Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana na slovesnosti ob dnevu državnosti v parlamentu zapel le državno himno in ali je drugo pesem, Očenaš hlapca Jerneja iz povesti Ivana Cankarja, res prepovedal, kar bi bila po oceni Tonina nedopustna cenzura umetniškega dela. Veber je pojasnil, da ni šlo za prepoved, ampak skupen dogovor, usklajen program, da bo zbor zapel le himno.

    Zame je jasno kot beli dan, da je Veber izkoristil svojo funkcijo predsednika drzavnega zbora v proticerkvene namene, ker ga moti bog, oziroma verska vsebina, se zlagal in ni vreden, da se naprej opravlja to tretjo najvaznejso funkcijo v drzavi.

  15. Veber je tipicen levicar. Levicarjem pa je vse dovoljeno, tudi lagati.

    »Ni šlo za cenzuro,« je predsednik državnega zbora Janko
    Tu je treba izkoristiti priloznost in se javno zgrazati. Pevski zbor Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana je za slovesnosti ob dnevu državnosti v parlamentu pripravil državno himno in se drugo pesem, Očenaš hlapca Jerneja iz povesti Ivana Cankarja.

    Veber (SD) danes odgovoril na vprašanje vodje poslanske skupine NSI Mateja Tunina, zakaj je pevski zbor Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana na slovesnosti ob dnevu državnosti v parlamentu zapel le državno himno in ali je drugo pesem, Očenaš hlapca Jerneja iz povesti Ivana Cankarja, res prepovedal, kar bi bila po oceni Tonina nedopustna cenzura umetniškega dela. Veber je pojasnil, da ni šlo za prepoved, ampak skupen dogovor, usklajen program, da bo zbor zapel le himno.

    Zame je jasno kot beli dan, da je Veber izkoristil svojo funkcijo predsednika drzavnega zbora v proticerkvene namene, ker ga moti bog, oziroma verska vsebina, se zlagal in ni vreden, da se naprej opravlja to tretjo najvaznejso funkcijo v drzavi.

    • Ce on cenzurira, potem seveda ne gre za cenzuro, ampak za dogovor… Kako dolgo bomo se prenasali diktaturo nase kvazi- oz. kaviar-levice?

  16. Ta primer razkriva dvoje:

    – da oblast ne dovoli temeljev demokracije
    – da predsedniku parlamenta ni zaupati, ker je storil takšno hudo kršitev, se zatem zlagal in ravnal v nasprotju s pričakovanim obžalovanjem in opravičilom.

    Kaj pa zdaj?

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite