Vatikanska trojka

57
267

anton stresDobri dve leti sta minili od izbruha finančnega poloma v mariborski nadškofiji, ter leto od takrat, ko sem na teh straneh ugotavljal, da božji mlini meljejo počasi. A pred letom sem še gojil upanje, da bo zgodba slej kot prej vendarle dobila epilog. Z vso resnico, sprejetjem odgovornosti, pokoro,  če bi se pokazalo kot potrebno, tudi s kazenskim pregonom.

Čeprav se je v tem času nekajkrat govorilo, da bo menda v kratkem objavljeno poročilo, se ni zgodilo nič takega. Tudi govorice o morebitnih odstopih nekaterih iz samega vrha slovenske Cerkve se niso uresničile. O največji finančni polomiji v mladi državi se skorajda več ne govori. Videti je, da se uresničujejo besede enega izmed najvplivnejših teologov v državi, da so verniki že marsikaj požrli, bodo pa še tole.

Zdi se, da je res tako. Lansko pomlad je pater Bogdan Knavs s svojim pozivom še uspel razburkati ozračje, pridružili smo se mu nekateri od komentatorjev, od takrat pa že skoraj leto dni vlada popoln mir, morda bi se sicer bolje prilegal izraz otopelost. Kar kaže predvsem na to, da smo nad stanjem, vsaj zaenkrat, obupali.

Nikoli več ne bo, kot je bilo

Morda se bo komu zdelo neprimerno, da na teh straneh in v teh krogih uporabljam citate nekdanjega predsednika države. A se mi zdi uporaba Kučanovih besed čisto na mestu za stanje v slovenski Cerkvi. Že mogoče, da se navzven zdi, da smo verniki še enkrat več požrli, kar so nam vrli dostojanstveniki skuhali, a pozabili nismo. Le vrnili smo se v župnije, kjer živimo svoj vsakdan. Skupaj z duhovniki, patri, kateheti in sožupljani še naprej z veseljem poklepetamo po maši, pomagamo pri čiščenju in obnovi cerkve, sodelujemo pri pripravi maš in organizaciji župnijskih praznikov. Beremo, pojemo, ministriramo in te dni po šmarnicah igramo nogomet. V župnijah je večinoma še vedno vse, kot je bilo.

Četudi je morda navzven videti, da se ni nič spremenilo, pa nas drobni občutki vsake toliko časa opomnijo na nerazčiščeno zgodbo. Ko se, denimo ob branju pastirskega pisma, ujamemo pri razmišljanju o dvojni morali.

Včasih, nedolgo tega, smo bili priložnosti, ko je v župnijski vsakdan posijal žarek iz višjih logov cerkvene hierarhije, veseli. Danes je, žal, drugače. Med verniki in vodstvom slovenske Cerkve je zazijal širok prepad, za katerega ne verjamem, da ga bomo prav kmalu uspeli premostiti, saj v zadnjem letu nisem opazil niti najmanjšega znamenja, ki bi obetalo pozitivne premike.

Zdi se, da slovenska Cerkev, podobno kot država, svojih problemov ni sposobna rešiti sama. Ali nam bi torej lahko iz stiske pomagala kakšna vatikanska trojka?

Foto: Nadškofija Ljubljana


57 KOMENTARJI

  1. Kot sem informiran iz medijev rešujejo Mariborko škofijo Rotchield strokovnjaki?? Kar se pa tiče dotičnega teologa da bojo verniki tudi to požli…Pač gospod se ni zmotil nažalost. Bi bila pa mogoče pametno, da verniki tega nebi hotli požreti..Je pa res da so v zvonovih imeli denar tudi duhovniki in ne samo verniki.Zelo lepo bi bilo, ko bi bil kakšen epilog samo so to visoke "sfere"….Razmišljanje z lastno glavo…Saj vemo kaj so bili vzroki pri Martinu Lutru, očitno se pač niso nismo naučili ekcije iz zgodovine….?!

    • »Verniki so že marsikaj požrli, bodo pa še to«?
      Pisma bralcev in odmevi
      Delo, 05.06.2012
      Tako je letos v Pogledih Slovenije na RTV SLO na temo bankrota in stranpoti mariborske nadškofije in vodstva slovenske cerkve rekel mariborski moralni teolog dr. Ivan Štuhec.
      Ali moralni teolog vernike res tako nizko ceni, so res tako vzgojeni? Vsi Slovenci pa gotovo nismo tega mnenja. Sam se strinjam z g. Jankom Tedeškom, ki v svojem, nedavno v tisku objavljenim, javnem pismu slovenskim škofom pravi: »Bankrot dveh 'zvonov' ni samo stvar mariborske škofije. Krašovec je seveda kriv, toda od njega ne moremo pričakovati, da bo poplačal vso škodo. Za škodo je kriva celotna slovenska cerkev, ki mora tudi finančno sanirati bankrot. Resda pri nas nimamo kakšnega kardinala Roncallija, toda srčno upam, da imajo naši škofje občutek za pravičnost, poštenost in solidarnost in da bodo sledili zgledu kardinala Roncallija, ki je, ko je za podoben bankrot cerkvene banke izvedel, vsem svojim podrejenim zaukazal, naj prodajo vse, prav vse, kar ni potrebno za opravljanje službe božje: hiše, stanovanja, zemljo, zlate predmete ipd. S prodajo so zbrali toliko denarja, da so lahko poplačali vse varčevalce! Nihče ni bil oškodovan! Če Cerkev ne bo opravila svoje dolžnosti, bo nanjo legel teman oblak, pod katerim bo težko živela.«
      Povsem jasen in dobronameren poziv g. Tedeška, podprt z odličnim vzgledom kardinala Roncallija, ki je nekaj let kasneje postal papež Janez XXIII, imenovan »Janez dobri«.
      Žal pa ne gre samo za finančni bankrot, gre tudi za zelo nemoralno ravnanje cerkve.
      Vseh šest let cerkvenega lastništva v družbi T-2, ki je bil »glavni perspektivni cerkveni posel«, je cerkev namreč dopuščala razpečavanje, celo prodajanje pornografskih programov.
      Vse legalno, vse lepo in prav. Vendar v popolnem nasprotju s cerkvenim naukom, ki v Katekizmu pravi: « Pornografija je velik greh. Civilne oblasti so dolžne preprečiti proizvodnjo in razpečevanje pornografskih materialov.«
      Cerkev torej eno druge uči in jim z grehom preti, sama pa to leta dolgo počne, in se vse do konca lastništva »temu poslu« ne odpove. Dogodki sami govore, da je bil za cerkveno vodstvo torej važen denar, ne pa cerkveni nauk, morala. Za civilne oblasti je po cerkvenem nauku razpečavanje pornografije torej veliki greh, za cerkvene oblasti pa samo »posel«.
      Dvojna merila, dvojna morala, nezaslišana hipokrizija! Pogubna in škodljiva za javno moralo, za razvoj pravičnejše družbe, države.
      Že leta 2008 je cerkveni moralni teolog dr. Ivan Štuhec v Družini sicer napisal: »Poglejmo samo dve področji, ki sta Cerkev v zadnjih letih najbolj izpostavljali in tudi diskreditirali: premoženje in mediji. Neslavne medijske zgodbe in nevešče upravljanje s sodobnimi mediji so tako Cerkvi kot krščanskodemokratski opciji povzročile več škode kot koristi. Dopuščanje solističnih akcij na tem področju v Cerkvi je nedopustno in za to je odgovoren tisti, ki ima v Cerkvi vodstveno oblast«. Mogoče pa ga je kdo le slišal, bral in mu verjel?
      Ljudstvo mogoče pa vedno le ne bo vse požrlo?

    • Ne, gorile so primati. Na biotehnični fakulteti tega danes ne povedo več? Angleži recimo ločijo med "apes" in "monkeys", Nemci takisto, samo kakšni obskurneži se ne pomujamo toliko, da bi ločili med opicami in primati.

    • Rotschildi rešujejo tako, da bodo luknjo v bankah pokrili davkoplačevalci, banke bodo nepremičnine dale na dražbo in jih bo najverjetneje kupila z RKC maribor povezana oseba, ki jih bo kasneje lahko prodala tudi mariboski škofiji.

      Da še s številkami ilustriram. V primeru, da bi želeli rešiti mariborsko škofijo, bi morali zbrati 800 mio, kolikor je recimo obveznosti. Nepremičnine s katerimi so zavarovane obveznosti pa niso vredne niti 100 mio EUR. Največja bolečina, ki jo bo doživel dolžnik je, da izgubi nepremičnine (cerkve, dvorce ipd.). Za to, da bi obdržal za 100 mio nepremičnin bi moral vrniti vseh 800 mio, v nasprotnem primeru pa gredo nepremičnine na dražbo. V primeru dražbe pa bo za RKC nepremičnine precej malo zanimanja in najbolj elegantno je, da jih kupi tretja oseba, ki jih bo za ustrezno socialno najemnino oddajala RKC maribor ali pa jih čez nekaj let celo prodala.

  2. Ja, mene najbolj moti dvojna morala Cerkve. Zelo prav bi prišel nekdo s karizmo in svetništvom svetega Frančiška Asiškega.

  3. Največji greh mariborske škofije je pač v tem, da je bil škof poduhovljena duša, ki je brezmejno zaupal svojim sodelavcem in posledično v duhu ponižnosti vse podpisal, kar so mu položili na mizo.
    Že leta 1994 so nekateri podeželski duhovniki opozarjali, da se ekonom gre Fikret Abdič gospodarstvo in bili primerno utišani.
    KJE JE TU ODGOVORNOST ČLANOV NADZORNIH ODBOROV, KI BI NAJ BILI STROKOVNO USPOSOBLJENI, KJE JE TU ODGOVORNOST REVIZIJSKIH HIŠ?
    Lahko in najlažje je krivdo naprtiti škofu ali škofom.
    O tem, da je omenjeni teolog najbolj glasen, ni dvoma, o vsem drugem bi se morali pa še pogovoritin bo pokazal čas.

    • Prav nobena poduhovljena duša ni bil škof. Očitno je bil zelo revnega duha, da se mu je to zgodilo.

      Da pa so avtor govori o tem da so duhovniki imeli tudi svoj denar naložen v zvonovih pa ne razumem. Še nisem videl duhovnika, ki bi trošil svoj denar. In ne vidim zakaj bi. To je neumnost.

      Pa saj bomo še kaj izvedeli. Zlasti kako sta dva duhovnika ustanovila zasebno podjetje Betnava d.o.o. To bi pa res rad vedel.

      • “Jaz svojim sodelavcem popolnoma zaupam”, so besede, ki jih je škof izgovarjal in odgovarjal na vsako še tako dobronamerno opozorilo in v teh opozorilih videl nekakšno komunajzarsko zaroto v smislu razbijaštva.
        Svoje pomisleke o svojih sposobnostih za vodenje škofije pa je izrazil že pred imenovanjem.
        Kdo je imel interes, da je tak ponižen človek škof?

        • prosim ne delaj kristjanom krivice in ne sprevračaj blati vrednote PONIŽNOSTI.

          Eno je biti neodgovoren, nerazumen in neumen ( če kar slepo zaupaš in se ne poglobiš v stroko financ in ekonomije) oz. trdobučen ( da na opozorila in dvome ne najameš novih svetovalcev, ponovno ne pregledaš iz drugih zornih kotov problematike) ampak kot ubijalec ubiješ kurirja ( KILL the messenger). Zraven pa še povprečno strahopeten kot večina Slovencev, ki si upa javno napadati obskurneže po nareku medijev, na mafijo se pa nihče ne upa spraviti.

          • Poleg slepega zaupanja še “Vse sprejemam v ponižnosti.”
            Ja, do koga ali česa?
            Če to komu ni povsem jasno, si falotje hitro utrejo pot, kot voda.
            Žal.

  4. Tega članka ne razumem. Ta logika tu negira Vero ,ki jo izpovedujemo pri nedeljski maši “…In eno, sveto, katoliško in apostolsko Cerkev,..” Kreposti posameznikov ali lokalne Cerkve nima nobene povezave z našo vero in aktivnostjo v Cerkvi.

  5. Zakaj? Mislim, da tu ni te negacije. Cerkev bo še vedno Cerkev. Je pa gotovo da odmik vernikov od pastirjev nekoliko večji. Ampak Štuhec pravi da ga to ne briga preveč.

    • Bodo prišli pa drugi pastirji po vzoru papeža Janeza 23.ali Frančiška1.Pastir je namreč odgovoren Gospodarju!za ovce,ne pa ovce za pastirja.A dobrega pastirja celo ovce z lahkoto prepoznajo po dobri paši in njegovi skrbi zanje.

  6. G. Gabrovšek, res sem začuden, da ne ločite lopovščine od poslovnega kolapsa. Koliko tajkunov, ki so uničili Zvonove, zdaj živi v bajnem bogastvu v kakšni eksotični deželi. Tudi sam sem imel delnice v enem od Zvonov in mi seveda ni vseeno, kaj se je zgodilo, toda kljub vsemu ostro ločim med kriminalom in slabimi poslovnimi odločitvami. Tudi sam ne poznam veliko zadja, toda iz občasnih dobronamernih prispevkov o tej temi je razvidno, da postopki tečejo tako kot morajo v takšnih zadevah.
    S takšnimi članki, g. Gabrovšek, samo podžigate povprečne komentatorje, ki jih tudi v Časniku ne manjka, da mešajo drek. Npr. g. Franc Mihič se zgraža nad g. Štuhcem, ki je izjavil: “Verniki so že marsikaj požrli, bodo pa še to«? Pri tem mu niti na kraj pameti ni prišlo, da je tudi Štuhec kritiziral Mariborsko nadškofijo in da ima te njegove besede preneseni pomen.

    To je lep primer, kako površni so slovenski bralci in kako se z njmi z lahkoto manipulira.

    • G. Lucijan, jaz navedene izjave dr. Štuheca zelo spoštujem, zato jih navajam in se nič ne zgražam, se bolj sprašujem.
      Jasno je, da je dr. Štuhec kritiziral določene akcije v Cerkvi, a je povsem utihnil.

    • Molk Cerkve
      Pisma bralcev tednika Družina 16.12.2007
      »Odgovornost za prihodnost!?« se je glasil moj prispevek, objavljen v 46. št. Družine.
      Brez odziva. Molk. Ponovim. Odgovornost za prihodnost je bil zadnji aktualen poziv komisije Pravičnost in mir pri SŠK ob svetovnem dnevu varčevanja, 31. oktobru. V njem njen predsednik škof mons. dr. Anton Stres opozarja na priložnost za razmislek o našem odnosu do denarja in gmotnih dobrin in raznih porabniških odvisnosti. Pravi, da nam kakovosti življenja ne zagotavljajo samo gmotne dobrine, temveč tudi okolje, duhovni razvoj in cela vrsta družbenih odnosov.

      Vse lepo in prav!? Kaj pa katoliška Cerkev na Slovenskem že vrsto let prakticira?

      Beremo: »Telekomunikacije – največja naložba slovenske RKC. Štirideset milijonov evrov že investiranega denarja v izgradnjo optičnega omrežja ali celo 400 milijonov evrov načrtovanih naložb je očitno ena največjih investicij povezanih družb, za katere skrbi slovenska katoliška cerkev.«

      To je cerkvena medijska družba T-2.

      Beremo: »T-2 najpomembnejša cerkvena investicija, ki bo mariborsko nadškofijo stala približno 400 milijonov evrov ali trikrat več, kot je RKC dobila vrnjenega denacionaliziranega premoženja.«

      Beremo, celo v Družini: »Tako se nam je zgodilo, da smo (!) danes po logiki ‘normalnega’ kapitalizma in v ‘skromnem’ prizadevanju ustvariti nekaj več denarčkov za dobre namene prek ‘cerkvenega’ podjetja T-2 eden največjih raznašalcev pornografije na Slovenskem.«

      Beremo: »Za pornografsko industrijo. Slovenske cerkvene institucije in verniki, ki plačujejo TV naročnino za T-2, podpirajo tudi pornografsko industrijo, pa čeprav pornografije ne gledajo.«

      Beremo: »Podatki tujih raziskav govorijo o vlogi pornografije predvsem v incestnih zlorabah. Do 25 odstotkov incestnih zlorab vključuje rabo pornografije, predvsem na način, da odrasli kažejo otrokom pornografijo z namenom, da jih prepričajo v normalnost svojega vedenja.«

      Beremo: »Mladoletniki na računalnike, na katerih je priključen modem T-2, lahko s programsko opremo, ki je dostopna zastonj na internetu, omenjene kanale spremljajo brez ovir.«

      Beremo: »Pornografija je tesno povezana s trgovino z ljudmi.«

      Cerkev pa uči (!): »Pornografija je velik greh. Civilne oblasti so dolžne preprečiti proizvodnjo in razpečavanje pornografskih programov.«

      Že leta v tisku beremo o »cerkveni T-2 pornografiji«, letos tudi v Družini.

      Ali ni cerkvena T-2 celo že prekoračila praga zakonitosti? Kje so tu varuhi pravic otrok, pravna država? Cerkev prodaja pornografijo seveda zgolj za »dobre namene«?

      Mogoče zgolj samo za svoj dobiček, pa še malo za pornografsko industrijo?

      Kaj je cilj Cerkve? Prevlada dvoličnosti v družbi? Brezpravje? Ali ni to dvoličnost brez primere, celo posmehovanje občim, ne samo krščanskim vrednotam? Ali je to perfidno dvolično ravnanje Cerkve vzor za ravnanje civilne družbe? Mnogi so razočarani, mi sporočajo. Po mnenju analitikov je glavni vzrok za Peterletov poraz prav njegova dvoličnost, ki so jo državljani opazili. Čas je za razmislek, tudi v Cerkvi in še kje?!

      Pred nami je božični čas, praznik družine in nedolžnih otročičev, ne pornografije.

      Ali morda že velja, tudi v Cerkvi, sporočilo slovenskega »Alamuta«: »Nič ni resnično, vse je dovoljeno«? Mnogi, tudi verniki, zaslužijo odgovor, kdaj bo temu konec?

      Spoštovani metropolit in predsednik SŠK, nadškof gospod mons. mag. Alojzij Uran, pričakujem(o) vaš odziv!
      Franc Mihič
      Ribnica

    • Dr. Renata Šribar

      Tranzicijska politična obravnava pornografije in njeni zakonodajni okviri

      Primer Mihič

      Prvi primer, ki je sprožil javno tematizacijo regulacije pornografije in regulativni postopek, je znan po priimku njegovega iniciatorja. Gospod Mihič je s sopodpisanimi novembra 2001 na policijski postaji v Ribnici podal prijavo suma kaznivega dejanja po 187. členu Kazenskega zakonika, ker je R-kanal po 12. uri zvečer predvajal italijanski pornografski program SCT. Državljanska prijava je šla tudi na Ministrstvo za kulturo, nanašala pa se je na 84. člen zakona o medijih.

      Policijski inšpektor je zadevo predal okrožnemu državnemu tožilcu; kljub izjavi direktorja R-kanala, da imajo v programski ponudbi dejansko pornografski program, je bila ovadba januarja 2003 zavržena. Policija je predložila informacijo, da je okrožni državni tožilec označil program kot erotičen.

      G. Mihič se je zaradi nekonsistentnosti v opredelitvi sporne vsebine in ovržene ovadbe pritožil Komisiji za peticije in pritožbe. Kot je razbrati iz zapisnika seje, je bilo s konsenzom ugotovljeno, da v praksi ni jasne razmejitve med erotiko in pornografijo, da natančna definicija pornografije ne obstaja, vendar pa je v navedenem primeru šlo nesporno za pornografijo.[1] Generalna državna tožilka je izjavila, da bo odločitev okrožnega državnega tožilca strokovno preverilo še višje državno tožilstvo. Sprejet je bil tudi sklep, naj ministrica predpiše dodatne ukrepe za varstvo otrok in mladoletnikov ter opredeli vsebine, ki lahko resno škodujejo njihovemu razvoju.

      Na seji je predsednik komisije predstavil tudi evropske zakonodajne norme v zvezi z regulacijo pornografije. Sklepamo lahko, da gre za gradivo, ki vključuje tudi podatek, da »nikjer ni zaslediti natančne definicije pornografije in njene razlike v primerjavi z erotiko«.[2]

      Drugi dogodek, povezan s primerom, zadeva Ministrstvo za kulturo. Vodja oddelka za medije je februarja 2003 poslal kabelskim operaterjem obvestilo o spoštovanju 84. in 114. člena ZMed, v katerem so posebej obrazloženi 1., 2. in 3. odstavek 84. člena ZMed z zaključkom, da »zakon glede prizorov pornografije ne predvideva nobene izjeme« in da je prepoved predvajanja pornografije absolutna. Višji inšpektor za medije je R-Kanalu in Telemachu izdal odločbi o prepovedi predvajanja pornografskih vsebin. Z iste instance je bil sodniku za prekrške podan predlog za uvedbo postopka proti obema operaterjema, vendar je bil končni izid ugotovitev, da obravnava ni možna, ker je od spornega predvajanja preteklo že več kot eno leto..

      Tudi to ni menda manipuliranje bralcev?

    • Obtožen zaradi izjave na televiziji
      Franc Mihič, nasprotnik pornografije, je obtožen, da je lani marca v oddaji Trenja razžalil kočevskega okrožnega državnega tožilca Bojana Šobarja
      DELO
      Sob 11.09.2004
      Ljubljana, Ribnica – Okrožna državna tožilka mag. Mira Polutnik Špringer je na podlagi ovadbe okrožnega državnega tožilca Bojana Šobarja vložila obtožnico zoper Franca Mihiča iz Ribnice z obtožbo, da je storil kaznivo dejanje razžalitve. To da se je zgodilo v oddaji Trenja, ki je bila marca 2003 v živo na POP TV na temo predvajanja programov s pornografsko vsebino.
      Franc Mihič se je od leta 2001 zavzemal za odpravo nočnega pornografskega programa na lokalnem kabelskem omrežju, ki so ga predvajali na območju občin Ribnica in Sodražica. Obtožen je, da je v oddaji Trenja razžalil okrožnega državnega tožilca Bojana Šobarja. Storil da je kaznivo dejanje razžalitve po 2. odstavku v zvezi s prvim odstavkom 169. člena Kazenskega zakonika, storilca tega dejanja pa lahko kaznujejo z denarno kaznijo ali z zaporom do enega leta. Žaljiva da je bila Mihičeva izjava: »Celo tožilec laže, ker ima, enkrat je erotika, enkrat pornografija.« (Citat iz obtožnice)
      Franc Mihič pravi, da nikakor ni hotel nikogar žaliti, v oddaji Trenja, na katero je bil povabljen kot gost, pa je bil v stresu zaradi groženj, ki jih je dobil tik pred njo. Zato je, pravi Mihič, tudi nerodno komentiral ravnanje oziroma ugotovitve kočevskega okrožnega državnega tožilca Bojana Šobarja, ki je pred tem zavrgel vse ovadbe zoper kabelskega operaterja, ki je predvajal pornografski program.
      Mihič se sprašuje: »Ali bom v tej slovenski zgodbi o pornografiji, ki je eden od pomembnih generatorjev spolnega nasilja, pedofilije, trgovine z ‘belim blagom’, spolnih bolezni, aidsa in podobnega, mogoče kaznovan zgolj jaz?« Oziroma drugače, pravi Mihič:
      »Ali bom mogoče kaznovan in ostal javno ožigosan kot kriminalec samo zato, ker sem verjel in tudi drugim dopovedoval in dokazal, da le obstaja slovenska pravna država?«
      Simona Fajfar

      Opomba: » Po štirih letih je sodišče Mihiča oprostilo, mediji pa so o tem povsem tiho?

    • se popolnoma strinjam.

      Glavna problematika (kar sem dosedaj vestno pobral iz medijev med vrsticami) Zvonov je bila, da se je tukaj privatni denar vlagateljev vlagalo v slovenska podjetja, enaga pa so samo postavili, ki je še vedno zelo dobro podjetje in ima danes 10% dviga prihodkov in dobička. Imenuje se T-2 in je posredno s svojim obstojom pol slovencem za več kot 80% znižal cene interneta in telefona, ostali polovici pa posredno, ker se je socialistični monopolist Telekom moral T-2 nizkim cenam prilagajti.

      T-2 je bil vedno večji – zato je lahko narekoval nižje cene – ker so denar vlagali v optične vode in se pri tem zadolževali – na žalost pa so imeli slabo finančno zaledje in ob krizi niso mogli več vračati toliko dolgov, očitno pa tudi tujim igralcem – niso znali to podjetje po dobri ceni prodati. Še več – Mariborska škofija je večino svojega premoženja zastavljala za to, da bi ta projekt rešila.

      Tako, da eno je GRABLJENJE in UNIČEVANJE, IZČRPAVANJE, ROP podjetij, kar dela cca 2.000 komunističnih direktorjev, gospodarstvenikov, tajkunov – ki znajo iz podjetij s pomočjo politike, sindikatov in sodnega sistema samo ČRPATI KAPITAL – ne znajo pa poslovno rasti ( gospodartiti).

      Drugo pa je poslovni polom zaradi napačnih potez, ki jih je statistično cca 50% v podjetništvu, saj ni vsaka poslovna odločitev tudi tista, ki prinese preživetje, prihodek, dobiček, obstoj, ampak tudi izgubo, smrt, propad.

      In eno je socialistično naivno in brez znanja gledati na finance in ekonomijo in poslovnost, drugo pa je zlobno zamegljevati bistvo z namenom manipuliranja množic.

    • Še nekaj dejstev iz zgodovine, ki pritrjujejo obstoj problema dvojne morale cerkvenih mariborski finančnih poslov in odmik od katekizma, na kar so že pred leti opozorili tednik DRUŽINA in p. Branko cestnik in sedaj še avtor gornjega članka, Matija Gabrovšek in drugi..
      Cerkev se puli za pornoponudbo televizije T-2
      Finance, 06.10.2005
      http://www.finance.si/133273/Cerkev-se-puli-za-pornoponudbo-televizije-T-2
      Pohlep – drugi smrtni greh, je pokopal cerkvene holdinge
      Seniorji.info, sobota, 5.2.2011
      http://www.seniorji.info/POKOJNINE_IN_FINANCE_Pohlep_-_drugi_smrtni_greh,_je_pokopal_cerkvene_holdinge
      Slovenija – Nadškofija zastavila še več, pornografija še vedno na ogled preko omrežja T-2
      RTV SLO, 04.02.2011
      http://www.times.si/slovenija/slovo-leta-in-krah–46e42f06df.html
      Opomba: V nadzornih svetih Zvona sta bila med drugimi, Mirko Kraševec in dr. Janez Grilj.

  7. Lucijan, se strinjam z vami. Pri nas je vsak poraz kriminaliziran, vsak uspeh vnaprej opravičen.
    Kar se slovenske cerkve tiče pa mislim da ima dokaj prav. Aroganca g. Štuheca pač ni na mestu.
    Prepustiti vse iz rok in čakati na Vatikan in njegovo sodbo je značilno slovensko skrivanje. Sami moramo pometati pred svojim pragom! Tako pa, ko bo ta komisija odšla nazaj v Vatikan bomo spet plesali kot smo do sedaj. To je nauk, ki nam ga daje slovenska cerkev.

    • žAL je ta denar v skladih izgubljen in s tem se bo treba sprijazniti. Kaj pa lahko škofija proda in kdo bi tisto kupil?
      Hipotetično lahko MB škofija proda sto cerkva, a kdo jih bo kupil?
      Hudo pa je človeku pri srcu, ko vidi kaj vse so za sabo potegnila ta dejanja.

  8. Matija, prav imaš. Če ne boste verniki sami ugotovili, kaj je šlo narobe, da je nastala milijardna sramota, vam ne bo nihče drug pomagal. Verniki iz Slovenije in drugih dežel seveda.

  9. Tadej in Lucijan,
    zdi se mi, da ima g.Gabrovšek rad Cerkev, zato jo je tudi upravičen kritizirati.
    Žal pa je kritika pavšalna, konstruktivna toliko kot gostilniško modrovanje.
    Ker je nesrečna zgodba prosvetna, vpeta v današnji slovenski čas, znamenje tranzicijskega upravljanja s premoženjem, tako velja tudi za njeno reševanje posledic, ugotavljanje odgovornosti.
    Za kazenski pregon, ki se omenja v prispevku, je načeloma pristojno tožilstvo, upniki imajo prav tako možnost uveljavljati civilnopravne zahtevke zoper odgovorne, itd.
    Cerkev se lahko odzove po kanonskem pravu in če me spomnin ne vara, se tudi je, prav tako je tudi izrazila obžalovanje za zlorabljeno zaupanje.
    Nazadnje je pojmovni zamisel, da bi se lahko pozabilo nekaj, kar se ne odpusti, kar pravzaprav izpričuje že sam članek.
    Mislim torej, da bi bili vsi veseli, kako bi se Cerkev morala odzvati, da bi okrepila vera tudi pri tistih, ki tožijo nad dvojno moralo božjih služabnikov. Ker pa tudi iz laičnih vrst ni zaslediti pametnih predlogov, se najprej zamislimo nad sabo.

  10. Gospod Matija, hvala za ta članek. Prav je, da laiki damo vedeti hierarhiji, da marsikaj opazimo, čeprav javno ne kritiziramo lokalnih cerkvenih voditeljev.
    Glede mariborske zgodbe si moramo biti na jasnem, da je bila očitno davno pred krizo sprejeta odločitev za finančno sodelovanje z vodilnimi krogi v državi (za katere je vsakdo lahko videl, da Cerkvi niso naklonjeni). To je bilo novo kocbekovstvo ali praktično grmičevstvo. Le naivnež lahko verjame, da je tako odločitev lahko sprejel neki gospod Mirko Krašovec. Italijanski tisk je pisal, da ni mogoče računati na vatikansko pomoč, ker v nasprotju s cerkvenim pravom te investicije niso bile od Vatikana odobrene. O tem naš cerkveni tisk ni nikdar nič poročal, kar je dovolj pomenljivo in se torej nikakor ne tiče le sreče pri gospodarjenju. Zato sankcije morajo doleteti tudi najodgovornejše.
    Tudi primer gospe Hilde Tovšak kaže na to, da se moramo vprašati, komu vse se je (slejkoprej s pomočjo raznih starih in novih omrežij)uspelo infiltrirati na vplivne položaje med nami.

  11. Najprej bi za urednistvo omenil, da nova varianta spleta Casnika, na mojem PC-ju slabse funkcionira kot stara varianta.
    Upam, da se bo kaj izboljsalo.

    Kar pa se tice pranja cerkvenega spodnjega perila, mislim, da je sramota, da so celo verni bralci in komentatorji tako radi razocarani nad svojo cerkveno organizacijo, ki je prezivela v svoji zgodovini se vse bolj hude case.
    Kot, da jim vec pomenijo tisti izgubljeni tolarcki, kot pa dobrobit te organizacije, ki je tisoc let spremljala in ogromno pozitivnega storila za narod.
    Kje je ostala njihova ljubezen do Cerkve?
    Mislim, da bi ti razocarani vlagalci, ki so bili takrat slucajno velikodusni in morda tudi bolj verni, sedaj so predvsem pohujsani; da gredo k spovedi, tam dajo duska svojemu gnevu in potem uradno odpustijo Cerkvi.
    Ja, v smislu Ocenasa, s skripajocimi zobmi se bo treba ponizati in v tem primeru odpustiti bozji ustanovi, ce zelim, da bo Bog odpustil tudi moje grehe.

    Podoba je, da zgornji skandal bolj moti razocarane in pohujsane vernike kot pa “nerazocarane” levicarske nevernike, ki niti pohujsani vec niso, ker od Cerkve itak ne pricakujejo nic pozitivnega.
    Zanje je Cerkev bila in bo mafija.
    Kdo jo bo pa branil pred levicarskimi skodozeljnezi, ce ne njeni pripadniki?

    • Jan, hvala za kritiko nove podobe. Kateri brskalnik uporabljate? Na Chromu še precej teži, a poskušamo odpraviti. Kaj točno vam slabo funkcionira?

      Vse dobro vam želim in upam, da se kmalu še izboljšamo.

      • Jaz večinoma uporabljam Chrome na (mikro) Linuxu, a ni nič slabše kot prej. Le “obvesti me o novih komentarjih” ne deluje pri vas, ali pa ste spremenili obliki e-pošte, pa jo po novem filter meče v spam.

      • Uporabljam iste brskalnike (Google, Chrome itd)kot prej, ko je se vse funkcioniralo.
        Sedaj ne dobim na moj naslov nobenega komentarja vec.
        Tudi vasega nisem dobil. Moral sem ga pobrskati direktno pri Casniku.

    • »Pozor! Hudič je mojster pretvarjanja. Ravno tam ga ni, kjer ga najprej vidimo. Slovenski kristjani smo po tradiciji antikomunisti. Imamo razloge za to. Upravičene. Prvi je Kočevski rog. Toda medtem ko se strastno ukvarjamo z »rdečo« nevarnostjo onkraj barikad, mojster pretvarjanja neopazno, čisto nedolžno za našimi hrbti opravi najbolj škodljive manevre. Tako se nam je zgodilo, da smo danes po logiki »normalnega« kapitalizma in v »skromnem« prizadevanju ustvariti nekaj več denarčkov za dobre namene preko »cerkvenega« podjetja T-2 eden največjih raznašalcev pornografije na Slovenskem. Bíli smo silne bitke proti brezbožni levici, v zaledju pa klecnili na kolena desničarskim bogovom kapitala. Ne dražgoški mitingi, pornografija in zaslužek za vsako ceno je tisto, kar danes pogublja duše!«
      DRUŽINA; 8.7.2007, Branko Cestnik : Ali lahko kristjan voli levico?
      Že tedaj sta Branko Cestnik in DRUŽINA jasno povedala, kaj je dvojna morala in aktualen problem Cerkve.

      • T-2 je običajno podjetje, ki ponuja na desetine kanalov svojim kupcem, ki pa večinoma niso kristjani. Med drugim je bilo tudi nekaj pornografskih kanalov, ki pa so jih kasneje zaklenili.
        Dejstvo pa ja, da danes vsak mulc lahko brezplačno na internetu v sekundi dobi kakršenkoli pornografski film. Tako da se mi zdi tole zaganjanje isto kot tista prilika, ko butalci tepejo oslovo senco.

        • MLADINA; 21. marec 2008
          150 tisoč zasvojencev s pornografijo

          Gledanost cerkvenih pornografskih kanalov enaka gledanosti drugega programa nacionalke

          Mariborska nadškofija še ni prodala telekomunikacijskega podjetja T-2, ki med drugim ponuja pet pornografskih kanalov. Ko so se lani poleti zaradi pritiska Slovenske škofovske konference želeli s podjetjem dogovoriti o umiku spornih programov iz televizijske ponudbe, so nam iz T-2 na naše vprašanje odgovorili, da so “erotični” programi med najbolj gledanimi v njihovi ponudbi. Zdaj pa naj bi nam mariborski pomožni škof dr. Peter Štumpf postregel z bolj natančnimi podatki …
          Štumpf je v začetku tedna na letnem plenumu mariborske nadškofijske Karitas zbranim v prepolni Slomškovi dvorani govoril o naraščajoči stiski, ki jo čutijo ljudje. V govoru je omenil tudi nekaj statističnih podatkov. Izpostavil je, da v Sloveniji vsak povprečen prebivalec od 15. leta naprej letno popije 11,6 litra čistega alkohola in da je v državi 8 tisoč odvisnikov od heroina in 20 tisoč odvisnikov “od mamil na splošno”. Župnik neke povprečne župnije, ki ima pod seboj 4000 ljudi, je Štumpfu povedal, da je pri njem registriranih 74 odvisnikov od mamil. V Sloveniji naj bi bilo celo 70 tisoč psihopatov, od katerih ima 70 odstotkov vozniški izpit. Nato je pomožni nadškof v nizu problemov končal še z odvisniki od pornografije. Po njegovi oceni naj bi bilo v Sloveniji kar “150 tisoč odvisnih ljudi od pornografije, ki bi bili potrebni kliničnega zdravljena. Vsak dan gleda pornografske kanale toliko ljudi kot TV Slovenija dve”.

          Škof dr. Peter Štumf menda ni bil zaskrbljen nad oslovo senco.

        • Francija ne moreš ustavit. On goni svojo, v tem bi rad bil boljši od samih komunistov. Ko v risanki.

          • Zdravko je očitno najboljši, saj se privošči komentar poln posmeha in žalitev, brez vsebine, kot se spodobi za vsevedne.

        • Slovenske večernice na T-2
          sreda, 09.01.2008
          Tekst: Vlado Miheljak

          Pazite se politike. Letos so začeli tako silovito, kot da mislijo vse
          stlačiti v prve dni leta. A tako bo vse do volitev, pravzaprav vse leto in
          vsak teden huje. Predvsem pa bo to leto licemerja, dvoličnosti, dvojne
          morale.

          »Pridigati moralo je ravno tako lahkotno, kot jo je težko utemeljiti.«
          Friedrich Wilhelm Nietzsche

          Med dvoličneži gotovo kraljuje slovenska RKC, ki ji je sla po denarju,
          njena pregovorna pogoltnost, omračila um. Ni dvoma in ni sporno:
          seksualnost življenja in njene prezentacije, tudi take, ki spadajo v red
          pornografije, so starejše od institucije RKC. A šele Cerkev je dala
          obravnavi seksualnosti zares bizarne razsežnosti. Namreč, zgodovina RKC je
          zgodovina kohabitacije prepovedi in njene nenehne kršitve. Tudi seksualne
          prepovedi. In neredko najbolj kršijo moralne in moralistične zakone tisti,
          ki jih zapovedujejo in širijo. Kajpak kler. A to, kar se v zadnjih mesecih
          dogaja v slovenski RKC, je še zlasti bizarno. Zaplet s T-2, ki distribuira
          največ pornografskih programov med slovenskimi ponudniki in je tako rekoč v
          polni lasti cerkve, spominja na sprevrženo katoliško cerkev v
          predreformacijskem obdobju. To, kar počenja slovenska RKC preko svojih
          finančnih skladov, je nekaj takega, kot če bi slavni Rugelj imel dve
          dejavnosti: pivnico in sanatorij. V pivnici bi ljudi opijal, v sanatoriju
          zdravil. In cerkev? S T-2 uka in pogleda željne napeljuje v greh, da bi jih
          potem prek svoje osnovne (ali res?) dejavnosti odvajala od greha. In
          dvakrat zaslužila. Zato je imela slovenska RKC namesto radosti v adventnem
          času predvsem skrbi: kako si oprati roke in ohraniti kapitalski interes.
          Prav zato so bile izjave cerkvenih dostojanstvenikov tako smešne, dvoumne
          in neprepričljive. Cerkev že tako težko dojame, da mora biti v liberalnih
          demokracijah ločena od države, nikakor pa ne sprejme, da bi morala biti
          ločena od kapitala. To zna biti problem, ker nekdo, ki nastopa kot
          moralična inštanca, ki moralo ne samo pripoveduje, ampak celo zapoveduje,
          pride hitro v protislovje z logiko kapitala in ekonomije. Zato v vsej
          adventni zgodbi s T-2 ni najbolj bizarno, da je Cerkev lastnik najbolj
          pornografskega ponudnika na slovenskih tleh, ampak da je (bo) odstopila od
          lastništva – če bo res in če ne gre zgolj za ukano – šele potem, ko so več
          tednov z vseh koncev in krajev leteli nanjo očitki o sprevrženosti in se ni
          imela več kam umakniti. Najbrž ga ni naivneža, ki bi verjel, da Cerkev ni
          vedela, kaj ponuja T-2. Sicer pa, da bi bila bizarnost še večja, nekateri
          poznavalci že tako napeljujejo na čisto druga ozadja (pre)pozne reakcije
          Cerkve na opozorila o dvojni morali. Namreč, Cerkev naj bi se umikala iz
          posla, ker naj bi spodleteli načrti prodaje T-2 »državnemu« omrežju. Za
          velike denarje, kajpak…..

          Mar res ni bilo nikogar, ki je to bral in bi ga bilo sram?

        • Kaj sem rekel. Tu ima že dva kilometra komentarjev pa še kar lima gor. Cut and Paste. Junak iz risank. 🙂

    • Zgrožen sem na izjavo Jana.
      S takim razmišljanjem ne koristiš Cerkvi in svetu. Posredno opravičuješ nepravilnosti. Cerkev na tak način sama sebi obeša mlinski kamen.
      Res je, da je Cerkev preživela še hujše čase. Preživela jih je s pokončnimi ljudmi, ki so delali tisto kar so učili in so živeli po Evangeliju.
      Mene, kot vernika pa nihče ne more in ne sme siliti, da bom opravičeval očitne napake in stranpota, pa če je to sam vrha naše Cerkve.

    • dragi Jan,
      verna sem- in to ostajam še naprej- kljub vsemu, kar se v Cerkvi dogaja.
      To, kar se dogaja, MI NI VŠEČ in lastim si pravico, da to povem na glas.
      ne le, da mi ni všeč sla po denarju, sprenevedanje in lakomnost, všeč mi NI tudi odnos, ki ga imajo veljaki do nas, ”malih vernikov”.-
      Všeč mi ni vzvišenost, cinizem, odmaknjenost dušnih pastirjev, lahko rečem, da večina splho ne ve, kako diha občestvo.
      Zavedam se, da je hirarhični ustruj cerkve dokaj totalitaren, a to še ne pomeni, da moram ponižno molčati in z upognjenim hrbtom prikimavati.
      pa da še tole dodam: NE KRITIZIRAM VERE, KRITIZIRAM LJUDI, KI DELAJO NAROBE.

  12. Najprej, poslovni propad in izguba denarja je tu postranski problem. Tudi kazensko preganjati gotovo ni treba nikogar. To je levičarska propaganda. V poslih pač tudi izgubiš, povsem legalno.

    Vseeno pa želim vedeti kako je škof dal duhovnikoma gotovino da sta odprla d.o.o. na svoje ime? In kaj imata v glavi ta dva gospoda, da sta vzela denar in hop na sodišče registrirat firmo. To pa mi nekako ne more iti mimo. To ni stvar odpuščanja in spovedi.

  13. Temu Francijevemu blatenju in udrihanju po Cerkvi bi moral že enkrat administrator narediti konec!

  14. “NAPREDEK ČLOVEŠTVA JE BOLJ ODVISEN OD VESTI KOT OD DOMISELNE INTELIGENCE.”
    ALBERT EINSTEIN

  15. ..mariborska nadškofija je menila kako bi lahko v turbo kapitalizmu tako ekonomsko ojačala, da nikoli več ne bo odvisna od kake oblasti..

  16. Vsekakor bi se verniki bolje počutili, če bi vedeli, da je/bo Vatikan skrbno proučil dogajanje v slovenski Cerkvi (npr. tudi možnost podobnih primerov kot so Wielgus na Poljskem in Rembert Weakland v ZDA). Ni tako pomembno, da vemo za rezultate, kot to, da vemo, da je/bo stvar pod kontrolo (boljšo kot doslej).

  17. Ne vem, ali ima Časnik kakšno usmeritev. Doslej se mi je zdelo, da je bila pomembna zavezanost resnici. Kako lahko objavi tak članek? Še bolj nesramen je, kot jih objavljajo v Delu in dnevniku. Resnici se še enkrat več zožuje pot. Imam občutek, da bom kmalu nehal brati časopis, kjer članki niso vredni niti čisto navadnega (običajno vulgarnega) forumskega komentarja. Kaj se dogaja v Sloveniji, da se ne dovoli resnici do dna. Ne ustavljajo te priviligiranci in manipulanti, kar bi ob sprevrženi slovenski družbi še ‘razumel’, ampak te ustavljajo čisto navadni ljudje z nepreverjenimi članki in nagonskimi komentarji.

    • Ima, pa ima usmeritev: ogledalo vsem. Vam ni všeč, kaj vidite v njem, kajne? Torej se spremenite!

      Vam ni všeč podoba Cerkve, ki se je šla tajkuna? Meni tudi ni. Ampak zaradi tega si ne bom zatiskal oči.

  18. Ta članek je še zelo mil. Slovenski verniki so izredno potrpežljiva bitja (ali pa morda apatična).

  19. Če bi bilo samo nekaj napačnih poslovnih potez, najbrž ne bi bil tak problem stvari raziskati in povedati resnice.

    V ozadju so najbrž precej velike ribe in močni interesi, da se odgovorni otepajo vskršnega brskanja.

  20. Cena katero plačujemo izvira iz sprejete zaveze demokratskih sil pri osamosvojitvi. Nikoli nam ne bi dovolili izhod iz bivše države brez privatizacije družbene lastnine kaj šele pristop novi gospodarski skupnosti. Nenaravni karakter socialističnega sistema ki je slonel na nacionalizirani in odvzeti zasebni lastnini je narekoval nasprotno – preoblikovanje družbene v zasebno lastnino. Model tega spornega preoblikovanja še danes vzbuja vprašanja upravičenosti takega lastninjenja. Kontroverznost tega modela zasenčili so dogodki ki so mu sledili. Z denarjem bank v državni lasti so posvečeni razpolagali kako so si hoteli. Vrednost certifikatov pretočenih v delnice podjetij strmo je padala in nakup poceni državnega imetja je postal priljubljeni konjiček novih političnih elit. Državljani so pričakovali da bodo podjetja nadaljevala poslovno dejavnost kot je to bilo poprej. Dobički ki so jih lažno prikazovali novi povzpetniki ,privabljali so številne vlagatelje. Podjetja ki so jih osnovali poslovneži v imenu nadškofije so tudi bila deležna zanimanja zasebnih vlagateljev željnih zaslužka. Tudi banke so v tem poslu videle svoj interes,kako drugače tolmačiti pripravljenost bank za tovrstna vlaganja?! V podjetje T2 je bilo vloženo veliko denarja ki ga je še vedno možno povrniti nazaj. Vmešavanje moralistov v poslovno politiko telekomunikacijskega operaterja je nedopustno saj gre za posel na odprtem trgu. Vsem ki se malo razumejo v posle je kristalno jasno da je uspeh podjetja odvisen od povpraševanja trga po njegovih storitvah. Vložki kapitala v podjetja Merkur,Mercator,Vektor,Istrabenz,Pivovarna laško,Rogaška,Delamaris,Cimos,CPL,Kraški zidar,MIP, zidar,Slovenija ceste,Kolinska,Ljubljanske mlekarne ,NKBM,Mura,Pomurka,Livarna,Prevent,ter številna druga prinesla so izgubo vsem največ bankam ki jih moramo po neki čudni logiki kriti davkoplačevalci. Vse izgube vseh podjetij naj bi prenesli na neko odlagališče ali »slabo banko« in poskušali iztržiti kolikor se da in zmanjšati na ta način breme ljudstva in bodočih rodov. Od vseh naštetih le podjetja v cerkveni lasti naj bi si izgube poslovanja krila sama. To je za nekatere sovražnike vere in vsega kar je povezano z njo edino sprejemljivo!

  21. Za Božjo voljo!

    Včeraj sem gledal in poslušal TV debato o izinotju Tovšakove Hilde pri Slakovem Urošu na TV1.

    Treba reči, da je nekaj mož zelo dobro povedalo tej lutkovnoboljševiški svojati na oblasti v sodstvu in tožilstvu pravo stvar.G Steinbuch je pravilno in ostro povedal ,kar je treba povedati z vso ostrino in težo.
    Tudi to, da se še ne bo nič spremenilo.
    Ste videli in slišali Fišerja.
    Ali je to resničnost, da je tak zaostalež na oblasti?

    Katastrofično za narod.
    Resnično ni treba vstajnikom, da iščejo novega,fišerja že imajo.Totalitarnega nabuhleža,namreč!

    In kaj želim povedati?

    Bilo me je strah.Strah, da se bojo še mojih otrok otroci soočati z zaostalo žlehnobo, ki tli in žari v slovenskih Kajnih!

    In možganovje mi je potegnilo eno žalostno vzporednico gori navedenim zadevam z mariborsko&slovensko Cerkvijo in z njenimi nastopajočimi odgovornimi predstavniki, ki motovilijo in štrikajo in nič ne naštrikajo.
    Bog se usmili, a gre za isti sindrom,iste bolezni in za podobne strašne rane ?
    Pravim:
    DA.
    ŽAL.
    Ali pač ne, gospodje škofi,nadškofi?

    Meni nabijate na uho lepa besedovja o presvetlem g.Slomšku in o njegovih vrlinah in možatostih, ki jih je storil za narod in za Cerkev… vi pa, kot, da ste v enem drugem svetu, kjer nimate ne vloge, ne odgovornosti.

    Mislite, da smo votli, prosojni, neobčutljivi, brezbolni, ali kaj?

    Človek ne more razumeti, ne verjeti, g.Stres!

  22. Vedno je pomembno bistveno!

    Bistveno pri mariborskem primeru pa je, da poslanstvo cerkve ni denar in dobiček, ampak duhovnost, ki temelji na ljubezni!!!

    Zato se naj cerkev ukvarja z duhovnostjo, ne pa z denarjem in dobičkom, ki sta idealna podlaga za nepravična in nemoralna dejanja.

    In spet smo ponovno pri bistvenem!

    Ali bo ta primer korenito spremenil delovanje slovenske cerkve??!!!

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite