Vabilo: Vzgoja, učenje, ustvarjalnost in šolski prostor

0

mohorjevaV sklopu Razmišljanj in razgovorov v Mohorjevi vabljeni na pogovor Vzgoja, učenje, ustvarjalnost in šolski prostor z dr. Tino Bregant, dr. med in dr. Dejanom Hozjanom v sredo, 19. marec 2014, ob 17.00 v knjigarni Mohorjeve družbe, Nazorjeva ul. 1, Ljubljana. Pogovor bo vodil filozof doc. dr. Vojko Strahovnik.

Naša tokratna gosta bosta dr. Tina Bregant, dr. med. (Zdravstveni dom Medvode) in dr. Dejan Hozjan (Univerza na Primorskem), teme pogovora pa bodo vzgoja, pomen vseživljenjskega učenja, razvoj možganov in modeli zgodnjega učenja, vloga ustvarjalnosti ter zvedavosti v šoli. Hkrati se bomo tudi dotaknili tako spodbud kot ovir, ki jih pri tem nahajamo v našem šolskem prostoru oz. sistemu. Med pobudami za razmišljanja je knjiga Evropska Slovenija – Prispevki za nov nacionalni program, ki vključuje tudi razmisleke o stanju in perspektivah šolstva pri nas.

»Doseganje antropološkega vzgojno-izobraževalnega smotra mora temeljiti na izobraževanju kot vrednoti. Množični dostop do izobraževanja in hlastanje držav članic Evropske unije za doseganjem višjih kazalnikov pri povprečnem številu let šolanja prebivalstva pušča kanček dvoma o spoštovanosti izobraževanja pri ljudeh. Vstop posameznika v izobraževanje zgolj zaradi pridobitve formalnega spričevala in zaradi dviga stopnje izobrazbe je napačen motiv.«
Dejan Hozjan, Slovensko izobraževanje v evropski perspektivi, v: Evropska Slovenija (Ljubljana 2012), str. 177.

 

Dr. Tina Bregant, dr.med., spec. pediatrije; Ambulanta za predšolske otroke, Zdravstveni dom Medvode: »Po končani mednarodni maturi International Baccalaureate programme sem se vpisala na medicinsko fakulteto, z željo, postati raziskovalka – nevroznanstvenica in razumeti 1,5 kilograma težko želatinozno snov – naše možgane. Med študijem sem se srečala s sirotami iz Ceaucescujevega režima. Nobena raziskava, noben laboratorij se mi ni zdel več bolj pomemben kot delo z otroki; zlasti tistimi, ki so oškodovani v razvoju. Takrat sem se odločila, da bom delala z otroki in jim pomagala po svojih najboljših močeh. Postala sem zdravnica, specialistka pediatrije, z doktoratom s področja otroške nevrologije. Kot zdravnica in raziskovalka sem delala v Londonu, Salzburgu, Zagrebu in Craiovi. Opravljenih imam več mednarodnih licenčnih tečajev, ki segajo od psihoterapije, epilepsije, slikovne diagnostike do oživljanja. Delam v Zdravstvenem domu Medvode kot pediatrinja. Sem tudi mama treh otrok, najstarejši je najstnik, najmlajša je še predšolska, tako da uživam v druženju z otroki v vseh obdobjih otroštva.«

Izr. prof. dr. Dejan Hozjan je prodekan za znanstveno-raziskovalno delo in doktorski študij in koordinator magistrskega študijskega programa Izobraževanje odraslih in razvoj kariere na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem. Kot izredni profesor s področja managementa v izobraževanju predava različne predmete s področja pedagogike, andragogike in upravljanja s človeškimi viri na domačih in tujih fakultetah. Predmet njegovega znanstvenega raziskovanja obsega področje vseživljenjskega učenja, priznavanja neformalno in formalno pridobljenega znanja ter evropskih in nacionalnih izobraževalnih politik.