Vabili: Nihče in Onkraj sprave – nujnost odpuščanja

7
268

sprava kip človeka rokovanje

Nocoj (22. oktober) ob 19.00 Društvo Slovenski katoliški izobraženci vabi v Ksaverjevo dvorano v Duhovno središče sv. Jožef (Janeza Pavla II 13, Ljubljana), kjer bo g. Mehmedalija Alić predstavil svojo knjigo Nihče in svoje doživljanje ob odkritju Hude jame.

Vabljeni na razpravo Onkraj sprave: nujnost odpuščanja – razprava o povojnih pobojih v navezavi na delo Prekopi žrtev iz prikritih grobišč (1991-2011) v sredo, 23. oktobra ob 19.00 v Trubarjevi hiši literature v Ljubljani. Sodelovali bodo terapevt dr. Tomaž Erzar, Boštjan Tadel, Marko Fink ter dr. Lenart Škof; iskali bomo odgovor na vprašanje, ali smo sposobni pokopati sovraštvo in ali smo sposobni sočutja do bolečine.

V spomladi izdani knjigi Prekopi žrtev iz prikritih grobišč (1991-2011) je zgodovinar Mitja Ferenc izpostavil malo znan podatek, da je od evidentiranih več kot 600 lokacij grobišč povojnih pobojev raziskana le približno tretjina. V zadnjih tednih je bil sicer izbran projekt obeleženja žrtev državljanske vojne ob ljubljanskem Kongresnem trgu, a vendarle simbolni nasledniki žrtev in storilcev ene ali druge strani nepopustljivo vztrajajo v svojih držah. Odpira se globlje vprašanje: ali smo sposobni pokopati sovraštvo in ali smo sposobni sočutja do bolečine?

Terapevt dr. Tomaž Erzar je v Pogledih postavil tezo, da »proces odpuščanja lahko sprožijo le žrtve same; k temu jih ne more nihče prisiliti in tudi družbena pomoč in priznanje jim ne moreta bistveno pomagati na tej poti (…) v nov svet, v katerem huda krivica, ki se je človeku zgodila, ni več na prvem mestu, ampak je tam moč iskrenih odnosov, moč tolažbe in zaupanja.«

Dr. Erzar in odgovorni urednik Pogledov Boštjan Tadel se bosta o temu odrešujočemu koraku pogovarjala z gospodom Markom Finkom, opernim in koncertnim pevcem svetovnega slovesa, rojenim staršem ubežnikom v Argentini, ter dr. Lenartom Škofom, filozofom in avtorjem nedavno izdane knjige o Etiki diha in atmosferi politike, gotovo pa še s kom, ki ga ta očitno nedokončana zgodba prav tako vznemirja.

Več: Trubarjeva hiša literature

Foto: fineartamerica

7 KOMENTARJI

  1. V času, ko se stopnjuje grobo izkoriščanje kriminalcev nad večino je potrebno na prvo mesto postaviti:
    1. razsutje kriminalnih institucij in struktur
    2. kaznovanje mafijcev in velezločincev
    3. lustracija komunistov ( zapori) in socialističnih birokratov (trajna prepoved državne službe in dobivanja prihodkov iz davkoplačevalskega denarja)
    4. uvedba zakonom kopiranih po Švici ali Bavarski
    5. uvedba kapitalizma
    6. obsodba zločincev ( revolucionarjev)
    šele na koncu pride odpuščanje in sprava

    http://www.siol.net/priloge/kolumne/alojz_ihan/2013/10/bejbiji.aspx

    • Če bi se mi ljubilo, bi naštel točke, ki bi ustrezale nasprotni strani, in šele na koncu bi prišlo odpuščanje in sprava. In v tem je srž problema.
      Bomo videli, ali bo v tem primeru deloval pregovor, da pametnejši popusti.

  2. Sprava je širok pojem in pomeni tudi, spraviti se z Bogom, s seboj in soljudmi.

    Bogu, sebi in soljudem priznati, da sem ravnal narobe in da sem pripravljen storiti vse, da se kaj takšnega ne ponovi nikoli več.

    Tisti, ki ne verjamejo v Boga, so v težavah, saj bodo težko našli pravi kompas ravnanja in duhovno moč za spreobrnitev.

    Sprava bi morala biti vedno ena najpomembnejših kreposti v odnosih med ljudmi, ki omogoča prijetno in ustvarjalno sobivanje.

    • Sam ne verjamem v Boga, pa teh problemov nimam. Poznam pa veliko takih, ki se sklicujejo na vero in boga, pa jim pride pena na usta, ko samo zasumijo, da je sogovornik iz nasprotnega tabora.

  3. Vazno je, da vsi ostanemo pred Bogom in samim sabo normalni ljudje, ki se ne napihujejo in priznajo, da nimajo prav nic vec pravic kot drugi.

  4. Bližnjica do sprave je pripravljenost za opravičilo, pri čemer ni pomembno kdo ga poda prvi: storilec ali žrtev.

    beseda “oprosti ali opravičujem se”, bi moral priti v vsakdanjo navado, pa bi lažje našli medsebojno razumevanje.
    S tem pokažemo razumevanje za stisko tistega, na katerega se opravičilo nanaša, ki še ne zmore opravičila pa se ga bo počasi naučil.

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite