Vabilo Foruma za dialog med vero in kulturo: Somrak etike

2
236

pog_vec3Forum za dialog med vero in kulturo vabi na tretji pogovorni večer z naslovom Somrak etike, ki bo v torek, 18. marca, ob 19.30 v Atriju ZRC, Novi trg 2, v Ljubljani.

Večera se bodo udeležili dr. Miro Cerar, dr. Alojz Ihan in dr. Miha
Šepec
, moderiral ga bo Pavle Rak.

V zadnjih letih uničujoče tridesetletne vojne (1618–1648) ni bilo več velikih bitk, ampak samo še boj vsakega z vsakim. Materialno, človeško, duhovno in etično opustošenje Evrope je bilo popolno. Tudi danes se za kulisami megamarketov in zabavne industrije, ki nam vsiljujejo lažno podobo svobode, demokracije in blaginje, med nami odvija boj na življenje in smrt. Nihče več nikomur ne zaupa: otrok ne verjame svojim ločenim staršem, potrošnik ne zaupa korporacijam, bolniki dvomijo v zdravilne učinke tablet in storitve zdravstvenih ustanov, nadzorne institucije brez pravega učinka nadzirajo druga drugo, skoraj se nas več ne dotakne, ko pred vrati novodobnih bogatinov dobesedno umirajo ubogi ljudje, ko trg delovne sile ponekod ni več daleč od trgovine s sužnji itd.

Ali je sploh še mogoče obnoviti zaupanje med nami? Kaj bi se moralo spremeniti v naših dušah, da bi znova lahko verjeli v iskrenost kogar koli? Ti dve vprašanji merita na etiko: ali je sploh še možna? Ali je moralni imperativ, v katerega je nekoč Kant polagal veliko upanje za zgraditev racionalne civilizacije, še kaj več kot prazna beseda? Kako naj kultura, obtežena z obsesijo samouresničevanja, kogar koli nagiba za služenje bližnjemu, za darovanje svojih moči za lajšanje trpljenja nemočnih. Iz kakšnega duhovnega in kulturnega humusa lahko zraste kak novi Pedro Opeka? Ali sploh obstaja še kaj drugega kot osebni interes ter ekonomski in politični pragmatizem? Iz česa naj se osmišljajo konkretna dejanja sočutja? Na katere stebre je mogoče postaviti splošna načela etike? Ali to vprašanje, razen tistih, ki si kot pravni strokovnjaki in filozofi s temi temami služijo kruh, sploh še koga zares zanima? Koliko bolj krhka in neobvezujoča je potem t. i. profesionalna etika. Ali niso profesionalni etični kodeksi bolj v funkciji izločanja tekmecev kot služenja »navadnim« ljudem?

Ali ima naša civilizacija brez renesanse etike sploh še prihodnost?

Več o Forumu na spletni strani.


2 KOMENTARJI

  1. Ni bilo povedano, da se “somrak etike” začne takrat, ko se z etiko manipulira tako, da postopoma postaja svoje nasprotje.
    Slovenska država je svoje vrednote gradila na izročilu, ki ga je zelo pronicljivo opisal dr. France Bučar v Usodnih odločitvah. Jasno je, da tam opisana družba ob neprekinjenem “razvoju” lahko da le tak rezultat, kot ga danes žanjemo.
    Krivca za stanje lahko torej iščemo zgolj pri sebi, to je pri našem zavestnem odmiku od ugotavljanja resnice, o bežanju pred analizo vzrokov in posledic in pri pridobitniškem obnašanju vsake od družbenih struktur, ki zavedanja svojega pravega jaza ni uspela doseči.
    Slovenska levica npr. je pred pol stoletja zaradi “izkoriščanja človeka po človeku” pobila vse tiste kapitaliste, ki se niso uklonili čez noč iz SZ prinešeni ideologiji.
    Danes slovenska levica trdi, da kapitalisti (ki večinoma izhajajo iz krogov direktorjev z družbeno politično primernostjo) ljudem “zagotavljajo delovna mesta!”
    Drug primer levičarskega svetohlinstva je dejstvo, da so po napolnitvi vseh možnih jam, jarkov, jaškov, rečnih rokavov in fojb s trupli političnih zapornikov, danes največji borci za človekove pravice prav levičarji, ki izdatno obsojajo izbris tujcev iz registra prebivalcev (kar bomo v končni fazi plačali davkoplačevalci, čeprav bi se temu lahko z ustavnim zakonom ognili), niso pa sposobni zagotoviti ustreznega odnosa do žrtev svojega diktatorskega, zločinskega in na terorju temelječega sistema.
    Za administrativni izbris bo država zagotovila neprimerljivo večja sredstva, kot za odpravo posledic stvarnih zločinov!
    Dejstev ne navajam zato, da bi obsojali levičarje, da bi obsojali posameznike, pač pa zato, da se začne pogovor o dejstvih, ki so podlaga, vzrok in motor ugotovljenega etičnega diskurza.

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite