V krempljih tujega kapitala

Avtor: Matej Kovač. Mariborska profesorica je spregovorila v imenu mnogih Slovencev, ko je dejala, »da si je potrebno prizadevati, da RKC in tuji kapital ne bi imela več koristi od položaja v Sloveniji«. Misel predpostavlja, da bi se povečala blaginja vseh, če bi kapital in Cerkev prikrajšali za njihove koristi. Bralcem Družine, ki poznajo položaj Cerkve na Slovenskem, je jasno, da bi bil, če bi Cerkev prikrajšali za vse koristi, ki ji jih lahko odvzame ali omeji država, prispevek k povečanju blaginje naših sodržavljanov minimalen. Katoličani bi morali seči globlje v žep za vzdrževanje svoje Cerkve, na slabšem pa bi bili tudi vsi, ki koristijo izobraževalne in socialne storitve cerkvenih ustanov.

Glede potrebe po omejevanju koristi tujega kapitala v Sloveniji, tistega, ki naj bi po slovenski levičarski pameti pripeljal Hitlerja na oblast, pa bi se, žal, z mariborsko profesorico strinjal tudi marsikateri katoličan. Miselnost, da so lastniki kapitala homogena interesna skupina, ki živijo predvsem od izkoriščanja delavcev in uničevanja okolja, je pri ljudeh, ki verjamejo, da je socializem pot do blaginje (in takih je v Sloveniji precej), zelo razširjena. Če se taka miselnost zrcali v ravnanju politikov in uradnikov, tuji kapital ni prizadet, saj poišče boljše možnosti za »izkoriščanje« drugje. Na slabšem so zasebni lastniki domačega kapitala. Tudi če jim je kratkoročno všeč, da jih politika ščiti pred tujci, bodo dolgoročno plačali ceno za delovanje v nekonkurenčnem okolju.

Globalizacija (to so svobodno trgovanje, nove tehnologije in prost pretok kapitala) je dejansko dosegla, da je državni aparat manj vsemogočen, kot je bil v večjem delu dvajsetega stoletja. A to ni nujno slabo. Kot pravi papež v okrožnici Ljubezen v resnici, globalizacija sama na sebi ni ne dobra ne slaba, saj bo to, kar bodo ljudje naredili iz nje, bolje pa je, da smo protagonisti kot žrtve globalizacije.

Ljudje, ki gojijo kult žrtve, so lahek plen demagogov. Ker je predstava o tem, kdo in kaj je »tuji kapital« in kako nas ogroža, pri sleherniku bolj meglena, je pri roki še skrbno negovani stereotip o katoliški Cerkvi.

Vir: Družina