V imenu politične korektnosti

30

cerkev streha križTa teden sem v Družini prebral pismo bralca, ki opisuje, kako je želel darovati za mašo »za božjo pomoč in varstvo Janeza Janše in ostalih krivično obsojenih« na Sveti gori. Kot piše, je rektor bazilike odločno odklonil dar za mašo s takšnim namenom (obrazložitev v pismu žal ni bila napisana), zato se je obrnil na župnijo Col, kjer ni bilo nobenih težav s takšnim mašnim namenom. Mašo je daroval vojaški kaplan g. Milan Pregelj ob somaševanju domačega župnika g. Alojza Šinkovca. Zapletlo pa se je, ko je avtor pisma želel o omenjeni maši obvestiti širšo javnost preko radia Ognjišče, kjer so hoteli dogodek prikazati čim bolj »lokalno« – iz tega je bilo mogoče razbrati, da je bil mašni namen vsebinsko očitno »neprimeren«, da bi na katoliškem radiu vabili poslušalce na ta dogodek.

To pismo sem prebral samo dan po tistem, ko je v javnost prišla neuradna informacija, da je senat vrhovnega sodišča zavrnil zahtevo po varstvu zakonitosti v zadevi Patria ter da je skupina pravnikov izdala strokovno mnenje, da je Janezu Janši vendarle mogoče odvzeti poslanski mandat. Le malo prej je javnost izvedela, kako vulgarne besede in podel namen je izrazil predsednik vrhovnega sodišča Branko Masleša o voditelju največje opozicijske stranke. In v istem tednu sta padli še dve zelo škandalozni pravosodni odločitvi. Prva je pravnomočnost sodbe v zadevi Urška Čepin vs. Bojan Požar. Slednji je namreč objavil videoposnetek erotične masaže, ki ga je izvajala Čepinova. Šlo je za posnetek s področja poslovnih aktivnosti U. Č., medtem ko je bil Požar obsojen, ker je bojda posegel v njeno zasebno in družinsko življenje in ker ga je imel sodnik zaradi pogojnih obsodb iz preteklosti »poln kufer« – vsaj tako je bilo mogoče razumeti medijske zapise. Druga škandalozna odločitev pa je ta, da je tožilstvo v zadevi Baričevič (t. i. garažna afera) vložilo obtožni predlog ne samo proti domnevno grešni tožilki Dragici Kotnik, pač pa tudi proti novinarju Mitji Lomovšku, ker je s pridobitvijo tožilskega dokumenta tožilko napeljeval h kaznivemu dejanju. Verjetno se vsi zavedamo, da takšna praksa pravosodja dejansko pomeni konec raziskovalnega novinarstva, saj je potencialno lahko vsak novinar, ki poskuša pridobiti nek dokument, obsojen zaradi napeljevanja h kaznivemu dejanju.

Glede na naštete primere nam mora biti jasno, v kakšni greznici se dejansko nahaja Slovenija, ki je glede neodvisnosti pravosodja na neuglednem 91. mestu med državami sveta. Nad tem se velja krepko zamisliti. Predvsem pa je to dober poduk vsem tistim, ki si predstavljajo, da je prav obsodba Janše znamenje, da pravna država še deluje. Z Janezom Janšo se lahko politično strinjamo ali ne – o tem ni dvoma. A eno so politična stališča, drugo pa postopek, s katerim ga želijo na skrajno perfiden način tako politično kot osebnostno trajno onemogočiti. Morda je res krivo to, da je že večkrat poskušal odpreti omare z okostnjaki nedokončane tranzicije. A tu ne gre več samo za Janšo – gre za to, da se uvaja vse bolj odkrit ‘aparthaid’, prenovljeni partijski rasizem na podlagi Bavconove doktrine o vlogi sodstva v razrednem boju.

Tovrstno dogajanje bi moralo strezniti tudi vse katoličane. Navsezadnje že zaradi tega, ker na površje znova prihajajo revolucionarna izročila, ki so v času prejšnjega režima potiskala katoličane v drugorazredni položaj. A zdi se, da precej katoličanov, še zlasti tistih iz mlajše generacije, drsi v stanje »stockholmskega sindroma«, kar se kaže tudi s tem, da želijo biti za vsako ceno »politično korektni«. Se pravi: kriza pravosodja, še posebej zadeva Patria, nas ne zanima, sodbe moramo spoštovati, če so nam všeč ali ne. Ali pa: nihče ne sme biti nedotakljiv, pa naj bo z levice ali desnice. O realnosti pa nič. Kot bi živeli v deželi sanj ali prividov! In prav tu se pojavi glavna nevarnost pretirane zazrtosti v moralizem – ko se nekih splošnih načel tako »držimo«, da nismo zmožni videti realnosti, pač pa se zapremo v svet navidezne resničnosti. In če kdo slučajno skali to ozračje politične korektnosti, je hitro označen za psevdo-kristjana, ki dejansko tepta evangelij. Ni torej kriv tisti, ki je greh naredil, pač pa tisti, ki je nanj opozoril.

In če končam s primerom, ki ga je omenil bralec Družine, lahko ugotovimo, da varuhi politične korektnosti niso ravno dosledni. Namreč, prav v svetogorski baziliki je bila namreč pred slabim letom dni maša za borce NOB. V isti cerkvi je očitno prepovedano darovati mašo za krivično zaprte. Mar ni to primer vnebovpijoče hinavščine? Kaj bi na to rekel Kristus?

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.


30 KOMENTARJI

  1. “Z Janezom Janšo se lahko politično strinjamo ali ne – o tem ni dvoma” .Ne vem če je to res.Napiši kritično razmišljanje /ne žaljivo,ampak kritično/ o politični strategiji Janše in SDS na Reporter ali Politikis,pa boš dobil polno dozo najbolj primitivnega zmerjanja s strani JJ privržencev

    • Roman,z gospodom Blažičem se lahko strinjate ali pa ne,dolžni pa ste biti do njega pravični in spoštljivi ter ga vikati,če se že obračate nanj. Razen tega pa njegov zapis v ničemer ni sporen:zgolj navaja dejstva in ob tem pove še svoje prav nič žaljivo mnenje. Razen morda za nesvobodne varuhe “politične korektnosti” in tovarišijskih “tekovina”.

    • Roman, to je res. Večina se z Janšo ne strinja, pa se jim nič ne zgodi.

      V resnici je bolj nevarno se v čem z njim strinjati.

    • Roman,kaj si hotel pravzaprav mislil,ko si zapisal tole,navajam:“Z Janezom Janšo se lahko politično strinjamo ali ne – o tem ni dvoma” .Ne vem če je to res (konec citata)
      Možnost strinjanja s katerokoli politiko,je predvsem stvar vsakega posameznika!
      Zakaj naj ti opisujem svoje razmišljanje o Janši in njegovi politiki,to je moja intimna zadeva,čeprav ne zanikam,da mi je bila in mi bo,Janša še naprej najbližja opcija.Vidim,da neutrudno prebiraš vse forume na internetu in neutrudno deliš všečke vsem,ki pljujejo po Janši,njegovih sorodnikih in družini,pač ne moreš iz svoje kože.Nikar se ne izgovarjaj na primitivizem piscev,ker tudi tvoj prispevek na tem forumu sodi mednje,razlika je samo v tem da nisi vulgaren ,namen pa je isti!
      Komu pripisuješ vulgarnost in primitivzem,menda ne tistim,ki po vsem kar se dogaja s Slovenijo in Janšo izgubijo razsodnost ob nenehnem omaloževanju vsega
      kar ne diši po komunizmu in tekovinah revolucije,to je razlog za primitivizem,ki
      le odgovor na vulgarne izzive provokatorjev,ki nas zmerjajo z izdajalci,domovino
      so izdali komunisti,ki so bili v veliki manjšini in so v Čebinah in kasneje
      z dolomitsko izjavo (preberi tekst)izdali Slovence in Slovenijo ter vsem ,ki niso bili
      v partiji,onemogočili sodelovanje v odporu.ki ni bil odpor ,pač pa revolucija po
      boljševističnem vzorcu! Umazana in krvava,katere brazgotine so globoke in težko
      neozdravljive!Upam,da nisem bil primitiven in preveč grob!Še nekaj za v bodoče ti
      svetujem,ne imenuj nas privrženci,kajti ta naziv pritiče tistim,ki se družijo z
      revolucionarji in prekucuhi,kar pa Janez Janša zagotovo ni,to bi lahko
      pripisal tvojim vzornikom,ki brez očitkov samim sebi plenijo še tisto malo,kar je ostalo,privrženci pa pobirajo drobtine,kot nagrado za pljuvanje po forumih!

  2. Kdor misli, da je žaljivo samo zmerjanje z grdimi izrazi, se seveda krepko moti. Najbolj žaljivo je debilno komentiranje in pa komentiranje z uporabo polresnic ter laži, vse z namenom škodovanja osebi, ki jo komentator sovraži.

    Na avtorjevo vprašanje “Kaj bi na to rekel Kristus?” pa moram reči, da nam vsak dan neutrudno dopoveduje ” ne delajte greha, saj vendar vidite kam vas to vodi”

    Če bi Jezus živel v duhu dogodkov na Sveti gori ali v duhu obnašanja prevelikega števila kristjanov, bi zagotovo ne bil nikoli križan.
    Zavzemanje za Resnico pomeni v Sloveniji nositi križ, in Janša je eden od teh, ki to počnejo.

  3. In potem se čudimo zakaj še nimamo nadškofov. Še Bogu ne more biti jasno, kaj se v Sloveniji dogaja, kaj šele Vatikanu.

  4. Avtor sicer navaja razmišljanje, ki mi je blizu. Vendar pa mislim, da več ve o teh dogodkih od mene in da je tu prisotna manipulacija.
    Ene vrste zloraba Cerkve za politično nabijaške dogodke. Ker pa se pater oz. duhovnik temu ni uklonil, pa je treba nabijati v medijih sovražno ideološko gonjo.

    Zadnjič je od Odbora povabljen finski sodnik v medije povedal ( baje samo namerno spuščeni del, ostalo pa so mu cenzurirali), da je avstrijska sodnica obsodila Riedla, ker je imela dejstva, da je podkupoval slovensko oblast.

    Vseeno, slovenska sodišča so poden, zaradi negativne selekcije, komunistične ideološkosti, prevelike porabe denarja, krivičnih obtožb, prevelikega zavlačevanja.

    Številni pravniki, pogumni pravniki iz obeh polov govorijo, da so bile številne kršitve kazenska postopka in sojenja, PROCESNE NAPAKE. Nihče ne govori ali je JJ kriv ali NE, razen navijačev na obeh straneh.

    Dejstvo pa je, da je prav, da se NSI odklaplja od JJ, ker so “dosežki JJ” v zadnjih letih mizerni in celo škodljivi. Njegov aparat pa je zelo škodljiv do vsakega, ki misli ali se odloča drugače. Kot da je etične samo JJ, vsi ostali pa so poden. Kot da, če ne sprejmeš SDS direktiv, si takoj kuminist, izdajalec, udbovec. Ta politika sovraštva gre predvsem zelo na roko pokvarjeni levici, ker je v sebi razklana in zblojena in že dolgo dela veliko škodo razvoju desnice in celo prevlade desnice.

    Instrumentalizirati cerkvene obrede za politično navijaštvo se mi ne zdi prav. Instrumentalizirati oz. z blatenjem prisiliti sorodne stranke, da nabijajo s teboj politično navijaštvo, se mi tudi ne zdi prav.

    http://www.portalplus.si/434/kucler-dolinarjeva-in-hojs-teceta-castni-krog/
    strinjam se z vodstvom NSI
    ne maram ljudi, ki nimajo smeri in hočejo sedeti na številnih stolčkih, ter gledajo samo skozi optiko, kaj se jim bolj splača

    • Maša za borce NOB je bila kljub njihovi škodljivosti v službi partije. Zakaj potem naj ne bi bila za JJ, še posebej pa zakaj naj ne bi bila za krivično obsojene?

      Mene so učili, da nobena iskrena molitev ni vstran vržena. Če Bogu namen ni všeč, jo pač upošteva za drug namen.

      • Maša za borce naj bi bila maša za spravo. A se strinjam, da je ZB zlorabila tistih nekaj oseb, ki so se to šli.

        Jaz osebno ne poznam nobenega komunista ( množičnega morilca, roparja denarja drugih, kriminalca), ki bi se spreobrnil. Poznam pa številne kristjane, ki bolj kot v Jezusa ali Boga verjamejo v Socialno Državo.

        Ne vem zakaj ne bi bila dovoljena maša za “svobodo JJ” ali jaz bi jo še raje imel za “izgon hudega duha Socializma” ali za “vabilo zdrave pameti”, ki jo je slovenski človek predvsem zaradi socializma kolektivno izgubil.

          • Povej,če ne bo hotel, bom še našega vprašal. Na koncu pa preostane še Turinek, ki menda nima nič proti zdravi pameti.

        • Nekateri najbolj globoki in pričevanjski kristjani so spreobrnjeni komunisti ali izhajajo iz komunističnih visokih funckionarskih družin. Pri nas je eden od njih recimo filozof dr. Gorazd Kocijančič.

          Glede maše pa: obe maši sta zame nesporni, ni razloga, da ju ne bi bilo na Sv. Gori. Ni razloga, da ne bi smelo biti maše za padle partizane, od katerih so bili mnogi katoličani. Prej je problem Slovenije, da do zdaj od konca vojne takih maš ni bilo. ( Bile so pa med vojno, recimo).

          Sporno je, da niso hoteli na Sv. Gori darovati maše za po krivem zaprte, med drugim za Janeza Janšo. Zelo sporno. In sporno, da Radio Ognjišče ni hotel poročati o nadomestni maši na Colu.

          • Ali dr. Gorazd Kocijančič podpira svobodni trg in kapitalizem. Mislim, da ne. Mislim, da je njegov nasprotnik. Mislim, da je socialist.

            Res ni komunist kot njegovi predniki, a je še vedno socialist. Tako kot večina katolikov v Sloveniji.

            Se res sprašujem kako, da velike kapacitete razuma in duhovne modrosti ne zmorejo stopiti iz Fritzlove kleti?

    • Počakaj vsaj da JJ pride ven, potem pa nabijaj kolikor hočeš. To se ne dela, kar ti počneš!

  5. Za Slovenijo je značilno, da se tvorijo elitistične enote, znotraj katerih pa drug drugemu pomagajo v vsemogočih nizkotnih, nepoštenih in drugače umazanih biznisih z namenom zagotoviti sebi in svojim čim več, čim boljše, čim lepše. Te enote so na vseh področjih političnega, javnoupravnega, državnega in družbenega življenja. In ker so te enote zaprte celice, znotraj sebe pa ohranjajo gnilobo, je nujna posledica, da bodo slej ko prej v celoti segnile. Naj se zgodi, kar se mora zgoditi.

    • Zdrave celice družbe, pa naj se od teh enot čim bolj oddaljijo in zunaj njih ohranijo zdravo in pravo življenje. Naj nikar ne silijo vanje, da ne postanejo del njih in skupaj z njimi zgnijejo. Pomislite na Jezusove besede: Jaz sem Pot, Resnica in Življenje. Široka so vrata v pogubo…

  6. Napiše se “apartheid” in ne “aparthaid”, ne glede na način, kako se beseda izreče. Slovenski jezik, za razliko od srbskega jezika, ne pozna pravila “Piši, kot govoriš.”

    Ob tem pa bi veljalo opozoriti, da apartheid ne pomeni vsakršne vrste diskriminacije (nad katero neupravičeno tarna avtor), temveč specifičen režim rasne ločitve v Republiki Južna Afrika za časa uveljavljene belske prevlade.

    Še SSKJ:

    apártheid -a [-hajd] m (ȃ) zapostavljanje črncev na vseh področjih javnega življenja v Južni Afriki: boj proti apartheidu / obsoditi politiko apartheida ♪

  7. Ko sem prebral naslov članka, sem menil, da gre za vsebino, ki zadeva politično korektnost med strankami desnice, ki je aktualna tema.

  8. Spoštovani gospod Gašper Blažič!
    Razumem vašo željo, da naj bi tovrstno dogajanje streznilo vse katoličane! Bojim se, da tega spreobrnjenja še ne moremo pričakovati. Zanj je potrebno vedeti, kje se konča enakopravno sporazumevanje in začne hlapčevstvo, ki omogoča, da si zraven, postaneš pa hlapec!

  9. Praktično cel teden je bila “suša” na Časniku, ni bilo takorekoč nobenega resnejšega teksta. Končno ga je napisal g. Blažič. Ne vem sicer, kaj je hotel s tem da se z JJ politično lahko strinjaš ali ne ? Z njegovo temeljno usmeritvijo se je skoraj nemogoče NE STRINJATI ! Razen če nisi zmanipuliran oz. skoraj mentalno pohabljen. Kdo pa lahko reče da se NE STRINJA s samostojno SLO, evropsko orientirano, s pravo demokracijo, z resnično normalnimi sodišči, s pluralnimi mediji, s pregonom kriminala in zločincev, morilcev, roparjev bank ? Z odprtimi arhivi, s svobodnim šolstvom in kulturo, s prenehanjem zgodovine laži, z zmago resnice na vseh področjih….Se kdo z vsem tem ne strinja ? Pa bi lahko naštel še ene 20 ključnih poudarkov politike JJ zadnjih 25 let….Res čudni so, ki bi kaj zelo drugega. Toda ti čudni zmagujejo in imajo za seboj takorekoč 70 % tega zmanipuliranega SLO folka, ki sploh ne ve več, da ga vsak dan neizmerno žalijo z lažmi, lažnimi predstavami in manipulacijami…
    Zato g. Blažič, nič ne relativizirajte ! Ni potrebe.
    Gre za to ali smo za LAŽ ali za RESNICO. Ti dve besedi vsebujeta vse drugo. In za kaj si prizadeva JJ ?

    • Hahahaha:-).

      Eden od razlogov, zakaj sem tukaj, so tudi tvoji komentarji, nad katerimi se lahko veselo naslajam med branjem.

      In seveda imaš prav; večina je mentalno pohabljena, samo vaša peščica jehovcev je normalna.

      • Vi bodite tam, kjer so tisti s katerimi ste ovce skupaj pasli, z menoj jih pač niste. In s tistimi ugotavljajte kdo je mentalno pohabljen. Tudi jehovcev ni treba žaliti z dvema stavkoma kolikor ste jih sposobni napisati. Zajemate pač iz vodnjaka laži, o lažeh pa ni kaj pisati…sekundo za tem ko jih poveš, so prazne…
        Aja, ime imate pa “partizansko”, kenede…

        • Jaz bom kar tukaj, in v komentarjih te bom tikal, pa če ti je to všeč, ali ne. Res pa je, da je bil moj zapis nekoliko žaljiv do jehovcev (kar ni bil moj namen), saj sem jih primerjal z ljudmi, ki imajo do Jajota kulten odnos.

          Ta odnos, za katerega je značilno pripisovanje neumnosti in mentalne pohabe veliki večini prebivalstva Slovenije (ki, in predvsem KER, do Jajota nimajo enakega odnosa), veje tudi iz tvojh komentarjev in predstavlja neskončen vir zabave.

  10. Jezus je pomislil tudi na zapornike ne samo na lačne, nage in bolne zato se mi zdi zavrnitev maše za zapornika in njegovo družino, ne glede na to ali je kriv ali ne, obsodbe vredno dejanje. Ti ljudje trpijo in mogoče bi jim molitev kakorkoli pomagala. Ima pa to dejanje in dejanje Ognjišča svojo dobro stran. Zdaj vemo s kom imamo opraviti! Prej je izgledalo, da je pater na Sveti gori mogoče zelo mil, spravljiv in bogaboječ človek, ki uboga Jezusa in moli tudi za sovražnike, zdaj, ko je odklonil molitev za zapornika, se je megla razkadila. Marsikaj štrli iz megle, mogoče res celo odsotni nadškofi. Izgleda torej, da je komi-rekonkvista prodrla tudi med cerkvene ljudi, ne samo med desne politike. Kaj bo na to rekel pater Bernardin, ki je v mladosti tudi deloval na Sveti gori! Bog nam pomagaj in vsi naši mučenci, kam smo prišli!

  11. Hrvatini. Lepo si naštel bistvene slovenske cilje za katere se bori Janša.

    Kdo ni zanje? Tisti, ki jim ni mar slovenska skupnost in slovenska država. Koliko pa je teh? In kateri so?

  12. V Delu je članek o podalpski Sloveniji, pa čeprav smo alpska država. Tudi takšno gledanje je v nasprotju s slovensko resničnostjo.

  13. Menim, da pri fenomenu JJ ne gre več za osebo ampak za odnos.
    Odnos Slovencev do lastne države, pravice, svobode, vere..
    To kar počne Masleša kot simbol našega sodstva je podobno inkviziciji, le da so jih tam večino oprostili, komunisti pa drugače mislečim ne oproščajo.
    Fenomen je enotnost sodnikov na vseh stopnjah, ki držijo skupaj kakor nekoč (še vedno) eksekutorji po vojni. Pravna mnenja, ki so drugačna od Maslešinega sodstva dajejo samo strokovnjaki, ki niso plačani od pravosodnega ministrstva.
    Fenomen je naša RKC, ki se ne opredeli do krivosodja, katero že 70 let izključuje kristjane. Koliko je sodnikov, ki se izrekajo za kristjane ? In predvsem, koliko je takšnih na višjih sodiščih ?
    Če je danes kje mesto slovenskih RKC hirarhhov je to gotovo na protestih pred sodiščem proti krivosodju. Prepričan sem, da je to tudi dolžnost vseh iskrenih slovenskih kristjanov.
    Pogoj za pravno državo je gotovo pošteno in neodvisno sodstvo. Dokler tega ne bomo imeli, je vse ostalo prizadevanje za demokractično državo zaman.

Comments are closed.