Utrinek: Tretji dan obiska Brazilije in nalezljiva zaljubljenost v Kristusa

6

 

 

statue-of-jesus-in-rio-de-janeiroGloboko smo že zakorakali v dogajanje v brazilskem Riu de Janeiru, kjer potekajo osemindvajseti svetovni dnevi mladih, ki je največja svetovna katoliška prireditev namenjena mladim. Kot je znano, se tam mudi tudi papež Frančišek, ki je v Rio prispel v ponedeljek zvečer po našem času, si v torek privoščil zaslužen počitek, včeraj pa je že obiskal brazilsko narodno svetišče v Aparecidi, kjer je molil pred tamkajšnjo podobo Naše Gospe. Obiskal pa je tudi bolnišnico Sv. Frančiška, kjer se je srečal z mladimi, ki se zdravijo od odvisnosti od drog in alkohola.

Jezus Kristus – večji od največjega zemeljskega daru 

Kar je napovedoval brazilski kardinal Claudio Hummes tik pred začetkom svetovnega dneva mladih, da bo papež Frančišek s svojim obiskom ljudi z obrobja, tistih, ki trpijo, so revni, poudaril Cerkev, ki je tem ljudem vedno bolj blizu, Cerkev, ki je preprosta in revna, se uresničuje od prvega trenutka, odkar je sveti oče stopil v Brazilijo, kjer v zadnjih tednih mnogi zoper tamkajšnjo politiko predsednice Dilme Rouseff močno protestirajo in zahtevajo boljšo prihodnost. Sveti oče pa je v pozdravu izrazil zavedanje, da so njegovi nagovori mladim, namenjeni precej širši populaciji poslušalcev. Torej tudi njihovim staršem, družinam, njihovim krajevnim in narodnim cerkvenim skupnostim, družbam, itd. Ob tem je skromno, v slogu legende o Sv. Lovrencu, ki je ob očitkih nekega sodnika o bogastvu Cerkve, pred njega pripeljal vse reveže v mestu, mu jih pokazal in dejal, da je to ves zaklad Cerkve, stopil pred zbrane in dejal, da nima zlata in srebra, je pa prinesel najbolj dragoceno stvar, ki mu je bila dana, to je Jezusa Kristusa. Poudaril je tudi, da želi, kljub temu, da je srečanje namenjeno mladim, doseči vse generacije in da bi bilo Jezusovo sporočilo čim bolj jasno. Osemindvajseti svetovni dnevi mladih namreč potekajo pod geslom „Pojdite in naredite vse narode za moje učence.“ 

Tri bistvene duhovne drže – program evangelizacije

Tretji dan svojega obiska v Riu je papež namenil obisku podobe Naše Gospe v brazilskem narodnem svetišču v Aparecidi, kjer je v dopoldanskem času daroval tudi sveto mašo. Med homilijo je svetovni dan mladih izročil Mariji, prav tako pa ji je izročil življenje celotnega latinskoameriškega naroda. Kot je dejal, je prišel Marijo prositi, da bi vsem, pastirjem, staršem in vzgojiteljem pomagala mladim posredovati vrednote, s katerimi bi gradili bolj pravično in bratsko družbo. Pri tem pa je poudaril tri duhovne drže: ohranjanje upanja, pustiti se presenetiti Bogu in živeti v veselju.

Sveti oče se je v govoru o omenjenih držah naslonil na berilo iz knjige Razodetja, ki govori o ženi, Marijini podobi in podobi Cerkve, ki jo preganja zmaj, ki hoče požreti njenega otroka. Papež je poudaril, da pri tem ne gre za prizor smrti, saj Bog posreduje in otroka reši. Pri tem je poudaril, da je Bog najmočnejši, da je On naše upanje in mlade pozval, naj nikoli ne izgubijo upanja, saj Bog nikoli ne dopusti, da bi nas težave v našem življenju, pa če se te zdijo še tako velike, preplavile. Opozoril je, da je zmaj, ki je simbol zla, v zgodovini vedno prisotno, a ni najmočnejše in vzkliknil, da je najmočnejši Bog, ki je naše upanje. Ob tem je opozoril tudi pred idoli, ki ljudem dajejo samo navidezno upanje. To so denar, oblast, uspeh, užitek, ipd. Po besedah svetega očeta namreč mladi ne potrebujejo samo materialnih dobrin, temveč tudi nematerialne vrednote, ki so duhovno srce naroda. Te vrednote pa so po njegovih besedah vidne prav v Aparecidi, in sicer duhovnost, velikodušnost, solidarnost, vztrajnost, bratstvo in sreča. Papež je dejal, da so to vrednote, ki imajo najgloblje korenine prav v krščanstvu. 

Človek, ki je poln naštetih vrednot, je človek upanja. Takšen človek ve, da Bog deluje tudi sredi težav in nas preseneča, je nadaljeval papež Frančišek. Ob tem se je spomnil prav na podobo Naše Gospe brezmadežnega spočetja iz Aparecide, ki so jo nepričakovano, po slabem lovnem dnevu, našli trije ribiči. Tako je ta kraj slabega ulova postal kraj, kjer se brazilski narod čuti otroka ene same Matere. Sveti oče je dejal, da Bog vedno preseneti in za nas hrani tisto, kar je boljše, še posebej pa je pri tem poudaril presenečenje božje ljubezni. Mlade je spodbudil k zaupanju Bogu, saj če se mu približamo in ostanemo z njim, se bosta težava ali greh spremenila v novo prijateljstvo z Bogom.   

Vse to pa nas vodi k življenju v veselju in tako postanemo pričevalci veselja. Papež je poudaril, da je kristjan vesel, nikoli žalosten, saj nas spremlja Bog in imamo Mater, ki vedno posreduje za življenje svojih otrok. Dejal je, da kristjan torej ne more biti pesimist in da ne more imeti obraza, kot da bi bil v stalnem žalovanju. Ob tem je dodal, da če smo zares zaljubljeni v Jezusa Kristusa in čutimo, kako nas ljubi, bo naše srce vzplamtelo s takšnim vseljem, ki se ga bodo nalezli vsi, ki nas obkrožajo. S temi tremi poudarjenimi držami pa je papež pravzaprav izpostavil recept, ki naj bi ga živel vsak kristjan in s tem postal luč sveta in zgled, ki bi mu sledili vsi, s katerimi se srečuje in tako izpolnjeval geslo letošnjega svetovnega dneva mladih.

Papež odvisnikom: Ne dovolite, da vam kdo vzame upanje                                       

Sveti oče je v luči te zaljubljenosti v Kristusa ob pol sedmi uri zvečer po lokalnem času na svojo željo obiskal tudi bolnišnico sv. Frančiška v Riu de Janeiru in se tam srečal z mladimi, ki se zdravijo zaradi odvisnosti od drog in alkohola. Sprva so upravitelji bolnišnice papežu predstavili njeno delovanje, nato pa so svoje izkušnje z drogami in borbo proti odvisnosti od drog, svetemu očetu zaupali mladi sami. Pričevanja so bila ganljiva, še bolj pa trenutki, ko so se ti mladi odvisniki objeli s svetim očetom, ki jih je v tej njihovi življenjski borbi očetovsko spodbudil. Sam dogodek je bil močno duhovno sporočilo o delovanju Boga in razlivanju milosti vere in posledično ozdravljenja po delovanju Svetega Duha. Papež Frančišek je zbranim v bolnišnici sv. Frančiška poudaril, da je v vsakem človeku, še posebej v trpečem, prisotno obličje Jezusa Kristusa. Tudi tu je opozoril na pravilno vzgojo mladih za prave vrednote, da bi se lahko čim bolje soočili tudi s problemom mamil. Mladim, ki se odvajajo od odvisnosti od droge in alkohola, je položil na srce, da so prav oni lahko prvoborci in zgled za tiste, ki so še v objemu mamil, da se iz tega smrtonosnega objema da izvleči. „Zato ne izgubite upanja! Ne dovolite, da vam kdo vzame upanje,“ je zbranim še dejal sveti oče.

Foto: iwallscreen


6 KOMENTARJI

  1. Prosim ne poveličujte zaljubljenosti, ki je malik in fatamorgana zahodnjaške družbe. Sploh pa je krivoverje mešanja zaljubljenosti in krščanske ljubezni.

  2. Gospod Pavel, Vi zanemarjate pomen ljubezni h kateri avtomatsko spada tudi zaljubljenost.
    Spomnil sem se na tisti intervju z znanim srbskim psihiatrom Zoranom Milivojevicem, ki ga je objavil Playboy. Takrat sem tudi sam pomislil da je zasljubljenost ena stranpot oziroma nepotreben derivat ljubezeni. Je resnicno problematicna, ker ovira mnoge, da brez uspeha cakajo in iscejo svojo veliko ljubezen. Ko je ne najdejo, ostanejo sami. No za povrh vsega krivijo vse po spisku, in mislijo, da so ne vem kaj zamudili v zivljenju, ce niso naleteli na pravega samca ali samico.
    Znano je, da je tudi dandanes taksnih samotnih ljudi kljub internetnim moznostim vedno vec. Posebno v velemestih. To pa vse prinasa na zalost nezazeljene socialne in gospodarske posledice.
    Sele, ce pomislim na krscansko doktrino, da je v RKC in pravoslavnih cerkvah (Luter ga je za svojo cerkev ukinil) zakon zakrament, zgleda stvar ze precej resno. Tako postane zakon pogodba med zakoncema in Bogom.
    Duhovnik (Pop) je zakonsko zvezo, ki sta jo kopulirajoca se zakonca sklenila, pred cerkvenim obcestvom in Bogom priznal in v bozjem imenu blagoslovil.
    Zakonca se naj bi zavedala, da za dejansko trajno zakonsko zvezo samo spolni odnosi, “seksepil” in zacetna zaljubljenost ne zadostujeta. Ce sta izlocila Boga iz svoje zveze in bo sel zakon z veliko verjetnostjo po gobe. in kriva bosta sama. Cim manj ljudje prakticirajo vero in obicaje, temmanj je bozjega blagoslova kot pravimo. Pri vseh teh locitvah vidimo, da se je nujno treba zateci k Bogu kot tretjem po pomoc.
    Ce pa pomislim, da je nas krscanski Bog, ki poleg ostalih popolnostnih atributov (vsemogocen, dober, lep itd) velja tudi za popolno ljubezen, velja tudi za nas, ki smo z angeli vred ustvarjeni po njegovi podobi, da ljubimo kjer se le da, ker bomo ravno po tem sojeni. Znane so besede apostola Pavla, ki se berejo pri porokah, kaj je vazno za uspesnega kristjana pred Bogom: VERA, UPANJE in LJUBEZEN. Najvecja pa je LJUBEZEN.

    • Pavel ima vsaj malo prav: sliši se osladno. To je najmanj. Če pa primerjaš to zaljubljenost s spolno zakonsko zaljubljenostjo, ima pa Pavel še bolj prav. Kakšna skrunitev bi pa to bila?!

  3. Škoda, da papež Frančišek ni postal papež že pred osmimi leti. Potem ne bi bila Slovenija in še kdo v krizi.

  4. Papez Francisek ocividno zelo uspesno izzareva bozjo ljubezen. In to se prenasa na ljudi, ki so se sedaj zbrali ob papezu v Rio de Janeiru in jih razganja od navdusenja.

    Bog je tista absolutno zgoscena ljubezenska energija(Boga dobesedno razganja od ljubezni), ki naj bi svoj cas povzrocila eksplozivni prapok, eksplozivni razvoj svetov, eksplozivni razvoj zivih vrst na zemlji, v vodi, v zraku in pod zemljo.
    Ce bi se ta Bozja ljubezen do stvarstva nekega dne ohladila, bi bilo hujse kot ob vesoljnem potopu in Sodomi in Gomori. Konec sveta, ne da bi padale zvezde z neba.
    Vse bi se vrnilo v prvotno stanje nica.
    To je tudi vzrok zakaj smo ustvarjeni. Da Boga ljubimo. Zato je vsaka cloveska ljubezen pozitivna, ceprav nepopolna, le bled odsev te ljubezni. Edini pogoj je, da ni gresna, to pa pomeni sebicna.
    Od krscanskih mistikov in mistikinj vemo, da nam Jezus Kristus ne ponuja nobene posebnega samouresnicenja ali nirvane, ampak samega sebe in pricakuje, da smo vanj zaljubljeni. To nam narekuje tudi prva bozja zapoved: ljubi gospoda svojega Boga z vsem srcem, vso duso in vsem misljenjem ….Ce prave herojsko svetniske ljubezni nismo sposobni, je dobra tudi rahla zaljubljenost do vsega kar je z Bogom v zvezi: do Cerkve, evharistije, matere bozje, papeza, svetnikov, cerkvene zgodovine in vse cerkvene infrastrukture.
    Iz malega potem raste veliko.
    Vsak bo dajal odgovor glede na to kako je izkoristil svoj ljubezenski potencial. Ta bozja ponudba velja za vse ljudi dobre volje. Tudi za drugoverce in brezbozce. Ce tudi te resilne biljke ne bodo izkoristili, bodo sami krivi.

Comments are closed.