Vera išče besede – slavnostna akademija ob 100-letnici teološke fakultete UL

15
332
Teološka fakulteta vsa leta kakor kvas v testu življenja Cerkve in družbe
Slavnostni govornik je bil zaslužni profesor msgr. Anton Stres, ki je poudaril, da je človek cilj ali absolutna vrednota – in ne zgolj sredstvo. »Tako dolgo, dokler se bo treba bojevati za ohranitev človekovega absolutnega dostojanstva, pa bo teologija, ki je nastala in se razvijala v tesnih povezavah z njim, ohranjala svoje mesto v človekovi celovitosti in s tem tudi na univerzi«, je še dodal.

Teološka fakulteta, ena izmed petih ustanovitvenih članic Univerze v Ljubljani, se je 28. novembra 2019 s slavnostno akademijo Vera išče besede v Slovenski filharmoniji spomnila svojih sto let delovanja, hkrati pa se ozrla nazaj v leto 1619, ko so na Jezuitskem kolegiju v Ljubljani začeli s prvimi visokošolskimi predavanji iz moralne teologije. Svečanosti so se udeležili mnogi visoki gosti, med drugim g. Borut Pahor, predsednik Republike Slovenije, njegova eminenca kardinal Giuseppe Versaldi, prefekt Kongregacije za katoliško vzgojo, prof. dr. Igor Papič, rektor UL, msgr. Stanislav Zore in veliki kancler Teološke fakultete.

Teološka fakulteta referenčna točka tako znotraj Cerkve kakor tudi civilne družbe

Rdeča nit akademije je bila predstavitev razvoja teologije in mnogovrstnih izzivov, s katerimi se je Teološka fakulteta srečevala. Glavno sporočilo akademije lahko strnemo z besedami povezovalke: »Teologija je vera, ki išče besede, besede, ki iščejo življenje, življenje, ki išče večnost. Zato iščimo Besedo vere, upanja in ljubezni. Iščimo pot, resnico in življenje.«

Borut Pahor: »Evropa in z njo Slovenija ima v svojih kulturnih in vrednotnih koreninah vgrajen močan pečat krščanstva«

Slavnostni govornik je bil zaslužni profesor msgr. Anton Stres, ki je poudaril, da je človek cilj ali absolutna vrednota – in ne zgolj sredstvo. »Tako dolgo, dokler se bo treba bojevati za ohranitev človekovega absolutnega dostojanstva, pa bo teologija, ki je nastala in se razvijala v tesnih povezavah z njim, ohranjala svoje mesto v človekovi celovitosti in s tem tudi na univerzi«, je še dodal.

Kardinal Giuseppe Versaldi, ki je pred slovesnim dogodkom obiskal Teološko fakulteto in Katoliški inštitut, je v svojem govoru spomnil, da je bila Teološka fakulteta referenčna točka tako znotraj Cerkve kakor tudi civilne družbe. Poudaril je še, da se danes pojavljajo novi izzivi, z njimi pa se moramo soočiti v istem duhu vere in modrosti, vedoč, da med vero in znanostjo ni nasprotovanja, saj vsi težimo k isti in edini resnici, le da so poti do nje različne.

Teologija danes ni več kraljica znanosti, kot je bila v srednjem veku, njeno poslanstvo se je tekom stoletij spreminjalo v koraku s časom, je  povedal predsednik RS, Borut Pahor Dodaj je še, »Evropa in z njo Slovenija ima v svojih kulturnih in vrednotnih koreninah vgrajen močan pečat krščanstva«.

Teološka fakulteta vsa leta kakor kvas v testu življenja Cerkve in družbe

Veliki kancler Teološke fakultete, msgr. Stanislav Zore, je v svojem nagovoru izrazil ponos, ki ga čuti ob stoletnici Teološke fakultete. Ta je namreč vzgojila mnoge teologe ter ohranjala svojo trdnost, tudi takrat, ko je to bilo zelo težko. Ljubljanski nadškof se je Teološki fakulteti zahvalil, da je vsa leta delovala kakor kvas v testu življenju Cerkve in marsikdaj tudi v življenju družbe.

»Letos obeležujemo tudi 400 let visokošolskega izobraževanja na Slovenskem, kot vemo, so jezuiti začeli s prvimi predavanji davnega leta 1619,« je spomnil rektor UL, prof. dr. Igor Papič, ter poudaril, da je Teološka fakulteta pomembna članica Univerze v Ljubljani in ima pomenljivo vlogo v njeni zgodovini ter ji zaželel uspešno delovanje v naslednjih stotih letih.

Pomembno vlogo pa ima teologija tudi v sodobnem času. Njena temeljna naloga je, da med vero in razumom ustvarja dialog, je prepričan dekan Teološke fakultete, prof. dr. Robert Petkovšek, ki je v svojem nagovoru izpostavil, da je »poseben izziv za teologijo – kakor tudi za druge znanosti – v sodobnem razdrobljenem svetu védenj »transdisciplinarnost« – poskus, da bi tudi najbolj različne discipline našle skupno vizijo o smislu svojih znanstveno-pedagoških prizadevanj. Teologija to transdisciplinarno vizijo vidi v brezkompromisnem delu za skupno dobro, še posebej v prid najšibkejšim.«

V sklopu stoletnice je bila v sodelovanju z Uredništvom verskih programov Televizije Slovenija posneta dokumentarna oddaja Pot do presežnega. Predpremiera bo 2. 12. 2019 ob 18.00 na Teološki fakulteti. Od 4. 12. 2019 si bo mogoče v prostorih Teološke fakultete ogledati tudi razstavo »Stoleten sen«.

15 KOMENTARJI

  1. Škof Stres trdi: da je človek cilj ali absolutna vrednota. Ta trditev je heretična in celo satanistična. Cilj in absolutna vrednota, vsaj v krščanstvu, je Bog in ne človek. Je pa škof Stres s to svojo trditvijo zvest sledilec zmot II. Vatikanskega koncila in herezije modernizma. Pa če g. Stres, ki je verjetno najbolj izobražen človek slovenske cerkve, seka takšne, kaj mislijo šele drugi člani slovenskega klera in kaj laiki.

    • Lahko ste čisto brez skrbi…..Je navedek, kaj je rekel dr. Stres, točen ?
      Ali iztrgan iz konteksta ? Imate pa prav- dr. Stres ja zegotovo najbolj izobražen klerik v SLO. Njegovi govori ali pridige so vedno prava učna ura logike in znanja ! Resnični intelktualec !

      • V članku je napisano točno tako. Če je citat netočen, se obrnite na avtorja članka. Je pa to povzdigovanje človeka nad vse, v skladu z nauki II. Vatikanskega koncila in tudi s takratnimi izjavami Pavla VI. Cerkev pa je vedno dajala na prvo mesto Boga. Bil bi že čas, da se tudi slovenski kler malo zamislil nad svojo pro II. Vatikansko in promodernistično usmeritvijo in tudi na sadove te cerkvene politike v zadnjih 50-60 letih. Mogoče pa za vse niso izključno krivi komunisti, čeprav za marsikaj so.

        • Nisem filozofinja, ampak vseeno sprašujem: ali je teoretično mogoče, da obstaja npr.(vmesen) cilj, pa končen cilj (npr. Bog), pa več ciljev itd. Npr. cilj Matere Terezije, da pomaga bližnjim. Npr. (brezpogojna?) ljubezen do bližnjega kot absolutna vrednota (=vrednota sama v sebi, za razliko od relativne). Ali pa resnica kot absolutna vrednota. Ali pa vera kot absolutna vrednota. Ali pa človeško življenje (človek) kot absolutna (in ne relativna, kot npr. pri evtanaziji) vrednota. Ne končni cilj ali zadnji cilj, ki je seveda Bog. Sicer zanimivo, da je absolutni Bog postal človek, zato ne vem, kaj je človek glede absolutnega glede na to.
          Ko smo že pri tem, kako bi pa bilo, da bi npr. kakšni komentatorji ne napisali na primer, da je absolutna resnica, da je Stres izjavil heretično ali satanistično trditev, ampak bi npr. gledali morda malo bolj relativno (ker niso Absolutni, da bi znali absolutno pravilno presojati) in bi raje rekli kaj v smislu- ok, tole se meni zdi malo čudno, se vam ne zdi, dragi bralci, da je Stres tako rekel, le kako je to mislil? Ali obstaja morda kakšna razlaga tega? Imam jaz absolutno pravilno mnenje (resnico) o takih izjavah, ali morda le relativno? No, samo predlog, po katerem bi po moje vsi imeli kaj več (vsebinskega) od tega.

          • Jaz sem komentiral to, kaj v članku piše, da je Stresova izjava. Kaj g. Stres misli v sebi in kakšni so bili njegovi notranji osebni razlogi, da trdi to, kar trdi, jaz ne vem, to ve samo on in Bog. Je pa tudi on pod vplivom modernih filozofov ( Kant, Hegel, Marx, itd. ), tudi to vemo iz njegovih intervjujev, ko recimo hvali Hegla. Katoliški filozof ne rabi Hegla, saj ima Sv. Tomaža Akvinskega, cerkvene očete in vso sholastiko. Shoastika je razumna filozofija, medtem ko je moderna filozofija v nasprotju z zdravo pametjo in prav ta moderna filozofija je kriva za največje grozote modernih časov ( komunizem, nacizem, liberalizem… ), ki so pozabili na Boga in dali človeka na prvo mesto, da so mu zgradili na primer gulage in koncentracijska taborišča, vse za dobro človeka. In tako imamo danes splav, evtanazijo, visoke davke, popolno kontrolo FURSa, ukinitev gotovine, vse za dobro človeka.
            Človeško življenja pa tudi ni največja vrednota, ker cilj našega življenja ni, da bi se izognili smrti, ampak, da bi služili Bogu in si na ta način rešili dušo.

          • Zadnji del vašega razmišljanja je mogoče tudi drugače razumeti. Je Božja zapoved: “Ne ubijaj!” in vaše, moje razmišljanje se tiče le vašega, mojega življenja. S tem se pa strinjam.

          • janez123, že že, ampak Stres ni rekel, da je človek končni ali najvišji cilj ali najvišja vrednota. “človek je cilj in absolutna vrednota”. A ste komentirali kaj drugega?
            Končni ali najvišji cilj je seveda Bog (karkoli naj bi že to sicer pomenilo). To pa verjetno ne pomeni, da ni tudi drugih (vmesnih) ciljev ali absolutnih (ne relativnih) vrednot (kot je npr. ljubezen do bližnjega, vera, resnica … ).

    • Spoštovani Janez123!
      Seveda je človek absolutna vrednota, v luči morije druge svetovne vojne in pri nas obdobja po njej, je to absoultno potrebno poudarjati, danes ob pritiskih za rahljanja evtanazije pa to ni nič manj aktualni zapis. Veste zmerjanje in omalovaževanje dr. Stresa, ki je vrhunski intelektualec, ni vredno tegale foruma. Pojdite rajši pogledat njegov Cobiss, preden se spet obregnete vanj.

      • Po vaše že mogoče, po Cerkvenem nauku pa je potrebno dati na prvo mesto Boga, ki mu edinemu prvo mesto pripada. Kaj imajo morije druge svetovne vojne in po njej veze s to resnico?
        Kar se tiče škofa Stresa, bi se tudi on moral odločiti, če hoče biti katolik, ali pa modernist. Katolik da na prvo mesto Boga, modernist pa človeka.
        Sicer pa so vse današnje strahote ravno posledica postavljanja človeka pred Boga. Kristus tudi danes, ko ga ljudje nočejo, vlada, vendar vlada na način, da je ljudem prepustil vodstvo in vidi se kam smo prišli. Vse bede današnjega modernega sveta so ravno posledica tega, da se je Boga pregnalo in poveličalo človeka. Ko ni več prostora za Boga, tudi človeku ne more iti dobro.
        Kaj pa ima Cobiss s tem?

        • Cobiss prinaša objektivno sliko njegovih dosežkov, ki jim (z recenziranimi) objavami prizanava težo znanstveni svet. Tu nič sekanja mimo. Dilema ali je človek katoličan ali modernist pa ne sodi v kategorijo resne razprave in se z njo ne mislim ukvarjati ker je pod nivojem smiselne poštene debate. S tem tudi zaključujem svoje zapisovanje na to temo.

  2. Slavnostni govornik je bil zaslužni profesor msgr. Anton Stres je poudaril, da je človek cilj ali absolutna vrednota – in ne zgolj sredstvo. »Tako dolgo, dokler se bo treba bojevati za ohranitev človekovega absolutnega dostojanstva, pa bo teologija, ki je nastala in se razvijala v tesnih povezavah z njim, ohranjala svoje mesto v človekovi celovitosti in s tem tudi na univerzi«.
    Kako je slovenska cerkev ohranjala človekovo dostojanstvo, ko pa so cerkveni Zvonovi propadli in so bili mnogi vlagatelji – verniki oškodovani, ko so Zvonovi povzročili največji del bančne luknje, ki jo sedaj saniramo državljani. Kako je cerkev ohranjevala človekovo dostojanstvo, ko je cerkvena gospodarska družba T – 2 tudi v času cerkvenega lastništva razpečavala najtršo pornografijo, ki je škodljiva za družino in, žaljiva zlasti za žene. Berem REPORTER št. 21. l. 2012, metropolit nadškof dr. Anton Stres pravi: “Brez T2 bi danes Zvonova veselo zvonila.”
    A te besede ne govore same od sebe?

  3. Veliki kancler Teološke fakultete, msgr. Stanislav Zore, je v svojem nagovoru izrazil ponos, ki ga čuti ob stoletnici Teološke fakultete. Ta je namreč vzgojila mnoge teologe ter ohranjala svojo trdnost, tudi takrat, ko je to bilo zelo težko. Ljubljanski nadškof se je Teološki fakulteti zahvalil, da je vsa leta delovala kakor kvas v testu življenju Cerkve in marsikdaj tudi v življenju družbe.
    Kako je teološka fakulteta vzgojila mnoge teologe ter ohranjala svojo trdnost, ko je do sedaj samo eden klerik, kar je meni znano, to je P. mag. Branko Cestnik, klarentinski pater, koordinator zadnjega pastoralnega načrta v Cerkvi, ki je javno v tisku, prvi in edini najprej v DRUŽINI, 8. julija 2007 povedal: »Pozor! Hudič je mojster pretvarjanja. Ravno tam ga ni, kjer ga najprej vidimo. Medtem ko se strastno ukvarjamo z »rdečo« nevarnostjo se nam je zgodilo, da smo danes po logiki »normalnega« kapitalizma in v »skromnem« prizadevanju ustvariti nekaj več denarčkov za dobre namene preko »cerkvenega« podjetja T-2 eden največjih raznašalcev pornografije na Slovenskem. Bíli smo silne bitke proti brezbožni levici, v zaledju pa klecnili na kolena desničarskim bogovom kapitala. Ne dražgoški mitingi, pornografija in zaslužek za vsako ceno je tisto, kar danes pogublja duše!«
    Kasneje pa je pater še dodal in povedal javno v tisku ni nič preklical: :»Poraženi niso samo trije ali štirje odgovorni, temveč množica varčevalcev in preprostih ljudi, ki so cerkvenim ekonomom zaupali svoje certifikate in prihranke. Širše gledano je poražen vsak kristjan, ki preprosto verjame evangeliju, poskuša živeti po njem in se običajno rad šteje med pripadnike Cerkve. Skoraj bi doživel olajšanje, češ, to se pač dogaja in zgodilo se je tudi Cerkvi. Češ, nihče ni osebno obogatel. Vendar je mariborska zgodba teološko paradigmatična tranzicijska zgodba. Kajti če je bilo v imenu Božjega kraljestva dovoljeno vse to, potem ni čudno, da je v imenu zemeljskega kraljestva dovoljeno še več. Zame je bilo to povsem jasno znamenje, da je Boga zamenjal drug Bog – denar. Zato pravim, da so kršili prvo božjo zapoved. (!!!) Kasneje so se izgovarjali na holding, pa na zapletene lastniške povezave… Sami izgovori!»
    Tudi pater je utihnil, le zakaj?

  4. Dekan Teološke fakultete, prof. dr. Robert Petkovšek je v svojem nagovoru izpostavil, da je »poseben izziv za teologijo – kakor tudi za druge znanosti – v sodobnem razdrobljenem svetu védenj »transdisciplinarnost« – poskus, da bi tudi najbolj različne discipline našle skupno vizijo o smislu svojih znanstveno-pedagoških prizadevanj. Teologija to transdisciplinarno vizijo vidi v brezkompromisnem delu za skupno dobro, še posebej v prid najšibkejšim.«
    Zakaj torej ni storila za skupno dobro v prid najšibkejšim in je čisto tiho, glede na zatajitve nauka Katekizma: » Pornografija je velik greh. Civilne oblasti so dolžne preprečiti proizvodnjo in razpečevanje pornografskih materialov.«
    Pornografija je škodljiva za mladoletne, žali dostojanstvo, predvsem žensk, mater in škodi družini. Zato demokratična država omeji dostopnost mladoletnim do nje in tako pomaga staršem in vzgojiteljem. Država RS je to storila. Po prijavi suma kršitve Zakona o medijih glede zaščite mladoletnih pred pornografijo, ki so jo do tedaj kabelski operaterji povsem neoviran razpečavali in je bila prosto dostopna na domačem televizorju, je država spremenila Zakon o medijih. Zato je pornografija na TV kodirana, dostopna pa je le odraslim proti plačilu. Prijavo je podal samo en oče mladoletnikov (?!), ateist (!), pri tem smo ga s podpisom podprli zakonca Mihič in najin že odrasel sin. Nihče drug se temu ni pridružil ali nas kasneje podprl. Na veliko presenečenje mnogih, pa je Cerkev za tem, za potrebe svojega vzdrževanja in delovanja, kupila družbo T-2, ki je že razpečavala pornografijo. Podobno je bila slovenska cerkev tiho, ko je potekalo divje lastninjenje na škodo sredstev podjetij in je posledica bančna luknja, v breme vseh državljanov.Enako je še vedno tiho o sprevrženem pojavu na škodo šibkejših, zaposlenih, ki jim po potrebi in nekaznovano kradejo prispevke za pokojnino. Ostajam brez komentarja!

  5. Evropa prihodnosti med uspešnostjo in odgovornostjo
    DNEVNIK,18. oktober 2014
    Na mednarodnem simpoziju, 3. oktobra 2014, v državnem svetu, z naslovom Evropa prihodnosti med uspešnostjo in odgovornostjo, je Marie-Luis Dött, poslanka v nemškem parlamentu in predsednica nemškega združenja katoliških delodajalcev, med drugim dejala, da naj (katoliški) podjetniki/podjetja ne ponujajo nekoristnih proizvodov in storitev, kot je na primer prodaja pornografije.
    https://www.dnevnik.si/1042684920

Prijava

Za komentiranje se prijavite