T. Mamić, Mwoja besejda: Od pornografije do samomora

23
221

Nesrečni dogodek, posnetek spolnega odnosa v šoli in domnevni samomor pedagoškega delavca, je razkril anomalije slovenske demokracije.

Namesto, da bi se pristojni in odgovorni zganili, so se izgovarjali in nekateri celo odkrito lagali. Zgodilo pa se ni nič, razen pritiskov na medije in neznanega avtorja posnetka.

Ali in koliko so nekateri mediji prekoračili mejo dobrega okusa (mogoče tudi etičnega kodeksa), je seveda tehtno vprašanje, ki terja odgovor.

A še pomembnejše vprašanje je, kaj bo slovenska družba naredila, da se kaj podobnega ne bi ponovilo. Zaradi neprimerne reakcije, relativiziranja in dovoljevanja širjenja laži, bi se morali opravičiti mnogi udeleženci soočenj. Pristojna ministrica pa bi zaradi nereagiranja in objektivne odgovornosti, da so mediji razgalili škandalozno obnašanje šolnikov, morala odstopiti.

Več lahko preberete na blogu T. Mamića.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.


23 KOMENTARJI

  1. Odlično opozorilo, da tisti, ki bi morali kaj storiti, ne storijo nič.

    In to je vlada oziroma minister za šolstvo.

    Bomo videli, če se bo kaj v bodoče zmigala.

  2. Vlada in leva politika bi se morala ozavestiti, da je sokriva za takšne dogodke, ker zagovarja zakonsko nezvestobo, zaradi česar je enormni procent razvez.

    Nujno bi bilo spremeniti zakon o zakonskih zvezah in družinskih razmerjih, ki ob razvezah ne zahteva dokazno tehtnega razloga za razveza, ampak se le zadovolji, da je z navedbo, da je zakonska zveza nevzdržna.

    Poleg tega povsem ignorira skupne otroke zakoncev kot da jih ni in ne upošteva njihov interes, da starša ostaneta skupaj, ki ima prednost po Mednarodni deklaraciji o otrokovih pravicah in ustavi.

    Ni mi jasno , zakaj so desne stranke ob takšnih dogodkih tiho namesto, da bi opozorile na neurejeno stanje v družbi.

  3. Točno tako. Samo ne vem ali imamo pristojnega ministra? To bi morali biti sposobni uredniki urejat.
    Ne pa da poslužam skrajni cinizem Darje Zgonc, ko je Musarjevo kot gostjo vprašala “kaj se lahko naučimo iz tega”. A sama je kot medij med najbolj nesramno naslajala.

  4. Seks v šoli; vloga mladih, ženske in tragičen epilog?
    Berem znane in ugledne ljudi, celo pedagoga, ki pravijo, da vsi vemo, da so tudi šolniki »le ljudje«!? Odkritje? Ali ni to zgolj prikladno poniglavo zagovarjanje nespodobnosti in izmikanje odgovornosti? Berem tudi, da so šolniki le lepo prikazali, da so samo ljudje, ko sta dva seksala kar v šoli. Kaj sta šolnika lepo pokazala? Samo to, da sta nespodobna in da učita eno, delata pa drugo. Torej so tudi med šolniki dvolični in s svojim vzorom uničijo to, kar učijo, da je prav! Ali je torej za dokazovanje, da so šolniki »le ljudje«, potreben kar seks med ravnateljem in učiteljico na javnem mestu in to med delovnim časom. Od vekomaj je poznano: “Besede mikajo, zgledi vlečejo!” Ali naj torej tudi dijaki in drugi počnejo enako? So torej mladoletni dijaki opazovali, snemali in dali v eter le dejanje, ki jih njihovi učitelji in še mnogi odrasli odobravajo in so res povsem nesporna? Kaj pa je potem narobe z mladoletnimi dijaki? Ali sta profesorica in ravnatelj res odgovorna do odraščajočih, katerim sta jim vidno dostopno pokazala seks. Ali je snemanje seksanja vzgojiteljev v šoli ob ne zagrnjenem oknu na delovnem mestu, res glavni problem in to samo mladoletnih dijakov? Ali sta učitelja odgovorno ravnala do svojih najbližjih, se skoraj nihče ne vpraša? Kje je šele potem odgovornost vzgojiteljev, profesorice in ravnatelja, do občih norm? Kakšna je sploh njuna odgovornost in integriteta? Berem:«Mogoče se pa ljubita?« Prava ljubezen je vendar odgovorna, strast pa neobrzdana. Mnogi reko, saj tudi pri tajkunih in politikih ni zadosti odgovornosti. Ali zato vzgoja in vzgledi za odgovornost mogoče niso več potem potrebni? Menim, da ravno nasprotno. Izobraženi, a nevzgojeni za poštenost, nevzgojeni za odgovornost, so največji problemi družbe. Samo odgovorni ljudje lahko skrbe za razvoj in ohranitev družbe. Seks med sodelavci na šoli, med ravnateljem in profesorico, med delovnim časom, dostopno viden dijakom, je skrajno nespodobno in neodgovorno in sprevrženo ravnanje šolnikov odraščajoče mladine! Ali je to prava vzgoja za spodobnost in odgovornost, za osebno dostojanstvo in razvoj družbe, ki mora vedno v vseh časih premagovati novo nastale probleme in izzive? Vzgoja mladih je bila in bo vedno usodna, to se ve, ali več ne?
    Epilog! Ravnatelj si je sodil sam. Prehudo. Vest je vsakomur sodnik. Vsakega spremlja tudi odgovornost in vest. Tudi pri in po seksu, zlasti v šoli in še med delom. Užitek vse ne opravičuje! Žal!
    Mediji so samo objavili senzacijo, ker mnogi ljudje sami to tudi žele. Ljudje pa se nad mediji hinavsko zgražamo, kot da so oni bili pobudniki te družbene anomalije. Mladoletni dijaki so seveda najmanj krivi. Kakšna pa je pri vsem tudi vloga in odgovornost učiteljice, ženske, se tudi nihče ne sprašuje? Žalostna! Hinavsko sprenevedanje ljudi, ki praviloma javno molče, zato lahko vsako nespodobno dejanje ostane običajno brez posledic, je najbolj botrovalo tragičnemu epilogu. Saj vsi zelo pogosto vemo, da marsikaj ni prav, pa gledamo v stran, dokler nekdo na to ne opozori javno. Ta pa je na koncu vsega kriv, ker nas je razkril!? Doklej še tako, kako nam lepše bo?
    Pornografija je dekadenca za družino in družbo! Nedavno sem gledal dokumentarec »Dekadenca«, avtorjev ekološko trajnostno osveščenih naravnanih intelektualcev. Film govori o moralnem propadanju razvitega sveta. Govori nam o pretiranem potrošništvu, predvsem o problemu osredotočanja ljudi brezmejnemu ugodju, ko človek, družina,družba, zanamci in narava izgubljajo pomen, važen naj bi bil samo moj »užitek«. Jasno je bil prikazan problem pornografije, kot enem vzroku za propadanje družbe, predvsem družine. Avtorji oddaje so postavili vprašanje, kako naj na primer dečki, ki jim je pornografija dostopna in jo gledajo, lahko potem razvijejo ljubezen, spoštljiv odnos do partnerke žene, celo matere. Vsekakor aktualna tema tudi za Slovenijo!
    Ministrstvo za kulturo, Varuh RS in drugi regulatorji! Ali tisti slovenski mediji niso tudi že storili kaznivo dejanje in tudi kršili ZMED, ki so skoraj vsak dan objavljali temo, »seks v šoli«, in to s sliko oralnega seksa. in jo celo sami imenujejo pornič?
    Ali bomo državljani le doživeli javni odziv poklicanih inštitucij pravne države na ta dogodek in na ravnanje vpletenih, zlasti tudi nekaterih medijev? Menim, da bi bilo prav. Le kdaj?

    • Neodgovorno sta ravnala šolnika, ki naj bi bila zrela človeka. Neodgovorno so ravnali novinarji, ki naj bi bili zreli ljudje.
      Na drugi strani pa odgovorno ravnanje pričakujemo od najstnikov, ki naj bi šele dozoreli in široke javnosti, ki zori in bo še zorela tisočletja.

  5. Citiram: “Naj spomnimo še na primer, ko je dijak bil kaznovan na sodišču zato, ker je znance opozoril na pornografsko fotografijo svoje učiteljice, ki je bila javno objavljena na internetu. Epilog škandala je bil, da se učiteljici ni zgodilo nič, dijakovi starši pa so na sodišču izgubili veliko časa in denarja. Kaznovan je bil tisti, ki je zakričal “Primite tatu!”, tat pa jo je mirno pobrisal.”

    Tipično moralno hinavsko razmišljanje. Zakaj bi se pa moralo učiteljici v tem primeru karkoli zgoditi? In zakaj bi se moralo karkoli zgoditi v tem zadnjem primeru ravnatelju in učiteljici? A zato, ker sta imela spolni odnos? Ja, Bog pomagaj, a vas je pa štorklja prinesla?

    Dajte se malo soočit z realnostjo tega sveta. Pomislite, če bi vas kdo posnel, medtem ko ste imeli spolni odnos, pa magari z ženo, možem, zaročencem, zaročenko, torej v primeru, ko vaša “morala” ne bi bila prizadeta ali pa medtem ko ste se samozadovoljevali? Ali bi se potem tudi z vami moralo kaj zgoditi, ker je pač vaše dejanje pristalo v javnosti in bi se potem našel kak pametnjakovič, ki bi moraliziral, da ste te “svinjarije” počeli na način, da vas je nekdo posnel in ne v nekem blindiranem bunkerju? Seveda bi potem stokali o pravici do zasebnosti, ki bi padali različni komentarji in ne pametovali o svoji lastni krivdi in moralni sprevrženosti.

    Skratka, v čem je nekdo, ki ne počne nič nezakonitega in nič takega, kar počne večina ljudi in to počne v okoliščinah, v katerih pričakuje, da bo spoštovana njegova zasebnost “tat”, ki bi se mu moralo kaj zgoditi?

    Očitno bi nekateri radi iz hinavščine naredili najvišjo vrednoto.

    • Epilog! Ravnatelj si je sodil sam. Prehudo. Vest je vsakomur sodnik. Vsakega spremlja tudi odgovornost in vest. Tudi pri in po seksu, zlasti v šoli in še med delom. Užitek vse ne opravičuje! Žal!
      Mediji so samo objavili senzacijo, ker mnogi ljudje sami to tudi žele. Ljudje pa se nad mediji hinavsko zgražamo, kot da so oni bili pobudniki te družbene anomalije. Mladoletni dijaki so seveda najmanj krivi. Kakšna pa je pri vsem tudi vloga in odgovornost učiteljice, ženske, se tudi nihče ne sprašuje? Žalostna! Hinavsko sprenevedanje ljudi, ki praviloma javno molče, zato lahko vsako nespodobno dejanje ostane običajno brez posledic, je najbolj botrovalo tragičnemu epilogu. Saj vsi zelo pogosto vemo, da marsikaj ni prav, pa gledamo v stran, dokler nekdo na to ne opozori javno. Ta pa je na koncu vsega kriv, ker nas je razkril!? Doklej še tako, kako nam lepše bo?
      Seveda, za tiste, ki pravijo, užitek in tudi seks opravičuje vse to ni problem!
      Menim, da užitek ne opravičuje vse! Brez hinavščine!

      • Če bi imela vest kakršnokoli zvezo s tem primerom, potem se ta stvar sploh ne bi zgodila. Sodil si je sam zato, ker preprosto ni prenesel moralnih obtožb, posmehovanja, zaničevanja ipd. na svoj račun. Če bi bila reakcija družbe taka, da bi pač rekla, ok, ljudje smo pač le ljudje in včasih počnemo tudi stvari, ki so moralno ali drugače vprašljive, ampak dokler s tem ne prizadanemo nek splošen družbeni interes, je pač to stvar vsakega posameznika. In ravno za to se je tu šlo. Edini problem, ki bi ga moral ravnatelj imeti v tem primeru je pač njegov oseben problem, ki se nanaša na njegov odnos do svoje družine, torej žene in otrok. Edino člani družine so v tem primeru upravičeni, da podajajo kakršnekoli moralne in druge sodbe, ker so v tem primeru oni EDINI, ki se lahko čutijo prizadete, vseh ostalih to nima kaj brigat in v to se nima nihče kaj vtikat, še najmanj na tak hinavski način, kot da pa smo vsi drugi angeli in svetniki.

        Če se je pač odločil, da stori to, kar je storil, potem mu ne vest, ne morala očitno nista stala na poti in očitno bi s tem tudi povsem normalno živel, če zadeva ne bi prišla v javnost na tak brutalen in ponižujoč način, še posebej v smislu tega, kako je družba na vse skupaj reagirala.

        Problem, ki ga nekateri hinavci tu ne razumete je to, da s svojo moralo lahko posiljujete le samih sebe, ne pa vsepovprek. Tako da o tem, kaj je nespodobno naj odloča vsak sam zase in do tega ima vso pravico. In ravno zaradi tega je krivda tistega, ki je to posnel ogromna, ker je posegel ravno v to pravico posameznika do zasebnosti, torej v pravico do tega, da vsak sam zase sam določi, kaj je zanj sprejemljivo in kaj ni, seveda pod pogojem, da s tem ne posega v enake pravice drugih. Ker ta posnetek je bil posnet in dan v javnost ravno iz razloga, da se bo nad tem naslajala moralna hinavščina ter neka splošna človeška škodoželnost.

        In ko se boste enkrat znebili te moralne hinavščine, boste morda vse to tudi razumeli. Ker kakšno škodo je to ravnanje ravnatelja povzročilo tebi? Kakšno škodo je to povzročilo komurkoli, razen njegovi družini, da se lahko v tem primeru delaš nekega pametnega razsodnika? Nobene!!! Tako da prenehajte s to vašo hinavsko prizadetostjo in moraliziranjem, ki ni nič drugega kot posledica dejstva, da nimate sposobnosti osnovne človeške empatije. Obsojate človeka le zato, ker je pač posegel v vašo moralno hinavščino, kot da bi ta imela kakšno posebnost vrednost in predstavljala kakšno posebno vrednoto. Nobene vrednosti nima, ampak je celo nekaj skrajno zavržnega.

        In da smo si na jasnem. Seveda tu ne gre za to, da bi se takšna dejanja odobravalo in seveda je prav, da takim dejanjem sledijo ustrezne posledice, ampak to, da se nad tem zganja nek moralni linč, ki gre tako daleč, da se potihem celo naslaja nad smrtjo tega nesrečnika v smislu, aha, vest ga je premagala, je pa višek primitivizma.

        Včasih smo ljudje hujši od opic.

        • “Problem, ki ga nekateri hinavci tu ne razumete je to, da s svojo moralo lahko posiljujete le samih sebe, ne pa vsepovprek.”
          Ja kaj pa vi počnete? To pa ni hinavsko in dvolično?!

          • Kaj jaz počnem? Kako sem te posiljeval? A tako, da ti pravim, da ne poslijuj drugih?

            To je tako, kot če bi me racist obtožil, da sem nestrpen do njega, ker ga obsojam zaradi rasizma.

            Saj pravim, primitivizem je tu očiten.

          • Primitivizem je res očiten!
            Drugačno stališče je posiljevanje, vaše pisanje je pa edino samoumevno pravo.
            Dajte no!
            Užitek seksa, vedno, povsod, z vsakim, kjer se mi zljubi i.p., ne opravičuje vse, ni temelj razvoja in ohranjanja civilizacije, niti morale.

          • Še vedno ne razumeš. Moje stališče ne gre v smeri, da ti vsiljujem neko moralo, ampak v smeri, da pač s svojo moralo ne posiljuj drugih, ker enako bi potem drugi lahko posiljevali tebe, ali bi to sprejel? Seveda ne.

            Problem je ravno v tem, ker se očitno počutiš kot nek svetnik, ki lahko drugim deli moralne pridige, ko mu pa drugi odvrne, da je tak način nemoralen, je pa užaljen in se počuti napadenega. Tipično!

            Torej, a ne razumeš, da me sedaj obsojaš zaradi istega, kar sam počneš drugim?

            Ne razumeš pa tudi tega, da ne gre za to, ali je nekaj nemoralno ali ne, ampak gre za to, kdo ima o tem pravico sodit. Še enkrat te vprašam. Kako si bil ti zaradi tega prizadet? Človeka sploh poznal nisi, tako da kaj se imaš v to vtikat? A si morda njegova žena? Otrok?

          • Ti Lenko posiljuješ s tem, da drugim vsiljuješ svoje mnenje.

            Jaz tvojega mnenja ne delim. Vso pravico imam reči, da je to, kar je počel ravnatelj, nesprejemljivo. Varal je ženo in otroke. In to je obsojanja vredno.

            In ni naredil samomora zaradi medijev, ampak zaradi svojega varanja. Najbrž bi ga naredil tudi, če primer ne bi prišel v javnost, ko bi žena izvedela.

          • Lenko, ti še veš ne, kaj je to morala.

            Ne veš niti tega, da, če bi imel vsak svojo moralo, bi se družba sesula. Morala je družbena stvar, saj določa, naše medsebojno obnašanje.

        • Lenko, sam počneš isto, kot očitaš drugim. Greš se lažno moralo, poskušaš v nas izzvati občutak krivde in ti ne rata.

          Posnetek je bil posnet in je zaokrožil naokrog, ker ga je posnel najstnik v puberteti – nekaj, kar je običajno za pričakovati… Seveda je pa s tem postal car med sošolci.

          Zate je ta primer le orodje, ki si ga izkoristil, da lahko napadeš drugače misleče.

  6. Pornografija je dekadenca za družino in družbo!
    Nedavno sem gledal dokumentarec »Dekadenca«, avtorjev ekološko trajnostno osveščenih naravnanih intelektualcev. Film govori o moralnem propadanju razvitega sveta. Govori nam o pretiranem potrošništvu, predvsem o problemu osredotočanja ljudi brezmejnemu ugodju, ko človek, družina,družba, zanamci in narava izgubljajo pomen, važen naj bi bil samo moj »užitek«.
    Jasno je bil prikazan problem pornografije, kot enem vzroku za propadanje družbe, predvsem družine. Avtorji oddaje so postavili vprašanje, kako naj na primer dečki, ki jim je pornografija dostopna in jo gledajo, lahko potem razvijejo ljubezen, spoštljiv odnos do partnerke žene, celo matere. Vsekakor aktualna tema tudi za Slovenijo!

  7. Na Švedskem je pred leti sindikat hotelskih delavcev zahteval, da se v hotelih ukine plačljiva sobna ponudba ogleda kodiranih strani pornografije na TV, ker gostje potem nadlegujejo zaposleno osebje.
    Ali celo “družinski” tednik Nedeljski dnevnik ne stori kaznivo dejanje, ko oglašuje “erotične storitve”, prostitucijo? Na Švedskem to ne bi bilo mogoče.
    Slovenci ne vemo, kaj je prav in kaj ni prav. Zato smo po pravdanju na vrhu v EU, pravi član mednarodnega sodišča za človekove pravice prof. dr. Boštjan M. Zupančič.

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite