»Svoboda in solidarnost sta istospolni par«

117

festival druzinV soboto sta v Sloveniji potekala med drugim dva dogodka, ki sta si po svoji vsebini blizu, pa vendar sta si zelo različna. O enem smo lahko slišali že nekaj dni prej, saj so o njem mediji že nekaj dni pred tem tudi poročali, drugega ni oglaševal noben medij. O enem so na dan dogodka poročali tako na nacionalni kot na komercialni televiziji – RTV Slovenija je dogodek uvrstila celo na prvo mesto, saj so se z njim začela večerna poročila, o njem so se razpisali tudi časopisi, o drugem ni bilo ne duha ne sluha na internetnih straneh slovenskih časopisov, nacionalna televizija pa je o njem poročala samo v nedeljo v zadnji informativni oddaji. Prvega je podprla celo ministrica za delo, družino in socialne zadeve, udeležil pa se ga je tudi predsednik države, na drugem ni bilo opaziti nobenega znanega politika aktualne vlade. Pa vendar se je na prvem dogodku zbralo vsega 400 do 500 ljudi, na drugem (res da je trajal dva dni) pa okoli 5.000 ljudi. Zanimivo, da je o drugem dogodku nacionalna televizija, za katero vsi plačujemo prispevke, že lani poročala podobno “skrito”, čeprav se ga je udeležilo okoli 10.000 ljudi. Odgovor varuhinje gledalčevih pravic oz. odgovorne urednice informativnega programa lansko leto na vprašanje, zakaj so o tako množičnem dogodku poročali minimalno, je bil, da se je v mesecu maju že dovolj poročalo o družinskem življenju (takrat smo se pripravljali na referendum o družinskem zakoniku). Pri prvem dogodku je šlo za parado ponosa, ki je potekala v Ljubljani, drugi je bil festival družin, ki ga je organiziral Zavod Iskreni.net na Rogli.

Tako razlikovanje se zdi skoraj neverjetno, toda prav v teh dneh smo lahko v medijih poslušali in brali o tem, kako močni so gejevski lobiji. Celo v cerkvenih krogih, kar priznava tudi papež. Glede na ta podatek lahko bolje razumemo, zakaj festival družin ne pride med dnevne informacije in zakaj je normalna družina, ki jo sestavljajo oče, mati in otrok, izrinjena iz medijskega prostora. Če hočemo javnost prepričati, da pravzaprav tradicionalnih družin več ni, je potrebno te skriti pred očmi javnosti, na drugi strani pa je z vso silo potrebno »reklamirati« istospolne pare kot nekaj normalnega in splošno razširjenega, ne zgolj za to, da jih ljudje kot take sprejmejo, ampak da tudi njihove zahteve postanejo sprejemljive in normalne.

Razlika med parado ponosa in festivalom družin pa ni bila samo v (ne)poročanju, temveč tudi v poudarkih, ki sta jih obe prireditvi izpostavili. Na eni izmed slik, ki je bila posneta na paradi ponosa, je mogoče videti moški par, ki se drži za roke, eden od niju nosi otroka, drugi napis »Z mami na paradi!«. Če prav razumem njuno sporočilo, je eden izmed niju sprejel vlogo očeta, drugi vlogo matere. Če je tako, to pomeni, da eden od niju ne sme biti to, kar je – moški? Kje je tu svoboda, ki so jo izpostavili v geslu? A je svoboda v tem, da se odpoveš svojemu bistvu samo zato, ker globoko v sebi veš, da otrok vendarle potrebuje tako mater kot očeta? In ne dveh očetov? Ali dveh mater? V čem je torej njihova svoboda? V tem, da dobim, kar hočem? Solidarnost, ki so jo letos tudi izpostavili organizatorji parade ponosa, je pozitivna vrednota. V ljudeh zbuja čut za drugega, za njegovo stisko. Toda pri letošnji paradi je delovala puhlo in brez vsebine. Niso bili prepričljivi, čeprav so naštevali kar nekaj marginalnih skupin, kot so migrantje, izbrisani, ženske ali Romi. Da se v tej solidarnosti niso prepoznali niti sami člani teh skupin, se kaže tudi v tem, da se ti (vsaj glede na število udeležencev) parade sploh niso udeležili. Glede na to, bi lahko celo pomislili na to, da so bili zlorabljeni za potrebe in zahteve ene skupine.

»Odgovorno očetovstvo«

Na drugi strani pa je festival družin letos izpostavil očetovstvo, zavedajoč se, da se je vloga očeta v sodobnem svetu zelo spremenila, ter da se očetje soočajo z mnogimi novimi izzivi. Glavni poudarek ni bil v svobodi, ki naj bi jo imel oče, temveč v tem, da oče sprejema odgovornost za otroka v celoti. Nič preprostega, enostavnega. Danes, ko se povsod ruši vloga očeta, je biti odgovoren oče zahtevna, vendar lepa naloga. To je bilo glavno sporočilo festivala, za katerega mi je žal, da preko medijev ni prišlo v naše domove.

Še eno razliko je bilo mogoče opaziti med obema dogodkoma. Kot sem že omenila na začetku, se festivala družin ni udeležil noben viden politik aktualne vlade, ki bi tam obljubljal, da bodo družine deležne posebne pozornosti pri pripravi družinske zakonodaje, čeprav so v času gospodarske krize prav te še posebej izpostavljene, je pa v svojem govoru, ki ga je imela ministrica za delo, družino in socialne zadeve na paradi ponosa, med drugim napovedala, da bo ministrstvo še letos začelo sistemsko urejati položaj istospolnih usmerjenih skupin ter da bodo »začeli tam, kjer smo z družinskim zakonikom končali«. Upam, da s tem ni napovedala svoje ignorance do rezultata referenduma, v katerem so državljani in državljanke jasno povedali, da ne želijo, da so otroci brez očetov in mater.

Ta dva dogodka, ki sta časovno sovpadala, kažeta vso realnost našega časa. Družina je potisnjena na rob družbenega dogajanja, javni prostor pa si prisvajajo s svojimi zahtevami različne manjšine, ki pa jih ne vodi spoštovanje do vseh različnih, ampak predvsem svoboda in privilegiji zanje. Naloga vseh nas je torej, da smo dejavni, da po svojih močeh prispevamo k temu, da tudi družina ohrani svoje mesto v družbi. Tudi tako, da s strani slovenskih medijev zahtevamo, da enakovredno poročajo o takih dogodkih, kot je festival družin.

Foto: Iskreni.net

117 KOMENTARJI

  1. https://www.google.si/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=sp_dyn_tfrt_in&idim=country:SVN&dl=sl&hl=sl&q=%C5%A1tevilo%20otrok%20na%20%C5%BEensko

    Zgolj za številčno obnavljanje prebivalstva, bi morala ženska roditi dva otroka. Ker pa vsi otroci ne dočakajo starševstva, strokovnjaki ocenjujejo, da bi morala biti za naš način življenja številka 2,1 otroka na žensko tista, ki številčno ohranja Slovence oziroma državljane. A o tem noben politik, ne JJ&pajdaši in ne ZJ&pajdaši noče govoriti.

    Ni kaj, to je zmaga kulture smrti nad kulturo življenja. Pa niti do homoseksualcev nismo prišli.

  2. To, kar je skrajno sporno pri zavodu Iskreni.net in njemu podobnim organizacijam, je predvsem to, da stalno razglašajo, da je sprejemljiva samo ena oblika družine – klasična heteroseksualna družina, torej poročena mož in žena ter otroci. Tako bolj ali manj izrecno omalovažujejo in diskriminirajo vse ljudi, ki ne živijo v takšnem življenjskem aranžmaju. To pa je seveda nesprejemljivo.

    • Pa ne samo to, gospod Matic, pa ne samo to! Če upoštevamo statistično dokazano dejstvo, da edino le klasična oblika družine (to je poročena mož in žena z željo imeti otroke) ima število otrok na žensko večje od 2, otem je zadeva res katastrofalna. Ukinimo torej zavod Iskreni.net ter klasično družino in vse bo vredu! Saj se strinjava, kajne?

    • Če bi natančno bral,bi uvidel,kaj pripoveduje avtorica članka-namesto tega pa jo obtožuješ za ideje,ki jih ni zapisala:to pač govori le o tebi in tvojih lastnih travmah.

    • To ni nič sporno, ampak je svoboda govora.

      In ni res, da omalovažujejo in diskriminirajo ljudi, ki ne živjo v takem aranžmaju. To so zgolj podtikanja.

  3. Prav simbolno sta sovpadala parada in Festival družin.

    Prva provokacija, ni več le provokacija in poskus izkrivljanaj resnice, ampak je postala že močno dejstvo, ki manifestira moč lezbično-gejevskega lobija. Za RTV Slovenija se tako ali tako ve, da so ga ugrabili. Tu bi morda pomagalo, da bi po grškem scenariju televizijo ukinili in jo ustanovili čez nekaj mesecev – pogoj bi bil, da nihče od starih ne sme kandidirati za službo – to zagotovo ne bi bila težava saj je POP odpustil veliko marljivih.

    Sicer sem pa bila tudi sama zgrožena nad medijskim mrkom okrog Festivala družin. Na drugi strani pa slavilni prispevki vseh medijev parade in pomena istospolnih. Za povrh pa še vlada in ministrica ob pomoč Ane Vodičar izvršuje vse bolj zblojeno politiko.

    • Pozdrav še od druge “marte”. Tokrat le z vprašanjem administratorju, ko ugotavljam, da sistem dopušča več enakih imen. Glede na to, da se po imenih komentatorji “ločimo” in nekoliko tudi “poznamo”, lahko podvajanje enakih imen vnaša zmedo. Torej vaš predlog: mi preostane še kaj drugega kot “preimenovanje”, če želim biti “prepoznavna”?

  4. Ta članek razkriva, da obstaja v določenih medijih totalitarna uredniška politika, ki objavlja le tisto, kar je všeč določeni politiki oziroma svetovnemu nazoru, ki je na oblasti.

    Vendar bi morali biti prav mediji tankočutni za resnicoljubnost in pravičnost. Oni morajo biti glasniki pozitivnih vrednot, ne pa manipulacij in zavajanj!!!

    To od njih zahteva tudi novinarska etika, vendar je za nekatere dovolj, če je zapisano, ni pa potrebno izvajati. Takšna miselnost je bila v bivši državi in se nam še danes vleče.

  5. Zapisano zato, da so kriti pred mednarodno javnostjo, neizvajanje v praksi pa bodo že znali zmanipulirati, saj jim domači bralci in gledalci, po večini, slepo in nekritično sledijo.

  6. Ali je bil predsednik Pahor na obeh prireditvah?

    Če je pošten in pravičen predsednik, bi se moral udeležiti družinskega shoda.

    Ali se je udeležil?

  7. Kaj nakladaš o tem, če ja Pahor pošten in pravičen! Ni bil na shodu. Bil je na paradi.
    Kaj bi rad s poštenim in pravičnim predsednikom!?

    • Pravno socialni položaj je ŽE zdaj povsem dovolj izenačen-zakaj poskušate zavajati?Vse svoje pravice si bivajoči v istospolnih skupnostih LAHKO pravno-pravica je pravna kategorija,a ne?- zagotovijo že sedaj,če hočejo in če se le potrudijo za to-nihče jim tega ne prepoveduje-le prepoved bi morda pomenila diskriminacijo.Nismo pa pripravljeni lagati in trditi,da je vse enako in vseeno,ker pač NI!

      • Hja, izkušnje žensk iz zgornjega članka pravijo drugače:

        “pri nas nekatere pravice in obveznosti še vedno nedostopne istospolnim parom: vključitev v obvezno zavarovanje po zakoncu, pravica do odsotnosti v primeru smrti partnerja, pravica do nadomestila za bolniško odsotnost v primeru bolezni partnerja, sklenitev najemne pogodbe v primeru smrti partnerja, manjša zaščita pri nekaterih drugih stanovanjskih vprašanjih, ker istospolni partnerji niso priznani kot ožji družinski člani…”

      • Tako je. “Istospolna skupnost” pač ni ZAKON! In ne more biti in ne sme biti. To bi bilo izmišljanje zakonov. Potem bi lahko tudi gay z mačko doma imel možnost poroke. Ali hetero, da ne bo diskriminacije?!

          • Ti si kar poglej te “zakonopisce”. Povsod si izmiljajo razne vrste “registracij”. Nikjer istospolni nimajo zakon, tak kot hetero. Tudi pri nas imajo registracijo, ker so jo pač hoteli, da se pomirijo. Nikjer nimajo avtomatične dedne pravice, ipd. Zato istospolni pač samo provocirajo, nič drugega.

          • Ni res. V naštetih državah gre za polnopravno poroko. Civilne zveze in registracije so ločena zadeva.

            http://en.wikipedia.org/wiki/File:World_homosexuality_laws.svg

            Izvoli kanadski Civil MArriage Act:

            “This enactment extends the legal capacity for marriage for civil purposes to same-sex couples in order to reflect values of tolerance, respect and equality, consistent with the Canadian Charter of Rights and Freedoms. It also makes consequential amendments to other Acts to ensure equal access for same-sex couples to the civil effects of marriage and divorce.” (http://en.wikipedia.org/wiki/Civil_Marriage_Act)

          • Večina držav pozna registracijo, le peščica, kjer so leve stranke preveč arogantne, uvajajo istospolne poroke.

        • pa naj jo ima. če se želi nekdo poročiti s svojim psom, pa naj se, kaj se pa to mene tiče. če se imajo ljudje radi, zakaj se ne bi meli poročati, ker pač ti misliš, da pa to ne gre. koga briga?? ukvarjajte se raje s pametnejšimi rečmi, kot je poroka.

          • Alojz, zakaj pa ne bi smeli imeti ljudje olajšave za hišne ljubljenčke? Psihologi že dolgo vedo, da se kmečki otroci in tisti mestni otroci, ki imajo doma živali, bolje socializirajo.

            Če bi bili bogatejša družba, bi o tvojem predlogu zanesljivo razpravljal parlament.

            A seveda ne o porokah z živalmi. Tu si nalašč tresnil čisto mimo.

    • Težavo vidim v pojmu “družina”, ki bi ga nekateri radi “razširili” – mu spremenili pomen. Če smo že pri tem: družina je skupnost (več) oseb, prav tako kot istospolni par imenujemo (istospolna) skupnost. Težko pa med obema tema skupnostima potegnemo enačaj, ker se razlikujeta v temelju. Tudi društev imamo na kupe, pa nikomur ne pride na misel, da bi zahteval enak “status” tako za gasilce kot za aktiv kmečkih žena: vsakomur po njihovih značilnostih.

        • G. Tavčar, saj poznate tisto: tudi slepa kura včasih kakšno zrno najde. Naj mi bo oproščeno, ker tako nespametno razmišljam (kaj bi drugega pričakovali od koklje: vem, da nič ne vem – nekateri pa še tega ne vedo …). Torej: kljub temu močno dvomim, da so v statutih in drugih aktih aktivov (društev) kmečkih žena opisane naloge in dolžnosti članov prav enake kot v pravnih listinah gasilcev. Na to sem hotela s svojim kokodakanjem poudariti.

          In če smo že pri kurjereji, povem še nekaj iz lastnih izkušenj (kura, ki goji kure!!): naše kokoši pridno nesejo jajca. (Ali živijo v istospolni skupnosti, če jim ne privoščim petelina – o tem lahko debatiramo.) Toda vsaki dve leti jih moram menjati, ker se iztrošijo. Na srečo jih lahko kupim na kurji farmi. A »muzike« bi bilo kmalu konec, če bi si vse kure privoščile življenje v »nerodovitnih« skupnostih. In podobno bi lahko razmišljali o drugih vrstah. (Pa čebele: kako neverjetno skrbijo za svoj rod! Ohranjanje vrste, to je nekaj, kar je položeno v naravo vsakega živega bitja. Doklej? Dokler mu ne gre preveč dobro???) To, da ima človek razum in svobodo, ni opravičilo, da poskuša doseči vse, kar se mu zazdi. Nekoliko je dobro pogledati tudi vnaprej. Razen če dopuščamo možnost, da živimo neodvisno od drugih in smo sami sebi namen – v smislu reka: »Za mano potop.« (»Kaj me briga,« bi rekli danes.)

          Novo poglavje so seveda tudi »pravice«, ki naj bi jih izenačili. Kaj pa dolžnosti?
          In končno: v obstoječi zakonodaji o istospolnih skupnostih naj bi popravili le člene o dedovanju – ostalo da je primerno urejeno. Tako je zapisalo (mislim da) Ustavno sodišče.

        • Tavčar, šokiran sem. Homoseksualni in nasploh legebitra posamezniki veljajo za bolj kulturne.

          Je kdo ukradel vašo identiteto? Meni se je to na spletu že zgodilo, a me še nihče ni obvestil, ali je tat končal v zaporu.

          • Če je zadnje vprašanje namenjeno “marti”, vam odgovarjam: zdi se mi, da ja, zato sem si dodala še majhen “dodatek” – bomo videli, če bo funkcioniralo… (Prav ob tem članku sva med komentatorji dve “marti” – različni, kar me seveda jezi, ker to iz imena ni razvidno!)

      • Semantika je tukaj najmanjši problem. Zaradi mene se lahko istospolno usmerjeni poročajo tudi v “skupnosti”, pomembno je, da imajo enake pravice kot ostale partnerske zveze.

        • V tem primeru pa predlagam, da se vse pravice in vse olajšave in vsa pomoč ukine in to VSEM oblikam partnerskih zvez. Čemu bi tistim, ki ne želijo živeti v partnerski zvezi, jemali denar in ga dajali tistim, ki želijo živeti v partnerski zvezi? Da se olajšave, pomoč pripiše klasični družini zaradi otrok oziroma bodočnosti, še nekako razumem. Da pa bi podpiral osebo, ki se želi poročiti z radiatorjem … ne me za*ebat!

          • Pišite na državno upravo. Morda boste iz koga izvabili nasmešek in mu polepšali dan 😉

          • Ah, gospod Jagdpanzer! Državni uradniki živijo od tega! Nam vzamejo in potem dajo dalje … recimo tam nekje okoli 50%. Ostanek gre za njihove potrebe.

            Dejansko so skoraj vse subvencije le pretakanje denarja od revežev k bogatašem. Sicer se sedaj ne morem spomniti izjema, a prav gotovo obstaja.

          • Alfe, dvomim, da od države veliko dobiš, če se poročiš. Več je transferjev otrokom.

        • Če ti sploh ni jasno zakaj se ljudje poročajo, kaj potem tu tako zagrenjeno trdovraten? Očitno se nikoli ne boš niti poročil, pa kljub temu se usajaš. Če ti zakon ne pomeni nič, potem pusti stvar tistim, ki jim kaj pomeni. Zakon je zakon, ni nobena partnerska zveza. To je stvar psihiatrije, ne zakonov.

          • Govoriš o krščanskem konceptu zakona, jaz pa o sekularnem. Od tu razlike. Če se motim, me popravi.

            Zame je družina vsaka skupnost ljudi, ki so soodvisni drug od drugega, in kot taka si zasluži enake pravice. Če bi dve ženski radi skupaj preživeli življenje in vzgajali njune otroke skupaj, jim pripadajo popolnoma enake pravice ter dolžnosti kot heteroseksualnem paru. Če se ti zdi, da njuna zveza ni zakon, je to tvoj problem. Kaj pa je zakon? Nekaj za namazat na kruh?

          • Med “krščanskim” in “sekularnim” konceptom zakona so zelo velike razlike, zato ne vem zakaj bi homoseksualci kar nekaj enačili. Naj se pač poimenuje in zakonsko uredi vsako za sebe.

            Pa ne vem, zakaj homoseksualci stalno nekaj vpijejo o pravicah otrok, ki čakajo na posvojitev. Saj je vrsta dovolj dolga že pri neplodnih parih, ki preverjeno dobro skrbijo za otroke.
            Zaenkrat je homoseksualnost še nek družbeni eksperiment, zato se mi ne zdi pravično do otrok, da so nekakšni poskusni zajčki.

          • Gospod Zdravko,
            poskusite prebrati, kaj sem napisal. Sicer bo pogovor tak, kot je marsikaterem blogu: eden opisuje luno in drugo opisuje sonce. Oba pa drug drugega zmerjata.

          • G. jagdpanzer, pišete: “Če bi dve ženski radi skupaj preživeli življenje in vzgajali njune otroke skupaj…”. Prosim za razlago, kaj v tem primeru pomeni besedna zveza “njune otroke”. Hvala.

          • “Njuni otroci” se nanaša na članek, objavljen v Dnevniku. Povezava je zgoraj. V tem primeru sta partnerici rodili s pomočjo darovalca.

          • Sicer pa ni treba dlakocepiti. Če živijo kot družina, so njuni otroci. Najsibodo posvojeni s strani obeh ali enega, rojeni s pomočjo umetne oploditve, ali iz prejšnjega zakona. Gre pač za prastar odnos starš – otrok, z odgovornostjo prvega do drugega.

          • Alfe, odgovor se ni nanašal nate.

            Jagdpanzer, jaz govorim da ti preziraš poroko. Zaradi tega podpiraš geyevski eksperiment, ne da bi celo lastne starše vsaj vprašal kaj mislijo o poroki. Tolk si pameten!

          • Lahko govoriš kar hočeš. Lahko mi pa prej razložiš, zakaj točno naj bi preziral poroko s podporo enakopravnosti za vse pare. Se bova lažje razumela.

      • Marta, jaz sem človek in vi ste človek. A med nama težko potegnemo enačaj.

        Podobno ni nikakršnega razloga, da v pravnem jeziku zaradi pravne jasnosti, katere pravice komu pripadajo, ne bi homoseksualnim parom dovolili tvoriti zakona v pravnem pomenu z vsemi pravnimi posledicami. Na koncu koncev je kar nekaj različnospolnih parov, ki se vnaprej odločijo, da bodo živeli skupaj samo zato, ker se imata rada in ne bo nikoli imeli otrok.

        Nihče ne zahteva, naj RKC spremeni pomena besednih zvez sveti zakrament zakonske skupnosti in podobno.

    • Tako, kot ne moremo proglasiti vseh jezikov za uradne v Sloveniji (jih “izenačiti), tako tudi ne moremo izenačiti vseh oblik skupnosti in jih proglasiti za “družine”.

      • Ali smem v Sloveniji govoriti srbsko? Ali samo angleško? Ali smemo imeti svojo radijsko postajo ali vsaj radijsko oddajo? Kaj pa vsaj spletno?

  8. Benedikt XVII je rekel, da Cerkev ne raste s propagando, temveč s privlačnostjo. Analogno lahko trdimo za družino. Prepoznavnost družine v družbi gre samo preko realiziranih družin. Realizirane družine so največja podpora družini, le te so znak , da je našo primarno potrebo po družini moč realizirati.
    Največji človekov življenjski projekt je družina, tako tista iz katere izhaja, kot tista, ki jo ustvarja sam. Na tej točki obstane in pade vse naše življenje. Vse radosti in vse traume človeškega življenja izhajajo iz družine. Družina je edino človekovo okolje, kjer je človek pred drugimi to kar je, to je edini intimni prostor človeka in skupnosti, ki ni del sveta. Družina je po definiciji nekompatibilna s svetom, od tod ta bitka sveta z družino, ki poiskuša na vse načine narediti družino banalno, nepomebno institucijo.

    • Takšna je oz.naj bi bila idealna družina.Jaz žal slutim -deloma-kot takšno samo Sv.Trojico-in morda Sv.družino.Pa še v tej nišlo brez travm.

      • Vsekakor tudi v Sveti družini ni šlo berz travm. Luka 2.48 »Otrok, zakaj si nama tako storil? Tvoj oče in jaz sva te s tesnobo iskala.«
        Pojem realizirane družine pomeni popolnoma nekaj drugega, ko ga prikazuje svet. Družina v svojem bistvu ne funkcionira. Družina je zgolj prostor, kjer se učimo živeti v globino. To je kot plezalna stena, kjer se lahko naučimo plezati, brez nje tega ne znamo. Brez družine ni moč iti v globino odnosov.

    • Tadej, družino ne poskušajo banalizirati v LGBT društvih pač pa potrošništvo in tekmovalna logika kapitalizma.

      Sicer se pa s tvojim razmišljanjem globoko strinjam. 🙂

  9. Zelo cenim prizadevanja prirediteljev festivala družin.
    Ni jim lahko. Poleg medijske zapostavljenosti doživljajo občasno tudi medijsko gonjo, zaradi katere težko pridejo do sponzorjev.

    Na vsak način se jim poskuša dati pečat nestrpnosti. Čeprav pri možeh in ženah iz iskreni.net ne zaslediš nestrpnega obnašanja, kakršno se žal marsikdaj pojavi v klerikalnem okolju.

    Na iskreni.net imajo kar nekaj dobrih programov za družine, čeprav imajo tudi kakšno stvar, ki jim je bolj v škodo kot v korist, recimo prizadevanja proti obveznemu cepljenju otrok. Saj ne rečem, da mogoče nimajo prav, ampak na ta način so samo v nepotrebnem konfliktu z zdravniško stroko.

    Pa mogoče bi morali spraviti v red svoje forume. Če ni na njih ene stalne skupine z zdravimi nazori, ki bi bila sposobna umiriti kakšnega nakladača ali manipulatorja, potem ni možnosti, da se razvije kakšna zdrava in močna debata.

    Pa ko pravite, da ni bilo na festivalu družin nobenega iz naše politike. Saj tudi ni bilo nobenega višjega cerkvenega dostojanstvenika. Zdi se, kot da so iskreni.net malo prepuščeni samim sebi.

    • Jaz na to gledam takole: ako iščeš resnico, kot se trudijo pri iskreni.net te vsi centri moči – leva/desna/taka i ovaka politika ignorirajo. Levičarji govorijo da naj jih financira RKC, RKC naj se na trgu.

      Si ne želim biti na njihovem mestu. Jih pa absolutno na vse načine podpiram in upam, da bodo vztrajali zavoljo resnice!

    • Jaz tudi cenim njihova prizadevanja čeprav se tudi sam ne strinjam z vsemi stališči, ki jih zagovarjajo.

      Absolutno pa jim ni lahko, doživeli so že veliko hude in strupene medijske gonje proti njim. In to kar so kljub velikemu medijsko-sponzorskemu mrku dosegli je res veliko.

      Ampak Resnica vedno najde pot. Jaz odsotnost (konvencionalnega) medijskega pokrivanja niti ne vidim kot nekaj slabega IMHO. Tudi to da so se odmaknili od uradnih cerkvenih struktur je dobro. Naj vztrajajo naprej na svoji poti, saj mislim, da tudi sami nimajo biti namena muha enodnevnica niti nimajo namena biti neka popularna pop kulturna zadeva, ki bi zahtevala zaslombo množičnih medijev. Prizadevanja sadove obrodijo šele na dolgi rok.

    • J, nimaš prav. Na spletni strani Iskrenih sem lani prebral zelo nestrpno razmišljanje o LGBT posameznikih in njihovih pravicah.

      Na ta način so pridobili nekaj medijske pozornosti. Veliko bolje zanje bi bilo, če je ne bi. V tem primeru sem prepričan, da bi jo dobili po redni poti, katero tudi ti zahtevaš zanje. Kot družini in družbi prijazna in koristna prireditev.

      Vam vsem pa verjamem, da tisti posameznik, ki je (mislim, da celo nepodpisan, kar pomeni blagoslov celotne skupine) širil nestrpnost ne izraža povprečja Iskrenih.

      Tudi sam ne verjamem, da bi stotine prostovoljcev na Festivalu družin po svojem bistvu bilo agresivnih homofobov. Prej se mi zdi smiselno, da jih homoseksualnost enostavno ne tangira in ne zanima imajo pa silno radi otroke in klasične družine zanje ter so takšnim pripravljeni nesebično darovati nekaj dni v letu.

  10. Zanima me ali si predsednik po svoji vesti izbira udeležbe na shodih ali mu to odrejajo drugi.

    Vsekakor bi se moral udeležiti družinskega shoda, če se je že parade. Saj je splošno znano, da ga niso volili le tisti, ki so bili na paradi. Poleg tega pa je predsednik vseh. Splošno znano je tudi, da se udeležuje vsakršnih srečanj, tudi takšnih, ko se človek vpraša ali nima pomembnejšega dela v dobro domovine.

    • Svitase, dogodka sta vendarle bila sočasna. Ali naj leti s helikopterjem z enega na drugega? Jaz takšnega razipanja v času sedanje recesije ne bi podpiral.

  11. Opustitev obiska srečanj družin, lahko za državljane simbolno pomeni, da so v družbi cenjene le vrednote, ki jih je razglašala parada, ne pa tudi vrednote, ki so bile vidne na srečanju družin.

    • Gospod Svitase,
      zelo ste nežni. Jaz bi zapisal: “Opustitev obiska srečanj družin za državljane simbolno pomeni, da se v družbi propagira le vrednote, ki jih je razglašala parada, ne pa tudi vrednote, ki so bile vidne na srečanju družin.”

      Res je sicer, da imajo družine več volilnih glasov, ampak ona druga stran pa ima denar. In predsednik države je zgolj slovenski politik.

      • Katoliška cerkev in njeni verniki imajo veliko več denarja, čeprav so v povprečju revnejši (= imajo manj premoženja in prihodkov na družinskega člana). A so v Sloveniji pravice LGBT posameznikov veliko bolj ogrožene kot pravice družin.

        Z drugimi besedami na Rogli zbrane družine ne ogroža obsojanje okolice do njihovih praks in njihove ljubezni do njihovih otrok pač pa recesija.

        LGBT posameznike ne ogroža toliko recesija kot nestrpnost, ki pogosto kuliminira v fizično izživljanje. Da o psihičnem ne govorim. Zato LGBT gibanje potrebuje simbolno podporo v obliki predsednikovega obiska.

        Družine pa davčne olajšave, spodbude, finančno podporo prireditvam namenjenim družinam in več denarja za igrala v mestnih parkih.

  12. Homofobija je čista izmišljotina. Če že kdo homoseksualce sovraži (oziroma se jih boji) ter jih preganja, so to prikriti homoseksualci sami. Jaz jih ne. Ne poznam nikogar, ki bi jih sovražil. Vse njihove aktivnosti so čisti (večplastni) biznis.

    • Če jih ti in tvoji bližnji ter prijatelji ne sovražijo, še ne pomeni, da jih nihče ne. Ali bereš črno kroniko?

  13. Kakšne vrednote razglaša parada? Svojo sramoto javno razglašajo. Kako bodo razglašali vrednote?! Vrednote se razglaša skromno, in tiho, ne pa na ves glas. Eni bi kar vpili vrednote… Kolk so nekateri ZA. Blazno.

    • Sramota je tvoja nestrpnost in verbalna nasilnost. Vsak dan jo znova razglašaš na spletu.

      Bi lahko svoja stališča promoviral na kulturen ergo sprejemljiv način?

  14. Tradicionalna družina praktično izumira. Namesto, da se ukvarjamo s tem ali bi dajali otroke istospolnim partnerjem ali ne,ker je odgovor popolnoma jasen, bi se morali posvetiti tradiciji. Očitno je zastarela in nezanimiva, kot se je tudi pokazalo pri oglaševanju omenjenih festivalov, vendar vredna veliko večje pozornosti, ravno zaradi tega, ker izgublja na vrednosti. Za prave in dobre stvari v življenju se je treba (žal) boriti in vložiti veliko napora in ne iskati lažjih rešitev.
    Ali res privoščimo otroku, ki so ga biološki starši zapustili, da odrašča ob istospolnih partnerjih? Menim da je bil en udarec popolnoma dovolj.

    • Kaš, iskanje umetnega sovražnika je čisto mimo. Poskusi promovirati “tradicionalno” družino direktno. Imel boš ogromno dela in ti ne bo potrebno iskati nikakršnih sovražnikov.

  15. To sploh ni res, da tradicionalna družina izumira. Srečujem veliko moških in žensk, ki jim je vrednota, da so skupaj, pa niti niso verni. Homoseksualnih parov sploh ni videti, razen po medijih.

    • J, tudi jaz menim, da bo trdna zakonska skupnost v prihodnjih desetletjih vse večja vrednota. Ljudje si bodo nakopičili dovolj denarja, da bodo opazili, da jih materialne dobrine ne morejo povsem zadovoljiti. In se bodo začeli z zavidanjem ozirati po srečnih dolgoletnih parih.

      Prepričan sem, da se bodo že čez nekaj desetletij otroci že v osnovnih šolah veliko učili o partnerskem pristopu, socializaciji v skupine in tudi (do stopnje, ki jo tako mladi otroci razumejo) o kvalitetnih zakonskih odnosih.

  16. clanek opozarja na krsitev ki si jo na nas racun dovoljuje rtv ki jo placujemo vsi. v vsakih sobotnih radijskih in tv porocilih je bila parada na prvem mestu. srecanje invalidov na brezjah s 5000 udelezenci pa na drugem. festival druzin ocitno marginaliziran. pa dajmo se skupaj in ne pustit da se to dogaja!

    • Uh uh uh. Parada ponosa je medijsko zelo atraktiven dogodek. Prav je, da javna RTV promovira dogodke za hendikepirane.

      Dejstvo, da se je na otroškem igrišču zbralo veliko mamic z otroci, je sicer zelo razveseljivo, a ni tako zelo medijsko zanimivo kot LGBT.

  17. Gospa Helena,

    Že istočnica je povsem zgrešena. Seveda je Parada ponosa za medije, gledalce in poslušalce veliko bolj zanimiva kot Festival družin. Nič drugače ni na Časniku, kjer se zadnje čase polovica člankov osredotoča ali vsaj obravnava problem dvoletnega zapora za Ivana Janeza Janšo. Zakaj? Ker je dnevnopolitično atraktivna in ne ker bi bila osrednji problem obstoja ali neobstoja Slovenije niti desnice v njej in celo niti SDS-a.

    Osebno v medijih pogrešam namesto dnevnopolitičnih več prispevkov o zdravju. Vsi vemo, da že s hrano komot premagamo bolezen, od katere bo umrla polovica Slovencev – raka. A čeprav vemo, se premalo zavedamo… Potrebovali bi agresivnejši marketing v to smer.

    • Gospod Igor,
      smrt polovice Slovencev tako na splošno pa res ne more biti zanimiva (podobno kot sicer množični festival običajnih družin). Tako ali tako ji konec koncev nihče ne uide.

      • Rok, v veliki meri se strinjam z vašim komentarjem. Nad dodam še par besed.

        Kolikor vem, se je obisk Festivala družin iz leta v leto večal in lani na Rogli dosegel impresiven maksimum. Zakaj? Zaradi zelo agresivne anti-LGBT propagande podpisane s strani Iskrenih je veliko ljudi sploh izvedelo za festival. A takšna politika je zelo kratkoročna. Že letos je festival zanjo dobil po prstih. Ekstremnost ustraši komercialne sponzorje, kar ni dobro. Letos sem pogrešal železnico, na kateri sem (mislim, da) lani prvič videl oglas za festival.

        Precej učinkovitejša je zmerna politika. Moje osebno mnenje se bo tu precej razlikovalo od vašega. Moje mnenje je, da RKC enostavno ni zmerna organizacija, pač pa takšna, ki kar naprej na površje spravlja ekstremiste in se zato nič boljšega lani enostavno ni moglo zgoditi. Upam, da me bo prihodnost demantirala in bo festival v prihodnjih letih enakomerno naraščal brez nepotrebnih konfliktov.

        Saj je po svoji naravi popolnoma nekonfliktna in (če se izrazim po samoupravno socialistično) družbeno zaželjena prireditev. Odtod tudi odgovor kaj zadnji dve leti na festivalu delam sam. 🙂

        P.S. Tudi glede medijske promocije se strinjam. Festival lahko enakomerno raste popolnoma samo s pomočjo medijev, ki ste jih našteli. A srčno verjamem, da bo ob politični nekonfliktnosti vseh organizatorjev tega družinskega in ne poltičnega festivala v enem nekaj naslednjih let svoje primaknila tudi državna televizija in ostali mediji s pravočasno promocijo festivala in pohvalo festivalu za dolgoletno dobro delo in zgled dobre prakse.

    • Jaz pa osebno mislim, da ignoranca klasičnih medijev absolutno ni takšna katastrofa.

      Dogodek se v prihodnosti še vedno lahko pokrije preko Radia Ognjišče in Družine (kot letos) pa tudi preko TV Exodus ali pa tudi preko kakšnih lokalnih radijskih in televizijskih postaj, zakaj pa ne?

      Iskreni.net delajo čisto OK, vztrajajo na svoji poti in mislim, da bi sedaj opletanje o medijski pokritosti pomenilo napačno strateško odločitev. Društvo se je enkrat že krepko zafrknilo s spustitvijo v odkriti spopad o DZju – spopad, ki se ga danes medijsko ne da več dobiti. In takrat so se že začeli napadi na društvo s tem pa je društvo nespametno ogrozilo tudi svoje pozitivno, dobro poslanstvo.

      Na žalost slovenskim cerkvenim in nekaterim vplivnim laičnim strukturam manjka neke premišljene strategije za delovanje v naprej in to je zelo slabo. upam, da bodo iskreni.net tu pokazali več modrosti in vizije.

      Naj delajo naprej, tako kot do sedaj, naj se držijo svoje “špure”.

      Prvo leto jih je bilo na dogodku 500, sedaj jih je 5.000.
      Prvo leto je društvo spremljalo max. 3.000 ljudi zdaj med 40-50.000. Internet in neformalni načini oglaševanja delajo čudeže, jaz se zaradi mrka nacionalne RTVSLO ne bi preveč sekiral.

      G. Đukanović, presenečen sem, da ste na dogodek odšli kot nevernik in da dogodek v mnogočem celo odobravate. Definitivno en lep a verjetno osamljen primer medsebojnega razumevanja različnih skupin državljanov.

  18. Dragi razpravljavci, toliko neumnosti in ideološke zaslepljenosti je na enem mestu res težko najti.
    1. Pravite, da RTVS festivalu družin ni posvetila dolžne pozornosti. V Sloveniji deluje cela vrsta tv postaj in drugih medijev, ali je kateri temu posvetil več pozornosti? Ni, ker vedo, da gre za primitivno ideološko manifestacijo, ki zanima samo tiste, ki so z njo kakorkoli ideološko povezani.
    2. Če je tradicionalna družina ogrožena, ni zaradi pravic istospolnih parov, ampak zaradi nezaposlenosti mladine, zaradi šikaniranja žensk, ki morajo pri zaposlitvi podpisati, da ne bodo zanosile, zaradi stanovanjskih problemov mladih parov in zaradi še mnogih drugih enako realnih problemov. Ali festival družin opozarja na te realne probleme sodobne družine, ali pa samo propagira neko idealistično, kičasto podobo svete družine?
    3. Zakaj so paradi ponosa mediji posvetili več pozornosti? Ker je to bolj aktualno. Določena kategorija sodržavljanov pač še nima svojih pravic. Enake parade so nekoč uprizarjale tudi sufražetke za pravice žensk, zato se nam danes zdi normalno, da je ženska profesorica, policistka ali predsednica vlade. Pred sto leti to ni bilo normalno in so ženske, ki so zagovarjale take ideje, zasmehovali.
    4. V zvezi s temi problemi se veliko govori, kaj je naravno in kaj ne. Dragi razpravljavci, narava je v gozdu, na vasi in v mestu pa je kultura in civilizacija. Iz svojih lastnih izkušenj veste, da pri seksu samo izjemoma mislite na zaploditev otroka. V naravi ni seksa, tam je samo razplojevanje, človek pa je ploditveni akt povzdignil v povezovanje parov, v kulturo in ljubezen. Ko pa ne gre več za razplod, pa ni več pomembno ali sta pri tem udeležena različna ali ista spola. Razplod je samo ena od funkcij poročenih parov, sicer bi bilo normalno, da te skupnosti po uspešnem razplodu razpadejo. Bistvena je združitev v ljubezni. Pri tem pa je spol nepomemben.

    • Hvala enako.

      Predvsem pod točkama 1 in 2 seka ven ideoliška zaslepljenost. Ker če bi festival družin malo bolj poznal, ne bi pisal takšnih neumnosti.

      • Pod 1: ali to pomeni, da so ideološko zaslepljeni vsi večji javni mediji? Javni in privatni?
        Pod 2: menje, da je idealiziranje družine kič, je bolj stvar okusa kot ideologije. Sicer pa so pod 2 navedna samo dejstva.

        • Št. 2 je res problem, ki bi ga mogla tudi Cerkev bolj izpostavljati. Žal pa je tako, da se gre raje v pretiravanje o tem, kako homoseksualnost uničuje tradicionalno družino.

    • Glede točke 4:
      Ob takem izvajanju bo morda kdo končno razumel, zakaj Humanae vitae tako vztraja pri neločljivosti “ploditvenega akta” in “združitve v ljubezni” – v nasprotnem primeru je sprejemljivo takorekoč vse, in to se že ponosno razkazuje v praksi.

    • Toliko neumnosti in ideološke zaslepljenosti, kot je je pri tebi Tone, je res težko najti.

      Tvoje sovraštvo do drugače mislečih je neizmerno.

  19. Mislite kar hočete, tega nihče ne more nikomur braniti.

    Vsekakor bo pa poročanje istospolnih oseb prej kot slej legalizirano tudi v Sloveniji, skupaj z vsemi ostalimi ustreznimi pravicami.

    Kako pa to dvoje uskladiti? Na daljši rok, to rešuje čas, stara prepričanja in njihovi nosilci umrejo in potem mišljenj teh več ni (ali pa se pojavljajo kot majhni odmevi). Na krajši rok bo pa vsak pri sebi moral to urediti. Malo načrtne slepote in zanikanja, pa bo.

    • Če bo šlo tako naprej, se bodo poročali samo istospolni pari.

      Heteroseksualni pari pa bodo živeli na koruzi. 😉

    • Bo držalo. Pol stoletja nazaj so po ameriškem jugu paradirali s transparenti proti rasno mešanim zakonom.

      Družba se osvobaja. Število držav, ki nudijo enakopravne pravice istospolnim, narašča. Gre za najbolj razvite države tega sveta. Letos v Franciji, Braziliji ter na Novi Zelandiji. V Angliji in Luksemburgu je legalizacija v teku. V Nemčiji poteka živahna debata o legalizaciji posvojitve s strani istospolnih parov, s čimer bi poenostavili zadeve.

      In v nobeni od teh držav ni tradicionalna družina na slabšem zaradi tega.

      • Ker smo zgrešili bistvo življenja, o tem priča dolgoletna prenizka rodnost, bom še enkrat zapisal:

        Biološko je neumno vsako prijateljstvo razglasiti za družino. Kajti za družino so razglasili tisto prijateljstvo, ki je obetalo potomstvo in družini priznali neke ugodnosti, nor. ugled, finančna in druga pomoč. Tako je človeštvo preživelo tisočletja.

        Posvojitev otrok v istospolno skupnost pomeni, otroka oropati najboljših možnosti za njegov razvoj. Je moški in je ženska in razlika ni samo v palčki in luknjici.

      • Ne moreš primerjati rase in nekaj, kar je škodljivo za otroke.

        Seveda so tradicionalne družine prikrajšane, saj jim istospolni pari odžirajo denar.

        • Seveda lahko.
          Otroci iz rasno mešanih zakonov so bili deležmi drugačne obravnave zaradi odkritega ali prikritega rasizma večinske bele populacije, če govorimo o ZDA. Gibanje za državljanske pravice ni bilo piknik.

          Škodljivost je v veliki meri pogojena z družbeno percepcijo. Dokler bodo obstajali nestrpneži, ki zaradi dogem ne priznavajo vseh oblik družin, bodo šikaniranja deležni vsi, ki odstopajo. Na srečo čas deluje proti njim.

  20. Z vso hvaleznostjo mislim na svoje starse, ki sta me spocela in vzgajala v ljubezni. Ne morem si predstavljati, kako se pocuti otrok, ko izve, da je bil “kupljen” oz. narocen v semenski banki. Se zavzemamo za to, ker naj bi zenska oz. tudi moski imeli “pravico do otrok”? Mislim, da se veliko ljudi spreneveda, ko zagovarja te t.i. “pravice”. Kako bi se pocutil vsak od njih, ko bi imel dva oceta oz. dve mami? In to naj bi imeli za “normalno”?

    • Bolno, to kar pišeš, je vse res, ampak kaj storiti, če človek nima te sreče. Ali je prav, da je otrok, ki se rodi neporočeni materi zaznamovan kot pankrt? Pred kakimi petdesetimi leti je še bilo tako. Danes nas niti ne zanima več, ali ima kdo poročene starše ali ne, ali ga oče prizna ali ne. Pa nismo današnji ljudje bolj humani kot so bili naši predniki, ampak je bil med tem sprejet zakon, ki je pravice nezakonski otrok povsem izenačil z zakonskimi. Sama zakonska ureditev nas je naredila bolj humane in pametnejše. In samo za to gre.
      Posvojiti otroka je dandanes zelo zapleteno. Ali veste, koliko neplodnih parov čaka na posvojitev? Kdaj bo prišel na vrsto kak istospolni par, če se danes sprejme tak zakon? Mi, ki si sedaj tukaj dopisujemo, gotovo tega ne bomo dočakali. Živijo pa že danes otroci, ki imajo dve mami ali dva očeta. Ne morejo pa po enem od njiju dedovati, nimajo nikogar, ki bi smel legalno skrbeti za njih, če biološki starš umre ali zboli itd. Tem otrokom se v imenu prave družine in krščanske ljubezni odreka elementarne človekove pravice, kot se je nekoč z enako argumentacijo odrekalo pravico do dostojnega življenja pankrtom in neporočenim materam.

        • Tisti, ki jih ti nočeš videti in jih preziraš.
          Nekateri namreč spoznajo, da so homoseksualni šele, ko že imajo otroke, potem pa se ti otroci znajdejo v gejevski družini brez pravic, ki jih imajo drugi otroci.

          • Ne nakladaj. Takim ljudem se enostavno reče neodgovorni. Poleg tega oni niso homoseksualci, ampak biseksualci.

          • “Nekateri namreč spoznajo, da so homoseksualni šele, ko že imajo otroke, potem pa se ti otroci znajdejo v gejevski družini brez pravic, ki jih imajo drugi otroci.”

            Ne, nisem jih prezrl. Omenjeni otroci imajo očeta in mamo. Če se znajdejo v gejevskih družinah, je tako kot pri otrocih ločenih staršev: lahko dobijo še mačeho ali očima.

      • Bolno je istospolni par tretirati kot “neploden”. Bolno in sprevrženo. Na ta način bi lahko otrok imel 16 očetov!

      • Pankrt ni pravna kategorija. Zakon je. Posvojitev tudi. Kaj bo ko se bodo gay-i ločevali in znova poročali. Koliko očetov in mam bo imel tak otrok. Revež.

        • Toliko, kot mu jih bo zakon priznal.
          V starih dobrih časih, ko so še vedeli, kaj je prava družina, je bil pankrt pravna kategotija. Za vse življenje je bil zaznamovan, enako njegova mati. Oče pa ni bil zaznamovan.

      • Gotovo je potrebno v prvi vrsti poskrbeti za dobro otroka. Otrok pa nikoli nima dveh mam ali dveh ocetov. Ce ima oce novega partnerja, to se ni otrokov drugi oce in ne razumem, zakaj bi moral otrok dedovati po njem (gotovo obstojajo moznosti, da se premozenje nekomu zapusti, ne da bi bil njegov posvojeni otrok), enako tudi, ce ima mama novo partnerico. Tudi “narocanje” otrok preko semenske banke gotovo ni v dobrobit otroka (le-ta podeduje marsikaj od darovalca semena), zato sem proti tej moznosti. Gre za cloveka in ne za predmet! Ce je nekdo homoseksualec, naj zivi svoje intimno zivljenje kot se mu zdi, ni pa treba v to skupnost na silo vkljucevati otrok, ki sluzijo v tem primeru zgolj za zadovoljevanje svoje zelje po njem.
        Homoseksualni lobi je v svetu zelo mocan in zelo glasen, pa tudi precej agresiven. To pa se ne pomeni, da imajo tudi prav. V Sloveniji pa je v praksi se toliko pomanjkanja pravic na drugih podrocjih , da se vsi tisti, ki so tako polni razumevanja za “pravice” istospolnih, lahko v veliki meri vkljucijo v boj za te, res osnovne in clovecanske pravice.

  21. Ko bereš Toneta in njegove argumente … pankrt: pravna kategorija? Pankrt je bil sramota, Tone. Sramota! In še danes bi lahko bila in tudi je. Vsaka samohranilka ti lahko pove iz svojih izkušenj kako je tretirana v družbi.
    Peder pa ni besede vreden! In zato naj se skrije nekam pod skalo in molči, ne pa da paradira “ponosno” po Ljubljani. Dvigniti (vihati) nos ni isto kot biti ponosen, Tone. Zato jih naj bo sram da kažejo tak prezir do poročenih, mož in žena. In pol imaš pedra, moškega, ki pravi da je žena. hihihi, hahaha. Sramota!

  22. Homoseksualci imajo registracijo in tu se zgodba konča.
    Zakaj bi sploh razmišljali o čem več? Saj tudi komuno hipijev ne priznavam kot družino. Torej se je brezveze pogovarjati o nesmislih kot je poročen homoseksualni par. V postelji naj počnejo kar želijo, izven pa naj se ne dotikajo težke naloge, ki jo morata opravljati moški in ženska kot starša. To je odgovorna naloga in ne v stilu ” iii mi se bomo imeliii tako radii”. To ni hec. In tisti, ki ne spoštujete ženske, ki vzagaja otroke sama, ste očitno moške pokveke, ki ne opazite kakšen napor in izjemno moč premore taka ženska. Ostala je sama in si tega ni izbrala. Mogoče bi raje s prstom pokazali na tistega, ki jo je pustil samo z otroci.

Comments are closed.