Stres: V Cerkvi je veliko življenja

11
209

Na Siol.net je objavljen pogovor z ljubljanskim nadškofom dr. Antonom Stresom. V pogovoru novinar nadškofa sprašuje kdaj je bila slovenska cerkev v težjem položaju – v času komunizma ali danes v obdobju kapitalizma in demokracije. V nadaljevanju se sogovornika dotakneta medijsko izpostavljenih  tem: finančnih nepravilnosti, pedofilske afere in referenduma o družinskem zakoniku. V zadnjem delu pogovora novinar nadškofa povpraša tudi o  prazniku Marijinega vnebovzetja.

Eno od vprašanj:  Kaj je potem danes temeljno poslanstvo Cerkve?

Vsekakor je temeljno poslanstvo oznanjanje krščanske vere v družbi in krepitev te vere v krščanskem občestvu, ki je Cerkev. Drugače pač nima smisla, da smo tukaj. Če se o nekaterih stvareh veliko govori, o drugih pa ne toliko, se potem zgodi, da ljudem ostane v zavesti samo tisto, o čemer se veliko govori. Ampak to še zdaleč ni ne prvi, ne drugi in ne tretji cilj našega delovanja. V Sloveniji je čez devet tisoč prostovoljcev Karitas, ki delajo zastonj in pomagajo ljudem v različnih stiskah. Dve tretjini katoliških župnij v Sloveniji ima svojo lastno župnijsko Karitas, da pomagajo tistim, ki v največji stiski. V Sloveniji je letos med počitnicami na več kot 130 župnijskih oratorijih več tisoč prostovoljcev pripravilo več deset tisoč otrokom poučne, zabavne, duhovne in vzgojne počitniške tedne. Med šolskim letom sta več kot dve tretjini slovenskih šolarjev deležni verske in moralne vzgoje po naših župnijskih veroučnih šolah. Imamo skavte in toliko drugih vzgojno-izobraževalnih dejavnosti za mladino, vrtce, šole in domove za ostarele. Skoraj vsaka župnija ima enega ali več pevskih zborov, ki gojijo kulturo petja. Po župnijah so številna predavanja in druge kulturne in izobraževalne dejavnosti … To je osrednja skrb, vanjo vlagamo svojo energijo. Finance še zdaleč niso naša glavna skrb. Naša glavna skrb je tako oznanjevanje krščanske vere, da prebudimo vero in da oznanjamo Jezusa Kristusa kot učlovečenega Božjega sina, ki je naša pot resnica in življenje, naš učitelj, vodnik in naš vzor. To so temelji, iz tega izhaja moralna vzgoja, skrb za uboge, za revne, za ljudi, ki so v stiski. Ne nazadnje je v Sloveniji, po sili razmer, pomembna tudi skrb za veliko število kulturnih spomenikov. Kot veste, je Cerkev pri nas največji lastnik kulturne dediščine. Imamo blizu 3.000 cerkva, od katerih je večina lepo vzdrževanih kulturnih spomenikov. To vzdrževati in ohranjati je za naša krščanska občestva kar precejšnje breme. Če pomislite, da ima župnija Stari trg pri Ložu 24 podružnic, cerkva, župnija pa šteje 3.000 vernikov in oni vse te cerkve vzdržujejo, je to velika zasluga tako majhne skupnosti.

Več: Siol.

11 KOMENTARJI

  1. “… občestvu, ki je Cerkev”! Da bi bilo veliko življenja v Cerkvi, ga mora biti v občestvu. Nič ne šteje hvaliti se s prostovoljci v Karitasu. Malo šteje delo z mladimi. Življenje starejših je tisto kar šteje. In tega ni veliko v našem občestvu, to je Cerkvi.

  2. Včeraj sem v medijih zasledil, da je katoliške skavte obiskal Gnusni.
    Skavti ( vsaj tisti vodilni) ki so omogočili, podporo Gnusnemu, se mi gnusite, ker držite štango vsakemu Fritzlu, ki vas in nas zlorablja. Ne vem, če lahko rečem v tem primeru ” …saj ne vedo kaj delajo ..”, ker ta kolaboracija katolikov s komunističnimi kadavri poteka s korupcijo ali brez že od leta 1941 razen redkih pokončnih izjem, osebnosti.

    • Zadeva je zelo zanimiva, kaže pa na problem kristjanov in ne na problem gospoda Danila Türka. Na spletni strani http://ogenjvmeni.skavt.net/ogenj-v-meni/za-medije/ je vabilo, kjer piše, citiram: “Delavnice bodo potekale vse do 12.30 ure, ko bo taborni prostor obiskal predsednik Republike Slovenije dr. Danilo Türk in vse voditelje nagovoril ter si ogledal taborni prostor. Pred predsednikovim prihodom, ob 12. uri, bodo organizatorji tabora in načelnica ZSKSS Barbara Pavlakovič na voljo za vsa vaša vprašanja.”

      Torej, kaj je problem kristjanov? Točneje problem vodij skavtov, ki so te delavnice pripravili? Jaz ga vidim tako, kot na spletni strani http://www.politikis.si/?p=69284&utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=predsedniska-sramota-v-smihelu-danilo-turk-zlorabil-katoliske-skavte-in-z-njimi-celo-molil piše, citiram: “V uredništvo smo prejeli številne klice ogorčenih staršev, ki imajo svoje otroke vključene v skavtsko organizacijo in ki so protestirali, da so KATOLIŠKI skavti pripravili brezplačno predvolilno kampanjo za Danila Türka. Prav tistega predsedniškega kandidata, ki je najbolj oddaljen od katoliških vrednot in ki jih pri svojem delu niti slučajno ne živi. Naj spomnimo na njegovo sramotno izjavo o Hudi jami kot drugorazredni temi.” Ali opisano z manj besedami: IQ ali denar. Večjo verjetnost dajem prvi razlagi.

      Glejte, pošiljam vas kakor ovce med volkove. Bodite torej preudarni kakor kače in nepokvarjeni kakor golobje. (Mt 10,16)

      • Tuerk je normalno zlorabil skavte, tako kot komunisti že dolgo zlorabljajo večino.
        Problem pa je v tistih, ki so se pustili zlorabiti. Večina skavtov bi se lahko umaknila, kakšen skavtski voditelj bi lahko protestiral proti kolektivni odločitvi skavtkega vodstva, da sprejme obisk nekoga, ki je zelo sporen do kristjanov.

        Danes sem v Delu bral sramotno pisanje Petra Kovačič Peršina, ki se še vedno zavzema za krščanski socializem in pljuva po konzervativni Cerkvi..

  3. Ah ta naš prevod: Odkdaj veljajo kače za preudarne in ptice za pokvarjene?
    Se vidi da se je v prevajanje vmešala najvišja Cerkvena gospoda.
    V nekem starejšem prevodu piše: previdni kakor kače in preprosti kakor golobje. Pa povejte sami, kateri prevod je primernejši, čeprav morda v dobesednem pomenu manj ustrezen?! G. Kraševcu pač Hieronim pač ni neka posebna referenca in misli da je večji od njega.

    • Treba je iti v preteklost in videti, kaj sta simbol kače in simbol goloba pomenila v takratni kulturi. Branje Svetega pisma ravno zaradi takih prispodob ni ravno lahko, zahteva neko predznanje.

      • Navedel sem prevod iz izdaje 1974. Mislim da je treba smiselno prevajati, kajti to se potem bere ljudem. Čemu je bil potem na vrat na nos izdan novi prevod, je težko uganiti. Zakaj je na več mestih bistveno različen in nedoumljiv za razliko od prvega prevoda je še težje uganiti. Razen če poslušaš g. Kraševca. Potem ti postane jasno da je Sv. Pismo znanstveni izdelek?!
        In ker on edini zna brat originale, to je tekste še pred grškim prevodom, ti postane jasno zakaj.

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite