Stranka Mira Cerarja zavajala s fotografijami izmišljenih ljudi

56

JankoStranka Mira Cerarja ima na svoji spletni strani “zgodbe različnih ljudi in odgovor stranke, kako omogočiti boljše in bolj stimulativno okolje za njihovo delo in življenje”. Na Facebooku smo opazili, da je fotografija upokojenca Milana preprosto vzeta (verjetno kupljena) s spletne strani foto portala Shutterstock.

S pomočjo Google iskalnika “Slikovno iskanje” smo preverili še Janka, 35-letnega učitelja. Tudi Janko ni Janko, pač pa Shyne ali Charles. Pač izmišljena oseba, fotografija pa kupljena na kakšnem foto portalu.

Virtualna stranka – virtualni ljudje. Volivci pa so resnično volili – obljube in prazno vsebino in bili pošteno (kot se za najbolj pošteno stranko spodobi) “prinešeni naokoli”. Res novi standardi verodostojnosti Mira Cerarja.

Foto: Spletno mesto SMC, internetne strani

56 KOMENTARJI

    • To po vsej verjetnosti ne. Ni bilo treba. Piarovski strokovnjaki okoli Mira Cerarja so svoje delo dovolj dobro opravili. (Medtem ko je bila desnica zaposlena z nebistvenimi (medsebojnimi) prepiri.)

  1. Saj ne morem verjeti. Hvalabogu nisem glasoval zanje. Se pa morajo njihovi volilci fajn počutit zdajle. 🙂 hahaha!

  2. Gospod J. ugotavlja: “Piarovski strokovnjaki okoli Mira Cerarja so svoje delo dovolj dobro opravili. (Medtem ko je bila desnica zaposlena z nebistvenimi (medsebojnimi) prepiri.)”

    Se strinjam ter vpijem: “J.J. uči se! Ali še bolje … prepusti stranku Brščiču!”

    • Ali to pomeni, da naj še J.J. (ali pa Bršič) izboljša svojo PR startegijo?

      Nočem tega!

      Edina možnost je, da se ustvari dovolj velika masa kritično razmišljujočih volivcev, ki bodo sposobni laž razkrinkati dovolj zgodaj in jo obrniti proti manipulatorju. In to ne samo v stilu: “Oni so taki in taki”. Pač pa tudi: “Ker si lagal in manipuliral, bom naslednjič dobro premislil, če bom tebe ali pa tvoje naslednjič še podprl.”

      • Glede na vse, kar vemo in je možno izvedeti, me zelo skrbi, da celokupno število kritično razmišljujočih volilcev nasploh ni prav veliko. Kolikor jih je, pa so po moje bolj s periferije kot iz mest. Za Ljubljano je več kot očitno, da se za poštenost volilcem prav lepo žvižga. Tu je možno najti dovolj veliko maso le na do sedaj znan način in z drugim človekom, ki bi potem vsaj nekoliko obrnil ploščo. Grdo se sliši, a posledice socializma so globoke.

      • Gospod Janez dokazano ne zna, ne more … zmagati na volitvah. DOKAZANO! V zadnji volilni bitki pa je bil celo prostorsko in komunikacijsko prikrajšan glede na konkurenco.

        Torej, gospod Roman! Prevzemite vi krmilo SDSa in zmagajte na sledečih volitvah! Izgubiti zna vsak! Če pa niste iz SDSa, potem pa nimate pravice tako govoriti o pripadnikih drugih strank.

    • Vi tovariši komunajzerji ki imate čredni nagon,to so pokazale zadnje volitve pa res ne boste govorili kdo bo pri SDS glavni.Skoraj 25 let vas že tlači mora da ne morete spati tako bojite se JANEZA JANŠE.Srbski podrepniki že veste zakaj.

  3. najbrž niste prebrali drobnega tiska pod sestavkom, ki pravi:

    “Zaradi varovanja osebnih podatkov so fotografije in imena spremenjena.”

    • To je potrebno samo teda, ko se nekdo ne strinja z objavo tvoje imena in priimka ter tvoje slike. In kakšna je to stranka, ki pridobi tretino vseh glasov, pa ne najde 6 juncev, ki bi se bili pripravljeni izpostavit, da so podporniki stranke?

          • Kot prvo zagovarjam pogovor, zagovarjam, da se sogovornika ne žali, ne obmetuje z besedami, ki so vse prej kot pohvala. Če kdo misli drugače, ga zato še ni treba poslati na Goli otok.

          • Čeprav se imate za brezmadežnega, lažnivih obtoževanj ne prenesem: nihče ni žalil, ne obmetava z besedami, nihče vas ne pošilja na Goli.
            Ne domišljajte si.

    • V vsakem primeru gre za PR-ovsko neumnost.

      Zakaj bi spreminjali imena? Tako fajn stranka, pa se nihče ne upa izpostaviti z imenom in priimkom?

      Pa tudi, če so imena spremenjena. Kaj potem delajo neke fake slike?

      Seveda je vprašanje, če niso spodnjega teksta napisali kasneje – saj pred tem dejansko nihče ni opazil tega – kasneje pa so se te opazke pojavljale.

    • Plagiatorski podvigi in dokazano laganje Janeza Janše alias Tomaža Majerja obstajajo samo v virtualnem svetu prežvekovalcev.

      • Spomnimo se samo sintagme “svetilnik sveta”, ki jo je Janša večkrat uporabljal v svojih govorih – dokazano ukradena od nekdanjega britanskega premiera Tonyja Blaira.

        Da o njegovih lažeh v zvezi z izvorom premoženja sploh ne govorim. Pa v zvezi z vlogo Urškine sestrične, ki jima je plačevala položnice. Seveda tega ni smel početi sam, ker je šlo za denar skrajno sumljivega izvora.

        Itd, itd …

        • Meni je nekoč sestra plačala kar nekaj položnic. Jaka mu.. od labu…., da bo bolj na tvoj način, ker je Dule pač izpeljanka iz Dušan na način, ki ga slovenski jezik ne pozna! Seveda se bi lahko našel “pameten” človek, ki bi rekel, da so pri meni obstajali grdi razlogi za neplačevanje in da sem kaj skrival. Ima gi razni (če v latinici zapišem še v izredno zapostavljenem jeziku nekdanje Juge)!

          Nekoliko bolj nespretno je morda tisto z Blairom. Vendar v času interneta obstaja še ogromno podobnih govorov, preurejanj tipa “I have a dream” itd. A kljub vsemu, tudi če gre za neznanje ali površnost glede citiranja – ni to nič tako hudega za “visoko moralno”, mladininsko razgledano in doterano Slovenijo, da bi se smela nad tem preveč zgražati.

          • Bistvo je zavajanje. Gospod Miro, ki je meni znan po predavanih iz etike, namesto programa dela nudi izmišljene zgodbice. Vse je legalno in dovoljeno. Zadeva je pri volivcih, ki ne berejo drobnega tiska. Za to pa obstajajo konkurenčne stranke, ki volivcem take zadeve spravi v zavedni del možganov. In ti stranki … SDS in NSi … te naloge nista opravili. Žal ima gospod Miro boljše ljudi okoli sebe.

          • Tale dule nima argumentov v obrambo Cerarja, zato pa vleče na dan Janšo…

            Tisto so manjši kiksi v primerjavi s tem, kar smo odkrili pri Cerarju.

  4. Kaj se tukaj natolcuje o nekih virtualnih ljudeh, saj je Luka G. Lisjak na tem portalu dan pred volitvami objavil, da se je z njimi pogovarjal in da so fanj ljudje, še Crnkoviča je prepričal, da so res fajn, ki je res skeptik ;-))

  5. Da se nekaterim da takšne bedarije pisat. Na strani lepo piše, da so fotografije in imena spremenjena, torej res ne vidim v čem je problem?

    • Problem je v zaupanju. In času odkritja. Če bi to pravi čas objavili, bi se marsikateri volivec premislil. Tako pa … žal ima gospod Miro boljše ljudi okoli sebe kot gospod Janez. 😕

      • Gotovo, enako kot piše v članku, volilci, ki so bili “naokol prenešeni” se sedaj gotovo tepejo po glavi. Gotovo jim je žal, da so glasovali za zmagovalca volitev, ki sestavlja koalicjo. Gotovo bi, če bi vedeli, da so slike ljudi na spletni strani, ki je tako ali tako niso nikoli obiskali, lažne, kot tudi opozarja drobni tisk, glasovali za drugo stranko.
        Tako pa so doživeli grenko izkušnjo, da je Milo Cerar, ki je gotovo odobril vsako lažnivo podrobnost, vreden še manj zaupanja kot Hitler ali Srečko Prijatelj.

    • Zavajanje ostaja.

      Lahko pa si tudi vse skupaj razlagamo s tem, da so ljudje pač butasti, ker si niso vzeli več časa, da bi dešifrirali ves drobni tisk. (Takega načina razmišljanja osebno sicer ne maram.)

      Strokovnjaki so svoje delo dobro opravili, pravno jim ni kaj očitati.

      • Zakaj zavajanje? Pa mimogrede, a se je kdo od volilcev pritožil in zahteval glas nazaj ali smo privzeli za dejstvo da obstaja neko veliko ogorčenje?

        • Pa kaj bi rad? Zgoraj si sam napisal ” volilci, ki so bili “naokol prenešeni” “, zdaj pa tu se čudiš zakaj zavajanje?! Kaj je to, retorično vprašanje?

          • Citiral sem del zadnjega stavka iz članka, ki se mi je zdel res smešen. Na podlagi česa namreč pisec sklepa o užaljenost/jezi/prevaranosti volilcev SMC?

          • Na podlagi zdrave pameti, na podlagi presoje. Na kakšni podlagi bi ti rad?
            Na tej podlagi se jaz smejem Cerarjevim volilcem. Seveda se ni noben pritožil, saj bebci pa spet niso.
            Tu je šlo za marketinško manipulacijo, ki presega politične okvire.
            Ja, vemo, politika je kurba in Cerar pač v tem smislu deluje. Dobesedno.

  6. Seveda se gre strinjati, da je tak pristop lahko sporen, ampak gre za pristop, ki se ga v marketingu uporablja od vekomaj. V reklamah, ki jih gledamo po TV ipd. tudi nastopajo izmišljeni liki z izmišljenimi zgodbami, pa nas glede tega nič posebej ne moti, še več, vsemu temu celo z veseljem “nasedamo”. V politiki seveda ni nič drugače.

    In hvala bogu je nekdo celo opazil, da je spodaj pripis, da “Zaradi varovanja osebnih podatkov so fotografije in imena spremenjena” in to verjetno le zato, ker gre morebiti za kakega podpornika Mira Cerarja oz. simpatizerja v tej smeri, ki je pač čutil potrebo, da stranki MC stopi v bran oz. gre za človeka, ki je pač zadeve sposoben objektivno sprejemati in ocenjevati in ne v naprej slepo obsojati. Vsi ostali so pa bili očitno po sili razmer ali namenoma glede tega povsem “slepi”. Še posebno pa to velja za avtorja zapisa, ki bi še posebej moral biti zavezan neki objektivnosti, razen seveda če je bil že v osnovi namen zavajati. Sicer sem osebno mnenja, da v tem primeru ni šlo le za izmišljena imena ter slike, ampak tudi izmišljene zgodbe, torej zgodbe, za katerimi ne stoji nobena konkretna oseba.

    Ampak bistveno pri vsem tem je pa to, da z vidika teh informacij sploh ni pomembno, ali so ti ljudje in zgodbe sploh resnični, ali ne, saj je glaven namen teh informacij dejansko prikazati neko politično usmeritev stranke, torej njen program. Gre za marketinški pristop podajanja neke programsek vsebine. Torej, ni bistveno to, ali dejansko obstaja nek bradati, 35-letni učitelj Janko, ki “kljub marljivosti in odličnim pedagoškim rezultatom možnosti za napredovanje nima”, ampak je bistveno to, kako namerava stranka MC take primere, ki v praksi zagotovo obstajajo, reševati.

    Tako da ja, tu gre za marketinški trik, ki so se ga poslužili za to, da bi vse skupaj bolj približali ljudem v smislu, poglejte, kako nas zanimajo zgodbe navadnih ljudi in kako smo zavezani reševanju njihovih problemov. In večina ljudi takemu pristopu naseda in to velja v politiki nasploh. Važen je videz in vtis, to je tisto, ki povprečnega človeka pritegne in prepriča. Tisti, ki do politike ne goji nekega naivnega odnosa nad takim pristopom seveda ne more biti presenečen, ker gre prej za pravilo kot izjemo. In tu se strinjam s komentatorjem, ki pravijo, da je očitno stranka MC za seboj imela sposoben marketinški kader.

    In seveda je povsem prav, da se tovrstna praksa problematizira, ne glede na to, da je v Sloveniji tako, da razna zavajanja s strani politikov ter političnih strank motijo le podpornike druge strani, medtem ko so slovenci povečini do zavajanj politične opcije, ki ji pripadajo oz. jo podpirajo povsem imuni.

    Tako da če je bil namen avtorja opozoriti na tovrstno neustrezno prakso, potem gre njegov članek pozdraviti in mu pritrditi, da so tovrstne prakse moralno sporne in neustrezne, ne glede na pojasnila v drobnem tisku. Če je šlo pa zgolj za iskanje razloga, na osnovi katerega bi lahko blatil politične nasprotnike, potem gre pač za še eno, oprostite izrazu, tipično slovensko mešanje dreka, zaradi česar smo v Sloveniji dejansko ostali brez osnov politične kulture.

    Skratka, gre za popolnoma identično situacijo kot je bila v primeru Aleš Primc – Dnevnik. V tem primeru je večina komentatorjev članek v Dnevniku apriori označila za diskreditacijo, v tem primeru se pa plošča vrti v povsem drugo smer. Zanimivo in pričakovano, ni kaj. Z vidika morale in vesti pa lahko takšni obrati človeka le žalostijo, saj gre za tipični primer dvojnih meril oz. dvoličnosti.

    • “… gre za pristop, ki se ga v marketingu uporablja od vekomaj.”

      Ne od vekomaj, pač pa od velike noči leta 1929:
      “Bernays je bil ta, ki je s svojim delom pri premagovanju enega največjih socialnih tabujev tistega časa – tabuja žensk, ki so v javnosti kadile cigarete -, zares jasno pokazal, kaj lahko »PR« ponudi industriji. Za pohod na velikonočni paradi leta 1929 je najel nekaj privlačnih mladih igralk. Te igralke so potem s cigareto v ustih korakale po Peti aveniji v New Yorku v družbi lepo oblečenih gospodov. Bernays je uredil, da je bil ta »šokantni« dogodek zelo dobro zabeležen. Slike dogodka je distribuiral tako uspešno, da je bil predstavljen v vseh večjih časopisih po državi in tudi svetu.

      Na podlagi tako ustvarjene novice, ki je bila seveda »lažna«, je rešil problem nizke prodaje cigaret. Skratka, ni bila emancipirana ženska tista, ki se je odločila: »presneto, kadila bom cigarete, in kadila jih bomo na prostem, pa če je to komu všeč ali ne.«.”(vir)

      PR sam po sebi ni slab, problem je njegova zloraba, ki je v osnovi laž. In to laž, kakršno znajo strokovnjaki zapisati v čustva. Razum sodobnega človeka pa pogosto nima moči – preveč je zaposlen s celim kupom, nepomembnih, med sabo nepovezanih informacij in opravkov.

    • Lenko Primc: “In hvala bogu je nekdo celo opazil, da je spodaj pripis, da “Zaradi varovanja osebnih podatkov so fotografije in imena spremenjena”…”
      ==============

      Ja, ja, in tisto spodaj je bilo dopisano šele ko so odkrili prevaro.

      SMC se vam zahvaljuje za vaš trud.

    • Naš klon Ladkota – v svoji komunistični maniri – na dolgo in široko brani neumnost stranke, hkrati pa poskuša pozornost obrniti drugam.

      Bistvo je enostavno. Če je napisala pričevanja ljudi, ki jo podpirajo – kaj delajo tam fotografije, če so ljudem zamenjana imena?

      Zakaj si nihče ne upa napisati svojega pravega imena in priimka?

  7. Morda se ponavljam, a naj zopet zapišem, da je postsocialistična Slovenija naravnost potrebna manipulacije. Desnica se trudi z moraliziranjem in pogoreva. Treba je začeti z barabiziranjem. Pošteno se pri nas tej reči ne streže. Večina hoče goljufe! Koliko ljudi je smrtno resno gledalo in še gleda najbolj butaste oddaje tipa “reality show”. Kakšen Platon, Aristotel, Pitamic ali resna pravna država neki!

    • Pa ne. Ne bo šlo. V “barabiziranju” jim ne sežemo do kolen. Saj to se še prevečkrat poskuša. Zelo slabo. Janša in SDS so meni že večkrat pustili vtis, da če oni lažejo lahko tudi mi. Ampak oni se lažejo tako, da z lažjo tudi uidejo. SDS in Janša pa tako da ga ujamejo…

      Ne, ne. Tole s Cerarjem me zelo veseli. Ne zaupam mu niti najmanj in nisem se motil.

    • “Večina hoče goljufe!”
      To ni res!

      Večina hoče samo mirno živeti in delati in se nima namena ukvarjati z zvijačami v drobnem tisku tega ali onega -izma.

      Tistega, ki ima kaj pametnega povedati (brez drobnega tiska), se pa itak ne sliši.

        • Saj nisem.
          Ne vem, kje drugi živite. Ljudje, s katerimi se ponavadi srečujem se mi zdijo čisto normalni. In ne preživijo večine časa ob branju teh ali onih političnih novic in drobnega tiska.

      • Mediji, mediji in spet mediji! Brez medijev ni mogoče zmagati. Brez medijev se tudi reklama z drobnim tiskom ne sliši …

    • Smo že nekje slišali: Velika svinjarija še ni kaznivo dejanje.
      Take prevare volivcev si res ne bi smel privoščiti.

Comments are closed.