Sramotna obletnica

43
205

Pred dobrim letom je bil razkrit finančni razkroj oz. ogromen dolg mariborske nadškofije. Manj znano je, da se je tudi ljubljanska škofija v času škofa Jegliča kar dvakrat znašla na robu bankrota, višina dolga sicer še zdaleč ni bila tako visoka, a je pomenljiv predvsem bistveno drugačen odziv škofa.

Kratka kronologija dogodkov

Leto dni je od tega, ko smo preko italijanskega časnika L’Espresso zvedeli za velikanski dolg mariborske nadškofije, ki naj bi po navedbah časopisa znašal neverjetnih 800 milijonov evrov. Neposredno po razkritju je sledil plaz ogorčenja, kritik in zahtev po prevzemanju odgovornosti in sankcioniranju krivcev s strani »nižje duhovščine« in vernikov, medtem ko je bila ostala slovenska javnost presenetljivo prizanesljiva, a hkrati pokroviteljsko tolažilna v smislu: »Saj smo vam ves čas govorili, za kaj gre Cerkvi …«

Vrh mariborske nadškofije se je najprej zavil v molk, potem pa hitel razlagati, da dolg ni tako visok, da ne gre za dolg nadškofije, ampak z njo povezanih gospodarskih družb Rast, Zvon 1 in Zvon 2, da se finančni zlom še ni zgodil in da tudi delničarji (še) niso vsega izgubili. Pristojni v mariborski nadškofiji so obljubili, da se bodo z vsemi močmi prizadevali, da bi zadevo sanirali na način, ki bo čim manj boleč za vse vpletene, in da se bodo še posebej ozirali na male delničarje itd. Dogodki so šli svojo nujno pot. V roku enega leta je šlo v stečaj Gospodarstvo Rast (24. novembra 2011), 12. januarja 2012 mu je sledil Zvon 2, po podobni poti gre tudi Zvon 1; vmes so bila razkrita še nepravilno porabljena evropska sredstva pri obnovi dvorca Betnava … Na pogorišču naložbenega pokra je oz. še bo ostala armada delavcev v podjetjih, katerih lastniki so bili cerkveni holdingi, ki s strahom in z negotovostjo čakajo na prihodnost, ogromno opeharjenih vlagateljev ter izjemna sramota in izguba zaupanja v slovensko Cerkev, čeprav je zadevo zakuhala le peščica hazarderjev. Po letu dni še nihče ni prevzel odgovornosti, izvršene so bile le nekatere kadrovske rošade, tako da imamo zopet krivdo brez krivca.

Stiske škofa Jegliča

Cerkev za svoje delovanje potrebuje sredstva in do njih lahko pride z odgovornim in premišljenim gospodarjenjem, zelo pomemben pa je tudi pravno jasen in urejen odnos z državo. Zmotno je namreč prepričanje, kako je bila država v preteklih stoletjih radodarna do Cerkve in je denar pritekal tako rekoč sam od sebe. Ko je škof Jeglič leta 1901 pričel z gradnjo monumentalne stavbe Zavoda sv. Stanislava, je projekt finančno naslonil na darove vernikov in duhovnikov in predvsem na dohodke s škofijskega posestva v Gornjem Gradu. Vložek je bil ogromen in škof je komaj zmogel stroške iz leta v leto. Stvar se je zaostrila, ko je takratni upravnik di Centa zlorabil škofovo zaupanje in s slabim poslovanjem, prekomernim izsekavanjem gozda, s ponarejanjem listin in sklepanjem škodljivih pogodb gospostvo Gornji Grad leta 1907 privedel na rob propada. Na nepravilnosti so škofa opozorili posamezni uslužbenci in gozdni izvedenci, Jeglič pa je takoj, ko je izvedel za sume, ukrepal. Izvedel je revizijo, poiskal svetovalce, odslovil oskrbnika in tudi sam prevzel odgovornost, ko je, da bi rešil posestvo, ponudil svoj odstop, a se je nato v naslednjem letu vse srečno izšlo. Podobno se je zgodilo še enkrat sredi tridesetih let, reagiral je enako in tudi takrat je bil izid »povoljen« za škofa. Za naš kontekst je še bolj zanimiva Jegličeva izkušnja v zvezi z njegovim deležem v Savinjski tovarni za izdelovanje barv in mokolic, v katero je vstopil iz strahu, da bi mu vlada v času prve svetovne vojne oz. po njej zasegla Cerkveno premoženje. Leta 1920 je zapisal: »Ko sem bil meseca julija nekoliko dni v Gornjem Gradu, sem si tovarno ogledal. Toda prestrašil sem se, ko sem videl v računih, da je cena barv poskočila za 500 do 2.000 %, kar je gotovo oderuško. Za vloženo glavnico per 100.000 kron sem letos dobil čistega dobička 60.000 kron. Zato me je začela boleti vest. /…/ Zato sem danes sporočil vodji tovarne in podjetja, da izstopim, /…/. Hvala Bogu, da sem to storil! Sedaj sem miren.«

Cerkev na obrobju družbe

Zdi se, da imajo prav tisti, ki trdijo, da je bila nemorala v podjetniškem pristopu mariborske nadškofije drugorazredna tema, vsaj dokler se zanjo ni vedelo (spomnimo se samo »adult« vsebin, ki jih je imel v svoji ponudbi T-2). Želja po razrešitvi nevšečnosti in težav, ki so se kopičile, ni bila dovolj velika, ampak je prevladala želja po dobičkonosnosti, želja po moči. Zgodovinska ironija je, da je ravno letos Slomškovo leto, 150 let od smrti velikega lavantinskega škofa blaženega Antona Martina Slomška, farsa pa, da je letošnje pastoralno leto z naslovom Pravičnost v ljubezni namenjeno krščanskemu družbenemu nauku. P. Knavs je v nedavnem odprtem pismu Komisiji za pravičnost in mir nazorno opisal zadrego, s katero se pri tem soočajo duhovniki. Ta kronska tranzicijska zgodba mariborske nadškofije je vso Slovensko cerkev prikovala na dno verodostojnosti v slovenski družbi. Škoda je grozovita, nepojemljiva in potrebno bo veliko časa, da se bo povrnilo zaupanje, saj je Cerkev v javni zavesti prišla v družbo »zvenečih« imen, kot so Hilda, Bine, Boško, Zdenko in opravičevanje, da ni šlo za klasično tajkunsko zgodbo ljudem ne pomeni čisto nič.

So obletnice, ki se jih z veseljem spominjamo in proslavljamo, smo polni zanosa, ponosa, veselja, in so obletnice, ki jih ne proslavljamo, a jih ne smemo pozabiti, kajti kdor pozablja, je obsojen na ponavljanje.

Foto: Nadškofijski arhiv Ljubljana

 

43 KOMENTARJI

  1. Predlagam, da se spomnimo ne samo na opozoritev temveč na protestni prestop gospoda Vinka Ošlaka med protestante. Sicer ne vem, ali je gospod Vinko prišel na bolje, vem pa, da se na to opozorilo škof ni čisto nič oziral.

  2. RKC je krenila po letu 1989 popolnoma napačno pot! Zlom polkomunizma v Sloveniji ni dojela pravilno! Odnos do nacije ni dojela v svojem poslanstvu Božjem! Odnos do kapitala, zidov in zlata jo je prevzel in zlakomnil!
    Izsekavanje gozdov, prekomerno, barbarsko, je bilo vsevprek!
    Ko je nacija iskala svoje poti in svoje vodnike, je bila cerkev nekje na meji med brezbrižnostjo in tihi naklonjenosti roparjem, v katerih družbi je ropala tudi sama!
    O tem sem pisal že davno, davno! Toda RKC se za mnenja iskrenih nizko doli, niti zmenila ni!
    Vodstvo RKC, vključno s sedanjim g. Stresom, je Slovenski naciji povzročilo neizmerno in nepopravljivo nacionalno katastrofo! Če gledamo s stališča poslanstva RKC! In številni smo odšli med Lutherance!

    • Če si luteranec, sploh, če si bil prej katoličan, si se s tem odrekel pravici, da udarjaš po Katoliški cerkvi.
      Imaš dokaj sočen besednjak in veliko samozavest, v mnogočem prav, v pogledu odnosa do Cerkve pa opravičuješ svoj po vsej verjetnosti zgrešen korak. Pesniška svoboda ni absolutna.

  3. KOMUNISTI v BANKAH so zaznali KRAŠEVČEVO nesposobnost , naivnost in jim namenjali enormne vsote , katere ne bodo sposobni vrniti ! NIČ se niso naučili iz slučaja “TISKARNE ! mislim, da iz ČRNUČ , kjer so se komunajzerji iz LJ. BANKE polastili škofijskih gozdov , TISKARNE vredne dvajset miljonov evrov , za credit 5 miljonov ! MISLIM , da je tisti projekt vodil g , msnj , CUNDERMAN !

    pasti so bile prebrisano nastavljene , kamor se je ujela tudi kat. cerkev ! AMEN !

    • cactus, prjatu: zveni skoro, kot opravičilo!! Za RKC opravičilo pač ni zadosti! IZPRIJENA je do obisti! In dokler Vatikan ne zamenja do zadnjega ves vrh RKC v SLo in takole 40% župnikov, pač ne more boiti drugače! Tako in tako jih je okoli 50% delalo za udbo!Ni je družbene sredine v svetu, ki je tako izprijena kot RKC v SLO!
      Kaj pa porečeš na odzive pri volitvah predsdnika države ali volitve v državni zbor??? Ko so župniki s prižnic priporočali Milana, ko je Stres PRVI čestital Jankoviću???

  4. Prav danes sem moral pri maši poslušati pastirsko pismo o krščanskem družbenem nauku, ki ga je podpisal metropolit dr. Stres. Tesno mi je bilo pri duši, še več, bil sem ogorčen. Tajkunska zgodba mariborske nadškofije je bila omenjena le na koncu kot neka samoumevna zadeva. Razumel sem jo kot opravičilo vsem do kože premočenim, ki niso vzeli s seboj na pot dežnika, čeprav naj bi vedeli, da v krajih kamor se odpravljaljo, pogosto dežuje.
    Kesanje vrha RKC bo lahko iskreno šele potem, ko bodo tajkuna Kraševca izključili iz duhovniških vrst in upokojenega metropolita Krambergerja povsem umaknili iz javnosti (v klošter).
    Na potezi sta metropolit g. Turenšek in seveda Vatikan.

    • Kaznovanje ni v duhu krščanstva. Če se gospod Kraševec javno pokesa, naj gre dalje … seveda ne na mesto ekonomata. Kar se tiče Krambergerja, je zadeva podobna: javno kesanje. V penziji pa je že tako ali tako.

      • Spoštovani g. AlFe: je, še kako je, Bog je kaznoval Adama, Evo, Kajna,….! Sam zase je rekel, da je maščevalen!
        V tem delu pa kesanje ne zadošča!
        Potrebna je odstranitev!
        Preberite v arhivih!
        Pa da se razumemo! Sam sem globoko veren! In priznavam RKC vso zahvalo do tega, da smo na tem mestu obstali! Priznam jim mnogo! Obsojam pa jih za vedenje po letu 1989!

  5. VRNITE NAM POŠTENEGA IN OSTREGA RODETA!!!
    Ko so Poljaki odkrili, da je bilo nekaj, peščica, njihovih v RKC sodelovcev tajne komunistične službe, je bil ogenj v strehi, na Poljskem! Vse so odstavili!
    V SLOVENIJI PA JE V UDBI BILO VEČ KOT 50% DUHOVNIKOV!
    Pa nič!
    IN POD TRIGLAVOM JE VAŠKI ŽUPNIK, ZA DENAR OBČANOV, OBNOVIL ALJAŽEVO KAPELO IN NABIL VELIK NAPIS:
    DA TU, OD NEKDAJ,ŽIVIMO SLOVANI IN DA NAS JE POKRSTIL PAVEL IN SAVEL!!!!!
    Velikanska zgodovinska laž!!! Celo Rusi vedo do kje in koga sta pokrstila Savel in Pavel! Ali Ciril in Metod!

    RKC je za SLO nacijo hujši madež kot vsi komunisti skupaj!

    • No, meni je ostalo v spominu učenje slovenske katoliške Cerkve, da so v tej krajih krščevali irski menihi!?

      • Alfe: tu smo živeli, pred Germani, pred Rimljani, VENETI!!!!
        Tedaj se naše kurbe še niso pečale z Rimskimi vojaki in rojevale Avstrijce!!!
        Panslovani so še rili po močvirju med Belorusijo in Rusijo! In čakali, da pride mimo Germansko pleme Vandalov in jih zastonj odšlepa do Donave IN KORAKA DALJE NE!
        In naše prednike so krščevali Rimski vojaki, ki so tu prebivali v svojih počivališčih! Oni so svojo vero seveda prav tako še skrivali! IN NOBENEGA NASILNEGA KRŠČENJA NIKOLI NI BILO!
        In Prešeren je sicer napisal prekrasno pesem, toda iznakazil resnico!

    • Kar se tiče preseljevanja praslovanov izza Karpatov v te kraje nisem uradno od veljavnih ljudi slovenske RKC nič slišal. Razen neke pripombe o zanimivosti, da cerkveni arhivi, ki so sicer zelo točno popisovali dogodke, niso tega preseljevanja zabeležili.

      • Spoštovani g. AlFe: o tem pišejo Rimski zapisi, o narodu Veneti, Vindi, ki so jih srečali pod Alpami! In o tem danes že tudi govori profesionalna zgodovina pranarodov v Evropi!
        V Rusiji sem gledal oddajo, akademsko, kjer so trdili, da so Veneti prišli prvi v Evropo, pred Germani! In da so poseljevali pokrajino današnje Slovenije, Bavarske, severne Italije, cele Istre!
        In da so panslovani končali svojo pot preseljevanja ob Donavi!
        Prav naši predniki so bili trn v peti Rimskih barbarov! Medtem ko so Etruščane uničili, so naše zdesetkali! Z severa pa so nas ozemeljsko zavzeli še Germani!

  6. Tudi mene je današnje pastirsko pismo razkurilo! Z enim stavkom opravičila mislijo, da so se rešili odgovornosti?? Pa tako dobro so me naučili, da so za dobro spoved potrebni priznanje, kesanje, pokora in trdni sklep. Hinavščina pa taka! Pridigajo o socialni pravičnosti, solidarnosti, poštenju … Ogabno!

    A končno je tudi to dokaz, da Cerkev vodi Kristus. Če ne bi bilo tako, bi že zdavnaj potonila.

    • Urška: ko nas je Bog ustvaril in dahnil v nas dušo, nas je ustvaril svobodne! In svobodno izbiramo svojo pot, svoja dejanja in svoje misli! In v tej svobodi je tudi past odgovornosti za vsako dejanje, za vsako besedo! Kristus ne vodi nobene cerkve! Vsak od nas je z njim v svojem direktnem odnosu! Cerkev je zgolj institucija, ki bi morala učiti mlade naukov in ki bi morala biti za vzgled!

  7. ¸KO SLIKA SPREGOVORI: zgornja slika v popolnosti ponazarja stanje RKC v SLO! Na konju oholost in odtujenost in nemarna grdota!

    • PETROVC, oprosti, s to svojo pripombo si pa res brcnil v prazno.

      Upoštevaj čas, v katerem je nastala fotografija, ko sta bila ježa na konju ali vožnja z vprego poglavitni transportni sredsvi.

      Šele zdaj, ko ima že vsak vajenec osebni avtomobil, je postala lastnina konja in ježa hohštaplarija.

      • MEFISTO: če česa ne razumeš, v pravem pomenu, ne modruj!
        Nisem se obregnil ob konja, kot prevozno sredstvo!
        Za mene je vedenje RKC po letu 1989 sporno, kot je bilo sporno vedenje svečenikov v hramu očetovem v času Jezusa!

    • Blagopokojnega in blaženega škofa Slomška so večkrat celo z voli vozili k odročnejšim hribovitim župnijam.

      Takrat še ni bilo asfaltiranih cest, do marsikatere župnije pa še dobrega kolovoza ne.

    • Če si boš dobro ogledal fotografijo,boš ugotovil, da je bila psneta nekje v hribih.

      Verjetno ob kakem obisku hribovske ali goske cerkve ali župnije.

  8. Škoda, ker dostajanstveniki odprto ne spregovorijo o tem kar se je dogajalo s financami Mariborske škofije. Polno je ogorčenja. Tudi mene je pismo večino časa motilo, dokler se na koncu niso opravičili.

    Po mojem mnenju je šlo tu za dokaj visoko tvegano investiranje v T-2, ki naj bi postal paralelni telekom in TV nasproti monopolistu Telekomu (T1) in Siolu. Šlo je za to, da Cerkev pomaga narodu, da dobi v informacijski dobi alternativen kanal interneta in TV. Kajti pri nas je vse zmonopolizirano. Cerkev pa se je že dvakrat opekla s TV-3 in Slovencev.

    T-2 kot sam po sebi ni velika investicija. Veliko je bilo investiranja v optične vode skoraj do vsakega manjšega mesta. To pa je bila investicija, ki bi se vračala najmanj 10 let. In kriza jih je prehitela. V tem času so se morali reševati tako, da so vedno več podjetij in nepremičnin zastavljali za svež denar, da je T-2 lahko tekel.

    Če je to res in je samo to, jaz ne bi obsojal. Pač tipično poslovanje, veliko rizika, dobri nameni, dobro za večino Slovencev, ki smo s tem dobili polovično cenejši internet in TV, po evropskih cenah. Kriza jih je za kakšnih 5 ali 6 let prehitela. Vsako zgražanje in obsojanje po čez je krivično in svetohlinsko, hinavsko, polno socialistične zavisti, tipično za komunistične hijene, ki so navajene zastonj žreti na račun vseh državljanov, ko pa nekdo uspešnejši od njih propade, pa doživljajo orgazme sreče.

      • očitno se ne spoznaš na posel. V kapitalizmu je tekma. Treba je tvegati. Iti na trg z nižjimi cenami, vzeti velika posojila za gradnjo infrastrukture, za marketing…
        Sploh težko je, če greš na teren, kjer trga ni, temveč je monopolist, ki ima podporo medijev, sodstva, uporabnikov, birokratov, politikov. Vsi ti danes doživljajo orgazme sreče, ker se je njihov monopol ohranil.
        Razen, če Cerkev ne proda T-2 kakšnemu tujemu velikemu komunikacijskemu velikanu kot je DT ali Vodafone ali Orange ali Telefonica. Tako pa fevdalci oz. vrtičkarji še kar naprej uživajo v srednjem veku fevdalizma. Ki ni več črne barve, temveč krvavo rdeče barve.

        • Logično bi namreč bilo, da propadejo tisti, ki so manj uspešni? Ali pa so bile te naložbe uspešne in so krivi drugi?

          Morda se na posel res ne spoznam ampak vem pa nekaj pravil o odločanju v pogojih tržno cenovnega tveganja (kot npr. na trgih kjer obstaja monopolist). Domnevam, da jih tudi ti poznaš, zato te sprašujem ali so bila v primeru v članku obravnavanih podjetij ta pravila upoštevana.

        • rx170 itak nima pojma o poslu.

          Je le en blefer, ki mu gre le za eno stvar – neomejeno oblast komunajzerjev.

    • Opravičili??? Res? No, pa poglejmo:

      http://katoliska-cerkev.si/pastirsko-pismo-za-postni-cas-2012
      V današnjem evangeliju Jezus očisti gobavca. Jezus tudi nam želi po Cerkvi in njenem družbenem nauku pomagati, da bi v današnji zmedi bolje videli, kje so bile naše napake v preteklosti. To velja tudi za napake, ki smo jih delali v Cerkvi. Ob tem nam je še posebej žal za to, kar se je zgodilo v gospodarstvu mariborske nadškofije in se za to znova iskreno opravičujemo. Rešitev je samo ena: da se vsi skupaj zavzamemo za bolj dosledno spoštovanje Jezusovega nauka in zgleda, da bomo spoštovali slehernega človeka in njegove temeljne pravice. Pri tem naj nam Gospod pomaga s svojim blagoslovom.

      Kje je tu beseda “oprosti”? Kje je tu priznanje krivde?
      Je samo “žal nam je”. Kot je lahko nam žal, da je mraz po EU povzročil toliko smrtnih žrtev …

      • “Ob tem nam je še posebej žal za to, kar se je zgodilo v gospodarstvu mariborske nadškofije in se za to znova iskreno opravičujemo”

        Glede na kvaliteto tvojih člankov sem res šokiran, kako si tak RKCfob oz. multi sovražen do Cerkve. Razumem, da so komunist, fašisti in socialist sovražni. Pa kak spreobrnjen protestant mogoče.

        • Kolektivno opravičevanje??? No ja, če vam gospod Pavel to zadošča …
          Ko se bom zabil v vaš avto in bom rekel: “se iskreno opravičujem,” bo to tudi zadosti?

          Da, kar se tiče RKC, sem pa “fundamentalist”. Dokazano, modro na belem. Ko sem pred kaimi 15 do 20 leti leti zahteval krščanske šole in svojo zahtevo podkrepil z izjavo: “pravi kristjan ne dopušča, da mu otroke vzgaja komunist”, mi je uradni komentator vprašanj v Družini rekel “fundamentalist”. Tako, da imate kar prav!

  9. ker so cerkveni vrhovi na pluralizem (pisma bralcev) dokaj odporni, predlagam, da se temo strukturno ojača in se npr. pismo p. knavsa http://radio.ognjisce.si/sl/126/komentarji/6756/ vzame kot nek osnutek izjave, ki jo obravnava žps, ta pa o sklepih obvesti javnost, svojega škofa, škofovsko konferenco, nuncija…

    če tole dovolj razširimo, bi lahko imelo učinek…

  10. PETROVC , kaj te moti škof na konju , avtomobila si ni mogel privoščiti , kolesa pa ni znal voziti !
    JEGLIČ je sezidal veliko in pomenbno ustanovo ! Tudi odreagiral je pravilno , ko je svojega economa odstavil !

    Osebno poznam duhovnika , ki je obnovil in dozidal upostošeno vrnjeno poslopje in je sedaj v odlični socialni funkciji ! Z gradbišča je nagnal VEGRAD in TOVŠAČKO in izpeljal projekt skrbno do konca ! DANES zaposljuje cca 70 ljudi . TO , KAR OPISUJEM , TI BOM PRIHODNJIČ OSEBNO RAZKAZAL , TO JE DANES // PREJ PODRTIJA //, ” SCHUCKSTUECK “, ali okrasek CELJA !

    • cactus: s kolom lahko polemiziraš s kom drugim, ne pa s Petrovcem!
      Kje pa sem napisal, da me moti, da je na konju, Jeglič, namreč!
      V osnovnem pa me moti cela RKC, kot organizacija, NE pa vera!

  11. Lepo bi blo, da bi ob tem, ko so denar zafu…, priznali, se pokesali, odstopili, bol za duše poskrbeli – tako pa v maniri CMD delajo kot bolševiki:”Saj imamo rajo, jih bomo že pomolzli – živimo tu in zdaj, za nami potop!” Še dobro, da so bolševiki tako zafurali državo, drugače o teh duševno denarnih pastirjih bi ne zvedeli!

  12. FINANČNI ZLOM ŠKOFIJE pomeni tudi slabitev vpliva KC , kompromitiranje , od komunistov najbolj moteče , osovražene inštitucije !
    V SRBIJI , v PUTINOVI RUSIJI imajo že pouk v šolah , samo za MURGLE je to nedopustno !

  13. Kaj udrihate s tem javnim kesanjem in kaj vem kaj. Primerjate to s spovedjo, pa spregledate da spoved ni javna!

    Mene je tudi razkurilo škofovsko pismo. Ampak samo zaradi besedice “iskreno”. Kajti lažnivca takoj spregledaš ko ti reče da se ti “iskreno opravičuje”. Kdor se opravičuje se samo opraviči. Jasno da iskreno, kako pa naj bi se.

  14. Poražena je množica ljudi!
    Pater Branko Cestnik: »Cerkev na Slovenskem gotovo doživlja enega najtemnejših trenutkov v sodobni zgodovini. Ko ji je bilo v prejšnjih desetletjih težko, je bila žrtev zunanjih sovražnikov. Ti so jo tolkli s propagando in tudi fizično uničevali. Toda že leta 1958 je ljubljanski škof Vovk domnevno dejal: »Zmagali smo.«

    Spoznal je, da komunizem Cerkve ne bo zrušil. Mariborska finančna afera, v mednarodnem tisku označena kot »sveti zlom«, pa je, tako je videti, v nekaj potezah zapravila moralni kapital prejšnjih desetletij. Temni trenutek je prišel od znotraj. Zmagal ni nihče.

    Poraženi niso samo trije ali štirje odgovorni, temveč množica varčevalcev in preprostih ljudi, ki so cerkvenim ekonomom zaupali svoje certifikate in prihranke. Širše gledano je poražen vsak kristjan, ki preprosto verjame evangeliju, poskuša živeti po njem in se običajno rad šteje med pripadnike Cerkve.

    Pred nekaj leti sem v svoji redni rubriki v Družini odgovarjal na vprašanje, ali lahko kristjan voli levico. Neizogibno je bilo zapisati kakšno o slovenski levici in kulturnem boju med njo in Cerkvijo. V zaključku kolumne sem uporabil tehniko preobrata. Zapisal sem, da hudič nikoli ne prihaja predte kot vojak, s katerim se boš moral frontalno bojevati.

    Hudič prihaja od zadaj, mogoče stoji ob tvoji rami, mogoče se pretvarja, da je tvoj soborec. Hotel sem reči, da v žaru kulturnega boja radi pozabimo, da naš glavni problem niso slovenski antiklerikalci, s katerimi se sicer veselo spopadamo v javnosti, naš prvi problem je naš greh, naša samozaverovanost. Za ponazoritev sem navedel dejstvo, da je naša, se pravi cerkvena firma T-2 na tiho postala največji distributer pornografije na Slovenskem. Takrat so me citirali številni mediji, sprožil se je val ogorčenih pisem bralcev in počutil sem se nekoliko pravičniškega.

    Danes pa me je sram, da sem mnenje o T-2 objavil kot nekakšen privesek v neki drugi temi. V literarni obliki pikantnega preobrata. Korajže za kaj več ni bilo. Že takrat bi namreč cerkveni mediji morali z mastnimi naslovi in direktnimi udarci razgaliti neevangeljsko početje v mariborskem ekonomatu.

    Ker smo raje gledali vstran, čeprav smo vedeli, je danes trenutek toliko bolj temen. Vzgajani smo pač bili, da se v lastno skledo ne pljuva. Vprašanje pa je, kaj je v tem primeru lastna skleda. Je to skleda neke sakralne strukture, ki kakopak računa na tisočletni čut za pokorščino, ali pa bi v tem primeru naša skleda morala biti skleda majhnih varčevalcev in delavcev.
    Je komentar potreben?

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite