Socialni teden 2014: Spreminjanje ustaljenih miselnosti in navad

1

Dialog v majhnih skupinah in spreminjanje ustaljenih miselnosti ter navad – Socialni 2014 teden po vseh regijah in škofijah Slovenije.

Socialni teden 2014, foto: Tone Lesnik.
Socialni teden 2014, foto: Tone Lesnik.

Saj ne, da bi trdili, da je v starih miselnostih in navadah vse slabo. Nasprotno, marsikdaj bi v starih, že pozabljenih navadah morda našli celo nove rešitve. Ravno zato gre, da je vedno treba iskati nove rešitve za probleme, ki se kopičijo v življenju posameznika, skupnosti, naroda. Vedno se marsikaj dogaja v nas in okrog nas za kar se moramo vprašati, kaj je pravzaprav problem in, kako ga rešiti. Novih rešitev pa ni mogoče najti, če lenobno vztrajamo v nekakšnem udobju, ko ni treba misliti, raziskovati in si prizadevati. V takem razpoloženju se lahko lepo udobno kuhamo kot žaba, ki ji v loncu počasi segrevamo vodo in kar ostane notri, dokler ne more več ven in se skuha. Tako se nam lahko zgodi, da nas problem preraste in ga ne moremo več rešiti. Tako bi lahko na kratko povzeli temo »Skoči ven« in namen letošnjega Socialnega tedna, ki ga od leta 2009 vsako leto organizira Socialna akademija.

Kaj se bo dogajalo od 25. septembra do 4. oktobra?

Že 25. septembra se bodo pričeli dogodki po raznih krajih Slovenije. V Ljubljani bo ob 19.00 v hotelu Slon okrogla miza z naslovom »Očetom ni uspelo, bo mladim?« Gostje okrogle mize bodo p. mag. Branko Cestnik – tajnik slovenskega pastoralnega sveta in znan ustvarjalec na mladinskem področju, dr. Tomaž Erzar – družinski psihoterapevt, dr. Žiga Turk – nekdanji aktivni politik in Nina Milenkovič Kikelj – podpredsednica Mladinskega sveta Slovenije. Obravnavali bodo vprašanje kako preseči slovenske nacionalne konflikte in delitve.

Skupno z uvodno okroglo mizo in zaključnim seminarjem, ki bo 3. do 4. 10. pri Svetem duhu nad Škofjo Loko bo letos izvedenih kar blizu 90 dogodkov. Dogodke organizira več kot 70 različnih organizacij. Zajeli bodo vse regije in škofije v Sloveniji, segli pa bodo tudi čez meje Slovenije in sicer v Avstrijo in Argentino. Dogodki bodo obsegali najrazličnejše oblike: predavanja, okrogle mize, predstavitve knjig, praktične prikaze, delavnice itd. in zajeli fizično duhovno, filozofsko in materialno sfero v skladu s poslanico Socialnega tedna.

Rast in kakovost

Organizatorji na Socialni akademiji upravičeno z zadovoljstvom ugotavljajo, da Socialni teden iz leta v leto raste po številu dogodkov in tudi povedo, da je to pojav, ki je v času krize redek. Vendar se ne zadovoljijo samo z rastjo števila dogodkov, ampak posvečajo veliko pozornost tudi kakovosti dogodkov. Tako so uvedli pomočnike organizatorjev, ki so z njimi v stiku in jim pomagajo. V ta namen je Socialna akademija izdala tudi priročnik z naslovom

Organiziranje javnih dogodkov, ki bo v koristno pomoč organizatorjem. Ker so že lani ugotovili, da so nekatere regije po z dogodki v Socialnem tednu še nepokrite, so se letos posvetili tudi temu in dosegli, da bodo dogodki potekali po vseh regijah. Računajo, da se bo učinek tega prizadevanja poznal tudi v prihodnjih letih. Vsi dogodki bodo podprti z informativnim materialom – zgibankami in plakati, ki jih krasi letošnja izbrana fotografija. Izdelan je tudi promocijski film.

Pomoč albanskim otrokom

Novost letošnjega Socialnega tedna je dobrodelna akcija – zbiranje materiala za ustvarjalne dejavnosti za otroke v Albaniji, ki jim s. Slavka Cekuta želi pomagati iz pasivnosti in mrtvila ter brezizhodnosti. Material bodo zbirali organizatorji na vseh dogodkih, lahko pa ga kdo prinese tudi kar ali pošlje na sedež Socialne akademije, Ulica Janeza Pavla II. 13, 1000 Ljubljana.

Želja po sodelovanju

Smisel Socialnega tedna je na novinarski konferenci v petek 12. septembra lepo opisal njegov vodja in direktor Socialne akademije Matej Cepin: Socialni teden odgovarja na najglobljo potrebo ljudi – biti potreben, upati, iskati nove poti in sodelovati ne glede na svetovni nazor.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.


1 komentar

  1. Ko miselna ali življenjska navada ne daje pozitivnih vrednostnih življenjskih rezultatov, jo je treba čimprej spremeniti. Tako na osebni kot družbeni ravni.

Comments are closed.