Cerkev na Slovenskem obnavlja posvetitev naše domovine Jezusovemu in Marijinemu Srcu

4
Povabljeni v ponedeljek, 30. 3. 2020, zvečer ob 21, uri v vseslovensko molitveno navezo z obnovitvijo posvetitve, ki jo je Marija v Fatimi leta 1917 tako priporočala in bi po njenem zagotovilu lahko preprečila katastrofo druge svetovne vojne. Zaupajmo, da če tokrat ne bomo zamudili, lahko Marija uresniči svojo obljubo tudi v krizi pandemije novega koronavirusa.

V ponedeljek, 30. marca 2020, bo skupna molitev rožnega venca prek Radia Ognjišče ob 21. uri.

Po zgledu portugalskih in španskih škofov, ki so 25. marca letos v Fatimi obnovili posvetitev svojih dežel Jezusovemu in Marijinemu Srcu in so se jim pridružile številne druge škofovske konference, so se tudi slovenski ordinariji na predlog Združenja posvečenih Jezusovemu in Marijinemu Srcu odločili slediti tej pobudi. To se bo zgodilo v ponedeljek, 30. marca 2020, po skupni molitvi rožnega venca prek Radia Ognjišče ob 21. uri po predsedniku Slovenske škofovske konference msgr. Stanislavu Zoretu.

Ta bolezen ni za smrt, ampak da se razodenejo velika Božja dela (Jn 11,4)

Kot smo se v petek, 27. marca, molitveno združili s papežem Frančiškom, smo prisrčno povabljeni, da to storimo tudi v ponedeljek. Kot je pri težkem delu pomembno združiti telesne ali razumske moči, je v težkih časih nadvse primerno, da združujemo tudi duhovne moči.

Poseben pomen ima sočasna molitev, saj je Jezus sam razložil, da kjer sta dva ali so trije zbrani v njegovem imenu, je on sam sredi med njimi (Mt 18,20).

In naš čas še kako kliče po Gospodu v naši sredi. Mnogi zdravniki in drugo zdravstveno osebje, politiki in drugi v pandemiji izpostavljeni, še bolj pa tisti prizadeti z boleznijo covid-19 se oglašajo in prosijo za duhovno pomoč. Seveda po potrebi in koordinirano tudi vsakovrstno drugo. Ob Lazarjevi smrti je Jezus rekel, da njegova bolezen ni za smrt, ampak da se razodenejo velika Božja dela (Jn 11,4). Naj Jezusa zaslišimo tudi v trenutni veliki stiski na svetu, da »ta bolezen ni za smrt«.

Sočasna molitev ima posebno vrednost

Za uresničitev te besede spodbujam in vabim, da se v ponedeljek zvečer spet povežemo v verigo molitve rožnega venca in obnovitve posvetitve najsvetejšima Srcema. Sočasnost molitve ima posebno vrednost – ne za Boga, ampak za nas, telesno-duhovna bitja, časovno-večnostna bitja. Kajti človekova molitev je telesno-duhovna resničnost, ki lahko zaradi svoje duhovne resničnosti preseže prostorsko omejenost telesa in vpliva na molivce, ki sicer niso telesno med seboj povezani. Zato povabljeni v molitveno občestvo s slovenskimi ordinariji, ki se jim bomo z veseljem pridružili tudi drugi škofje in seveda verniki v kar največjem številu. Vsak lahko kaj stori, da bo ta vez še močnejša, če po svojih e-omrežjih povabite prijatelje k temu deju vere in ljubezni za ustavitev pandemije.

Izročitev in posvetitev Marijinemu brezmadežnemu Srcu (osebi Marije) je najodličnejša oblika češčenja Božje Matere, saj s tem na duhovni način vstopimo v njeno Srce, ki postane naš dom. Če v soglasju s to izročitvijo tudi živimo, omogočamo Bogu, da v nas in po nas v svetu – tudi sredi pandemije novega koronavirusa – deluje še močneje.

Treba je tudi živeti v soglasju s posvetitvijo

Izročitev Marijinemu brezmadežnemu Srcu je popolna in nepreklicna podaritev sebe naši duhovni Materi in po njej Jezusu Kristusu. Njej se izročimo ne le v varstvo, ampak v »last«, da svobodno razpolaga z nami. Seveda pa ni dovolj, če posvetilno molitev samo zmolimo. Treba je v soglasju z njo tudi živeti. Izročitev globoko posega v naše življenje in nas vodi na pot spreobrnjenja in novega življenja. Ob Mariji mi prihaja na misel Pavel s svojim »trnom v mesu« in prečiščenim pogledom nanj (2 Kor 12,2–10). Posvetitev nam želi pomagati tako gledati na dogajanje, ki ga doživljamo (mi še v mili obliki; v Italiji, Španiji … je stiska še veliko večja).

Kot za Pavla je tudi za nas normalno, da prosimo, naj Bog »odvzame« od nas ta »trn«. Ni krivil Gospoda za svoje stanje, prosil ga je za pomoč. A ko ni bil tako uslišan, kot si je sam želel in si predstavljal, ni prešel v očitanje Bogu, ampak je prešel v kontemplacijo situacije. Aktiviral je v sebi svojega »novega človeka«, prerojenega v Kristusu, in želel pogledati z Božje strani. Želel je prodreti za pojavnost, ki jo je doživljal, in spoznati globljo resnico o sebi in svetu. Ugotovil je, da ga trpljenje, ki mu ga zadaja »satanov sel« (ne Bog), rešuje, da Božjih milostnih darov, ki jih je bil deležen, ne bi pričel pripisovati sebi, da se ne bi prevzel, kajti takrat bi mu Božji darovi postali poguba. V svojem trpljenju se je učil ponižnosti, ki se, po papežu Frančišku, ne more razviti brez ponižanj!

Tempo je le privid

Naj nam bo trenutna situacija najprej lekcija o ponižnosti: nisem niti nismo vsemogočni; nista denar in kapital sveta vladarja – čeprav smo to spravili celo v pregovor in počasi začeli verjeti; sedaj, ko se je vse skoraj ustavilo, umirilo – bom(o) dojel(i), da je »tempo« (ko nimamo časa za najpomembnejše stvari) le privid; da je proizvajanje več, kot nujno potrebujemo za skromno življenje, poguba za nas in naravo; da imamo materialne in druge darove zato, da jih porazdelimo med seboj po resničnih potrebah; da je vsakršen užitek nagrada narave za trdo delo, ne za uživanje kar tako …

Posvetitev se bo po Mariji usmerila k Bogu

Naša obnovitev posvetitve se ne bo ustavila pri Mariji, ampak se bo po njej usmerila k Bogu. Marija je Bogu najbližja. Če se izročimo njej, najhitreje in z največjo gotovostjo dosežemo Boga. Po Mariji k Jezusu! Ker je Devica Marija polna Svetega Duha, On po izročitvi Mariji v obilnejši meri deluje tudi v nas in nas posvečuje. To pa pomeni, da nas kot Pavla pošilja pripravljene v »prve vrste«: v našem času seveda epidemije – vsakega na njegov način.

Zato naj obnovitev posvetitve vključuje:

  • poglobitev žive osebne vere v Jezusa, v njegovo resnično navzočnost v sveti Evharistiji;
  • obnovitev cerkvenostne razsežnosti našega življenja (občutek za župnijsko občestvo, za povezanost s papežem in škofom ter ne nazadnje z vsemi, ki potrebujejo molitveno ali kakršnokoli drugo pomoč);
  • posebno molitev za »uboge grešnike«, ki sami ne znajo ali nočejo moliti;
  • prečiščenje občutka za greh in grešnost, ki v veliki meri izginja iz zavedanja, kar povzroča »zapacanje« medsebojnih odnosov in odnosov do vsega stvarstva; in kot je pretekli petek rekel papež Frančišek, povzroča »bolni svet«, v katerem ne moremo ostati zdravi;
  • obnovitev redne in poglobljene molitve, kar je učinkovit odgovor ne le na krizo molitve, ki izginja iz družin in osebnega življenja mnogih, ampak na vse krize, tudi na trenutno pandemijo;
  • uresničevanje telesnih in duhovnih del usmiljenja, ki nujno izhajajo iz pristne posvetitve in so »protistrup« proti individualizmu in potrošnemu načinu življenja, ki vodi do (ne)kulture odmetavanja (odpadkov) (papež Frančišek).

Povabljeni v ponedeljek zvečer v vseslovensko molitveno navezo z obnovitvijo posvetitve, ki jo je Marija v Fatimi leta 1917 tako priporočala in bi po njenem zagotovilu lahko preprečila katastrofo druge svetovne vojne. Zaupajmo, da če tokrat ne bomo zamudili, lahko Marija uresniči svojo obljubo tudi v krizi pandemije novega koronavirusa.

4 KOMENTARJI

  1. Marija je v Fatimi naročila, da je potrebno posvetiti njenemu srcu Rusijo. To mora storiti papež skupaj z vsemi škofi na svetu. To ni bilo storjeno!

  2. Kaj pa naroča »Katekizem katoliške Cerkve«, na strani 585?: «Pornografija je velik greh. Civilne oblasti so dolžne preprečiti proizvodnjo in razpečevanje pornografskih material.«.
    Papež je leto 2020 začel z ostro obsodbo nasilja nad ženskami. Človečnost se meri po tem, kako družba ravna z ženskami in njihovimi telesi, je dejal pri sveti maši na praznik Marije, Božje Matere in 53. svetovni dan miru. Spomnil je, da se je vnovično rojstvo človeštva začelo z žensko.Ženske so vir življenja, pa vendar se jih nenehno ponižuje, tepe, posiljuje, sili v prostitucijo in odstranjevanje življenja, ki ga nosijo v telesu. Vsako nasilje nad žensko je oskrunjenje Boga, je poudaril.Papež je obsodil pogosto žrtvovanje ženskega telesa na profanih oltarjih v dobiček usmerjene industrije, kot sta oglaševanje in pornografija. Žensko telo moramo osvoboditi potrošništva, moramo ga spoštovati in ceniti, je dejal in opozoril na pogosto poniževanje materinstva, ker določene ljudi zanima le ekonomska rast.
    https://radio.ognjisce.si/sl/222/novice/30855/papez-vsako-nasilje-nad-zensko-je-oskrunjenje-boga.htm
    Slovenski katoliški mediji nimajo tradicije poglobljene samorefleksije.
    Ta poteka, je globoka, ni pa javna. Nekateri si že od sinode naprej želimo, da bi bila Cerkev tudi javno bolj samokritična. Nobena krona ji ne bi padla z glave, le bolj bi bila podobna kakšni avstrijski ali italijanski cerkvi. Refleksijo o tem, kako se je lahko zgodilo, da smo pokleknili pred denarjem, bi morala voditi Družina in Ognjišče, da bi lahko vsi brali in sodelovali.
    Rana, ki jo je povzročil finančni zlom mariborske nadškofije, je za silo zaceljena. Še danes ne vemo, ne poznamo točk obtožnice. Pa bi bilo prav, da bi kot katoličani vedeli. Vatikan obtožnice namenoma ni dal v obtok, ker je to način, kako deluje. Njegov cilj je čim manj vznemirjati cerkveno občestvo.
    Vemo, da sta bila povabljena k odstopu zaradi mariborskega škandala.
    Vtis je, da njuna odstavitev ni prinesla globokih sprememb v slovenski Katoliški cerkvi, niti poglobljene samorefleksije ne. Da sta torej na neki način odstopila zaman …
    Leta 2011 smo začeli pisati slovenski pastoralni načrt.. Posebna komisija je na tej podlagi pripravila pastoralni načrt Pridite in poglejte, v katerem je za osrednji problem slovenskega katolištva spoznala pomanjkanje osebne vere.
    Delo, 31. maj 2015; Intervju s p. Brankom Cestnikom.
    https://www.delo.si/ozadja/osrednji-problem-je-pomanjkanje-osebne-vere.html

    »Prvi sem javno napisal, da je postala Cerkev največji distributer pornografije v Sloveniji. V Družini, mislim, da leta 2007. Podjetje T2 je takrat ponujalo največ pornografskih kanalov. Zame je bilo to povsem jasno znamenje, da je Boga zamenjal drug Bog – denar. Zato pravim, da so kršili prvo božjo zapoved.«
    TakoP. Branko Cestnik, klarentinski pater, župnik, koordinator zadnjega pastoralnega načrta v Cerkvi ; Dnevnik, 4. marca 2017
    https://www.dnevnik.si/1042764534/slovenija/branko-cestnik-ce-opustimo-gostoljubje-opustimo-temelje-svetega-pisma-

    Kakšno je vzdušje v mariborski nadškofiji po finančnem in moralnem bankrotu?
    »Kolikor poznam nadškofa in duhovnike, lahko rečem, da ni depresivno. Šlo je bolj za nesrečno zgodbo, za zavoženost finančnih, poslovnih projektov.
    Rekel bi, da je večja težava kot to, da so propadli, to, da se je nadškofija sploh spustila vanje. Vprašanje je, kaj se je v 90. letih dogajalo v naši Cerkvi, da se je vključila v te posle.
    Gre sicer za pravico vsake institucije, vendar se je treba vedno vprašati, kaj je primerno za Cerkev, njen socialni nauk. Zlasti potem, ko nad naložbami nimaš več nadzora in lahko gredo v orožarsko industrijo, kontracepcijsko industrijo … … ali kabelske operaterje, ki prodajajo pornografijo. Ja, če začne tvoj denar služiti na ta način, si že bankrotiral na moralnem področju, če še nisi na finančnem. Ni bilo dovolj previdnosti. Dodal pa bi, da si je Cerkev po padcu komunizma želela večje finančne samostojnosti. V Mariboru, na primer, je bilo takrat veliko mladih laičnih teologov, ki jim nismo mogli dati služb. Ker nismo vedeli, kako bi jih plačali. Laik težko dobi službo. Zato so zgodbo predstavljali tudi tako, da je treba zgraditi finančno zaledje, ki bo omogočalo zaposlovanje mladih na lokalni ravni župnij. Vendar se je očitno hotelo prehitro, pojavil se je pohlep.«
    P. Branko Cestnik, župnik, diplomant filozofije in teologije papeških univerz v Rimu
    NEDELO, 22. december 2019
    https://www.delo.si/nedelo/s-praznovanjem-bozica-se-je-izrazalo-tiho-upornistvo-proti-rezimu-254183.html#

  3. »Največ prostora je zavzela prav močna in politično vplivna Cerkev…..
    Močno zastopana je bila smer tistih, ki so videli nadaljevanje poti tam, kjer je prenehala z zmago socialistične revolucije, torej pot klerikalne in institucionalno močne Cerkve, denacionalizacija naj bi pripomogla k temu, da bo Cerkev znova bogata in močna.
    »Očitno je največ prostora zavzela prav močna in politično vplivna Cerkev, čeprav smo se prav takšne najbolj bali. Zato je bila celotna Cerkev javno prepoznana ne le kot bogata, temveč kar lakomna, vrh problematičnosti te smeri je pokazal finančni polom mariborske škofije. Papež Frančišek opozarja, da se izteka čas imperialni Cerkvi, ki svoje delovanje naslanja na moč in oblast, pozornost usmerja k ranjenemu človeku, zato raste upanje, da bo tudi Cerkev pri nas lahko ozdravila rane, ki sta jih zadala revolucionarno obdobje in sedanji čas trdega kapitalizma«. Tako je prepričan Vinko Potočnik, teolog, sociolog in psiholog.
    Delo, 22. december 2019
    https://www.delo.si/novice/slovenija/do-zmagoslavja-ateizma-se-zdi-se-zelo-dalec-260578.html

    Ali slovenska cerkev res sledi pozivu papeža glede na cerkveno finančno in moralno pornografsko polomijo?

    • Papež je leto 2020 začel z ostro obsodbo nasilja nad ženskami. Človečnost se meri po tem, kako družba ravna z ženskami in njihovimi telesi, je dejal pri sveti maši na praznik Marije, Božje Matere in 53. svetovni dan miru. Spomnil je, da se je vnovično rojstvo človeštva začelo z žensko. Ženske so vir življenja, pa vendar se jih nenehno ponižuje, tepe, posiljuje, sili v prostitucijo in odstranjevanje življenja, ki ga nosijo v telesu. Vsako nasilje nad žensko je oskrunjenje Boga, je poudaril. Papež je obsodil pogosto žrtvovanje ženskega telesa na profanih oltarjih v dobiček usmerjene industrije, kot sta oglaševanje in pornografija. Žensko telo moramo osvoboditi potrošništva, moramo ga spoštovati in ceniti, je dejal in opozoril na pogosto poniževanje materinstva, ker določene ljudi zanima le ekonomska rast.
      https://radio.ognjisce.si/sl/222/novice/30855/papez-vsako-nasilje-nad-zensko-je-oskrunjenje-boga.htm
      Kaj pa naroča »Katekizem katoliške Cerkve«, na strani 585?: «Pornografija je velik greh. Civilne oblasti so dolžne preprečiti proizvodnjo in razpečevanje pornografskih material.«.
      Slovenski katoliški mediji nimajo tradicije poglobljene samorefleksije.
      Ta poteka, je globoka, ni pa javna. Nekateri si že od sinode naprej želimo, da bi bila Cerkev tudi javno bolj samokritična. Nobena krona ji ne bi padla z glave, le bolj bi bila podobna kakšni avstrijski ali italijanski cerkvi. Refleksijo o tem, kako se je lahko zgodilo, da smo pokleknili pred denarjem, bi morala voditi Družina in Ognjišče, da bi lahko vsi brali in sodelovali.
      Rana, ki jo je povzročil finančni zlom mariborske nadškofije, je za silo zaceljena. Še danes ne vemo, ne poznamo točk obtožnice. Pa bi bilo prav, da bi kot katoličani vedeli. Vatikan obtožnice namenoma ni dal v obtok, ker je to način, kako deluje. Njegov cilj je čim manj vznemirjati cerkveno občestvo.
      Vemo, da sta bila povabljena k odstopu zaradi mariborskega škandala.
      Vtis je, da njuna odstavitev ni prinesla globokih sprememb v slovenski Katoliški cerkvi, niti poglobljene samorefleksije ne. Da sta torej na neki način odstopila zaman …
      Leta 2011 smo začeli pisati slovenski pastoralni načrt.. Posebna komisija je na tej podlagi pripravila pastoralni načrt Pridite in poglejte, v katerem je za osrednji problem slovenskega katolištva spoznala pomanjkanje osebne vere.
      Delo, 31. maj 2015; Intervju s p. Brankom Cestnikom.
      https://www.delo.si/ozadja/osrednji-problem-je-pomanjkanje-osebne-vere.html

      »Prvi sem javno napisal, da je postala Cerkev največji distributer pornografije v Sloveniji. V Družini, mislim, da leta 2007. Podjetje T2 je takrat ponujalo največ pornografskih kanalov. Zame je bilo to povsem jasno znamenje, da je Boga zamenjal drug Bog – denar. Zato pravim, da so kršili prvo božjo zapoved.«
      TakoP. Branko Cestnik, klarentinski pater, župnik, koordinator zadnjega pastoralnega načrta v Cerkvi ; Dnevnik, 4. marca 2017
      https://www.dnevnik.si/1042764534/slovenija/branko-cestnik-ce-opustimo-gostoljubje-opustimo-temelje-svetega-pisma-

      Kakšno je vzdušje v mariborski nadškofiji po finančnem in moralnem bankrotu?
      »Kolikor poznam nadškofa in duhovnike, lahko rečem, da ni depresivno. Šlo je bolj za nesrečno zgodbo, za zavoženost finančnih, poslovnih projektov.
      Rekel bi, da je večja težava kot to, da so propadli, to, da se je nadškofija sploh spustila vanje. Vprašanje je, kaj se je v 90. letih dogajalo v naši Cerkvi, da se je vključila v te posle.
      Gre sicer za pravico vsake institucije, vendar se je treba vedno vprašati, kaj je primerno za Cerkev, njen socialni nauk. Zlasti potem, ko nad naložbami nimaš več nadzora in lahko gredo v orožarsko industrijo, kontracepcijsko industrijo … … ali kabelske operaterje, ki prodajajo pornografijo. Ja, če začne tvoj denar služiti na ta način, si že bankrotiral na moralnem področju, če še nisi na finančnem. Ni bilo dovolj previdnosti. Dodal pa bi, da si je Cerkev po padcu komunizma želela večje finančne samostojnosti. V Mariboru, na primer, je bilo takrat veliko mladih laičnih teologov, ki jim nismo mogli dati služb. Ker nismo vedeli, kako bi jih plačali. Laik težko dobi službo. Zato so zgodbo predstavljali tudi tako, da je treba zgraditi finančno zaledje, ki bo omogočalo zaposlovanje mladih na lokalni ravni župnij. Vendar se je očitno hotelo prehitro, pojavil se je pohlep.«
      P. Branko Cestnik, župnik, diplomant filozofije in teologije papeških univerz v Rimu
      NEDELO, 22. december 2019
      https://www.delo.si/nedelo/s-praznovanjem-bozica-se-je-izrazalo-tiho-upornistvo-proti-rezimu-254183.html#

Comments are closed.