Stres: Marxova diagnoza je v marsičem resnična, vprašljiva so zdravila

3

Škof dr. Anton Stres na Siol.net: “Človek zelo hitro postane suženj imetja oziroma kapitala, kar pomeni, da denar v resnici usmerja človekovo ravnanje, namesto da bi bilo imetje sredstvo, ki služi naši uporabi.”

Na vprašanje: Ste tudi filozof, gotovo so vam bile nekatere Marxove ideje bližje od drugih? odgovori takole: “Gotovo se nisem mogel strinjati z njegovo kritiko religije in verovanja v boga, po drugi strani pa je socializem kot neke vrste humanizem imel določene pozitivne strani. Zlasti se mi zdi še danes deloma aktualna Marxova teorija o odtujitvi človeka. Predvsem ko govori o tem, da človek lahko zelo hitro postane suženj kapitala, ko denar usmerja ravnanje, namesto da bi bil le sredstvo, ki služi naši uporabi. Marxova diagnoza je v marsičem resnična, bolj vprašljiva so zdravila.”

V nadaljevanju govori o potrošniški družbi, celibatu, spolnih zlorabah med v Cerkvi, o njegovi prednostni nalogi, sekularizaciji družbe v Evropi in homoseksualnosti. Preberite si intervju do konca.

3 KOMENTARJI

  1. “po drugi strani pa je socializem kot neke vrste humanizem imel določene pozitivne strani…”

    Tudi sam se strinjam, da je imel Marx ponekod celo prav, ko je kritiziral družbo prehoda iz fevdalizma v kapitalizem.
    Tudi sam se strinjam, da so bila vsa zdravila, ki jih je Marx in so jih socialisti priporočali in izvajali, zelo strupena in škodljiva za posameznika in družbo.

    Zgornji stavek škofa pa je jasen pokazatelj, da večina slovenske katoliške inteligence ni zmožna v kapitalizmu videti nič pozitivnega in da ostajajo trdno v socializmu. Le protikrščanski ne sme biti, torej naj bo krščanski socializem. Zato je tudi Cerkev oz. občestvo slovenskih vernikov, sploh pa intelektualci med njim, zelo sokrivo, da živimo v Sloveniji še vedno v pravnem neredu in v gospodarskih monopolih fevdalističnega socializma, ki je spremenil zgolj nekaj svojih zunanjih modnih dodatkov. Namesto avtoritarnega, diktatorskega socializma ( komunizem oz. po letu 1974 zblefirani samoupravni socializem) je postal po letu 1991 ob popolni podpori vseh politikov in političnih strank samo socializem 2.0. oz. PERMISIVNI socializem z veliko LAŽNE svobobe, medtem ko resnične svobode na polju ekonomije, šolstva, penzij, zdravstva, religije in podjetniške odgovornosti posameznika sploh nimamo.

    Čas bi že bil, da v slovenskih medijih in v cekrvenem občestvu postanejo bolj glasni tisti kristjani, ki v kapitalizmu ( svobodni trg, svoboda, odgovornost, pravna država, podjetnost, nagrajevanje dela, znanja in podjetnosti in nehanje dajajnje potuhe luzerjem, lenuhom … skratka zabetonirane negativne selekcije na vseh nivojih naše družbe). vidijo več dobrega kot slabega.

    Nehajmo že podpirati socialistično svetobolje, iluzije, utopije – ki jih posameznik in družba lahko uresniči le s pomočjo strahotnega nasilja, astronomskih davkov in hudega omejevanja svobode posameznikom, družbenim celicam in celi družbi. Hkrati pa tudi po uresničitvi ta družba drvi še hitreje v ekonomski propad in vse ostale propade ( razkroj vrednot, etike, solidarnosti, družin, pozitivne selekcije itd.).

  2. Čas bi že bil, da kristjani verujemo v Boga in ne v socialistične ideale in socialistično puhoglavo, zločinsko in nelogično praznoverje oz. vraževerje. Danes je v Sloveniji najmogočnejša ateistična religija, fanatična vera v socailistično državo in v socialistične ideale. In tu ni prav nobene razlike med kristjani in komunisti.

    Čas bi že bil, da se večina kristjanov vpraša v koga veruje?

Comments are closed.