Rončević: Merjenje javnega mnenja v politični kampanji

3
186

Pred nekaj leti je Janez Janša v odmevni izjavi podjetje Ninamedia obtožil, da javnega mnenja ne meri, ampak ga ustvarja. Zadeva je kasneje dobila epilog celo na sodišču. Zaradi enakega očitka se je pred nekaj dnevi zaiskrilo med taistim podjetjem in predsednikom manjše izvenparlamentarne stranke.

Ninamedia se mora večkrat braniti pred takimi obtožbami, kar na rezultate njihovih raziskav meče malce čudno luč. Toda roko na srce ne gre za edini primer te vrste. Pred leti je v tedniku Mag – še pred vratolomno zamenjavo uredniške politike, ki je pripeljala do propada revije – potekala razprava med Matejem Makarovičem in Nikom Tošem, zaradi zanimivih in nikoli kredibilno pojasnjenih razlik med podatki Politbarometra, ki jih je slednji pošiljal vladi kot naročniku raziskav in tistimi, ki jih je pošiljal medijem. In še bi lahko naštevali.

Nekaj čudnih rezultatov anket smo imeli možnost opaziti tudi v okviru letošnje predvolilne kampanje. Še posebej v nebo vpijoč je primer, ko je raziskava časnika Delo stranko Zorana Jankovića izjemno pretenciozno postavila kar na prvo mesto po podpori volivcev. In znova pred nekaj dnevi, ko je Ninamedia izmerila nerazumljivo visok odstotek podpore stranki Zorana Jankovića. Seveda v popolnem nasprotju z vsemi predhodnimi in aktualnimi raziskavami in dogajanjem, zabeljenim z razkritji spornega poslovanja družinskih podjetij, zaradi česar tokrat Janković pač ne more doseči relativne zmage.

Očitki o ustvarjanju javnega mnenja se pogosto pojavljajo v političnih diskusijah. Mnogi bi ob tem preprosto zamahnili z roko in take očitke odpravili kot desničarsko paranojo in lov na (udbovske) čarovnice. Vendar pa je v tem precej več soli kot bi si lahko mislili.

Strategi, ki vodijo volilne kampanje, zelo dobro vedo, da je reakcija ljudi odvisna predvsem od percepcije določene situacije kot realne. Ni torej pomembno, kakšna je v določenem trenutku dejanska podpora nekemu politiku ali stranki, ampak je predvsem pomembno, da verjamemo, da je podpora res taka.

Več: blog Borut Rončević

3 KOMENTARJI

  1. G. Rončecić, opisujete znana dejstva. Je pa res, da veliko ovc sploh ne “šteka”, da z anketami lažejo. Nekaj volilcev pridobijo za svojega pretendenta. Na koncu pa volitve le pokažejo približno pravo sliko (približno, ker se tudi na volitvah goljufa).Janković nima NIKOLI 20% glasov ampak 12-14%. Zato je šel danes Kućan “fehtat” glasove k LDS.

    • Za božjo voljo, Manca, kako pa naj Kučan za Jankovića nafehta glasove pri LDS, ker jih še sami nimajo.

      Mogoče je bil Kučan pri Kresalovi s kako drugo motivacijo.

      Kresalova preko Zalarja namreč še vedno totalno obvladuje policijo in prvosodje!?

  2. Ninamedio tepe tudi to, da ji morda marsikdo, ki ni fanatično lev, ne zaupa. Posledično dobiva tudi že tako večje rezultate za levico, hkrati pa še malo pogoljufa.

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite