Radio Ognjišče: Dr. Štuhec po praznovanju 70. obletnice …

6

Slovenija je po besedah moralnega teologa dr. Ivana Štuheca 70. obletnico konca 2. svetovne vojne praznovala na nezadovoljivi ravni, nekako shizofreno. „Nekateri govori so bili res v spravljivih tonih, predvsem to velja za govore najvišjih političnih predstavnikov v Sloveniji, po drugi strani pa zlepa ni bilo toliko stare revolucionarne ikonografije kot tokrat. V to so bili vpleteni tudi otroci, mladina, ki s to preteklostjo nimajo nič, ne vedo, zakaj imajo na glavi pionirčkove kape z rdečo zvezdo.“ To zaznavamo predvsem v času, odkar je Združenje za vrednote NOB prevzel Tit Turnšek. „Nomen est omen,“ poudarja in meni, da verjetno ni po naključju dobil imena po Titu, saj so šle zadeve daleč presegle to, kar je prej počel g. Stanovnik na takih proslavah. „Smo v zmedenem stanju, stvari niso postavljene na svoje mesto. Meša se osvoboditev izpod okupatorja z revolucijo.“

Govor nekdanjega predsednika Milana Kučana je dr. Štuhec označil za tako pomaziljen, da bi mu bilo težko kaj oporekati, a vendar ga je obdajala velika mera „komunističnega rdečila“. „Naš zgodovinski spomin je shizofren, ne razlikuje med okupacijo in revolucijo.“ Prav tako je opozoril, da če danes ne paradiramo s kljukastim križem, tudi z rdečo zvezdo ne bi smeli. „Rdeča zvezda simbolizira nek drug totalitarni sistem, ki je ravno tako moril brez razloga, ki je moril nedolžne.“ Štuhec ob vseh teh filmih, ki realno prikazujejo nacističen in fašističen režim, njune žrtve, pogreša film, ki bi realno prikazoval Tita in njegove posledice. A njegov kult živi naprej.

Dr. Štuhec je v nadaljevanju potegnil zanimivo vzporednico. Tistih, ki v času osamosvajanja niso podpirali teh postopkov, pač pa so še vedno sodelovali z Jugoslovansko armado in Milico, nihče ne označi za kolaboranta. „O teh kolaborantih z JLA, ki je napadla Slovenijo, nihče ne govori.“

Opaža težnjo po restavriranju starega sistema. „Z interpretacijo zgodovine, proslavami, ikonografijo in ideološkimi pristopi skušajo prikazati, da če ne bi bilo revolucionarnih sil v času vojne, ne bi bilo osamosvojitve. Ja, gospodje dragi, zakaj pa ste potem čakali, da je prišel Pučnik, neki kulturniki, zakaj je niste vi izborili? Če ste imeli toliko zaslug v vojni, zakaj niste po vojni zahtevali svoje države, svoje vojske?“

Zapiala: Tanja Dominko. Več lahko preberete na strani Radia Ognjišče.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.


6 KOMENTARJI

  1. Praznovanje zmage v 2. svetovni vojni je sprejemljivo le, če se s tem zasleduje uveljavitev človekoljubnih civilizacijskih standardov.

    Ko pa ta vidik preizkušamo na slovenskih tleh, nas zgodovinski argumenti opozarjajo, naj obžalujemo, ne pa praznujemo.

  2. Temelje slovenske neodvisnosti so postavili slovenski komunisti, ki so bili večinoma tudi izpričani slovenski domoljubi. Spomnimo se samo Franca Rozmana-Staneta (de facto vodja slovenske partizanske vojske), pa Edvarda Kardelja (avtor ustave iz leta 1974, ki je prenesla suverenost na republike in s tem ustvarila ustavnopravno podlago za osamosvojitev), Ivana Mačka (ustanovitev Teritorialne obrambe konec 60. let), pa Nika Kavčiča (vzpostavljanje samostojnega slovenskega gospodarstva) itd.

    Klerodombranci nimajo tako rekoč nobenih realnih zaslug za neodvisno Slovenijo.

    • Slovensko samostojno gospodarstvo po komunistično

      http://www.slovenskenovice.si/novice/slovenija/udbini-kadri-na-sefovskih-stolckih

      Maček je vseskozi, že od prvih let po vojni, vodil tudi posebne posle, ki so se imenovali Mačkova trgovina, bolj ali manj je šlo za državni šverc in pranje denarja prek firm na tujem, njegovim ljudem, med katerimi so bili tudi izjemno sposobni gospodarstveniki in direktorji, pa so rekli mačkovci. Kajpak se je o tem zgolj šepetalo, strah pred groznim Matijo in njegovo dolgo roko, policijo in Udbo je bil prevelik.

  3. Proslavljat zmago novega totalitarizma nad človekoljubjem, je slab zgled za civilizirano prihodnost.

  4. „Rdeča zvezda simbolizira nek drug totalitarni sistem, ki je ravno tako moril brez razloga, ki je moril nedolžne.“

    Katoliški križ se enako lepo uleže v to definicijo. Zakaj to tako radi pozabljamo?

  5. Dare,
    ko bi le imeli tak totalitarizem, ki bi bil do vseh pravičen, ga ti poznaš ?
    Ti pa še vedno zagovarjaš “kdor ni z nami je proti nam¨!
    Ne vem, upam da se motim.

Comments are closed.