R. Pikon, Finance: Cena slovenskega paradižnika

Kako mi lahko Leclerc ceneje ponudi avstrijski paradižnik kot Mercator slovenskega

V ponedeljek sem kupil dva paradižnika. Skupaj sta tehtala dobrega pol kilograma in stala 2,17 evra. Pridelal ga je slovenski Lušt, cena za kilogram je bila 3,99 evra, prodal pa mi ga je Mercator. Lahko bi se zapeljal v Leclerc in kupil dva enako težka paradižnika za 38 centov oziroma 69 centov na kilogram. Omenjena paradižnika sta zrasla in dozorela v Avstriji. Luštov rebrasti paradižnik je bil sicer zadovoljivega okusa. Ni bil tako dober kot pridelan doma, a doma nam je zaradi dežja ves zgnil. Morda je bil boljši od avstrijskega, ki ga za 69 centov na kilogram prodaja Leclerc. A odločil sem se za Luštovega, ker sem že bil v Mercatorju in je bil videti dober. Skratka, nisem bil brez izbire in to tudi ni bistvo.

Ne vem, zakaj je paradižnik blagovne znamke Lušt tako drag. Je tako draga proizvodnja? Ima Mercator tako veliko maržo? Mogoče zato, ker ga ljudje poznajo in ga imajo raje kot avstrijskega? So preprosto dvignili cene, ker so vedeli, da je številnim kupcem domači paradižnik zgnil? To so povsem legitimni razlogi za tako visoko ceno. Je pa vse to tudi močno povezano s Slovenijo in njenim poslovnim okoljem. Paradižnik, ki ga pridelujejo v Avstriji in ga prodaja francoski trgovec, je pač cenejši kot slovenski, ki ga prodaja do nedavnega še slovenski trgovec.

Govori se, da bo prihodnji gospodarski minister Dejan Židan, predsednik Socialnih demokratov. Židan je velik zagovornik slovenske prehrambne industrije in je bil tudi velik nasprotnik prodaje Mercatorja. Verjetno še vedno misli, da je bila to napaka. Verjetno misli, da bo novi lastnik Ivica Todorić slovenske proizvajalce vrgel iz Mercatorja.

Primer s paradižnikom kaže, da lastništvo trgovin ni največja težava slovenske živilske industrije. To, da je bil Mercator največji, je bila bolj nekakšna potuha, da se proizvajalcem ni bilo treba pretirano truditi, ker so imeli vedno prostor na policah. Vmes je pokleknilo kar nekaj proizvajalcev hrane (Presad, Mip, Pomurka …). Nastalo je precej novih, boljših. Podjetje Paradajz, ki prideluje prej omenjeni paradižnik Lušt, je dobro podjetje, letno ustvari skoraj tri milijone evrov prihodkov in tudi dobiček ima. Če je njihov paradižnik drag in ga ljudje kupujejo, je to za podjetje super.

Več lahko preberete v Financah.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.