Prejeli smo: Birma – pečat Svetega Duha

12

sveti duhOb zaključku Socialnega tedna vabljeni v petek, 27. septembra 2013 ob 18.30 na predstavitev priročnika za starše in botre Birma – pečat Svetega Duha v župnijsko dvorano v Sodražici, Podgorska ulica 16.

Dogodek prinaša predstavitev priročnika z naslovom Birma – pečat Svetega Duha. S krajšim predavanjem ga bo predstavila avtorica dr. Polona Vesel Mušič. Priročnik, ki je novost na področju birmanske pastorale, je lahko koristen pripomoček v pripravi na zakrament svete birme, s tem pa v katehezi odraslih, ki je eden od osnovnih itinerarijev nove evangelizacije (PiP 2012, 41).

Gostje:

  • dr. Polona Vesel Mušič
  • Franc Bizjak – sodraški župnik

Dogodek pripravlja: Župnija Sodražica

Več: Socialni teden

12 KOMENTARJI

  1. Podeljevanje zakramenta svete birme (potrditve v Svetem Duhu, ki smo ga sprejeli že pri krstu!) je za moje pojme preveč statično in preveč vezano na neke rituale, ki so večinoma pozunanjeni. In tu se bo moralo marsikaj spremeniti. Ravno zdaj prevajam knjigo frančiškana bosanske province patra Iva Pavića "Krst v Svetem Duhu" – ko sem šel brat to knjigo, sem precej moral spremeniti svoj pogled na delovanje Svetega Duha. Večinoma se dogaja, da prejmemo zakrament, ki pa ostane neaktiven. Birmanci ne doživijo notranjega izkustva, razen neke zunanje slovesnosti se ne spremeni ničesar. In tudi to je razlog, da potem odpadejo. Morda bi kazalo vnesti v samo slovesnost podelitve zakramenta tudi skupno molitev za aktivacijo darov Svetega Duha, ki jih je v osnovi sedem, dejansko pa še veliko več. Morda ne bi bilo slabo slovesnosti "okrasiti" s kakšnim pričevanjem, pa seveda moliti za izlitje Svetega Duha. V srcih birmancev bi se zagotovo dogajali velliki čudeži. Res škoda, da teh milosti ne izkoristimo, čeprav nam jih Bog daje zastonj. Se še spomnim, ko sem bil sam birmanec, vendar je tedaj praktično vsa priprava bazirala na verskem znanju in skoraj nič na duhovni pripravi. Tudi to nekaj pove o tem, kako je potrebna sprememba miselnosti.

  2. Moje osebno mnenje je, da bi krst otrok moral biti prepovedan.

    Šele birmanci bi se , po mojem mnenju, smeli prostovoljno in na svojo pobudo krstiti. Predhodno bi morali preveriti, ali so dovolj zreli, da razumejo posledice svoje izbire.

    Krščenje dojenčkov razumem lahko le kot izvajanje lastninske pravice nad svojimi otroci. Kako imate pravico nekemu drugemu bitju vsiliti svoje versko prepričanje, ki se mu nato ne more nikoli odpovedati, saj je “krst zakrament”, ki se ne da izbrisati? Pa takšna posesivnost ni značilna le za katolike. Tudi druge abrahamske religije jo poznajo. Tudi v bolj grobi obliki.

    • Moje osebno mnenje je, da bi vzgoja otrok v ateizmu morala biti prepovedana.

      Šele osemnajstletniki bi, po mojem mnenju, smeli prostovoljno in na svojo pobudo postati ateisti. Predhodno bi morali preveriti, ali so dovolj zreli, da razumejo posledice svoje izbire.

      Vzgoja otrokov v ateizem razumem lahko le kot izvajanje lastninske pravice nad svojimi otroci. Kako imate pravico nekemu drugemu bitju vsiliti svoje ateistično prepričanj …

      Bo dovolj, gospod Igor?
      😉

      • AlFe, nimate prav!
        Človek postane veren skozi vzgojo, če pa je v odrasli dobi, pa preko svojega lastnega iskanja.
        Še noben otrok se ni rodil tako, da je bil že veren. Torej je vsak otrok, ki se rodi, že v osnovi ateist. Gre samo za to, ali bo to ostal še naprej ali pa mu bodo starši privzgojili kaj drugega.
        Prav zato se zavzemam za krst odraslih, otroke pa naj se pusti pri miru.

        • Toliko pobud in kritike, kolikor jih je delezna RKC v Sloveniji, pa ne najdemo povsod. Kaj hocemo, smo najbolj napredni, najbolj demokraticni – skratka, popolna avantgarda! Samo tega ne razumem, zakaj nas drugi ne posnemajo…

        • ..lej, če nisi veren in ne veruješ v zakramente, je krst le navadno oblivanje z vodo in mazanje z oljem

          ..torej kaj te potem kot ateista moti okoli krsta..??

    • Govorjenje o lastninskih pravicah in avtonomnih posameznikih, ki naj bi obstajali zunaj družbe = buržoazni liberalizem. Verjetno vas pa ne moti, da nas v vseh družbenih institucijah pitajo z liberalno ideologijo.

  3. ..dej no Igor, kaj nakladaš o zakramentih, če nimaš pojma o pojmu in si filozofsko in teološko neveden dembilko..??

    ..kaj šele o krstu in posledično iz njega vzgoji otrok…kdo pa je potem merodajen za vzgojo in za dajanje elementarnih bivanjskih odgovorov otroku..??–če ne starši..

    ..ali pa naj do polnoletnosi otrok ostane brez vsega tega in brez sleherne vzgoje,kajti vsak vzgoja ima za sabo določen svetonazor..

  4. ..Sandi je bebec, ki je sam sebi protisloven

    ..saj je vsako iskanje in tako tudi lastno in tako tudi odraščujočega otroka oz. človeka določena vera v neko smiselnost..torej je jasno teleološka..

    ..brez vere v smiselnost, torej tudi v smiselnost iskanja, ni nobene spoznaje…ne take ali drugačne..

    ..ateizem pa vsako izvorno smiselnost tako samega človeka in vsega, zanika, zatorej je imbecilen in protisloven sam sebi, če išče ali si ustvarja potem kakršno koli parcialno smiselnost v generalnem nesmislu..

  5. ..ker pa je ateizem, idologija, svetonazor in prepričanje, ki se ne more opirati ne na realnost in ne na razumnost, ne na znanost in na vsem tem utemeljevati..

    ..je prav tako določena oblika vernosti..

Comments are closed.