Predlog poroštvenega zakona je vzorec delovanja globoke države

6
488

Predlog novega Zakona za poroštvo RS, ki ga zahteva Evropska Investicijska Banka (EIB) pred črpanjem sredstev kredita v višini 250 mio EUR za projekt Drugi tir, je zrel za obravnavo na policiji, KPK in končno tudi na Računskem sodišču RS. Vzorec, ki ga je zakonodajalec uporabil za pripravo tega zakona, je značilen za delovanje globoke države, tako pripravljen zakon vladna koalicija s svojim glasovalnim strojem zgolj samo še potrdi v Državnem zboru. Podobno kot so v nemškem parlamentu izglasovali genocid v letu 1933. Tudi pristaši nacionalsocialistov naj bi takrat imeli enako dobre namene.

Preden bi kdorkoli začel razmišljati o pomembnosti omenjenega tira, se moramo najprej vprašati: (1) ali je projekt, ki ima izsiljeno naravovarstveno soglasje in ni prešel EUM zakonsko določenih postopkov sploh primeren za nadaljevanje (2) ali je ocenjena vrednost projekta dokončna (3), ali je Investicijski program nepravilen in zavaja strokovno in vso slovensko javnost, (4) ali je interes vseh državljanov Slovenije, da pomagajo zasebnim lastnikom podjetja Luke Koper, da profitirajo samo oni in nobeden drug. Vprašamo se tudi lahko, (5) zakaj se delničarji Luke Koper v javnosti ne sramujejo pojavljati kot plenilci dobička in (6) zakaj izvršna oblast sodeluje pri tem početju in s svojimi PR službami sistematično zavaja slovensko javnost.

Kako država Slovenija preliva denar v žepe zasebnih delničarjev

Na vsa ta vprašanja si lahko odgovorijo poslanci sami, še preden bodo obravnavali omenjeni zakon v Državnem zboru. Posebej bi se morali povprašati vsi tisti poslanci, ki v javnosti izražajo leva idejna izhodišča in vztrajno ponavljajo, da privatizacije v Sloveniji ne bodo dovolili. Sedej imajo levičarski poslanci priložnost, da si izprašajo vest ter uporabijo ves svoj razum, da v poroštvenem zakonu za 2 TIR poiščejo, kje je se skriva največji finančni nateg.

Delniška struktura podjetja Luke Koper je seveda javno dostopna, za potrebe razumevanja nadaljevanja našega komentarja, jo prikazujemo v tabeli.

Iz seznama je razvidno, da je 49 % solastnikov z različnimi interesi. Eden pa je vsem skupen, da jim vsi državljani zagotovimo poroštvo države Slovenije za njihov osebni razvoj. Torej zato, da si bo 49 % solastnikov lahko še naprej izplačevalo delnice v privatizacijskem kotlu, moramo biti ostali tiho. V nasprotnem primeru, nas bodo s plačano medijsko gonjo, ki jo bo seveda plačala Vlada, obdolžili da smo proti razvoju Luke Koper. Med tem lahko oni počenjajo vse: slabega vzdrževanje obstoječe železniške proge, klasičnih lomov tračnic in nas držijo v stalnem strahu, kaj vse se še lahko zgodi. Ne pozabimo, da vsaj 70% lomov tračnic, ki so pogosti vzroki nesreč, nastaja zaradi preutrujenosti materialov.

Predlog zakona prav kliče po policiji, KPK in Računskem sodišču

Vprašanje je torej preprosto. Zakaj poroštveni zakon za polno poroštvo EIB banke v višini 250 mio EUR? Saj je v Luki  kar 49 % lastnine zasebnih vlagateljev. Levica jih imenuje, da so špekulanti? Zakaj ministrica Bratušek, ki predlaga poroštveni zakon, ni najprej naročila predstavnikom države, ki delujejo v organih upravljanja delniške družbe, da od solastnikov zahtevajo sorazmerni delež poroštev, skupaj torej 49 %. Ker do tega ni prišlo, je skupina zasebnih delničarjev zgolj navadna plenilska druščina, ki bo vse dne, ko naj bi predsednik Pahor podpisal poroštveni zakon, pritiskala na vse mogoče in tudi nemogoče vzvode, da se riziko njihovega vložka, kar poroštvo v resnici je, prenese na vse državljane RS.

Izgradnja proge je namenjena predvsem Luki Koper. Dodatne logistične kapacitete bodo blagodejne za poslovanje Luke. Dobiček si bodo delili vsi delničarji Luke. Tudi tisti, ki v projekt izgradnje vstopajo brez lastnih poroštev.

Zasebni lastniki sami pridobijo poroštva za 122,5 mio EUR (49 %), država RS pa za svojih 51 % preostanek v vrednosti 127,5 mio EUR.

Če tega principa delitve rizika projekta ni v zakonu, pomeni, da je zakon pripravljen koruptivno. Očitno je, da je pri njegovi pripravi sodelovala koruptivna združba.

Modeli takega prenašanja finančnih sredstev v zasebne roke ali bolje v »naše« roke, so poznani. V nadaljevanju bomo prikazali samo en primer postavljanja mejnikov delovanja globoke države. Pravniki sicer govorijo o pravni državi. Žal pa je za globoko državo pravna država v modelu zakonov. Te pripravljajo pravniki z določenim namenom in s potrebno skrbnostjo, da se ne zgodi kaj, kar bi bilo v nasprotju z njihovimi naročniki.

Modeli sprejetih zakonov dokazujejo aktivno delovanje globoke države s polnim sodelovanjem pravne stroke

Kako je šel razvoj zakonodajnega postopka v času vladavine SMC, je najbolje, če komentiramo navedbe iz 84. člena Zakona o urejanju prostora (ZUreP-2).

(1) Skupni del postopka državnega prostorskega načrtovanja se začne na pobudo. Če je pobuda dana za izvedbo združenega postopka in je najustreznejša varianta že izbrana, taka pobuda šteje za pobudo iz 95. člena tega zakona.

Ker lahko tak postopek za dobro globoke države včasih ne deluje, beri najde se kakšen zoprnež, ki je prosto po vaških klepetuljah proti razvoju, pa je v zakonu dodan drugi odstavek:

(2) Če izvedljive variante ni mogoče najti in so se do tega opredelili tudi pristojni nosilci urejanja prostora, je treba izvesti postopek prevlade javne koristi v skladu z 19. členom tega zakona. Ko vlada odloči o prevladi javne koristi, se predlagana varianta, ki je bila v tem postopku obravnavana, šteje za izvedljivo.

Ta drugi odstavek uporabimo takoj, ko pospešujemo krajo neposredno iz državnih sredstev. V mislih imamo lastnike, ki so skriti podporniki globoke države (beri 49% solastnikov Luke Koper, naših prijateljev).

Tak zakon je sprejela Vlada Mira Cerarja. Zanj pravijo, da je bil ustavni pravnik, ki pa ni predaval Ustavnega prava. Bil je pa svetovalec v Državnem zboru in obvlada tehnologijo sprejemanja zakonov, ki so v interesu globoke države.

Delničarji Luke so »posvečene« osebe, ki dobivajo denar iz državnega proračuna za svoj osebni razvoj

Seveda pa mora biti zadeva v celoti izpeljana. Zato je dobila Luka Koper v času, ko je bil Dejan Židan kmetijski minister (pomagal je tudi pri Magni!), ustrezna kmetijska zemljišča v last. Tako je zadeva zaokrožena v skupen javni interes za solastnike navideznih državnih podjetij.

Na taki na tak način bil odličen gospodarstvenik vsak. Recimo npr. kar vsak cepec, ki bi mu za njegov delež v podjetju pri kreditih poroštvo zagotovila država. Poslanci se lahko povprašajo, kako vneto bodo sodelovali pri nadaljevanju korupcije.  Pozanimajo naj se, kateri njihov sorodnik je morda celo solastnik v Luki Koper. Posebej snaj se vprašajo, ali ni ta zakon namenjen novemu posiljevanju državljanov Slovenije. S sprejetjem poroštvenega zakona bo zasebnim lastnikom Luke ( brez imena in priimka) ter predvsem njihovim potomcem omogočili nadaljnjo smehljanje in javne pretnje proti vsem, ki zahtevajo razumno tehnično in ekonomsko rešitev?

6 KOMENTARJI

  1. Spoštovani dr. Duhovnik,
    upravičeno napeljujete, da imajo zdaj levičarski poslanci priložnost, da si izprašajo vest ter uporabijo ves svoj razum, da v poroštvenem zakonu za 2 TIR poiščejo, kje je se skriva največji finančni nateg. To resnično pričakuje vsak zavedni, dobronamerni državljan. Ampak ljudje, ki jim je prva stvar na svetu, kako dobiti oblast in jo zadržati za vse večne čase, nimajo ne dostojanstva in ne vesti, pogosto tudi ne razuma. Zaman od njih pričakujemo kakršno koli (samo)izpraševanje vesti. Zato pa smo, kjer smo. Samo poglejmo, kako poslanci vladne koalicije soglasno zavračajo kakršen koli koristen predlog opozicije, čeprav pogosto niti ne vedo, za kaj gre. Antijanševski sindrom bo očitno Slovenijo stal še veliko. Čedalje več Koprčanov je tudi prepričanih, da bo popolnoma zgrešeni projekt 2. tira prinesel koristi predvsem pravovernim prisklednikom, še najmanj pa njim samim.

  2. Ah tukaj je pa gospod nekoliko udaril mimo. Kot mi je znano, ima lukica okrog 200 mio prihodkov in okrog 40 mio dobička. Širiti se ne more, saj ne sme zgraditi niti tretjega pomola, niti ne more posodobiti vseh slovenskih železnic v notranjosti, kar bi bilo nujno potrebno za povečan prevoz, ki ga itak ne bo. Slovenija namreč ni sposobna niti v pol stoletja zgraditi podzemne železnice od Kopra do Kozine, saj je rabila nekaj desetletij za običajen predor Markovec ali Šentvid ali avtoceste. Zato bo ta podvig končan proti koncu stoletja in za desetkratno ceno, lukica pa ne bo v tem času pretovora niti podvojila, ker ga ne more in ker jo bosta prehitela Trst in Reka, ki imata dovolj prostora, kapacitet in tujih investicij in interesov. Niti lastništvo niti dividende te lukice ne dajejo sedaj ali v bodoče omembe vrednih dobičkov v primerjavi z nepotrebno in ponesrečeno izgradnjo zlatega tira!

  3. SARKAZEM, je mogoče izraziti z nevednostjo ali samozaverovanostjo v svoj prav. Luke se ne more širiti lahko pa poveča hitrost pretovora na m2 površine. To je zlato pravilo transportne logistike ali če hočete Industrije 4.0. V Prispevku pa je jasno napisano, da naj pri državnem poroštvu sodelujejo tudi tistih 49% zasebnih vlagateljev, saj se dela Drugi tir za razvoj Luke Koper in ne za druge. Zasebni lastniki Luke Koper so DOLŽNI sodelovati pri zavarovanju plačila, ker so pač lastniki kot država z 51%. Ali pa je prepovedano povedati, kdo so ti lastniki po imenih, ki jim je bilo dovoljeno lastniniti Luko Koper.
    Sicer pa graditi na slovenski obali skladišča za avtomobile in zraven tožiti, da nimaš prostora je pa svojevrsten dosežek tepavosti. Ali ne SARKAZEM?????

    • Bi se strinjal tu s sarkazmom. Graditi bi bilo treba dodatne pomole, za te pa ni prostora. V tržaškem zalivu je prostor in tam kitajci že gradijo dodatne pomole. Skladišče za avtomobile v ničemer ne povečuje pretočnosti luke, ampak skrbi za pretočnost odvoza iz luke. Lahko bi prej rekli, da bo po izgradnji drugega tira dodatno skladišče za avtomobile odveč!
      Da sploh ne omenjam da gre pri drugem tiru za megalomanski projekt, ki ga nihče noče. Zato tudi dvomim, da ga lahko zgradimo drugače, kot tako kot pravi sarkazem, v naslednjih 50 letih, morda. Takrat bodo vse ladje pristajale v Trstu, v Kopru pa bo samo tisto, kar je namenjeno morda na Hrvaško in Srbijo. Pri tem bodo stroški luke bistveno večji od dohodka.

  4. Ta “globoka država”deluje čisto na površini,javno in v posmeh ne le Slovencem ampak vsej Evropi.

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite