Lisa Bourne, LifeSiteNews: Kardinal Burke in škof Schneider napovedala križarski pohod molitve in posta

Delovni dokument sinode predlaga razpravo o poročenih duhovnikih in ženske duhovniceKardinal Raymond Burke in škof Athanasius Schneider pozivata katoličane, naj molijo in se postijo v bitki proti »resnim teološkim napakam in herezijam«, ki sta jih prepoznala v kontroverznem delovnem dokumentu bližajoče se Amazonske sinode.

Burke in Schneider sta objavila osemstransko izjavo z opozorilom proti šestim herezijam vsebovanih v dokumentu Instrumentum Laboris, ki bo izhodišče razprave s strani škofov na sinodi, ki bo potekala v Rimu od 6. oktobra do 27. oktobra.

Obadva spodbujata 40-dnevni križarski pohod molitve in posta, ki se naj začne 17. septembra in konča 26. oktobra, na dan preden se sinoda zaključi.

Teološke napake in krivoverstva, ki so implicitno in eksplicitno vsebovane v Instrumentum Laboris skorajšnje posebne skupščine pan-amazonske sinode škofov, so zaskrbljujoča manifestacija zmede, zmot in razdeljenosti, ki jo Cerkev doživlja v današnjem času, sta oba prelata dejala v izjavi.

Najina dolžnost je, da vernike ozavestiva o nekaterih glavnih zmotah, ki so vsebovane v Instrumentum Laboris, sta dejala in dodala, da je ta delovni dokument »dolg in ga označuje jezik, ki v svojem pomenu ni jasen, zlasti kar zadeva nauk vere (depositum fidei).«

Izjava prelatov, kjer pozivata h križarskem pohodu molitve in posta je datirana 12. septembra in zajeta v poročilu Edwarda Pentina (National Catholic Register).

Burke, patron suverenega Malteškega reda, in Schneider, pomožni škof v Astani v Kazahstanu, sta med katoličani cenjena, ker neomajno branita vero, kljub vsem nenehnim napadom, ki jih doživljata zaradi tega.

Katoliške duhovnike, škofe in laike spodbujata, naj med križarskim pohodom vsak dan molijo vsaj eno desetko Sv. Rožnega Venca in se postijo enkrat na teden.

Ob prihajajoči amazonski sinodi se mi je zdelo primerno objaviti prevod članka iz spletne ameriške spletne strani LifeSiteNews o prihajajoči amazonski sinodi, ki ga je priskrbel Dejan Budja, ker lepo in strnjeno pokaže, kako se je zaostril ton cerkvenih dostojanstvenikov, ki so bili že do sedaj kritični do potez Frančiškovega pontifikata. Medtem, ko so se ob Amoris laetitia izražali dvomi (dubia) in pomisleki, se sedaj že enoznačno govori o »hereziji« in celo »apostaziji«.

Problemi tega pontifikata postajajo, skratka, vse očitnejši, tako da jih ni mogoče več obravnavati v rokavicah. Tudi v slovenskem okviru zgleda, da se v naši cerkveni hierarhiji nekaj premika v tej smeri, glede na to, da bo vsak čas izšla številka revije Communio (naj poudarim, da v uredniškem odboru te revije najdemo tudi ime ljubljanskega nadškofa), ki vsebuje kritiki amazonske sinode izpod peres kard. Müllerja in Saraha kot menda edina dva prispevka o tej sinodi. Skratka, nekaj se premika v pravo smer, tudi pri nas. Pridružimo se torej roženvenskemu križarskemu pohodu, ki ga predlagata kard. Burke in mons. Schneider, da bi ti premiki obrodili dobre in trajne sadove. (Ivo Kerže)

Molite in se bojujte proti teološkim zmotam in herezijam

Prosita, naj se molitev in post darujeta v namen, »da teološke zmote in herezije vsebovane v Instrumentum Laboris med sinodalnim zborom ne bodo odobrene.«

Poleg tega »še posebej« prosita za molitev, da bi Papež Frančišek »pri opravljanju Petrinske službe, potrdil brate v veri s tem, da bi nedvoumno zavrnil zmote v Instrumentum Laboris

Instrumentum Laboris je izšel junija in v veliki meri črpa iz Frančiškovih okrožnic Evangelii Gaudium in Laudato si’.

Ali bo sinoda spodkopala nauk Cerkve?

Sinoda in njen delovni dokument so bili kritizirani zaradi številnih vprašanj, ki sta jih Burke in Schneider izpostavila v svoji izjavi ter podprla svoje argumente s cerkvenimi dokumenti, katekizmom in Svetim Pismom.

Dokument in sinoda z naslovom Amazonija, Nove poti za Cerkev in za celostno ekologijo bodo uporabljeni za spodkopavanje cerkvenega nauka na številnih področjih in za spodbujanje radikalnih idej, ki niso združljive z katoliškim naukom.

Obstaja tudi splošna zaskrbljenost nad nekaterimi avtorji tega dokumenta in nad drugimi, ki nadzirajo ali kako drugače vplivajo na sinodo glede zvestobe cerkvenemu nauku.

Različni prelati in laični komentatorji, kot tudi laične institucije, so opozorili, da so avtorji Instrumentum Laboris v dokument vstavili resne teološke zmote in herezije, navajata Burke in Schneider.

»Heretično« in »odpadništvo«

Kardinal Walter Brandmüller, eden od dveh preostalih kardinalov-avtorjev znamenitih dubia, je junija izdal ostro kritiko Instrumentum Laboris, ki jo je označil za »heretično« in »apostazijo« od Božjega razodetja. Brandmüller je vodstvo Cerkve pozval, naj ga »zavrne« z »vso odločnostjo«.

»Lažni nauk«

Kardinal Gerhard Müller, nekdanji prefekt Kongregacije za nauk vere je julija v izjavi zavrnil Instrumentum Laboris zaradi njegovega »radikalnega preobrata v katoliški teološki hermenevtiki« in zaradi njegovega »lažnega nauka.«

Müller je istega meseca dejal, da je Amazonska Sinoda »izgovor za spreminjanje Cerkve.«

»Apostazija«

Burke je v prejšnjem mesecu dejal, da je Instrumentum Laboris »apostazija«.

Na vprašanje, ali bo lahko dokument postal »nekaj dokončnega ali avtoritativnega za Cerkev« je Burke odgovoril: »To ne more biti. Ta dokument je apostazija. To ne more postati nauk Cerkev in, če hoče Bog, bo celoten proces zaustavljen.«

Burke in Schneider prosita tudi katoličane, naj molijo za namen, da papež Frančišek »ne bi pristal na odpravo duhovniškega celibata v latinski Cerkvi z uvedbo prakse posvečenja poročenih moških, tako imenovanih »viri probati«, v sveto duhovništvo.

»Cerkev nima nobene pristojnosti, da bi duhovniško posvečenje podelila ženskam«

Grožnja duhovniškemu celibatu na sinodi vzbuja veliko zaskrbljenost katoličanov, skupaj s poskusom ustanovitve ženskega »diakonata«, ki je na splošno obravnavan kot strategija za spodbujanje, da ženske postanejo »duhovnice« – kar je nemogoče, kajti Cerkev nima avtoritete, da posveti ženske, saj je Kristus za svoje apostole izbral samo moške.

Pokojni papež sv. Janez Pavel II. je leta 1994 v svoji okrožnici Ordinatio Sacerdotalis o tej zadevi potrdil nauk Cerkve, ko je izrekel: »izjavljam, da Cerkev nima nobenih pooblastil za dodelitev duhovniškega posvečenja ženskam in da bi morali to sodbo kot dokončno upoštevati vsi verniki v Cerkvi.«

Delovni dokument predlaga razpravo o poročenih duhovnikih, kot utemeljitev te razprave pa navaja pomanjkanje duhovnikov v Amazoniji.

Seznam zmot

Med zmotami, ki jih navajata Burke in Schneider, je najprej »implicitni panteizem«, ki identificira Boga kot eno z vesoljem oziroma obravnava vse bogove na isti ravni.

»Učiteljstvo Cerkve zavrača takšen implicitni panteizem, kot nezdružljiv s katoliško vero«, ugotavljata.

Druga ugotovljena zmota je, da so »poganska vraževerja Amazonskih plemen izraz Božjega razodetja, ki si zaslužijo dialog in sprejetje s strani Cerkve.«

Tretja zmota je, širjenje »medkulturnega dialoga namesto evangelizacije«.

»Instrumentum Laboris vsebuje napačno teorijo, da so staroselci že prejeli Božje razodetje, in da bi morala katoliška Cerkev v Amazoniji doživeti misijonsko in pastoralno spreobrnjenje,« pišeta Burke in Schneider, »namesto, da bi uvedla nauk in prakso univerzalne resnice in dobrote.«

Nadalje dodajata, »Instrumentum Laboris pravi tudi, da se mora Cerkev obogatiti s simboli in obredi staroselcev.«

Pravita, da »učiteljstvo Cerkve zavrača idejo, da je misijonska dejavnost zgolj medkulturna obogatitev.«

In četrtič navajata Burke in Schneider »napačno pojmovanje zakramentalne posvetitve, ki dovoljuje »voditelje bogoslužja« obeh spolov, da izvajajo celo šamanske obrede.

Petič, prelata pravita, da Instrumentum Laboris v skladu s svojimi implicitnimi panteističnimi pogledi relativizira krščansko antropologijo, ki človeka prepoznava kot upodobljenega po Božji podobi in zaradi posledično kot vrhunec vsega stvarstva. (1 Mz 1, 26-31). Instrumentum Laboris namesto tega pravi, da je človek zgolj delček v ekološki verigi narave, na družbenoekonomski razvoj gleda pa kot na nasilje zoper »Mater Zemljo.«

In nazadnje pravita, da delovni dokument navaja »plemenski kolektivizem, ki spodkopava osebno edinstvenost in svobodo,« kar je, skupaj z drugimi zmotami, učiteljstvo Cerkve že zavrnilo.

Vsi katoliki morajo biti obveščeni in moliti

Burke in Schneider pišeta, da nihče ni oproščen od tega, da je »obveščen o resnosti situacije in od tega da primerno ukrepa iz ljubezni do Kristusa in do Njegovega življenja z nami v Cerkvi« in da morajo vsi člani Kristusovega mističnega telesa, pred takšno grožnjo njene celovitosti, moliti in se postiti za večno dobro njenih članov, ki tvegajo, da bodo škandalizirani oziroma privedeni v zmedo, zmote in razkol s tem besedilom za sinodo škofov.«

Prelati se sklicujejo na priprošnjo Device Marije in drugih katoliških misijonskih svetnikov, da zaščitijo Papeža Frančiška in škofe, ki bodo sodelovali v Amazonski sinodi, pred »nevarnostjo, da bi odobrili doktrinarne zmote in nejasnosti, ter da bi spodkopali Apostolsko pravilo duhovniškega celibata.«

VIR:

https://www.lifesitenews.com/news/cdl-burke-bishop-schnieder-announce-prayer-and-fasting-crusade-for-amazon-synod