Polomljeni božji mlini

26

Dobro leto po tem, ko je v javnosti odjeknil polom poslovnega imperija v večinski lasti mariborske nadškofije, se zdi, da se je vrh slovenske Cerkve, namesto da bi bil s svojim ravnanjem zgled tako vernikom kot širši javnosti, raje odločil za posnemanje taktike političnih strank, kadar jih javnost ujame s prstom v marmeladi. Za sprenevedanje in relativiziranje greha gre. Čakanje, da bo vihar minil in bo javnost našla novo kost, verniki pa, kot nam je bilo javno in jasno sporočeno in nikoli zanikano, bomo požrli še eno nečednost več.

Potem, ko je javnost, še posebej verniki, člani Katoliške Cerkve, cerkvenemu vrhu dala skoraj eno leto časa, da polomijo razčistijo, predstavijo javnosti, priznajo napake in nečednosti in predvsem povedo, kaj bo v prihodnje drugače, se ni zgodilo praktično nič. Spet so se  začela pojavljati vprašanja in kritike o ravnanju božje ustanove. Vse kar smo dobili, razen odstopa mariborskega nadškofa in razrešitve nekdanjega škofijskega ekonoma, je bil kup izvijajočih se izjav in nekaj malega posplošenega obžalovanja. Pri tem se odgovorni vse bolj zapletajo v absurdne izjave, kot je tista o bankah, ki da so jim vsiljevale denar. Ali celo žalitve svojih najzvestejših vernikov, tistih, ki so v cerkvene sklade vložili svoje premoženje, češ, tistih certifikatov tako ali tako niso imeli kje bolje vložiti.

Rušitelji bratstva i jedinstva

Ko se je glas ljudstva v zadnjih dneh okrepil, pa so se odgovorni odzvali v slogu politikov – najprej z zmanjševanjem teže greha, kasneje pa so krenili v napad. Na menda tračev željne medije, sovražno nastrojeno javnost, banke, krizo, nazadnje pa celo na tiste v lastnih vrstah, ki hote ali nehote spodbujajo neenotnost znotraj cerkvenega občestva. In tako se je v zadnjih dneh z več strani zaslišalo pozive k enotnosti znotraj Cerkve, ter svarila pred neenotnostjo, pred razkolom. Pri čemer je težko ne opaziti, da so osti svaril usmerjene predvsem proti tistim, ki smo se v javnosti oglasili s kritiko dosedanjega ravnanja cerkvenega vrha, ne pa proti tistim, ki so mariborsko polomijo zakuhali, tolerirali, niti proti tistim odgovornim, ki v zadnjem letu dni niso naredili prav veliko, da bi se zadeve razčistile; proti tistim, ki se kakor trudijo, da bi zapravili Slomškovo dediščino.

Razkol očitno povzroča pater Bogdan Knavs, pa Alen Salihović z Radia Ognjišče ter nenazadnje med mnogimi drugimi tudi moja malenkost. Ker si upamo podvomiti, da so se slovenski škofje mariborske polomije lotili tako, kot bi bilo treba. Ker nismo zadovoljni s posplošenimi izjavami obžalovanja, ker nam ni po volji, da se odgovorni prerekajo z mediji, ali gre za 100, 400 ali 800 milijonov dolga, kot da je to sploh pomembno. Ker se še naprej izgovarjajo na krizo in na preveliko investicijo v T-2. Nihče pa se niti z besedo ne dotakne jedra težav in sicer, da je šlo za dolgoletno nemoralno poslovanje. Da so se podjetja v cerkveni lasti ukvarjala ne le s tveganimi naložbami, ampak tudi z moralno spornimi posli, kot je bilo predvajanje pornografije in poskus vlaganja v igralništvo, odgovorni pa so vse to skoraj desetletje dolgo vedeli in ničesar ukrenili.

Enotnost je lepa beseda in še lepši občutek. Ampak še zdaleč ne pomeni, da občestvo slepo sledi voditeljem. Enotnost lahko dosežemo le z medsebojnim zaupanjem. V obeh smereh. Za zaupanje pa je potrebno najprej slediti božjim zapovedim. Ne skruni božjega imena! Ne kradi! Ne pričaj po krivem!

Mislim, da se razkola za zdaj ni bati. Zato ne, ker imamo Cerkev radi, ker na ravni, na kateri dnevno živimo svoje versko življenje, v župnijah torej, deluje tako, kot od nje pričakujemo. Skromno, pošteno in prepričljivo. Tudi večjega upada vernikov se najbrž ni bati. Ker verjamemo v Boga, ne v Kraševca ali v škofe. In ker so nam v navdih veliki kristjani in tudi veliki škofje. Pa vendar še naprej pričakujemo in zahtevamo, da se vrh slovenske Cerkve zadane mu naloge loti tako, kot se za božjo ustanovo spodobi.

Vir fotografije: Radio Ognjišče

26 KOMENTARJI

  1. Ne pozabimo na pionirja, ki je opozoril na nemoralo početja v cerkvi, p. Branka Cestnika.
    Ali lahko kristjan voli levico?
    DRUŽINA-8.7.2007

    Vidimo, da so v svetu kristjani tudi levičarji. Pri nas ne. Kaj bi se moralo zgoditi, da bi pri nas kristjan lahko volil levo stran? Grega

    Najprej bi morali dobro definirati, kaj je levičarstvo? Koliko različnih vrst levičarstva je? Na katera področja se delovanje levo usmerjenih ljudi najbolj nanaša in ali smo pri tem samo na polju ozke politike ali širše civilne družbene dejavnosti?

    Uvodnik v zadnji reviji Tretji dan (revija za katoliške izobražence) na primer zelo strogo obravnava sodobno levičarstvo. Ne samo zaradi idej, ki jih levičarstvo ima, temveč tudi zato, ker je dokaj nepregledno, razdrobljeno, protislovno (na kar je prejšnji teden opozoril odhod g. Kebra iz načelno leve LDS), razpeto med nežnimi socialnimi ideali in kruto preteklostjo, ki sta jo v vzhodni polovici Evrope zaznamovala laž in zločin. Skratka, danes na levici ne veš, kdo je kdo, in kaj kdo pravi, ko nekaj pravi.

    Priča smo poigravanju s simboli in velikimi besedami, zlasti ko se levica kaže kot množična, ulična, folklorna politična stran. Naj s tem v zvezi nekdo že enkrat pojasni kult Che Guevare! Ta človek je na Kubi pomagal zatirati drugače misleče, z gorečnostjo je zapiral homoseksualce. Danes bi veljal za terorista, toda ostaja ena prvih ikon sodobnega levičarstva (po novem tudi kakšnega od slovenskih sindikatov). Ko danes evropska levičarska mladina razglasi mirovniške ideale in gre na ulice, mora biti policija pripravljena na vse prej kot na »miren« dan, smetarji in steklarji pa imajo drugi dan polne roke dela. Ko izvajajo protiglobalistične demonstracije, vedo povedati, da sovražijo ameriško prevlado in trdi kapitalizem, kot alternativo pa ponujajo nebulozno anarho-hipijevsko vizijo človeštva – tipično za razvajene otroke bogatega Zahoda. Tako da levičarstvo niti na ulici, ko ga na svoj način živijo z visoko politiko neobremenjeni mladi, ni prepričljivo.

    Pri nas na strankarski ravni potekajo trije zanimivi procesi: fenomen Pahor, preobrazba LDS in nastanek društva Zares. Upajmo, da bodo pripomogli k razvidnosti levega prostora in misli ter (Bog pomagaj, če se tako izrazim) k večji sproščenosti. S tem bo kristjanu laže razmišljati o dialogu s tako imenovanimi levimi družbenimi silami. V idealnih razmerah, ki vladajo ponekod po Evropi, kristjani ne »grešijo«, če volijo levico. Ne nazadnje so nekateri vodilni evropski levičarji tudi zgledni kristjani – denimo Prodi in Blair.

    Pri ocenjevanju levice bodimo danes zlasti pozorni na dvoje vprašanj: na vprašanje verske svobode in spolne morale. Kristjan ne more voliti levice ali sodelovati v levici, če slednja zatira svobodo veroizpovedi (kar danes znajo delati zelo prikrito) in razglaša ali se bori za spolno razpuščeno družbo, v kateri naravna vez med moškim in žensko in naravno oblikovana družina nimata vrednosti. Če smo pred desetletji na levi našli brezbožni socializem, ki je religijo obravnaval kot enega od spodbujevalcev socialne nepravičnosti, je danes na levi manj socialnega sanjarjenja in več borbe za zaščito uživaštva vsakega posameznika. Tu levica spet trči ob religijo, kar jo vodi do novih oblik kulturnega boja.

    Pozor! Hudič je mojster pretvarjanja. Ravno tam ga ni, kjer ga najprej vidimo. Slovenski kristjani smo po tradiciji antikomunisti. Imamo razloge za to. Upravičene. Prvi je Kočevski rog. Toda medtem ko se strastno ukvarjamo z »rdečo« nevarnostjo onkraj barikad, mojster pretvarjanja neopazno, čisto nedolžno za našimi hrbti opravi najbolj škodljive manevre. Tako se nam je zgodilo, da smo danes po logiki »normalnega« kapitalizma in v »skromnem« prizadevanju ustvariti nekaj več denarčkov za dobre namene preko »cerkvenega« podjetja T-2 eden največjih raznašalcev pornografije na Slovenskem. Bíli smo silne bitke proti brezbožni levici, v zaledju pa klecnili na kolena desničarskim bogovom kapitala. Ne dražgoški mitingi, pornografija in zaslužek za vsako ceno je tisto, kar danes pogublja duše!
    Branko Cestnik
    Vprašanja za p. Branka ali s. Andrejo nam lahko pošljete na poštni ali elektronski naslov mladi.val@druzina.si.

    In še:http://www.seniorji.info/POKOJNINE_IN_FINANCE_Pohlep_-_drugi_smrtni_greh,_je_pokopal_cerkvene_holdinge

  2. V zadnjem REPORTERJU v članku “Brez T2 bi danes Zvonova veselo zvonila” nadškof dr. Anton Stres ne zmore niti besedice o problemu nemoralnega večletnega predvajanja, razpečavanja pornografije na cerkveni družbi T2, vse do konca cerkvenega lastništva?
    Zopet, škofje nič ne vemo, čeprav so to že enkrat priznali in obžalovali!?
    V istem REPORTERJU pa v članku “Dolžniški Krč za T2″ le piše:”Kljub temu da so bili lastniki, naj bi v Zvonu ena do zadnjega ne vedeli o pornografskih programih, kar je za investitorja nedopustno. In tudi v trenutku, ko je to postalo javno, naj bi v Zvonu ena kolebali z zatemnitvijo spornih programov…”?
    Ali se metropolit nadškof dr. Anton Stres torej zopet spreneveda?
    Žalostno za vero, resnico in moralo!

  3. Odličen članek, hvala!

    Nimam kaj dodati, samo še poudarim vaš zadnji odstavek:

    “Mislim, da se razkola za zdaj ni bati. Zato ne, ker imamo Cerkev radi, ker na ravni, na kateri dnevno živimo svoje versko življenje, v župnijah torej, deluje tako, kot od nje pričakujemo. Skromno, pošteno in prepričljivo. Tudi večjega upada vernikov se najbrž ni bati. Ker verjamemo v Boga, ne v Kraševca ali v škofe. In ker so nam v navdih veliki kristjani in tudi veliki škofje. Pa vendar še naprej pričakujemo in zahtevamo, da se vrh slovenske Cerkve zadane mu naloge loti tako, kot se za božjo ustanovo spodobi.”

    Upam, da verniki ne bomo več požrli prav vsega, kar nam skuhajo.

    • spoštovani šmarnogorc, ti ki praviš da veliko veš o teh zadevah okoli fin ančne gnojnice mariborske škofije, še kaj napiši, da bomo mi ki vemo manj tudi poučeni. zadeve ne smemo pustiti zaspati, ker se mmorajo zgnojiti.

      • Od mojega razkladanja tukaj ne bo kaj prida koristi.
        Če namreč nimaš dokumentov v rokah, je vse zaman…
        Edino, kar lahko storimo, je, da ZAHTEVAMO JASNE ODGOVORE in se ne zadovoljimo s prodajanjem megle.
        Čimveč bi nas moralo pisati vprašanja na razne naslove in preprosto zahtevati odgovore, saj imamo verniki kot del Cerkve pravico izvedeti resnico. Naj se vse razjasni in nato tudi primerno ukrepa!
        IN PRAVZAPRAV POZIVAM VSE, KI VAM NI VSEENO:
        PIŠITE IN ZAHTEVAJTE ODGOVORE!
        Pišite na Radio Ognjišče, na Družino, na tiskovni urad SŠK, Stresu, nunciju,… isto pismo (mail) na čimveč naslovov, da se ne bodo mogli delati “francoze”.
        Zahtevajte jasne odgovore in ne popustite, dokler ne bo vse razjasnjeno!
        Tudi to, zakaj se je tako ostro sankcioniralo oba upokojena nadškofa, ki pri vsej zadevi res nista nič kriva. Morda bi za Krambergerja še lahko požrli izgovor, da je objektivno odgovoren, kakšen pa je izgovor v Uranovem primeru, me pa resnično zanima!
        Bodimo “tečni” kot muhe! Samo to nam preostane, ker gospodje tam gori samo potrpežljivo čakajo, kdaj se bo raja utrudila in bo vse potihnilo. Če prej ne, pa takrat, ko nastopijo letni dopusti. Zdaj je treba, zdaj je čas!

  4. KATEKIZEM KATOLIŠKE CERKVE
    SLOVENSKA ŠKOFOVSKA KONFERENCA 1993 -Stran 585:
    Pornografija je v tem , da dejanska ali simulirana spolna dejanja iztrgajo iz intimnosti partnerjev in jih premišljeno razkazujejo tretjim osebam. Pornografija žali čistost, ker pači naravo zakonskega dejanja, ki je intimno podarjanje zakoncev drug drugemu. Pornografija je huda kršitev dostojanstva tistih, ki se ji predajajo (igralci, trgovci, občinstvo), kajti tu vsakdo postane za drugega predmet odurne naslade in nedovoljenega dobička.. Ene in druge potegne pornografija v slepilo izumetničenega sveta. Pornografija je velik greh. Civilne oblasti so dolžne preprečiti proizvodnjo in razpečevanje pornografskih materialov.

  5. In odvrnil jim je: »Povem vam, če ti umolknejo, bodo kamni vpili.« Lk 19,40

    Čestitke vsem, ki zastavite jasno besedo! Podpiramo vas.

  6. daj šmarnogorc, ti ki praviš da veliko veš o teh zadevah okoli fin ančne gnojnice mariborske škofije, še kaj napiši, da bomo mi ki vemo manj tudi poučeni. zadeve ne smemo pustiti zaspati, ker se mmorajo zgnojiti.

  7. GOSPOD MIHIČ , če ste prebrali pogovor v “REPORTERJU ” z nadškofom STRESOM , bi bilo koristno preučiti tudi “Dolžniški KRČ za T-2 ” ! LE preko tega članka lahko ugotovimo , kako težka je ta materija , posebno za priučenega finančnika KRAŠEVCA in ostale duhovne !

  8. Cactus, kam bi pa rad zapeljal komentarje? Tema je pohlep na vrhu škofije, ki je osramotil ‘pastirje’ in ‘ovce’. Odgovorne osebe so znane, saj so prav zato postavljene na odgovorna mesta.

  9. Stopil je v tempelj in začel izganjati tiste, ki so v templju prodajali in kupovali. Menjalcem denarja je prevrnil mize, prodajalcem golobov pa stole in ni pustil, da bi kdo kar koli nesel skozi tempelj. Učil je in jim rekel: »Ali ni pisano: Moja hiša naj se imenuje hiša molitve za vse narode, vi pa ste iz nje naredili razbojniško jamo.«

  10. Ja, človek se v bistvu ni nič spremenil. Le konje kot znak prestiža je premaknil v kočijo, preje so bili pred njo.

  11. Res je, zadeve res ne smemo pustiti zaspati, vendar od mojega razkladanja tukaj ne bo kaj prida koristi, se bojim.
    Če namreč nimaš dokumentov v rokah, je vse zaman…
    Edino, kar lahko storimo, je, da ZAHTEVAMO JASNE ODGOVORE in se ne zadovoljimo s prodajanjem megle.
    Čimveč bi nas moralo pisati vprašanja na razne naslove in preprosto zahtevati odgovore, saj imamo verniki kot del Cerkve pravico izvedeti resnico. Naj se vse razjasni in nato tudi primerno ukrepa!
    IN PRAVZAPRAV POZIVAM VSE, KI VAM NI VSEENO:
    PIŠITE IN ZAHTEVAJTE ODGOVORE!
    Pišite na Radio Ognjišče, na Družino, na tiskovni urad SŠK, Stresu, nunciju,… isto pismo (mail) na čimveč naslovov, da se ne bodo mogli delati “francoze”.
    Zahtevajte jasne odgovore in ne popustite, dokler ne bo vse razjasnjeno!
    Tudi to, zakaj se je tako ostro sankcioniralo oba upokojena nadškofa, ki pri vsej zadevi res nista nič kriva. Morda bi za Krambergerja še lahko požrli izgovor, da je objektivno odgovoren, kakšen pa je izgovor v Uranovem primeru, me pa resnično zanima!
    Bodimo “tečni” kot muhe! Samo to nam preostane, ker gospodje tam gori samo potrpežljivo čakajo, kdaj se bo raja utrudila in bo vse potihnilo. Če prej ne, pa takrat, ko nastopijo letni dopusti. Zdaj je treba, zdaj je čas!

  12. samo kot predlog. če imamo razna škofovska pisma, bi pa lahko kakšno prihodnjo nedeljo slišali tudi pismo navadnih župnikov, kaj si mislijo o preteklih nemoralnih (milo rečeno) ravnanjih in sedajnih izmikanjih …

  13. Župniki ne smejo. Verjemite. Na duhovnike se ne zanašat. Samo laična javnost je tista, ki jih lahko v karkoli prisili!

  14. Kako ne smejo, a imajo hrbtenico ali ne? Stvari je treba reči: “Bobu bob”. Ok, pa sodelovanje angažirane laične javnosti in župnikov. Ker če so oni tiho in se njihova beseda ne sliši, bo pri 3/4 laikih za sveto vzeta tista škofovska, ki pa vemo kakšna je. Izmikajoča, “francoska”, da ne govorimo o bedasti izjavi “krive so banke” itd. O svoji sprevrženih postopanjih pa nič (služenje na račun pornografije itd. itd.)

    • Prav imaš. Žal jih večina nima hrbtenice.
      Ti rečem: na duhovnike se ne gre zanašati, kadar gre za plavanje proti toku. Pod vodo bi morda še plavali, če se jih ne bi videlo. Kravla pa ne bi 😉 Še posebej v teh cajtih!
      Laiki se moramo zorganizirati. Najprej na lep način zahtevati odgovore in spremembe, če to ne bo šlo, pa s kakšnim starim dobrim kmečkim puntom 😉

  15. Fajmoštri so res obljubili pokorščino škofom, kar jih kar precej zavezuje. Ampak: celo v vojski podrejeni odvzamejo komando ‘ta glavnemu’, če ni sposoben pamentnega odločanja. V tejle zadevi pa so niti očitno napeljane ven iz Slovenije, če vrhovni predstavnik Vatikana v Sloveniji tako arogantno zvrača kakršno koli komunikacijo. In dela sramoto kristjanom. Tudi nuncij je odgovoren, še bolj pa Rdeča kapica iz Rima, ki mu daje taka navodila. Smo res navadne ovce?

    • Podpišem. Očitno smo ovce. Razen če dokažemo, da nismo 😉
      Rdeča kapica, ja. Sedanji nuncij je pa itak…da ne rečem kaj, ker ne bi bilo lepo.

  16. Ja, seveda, spet so za vse krivi od drugod, pa čeprav iz Vatikana. Ti sramotiš kristjane!
    Pokorščina ne pomeni suženjstvo. Stečaj Betnave bo še mnogo hujši udarec od stečaja Zvonov. Tu je šlo od začetka za tvegane mahinacije, Betnava bi naj bila pa korektno podjetje v lasti RKC. Pa je bilo v zasebni lasti štirih župnikov.

    • Ti komentarji spadajo pod rubriko: “Hvala Bogu, da nisem kot oni cestninar…
      Po vasem ni v Sloveniji ljudi, razen v Cerkvi, ki si zelijo Cerkvev oblatiti in ponizati. In vi na vsak nacin hocete biti in ostati koristna budala.

  17. Že l. 2008 je cerkveni moralni teolog dr. Ivan Štuhec v DRUŽINI sicer napisal: »Poglejmo samo dve področji, ki sta Cerkev v zadnjih letih najbolj izpostavljali in tudi diskreditirali: premoženje in mediji. Neslavne medijske zgodbe in nevešče upravljanje s sodobnimi mediji so tako Cerkvi kot krščanskodemokratski opciji povzročile več škode kot koristi. Dopuščanje solističnih akcij na tem področju v Cerkvi je nedopustno in za to je odgovoren tisti, ki ima v Cerkvi vodstveno oblast«. Mogoče pa ga je kdo le slišal, bral in mu verjel?
    »Verniki so že marsikaj požrli, bodo pa še to«, tako je letos v Pogledih Slovenije na RTV SLO na temo bankrota in stranpoti mariborske nadškofije in vodstva slovenske cerkve rekel mariborski moralni teolog dr. Ivan Štuhec.
    Mogoče pa ga je kdo le slišal, bral in mu verjel?
    Ljudstvo mogoče pa vedno le ne bo vse požrlo?

Comments are closed.