Poljanska obvoznica: gradnja predora (foto)

17

V torek, 15. februarja 2011 ob 11. uri je ob prisotnosti številnih gostov in domačinov potekala slovesnost ob začetku gradnje predora pod Stenom v Puštalu na trasi Poljanske obvoznice v občini Škofja Loka.

Pri začetku gradbenih del so bili navzoči predstavniki izvajalca, gradbenega podjetja Primorja, d.d., na čelu s predsednikom upravnega odbora podjetja mag. Dušanom Črnigojem, predstavnika obeh soinvestitorjev: župan Občine Škofja Loka mag. Miha Ješe in direktor DRSC mag. Gregor Ficko ter botra predorskih delavcev Irena Zore Willenpart.

Skupaj so odkrili kipec sv. Barbare, zavetnice gradbincev in rudarjev, ki ga je blagoslovil škofjeloški župnik Matija Selan ob asistenci kaplana Boštjana Prevca in župnika župnije Suha mag. Matjaža Zupana. Kip zavetnice se nahaja na začetku predorske cevi.

Predor naj bi bil zvrtan do avgusta 2011, skupna dolžina predora pa bo približno 710 metrov. Vsi navzoči so rudarjem zaželeli, da bi delo v predoru potekalo nemoteno in brez nesreč v želji, da bi jih varovala sv. Barbara.

Foto: člani Prosvetnega društva Sotočje Škofja Loka

17 KOMENTARJI

  1. **Skupaj so odkrili kipec sv. Barbare, zavetnice gradbincev in rudarjev, ki ga je blagoslovil škofjeloški župnik Matija Selan ob asistenci kaplana Boštjana Prevca etc.**

    Temu pravi Sveto pismo malikovanje. 😉

  2. Dizma seveda nima prav in ne razume malikovanja.

    An essential difference exists between idolatry and the veneration of images practised in the Catholic Church, viz., that while the idolater credits the image he reverences with Divinity or Divine powers, the Catholic knows “that in images there is no divinity or virtue on account of which they are to be worshipped, that no petitions can be addressed to them, and that no trust is to be placed in them. . . that the honour which is given to them is referred to the objects (prototypa) which they represent, so that through the images which we kiss, and before which we uncover our heads and kneel, we adore Christ and venerate the Saints whose likenesses they are” (Conc. Trid., Sess. XXV, “de invocatione Sanctorum”).

    http://www.newadvent.org/cathen/07636a.htm

  3. Novoadventna enciklopedija seveda sprevrača po rimski navadi čisto in jasno Božjo besedo, zapisano v 2Mz 20,4 ss., 5Mz 5,8 ss. in še kje.

  4. Dizma, kaj je po vaše to “kar je zgoraj na nebu, spodaj na zemlji ali v vodah pod zemljo”? In kako lahko razložite, da je zgoraj omenjeni kipec sv. Barbare podoba tega? Brez da to utemeljite, nimate osnove za svojo trditev.

  5. Janez Damaščan je poskušal nekoč razrešiti problem ikon, če me spomin ne vara. Sicer po mojem mnenju ne najbolj uspešno, pa tudi dvomim, da se častilci po njegovih nasvetih ravnajo (oziroma da sploh vedo zanj in za njegovo razlago).

  6. Pa mislite, gospod Aleksios, da je imela Marija res plave oči? Zraven pa me pa zanima, kje v svoji besedi je Bog zapovedal ali vsaj dovolil uporabljati namalane in izrezljane podobe kot “medij”?

  7. Dizma, moral nam boš še razložiti, zakaj po judovsko razlagaš damo dekalog, ne pa tudi drugih zapovedi Mojzesove Postave.

  8. Dizma, kakšno zvezo ima z najino debato resnična barva Marijinih oči? Mislim, da približno enako kot to, ali je bil hlev, v katerem se je Jezus rodil, lesena stavba s streho, ali pa morda podzemna votlina 🙂 Kaj pa če bi vi meni razložili, kje je tak “medij” prepovedan? Navsezadnje vi trdite, da gre za malikovanje, ki je prepovedano 😉

  9. Dizma, a je vredno iskati dlako v jajcu?

    Ne malikujem fotografije svoje žene in ne kušujem jo, jo imam pa vedno pri sebi. Mi je lepo, ko jo pogledam, če sem zdoma.

  10. @ Jon, pa imate tudi originalno Marijino sliko? 😉 Če smo odkriti, mnogi rimokatoličani in skoraj vsi pravoslavci kušujejo kipe in/ali slike Marije, svetnikov itn.
    @ Aleksios, o pa ima zvezo. Hlevov zaenkrat še ne častite, podobam Kristusa in svetnikov pa izkazujete že prav zanimive oblike čaščenja: pred njimi klečite, vaši svečeniki jih dišavijo s kadilom, nosite jih v procesijah, jih poljubljate. Sicer ne vsi, a vendar. Izdelovanje podob z namenom njihovega ČAŠČENJA je prepovedano v dekalogu in to v obeh variantah. Jezus ni glede tega prav nič spremenil, pa tudi apostoli ne. To, da naj bi sv. Luka prvi naslikal Marijino podobo, s čimer nekateri opravičujejo uporabo podob, je stvar ljudskega izročila, brez kakršnekoli podlage.
    @ Julia, dekalog vsebuje zapovedi, ki se nanašajo na stvari vere in morale. Seveda pa zavračamo ves ceremonialni in pravni del postave, ker je izpolnjen v Kristusu.

  11. Dizma, sploh niste pojasnili, kakšno zvezo ima resnična barva Marijinih oči s (prepovedanim) čaščenjem. Prav tako se sploh niste niti dotaknili podob kot “medija” (kot opisuje Jon) in vsaj poskušali razložiti, zakaj to ni dovoljeno. Vse kar ste naredili je to, da ste ugotovili, da sem dal slab primer s hlevom. Red herring? 🙂

Comments are closed.