Pipistrel spet zmagovalec Nasinega tekmovanja (VIDEO)

Na tekmovanju NASE, ki je namenjena pospeševanju razvoja energetsko učinkovitih letal in pospeševanju začetka industrije električnih letal, je zopet zmagalo moštvo ajdovskega podjetja Pipistrel, ki se je moralo zaradi pravil na tekmovanju povezati z ameriškim partnerjem v moštvo Pipistrel-USA.com.

Prvo mesto je prineslo nagrado 1,35 ameriških dolarjev, druga nagrada 120.000 $ pa je šla ekipi E-Genius.

Od 14 prijavljenih tekmovale le 3 ekipe

Za tekmovanje se je prijavilo 14 ekip, a so stroge pogoje izpolnile le 3 ekipe, ki so se pomerile na nebu nad letališčem Charles M. Schulz v Santa Rosi v Kaliforniji. Tekmovanje je vodila fundacija CAFE ( Comparative Aircraft Flight Efficiency) pod pokroviteljstvom Nase in s sponzorstvom Googla.

“NASA čestita ekipi Pipistrel-USA.com, ki je dokazala, da nam je ultra-učinkovito letalstvo dosegljivo,” je povedal Joe Parrish, Nasin vodja tehnologov iz Nasine centrale v Washingtonu. “Danes smo pokazali, da se je električno letalo pomaknilo preko znanstvene fantastike in je sedaj v področju praktičnega.”

Zmagovalno letalo je moralo preleteti 200 milj (skoraj 322 km) in porabiti manj kot galono (3,78 l) goriva na potnika ali ekvivalent v električni energiji. Pipistrelovo letalo Taurus G4 (in tudi drugouvrščeni) sta oba uporabljala električno energijo in dosegla dvakratnik zahtevane učinkovitosti (nekaj več kot pol galone goriva na potnika).

Enotedensko tekmovanje je bil zaključek več kot dveletnega oblikovanja, razvoja in testiranja učinkovitih letal. Je nov mejnik v učinkovitosti letenja. Prvič se je tudi zgodilo, da je poletelo letalo samo na električni pogon.

Letalska industrija je v učinkovitosti prehitela avtomobilsko

Ivo Boscarol, direktor Pipistrela je povedal, da so veseli, da so meje letenja na električni pogon postavili še za stopnico više in kar se je zdelo znanstvena fantastika pred tremi leti, je danes realnost. “Pipistrel je dokazal, da je v tem trenutku letalska industrija prehitela avtomobilsko industrijo – noben avtomobil ni sposoben prevoziti 250 milj (402 km) s hitrostjo več kot 100 milj (161 km) na uro, ob porabi goriva manj kot galono (3,78 l) na potnika – še več, nam je to uspelo ne glede na omejitve teže v letalstvu in tudi kljub velikim sredstvom, ki jih vlagajo v avtomobilski industriji. To je dosežek Pipistrela in tega nam nihče ne more vzeti,” je še povedal Ivo Boscarol.

Tudi pri drugem mestu je zraven Pipistrel

Drugo mesto je doseglo moštvo E-Genius iz Univerze v Stuttgartu. To pa pravzaprav pomeni dvojno zmago za Pipistrel, ki je bil razvojni partner ekipe E-Genius. Njihovo letalo je pravzaprav modificiran Pipistrelov Taurus, s posebno oblikovanim repom in električnim pogonskim sistemom v repu.

Pipistrel postavlja cilje previsoko

Takoj po razglasitvi rezultatov je moštvo Pipistrela presenetilo organizatorje, sodnike in medije z izjavo, da je Pipistrelova filozofija postaviti cilje previsoko in potem si prizadevati za njihovo doseganje. Pipistrel bo del sredstev doniral v sklad za razvoj nadzvočnega električnega letala.

Vir: www.aero-news.net in spletna stran podjetja Pipistrel

Foto: spletna stran podjetja Pipistrel