Papeževo sporočilo za svetovni ekonomski forum v Davosu

12

davosObvladovati četrto industrijsko revolucijo: tako se glasi tema svetovnega ekonomskega foruma, ki od 20. do 23. januarja poteka v Davosu v Švici. Udeležencem dogodka, ki se sicer odvija vsako leto, je papež Frančišek poslal sporočilo. Le-tega je kardinal Peter Turkson, predsednik Papeškega sveta za pravičnost in mir, izročil ustanovitelju in izvršnemu predsedniku foruma, profesorju Klausu Schwabu.

Človek mora voditi tehnološki razvoj

Sveti oče v sporočilu piše, da tako imenovano »četrto industrijsko revolucijo« neizogibno spremlja drastično zmanjševanje števila delovnih mest. Financiranje in tehnologiziranje narodnih ter globalne ekonomije sta povzročila obsežne spremembe na področju dela. Zmanjšale so se možnosti dobre in dostojne zaposlitve, kar je skupaj s slabšo socialno zavarovanostjo pripeljalo do zaskrbljujoče rasti neenakosti in revščine v več državah. Tako se jasno kaže potreba po novih podjetniških modelih, ki bi bili napredne tehnologije zmožni uporabljati na način, da bi vsem omogočili dostojno delo, da bi podpirali in utrjevali socialne pravice ter da bi zaščitili okolje. »Človek mora voditi tehnološki razvoj, ne da bi se mu sam pustil obvladovati,« poudarja papež.

Ne smemo pozabiti na uboge

Nato kot osnovni izziv vodilnih v poslovnem svetu navaja skrb za uboge, na katere ne smemo pozabiti. Nikoli ne smemo dopustiti, da bi nas kultura blaginje omrtvičila in nas naredila »nezmožne občutiti sočutje spričo bolečega krika drugih«, tako da ne bi več »jokali zaradi drame drugih, niti nam ni do tega, da bi se zanje brigali, kakor da bi bilo vse to odgovornost, ki je daleč od nas in se nas ne tiče« (Veselje evangelija). Jokati zaradi drame drugih ne pomeni le biti soudeleženi v njihovem trpljenju. Tudi oziroma predvsem pomeni zavedati se, da so naša lastna dejanja povod za krivice in neenakosti. Ko se zavemo tega, postanemo bolj v polnosti človeški. »Ne bojte se odpreti razuma in srca za uboge,« še spodbuja sveti oče.

Priložnost za gradnjo vključujoče družbe

Četrta industrijska revolucija, učinki robotike in znanstvenih ter tehnoloških inovacij, ne smejo voditi v uničenje človeške osebe, ne smejo je nadomestiti s strojem brez duše. In prav tako ne smejo voditi v preobrazbo našega planeta v prazen vrt, namenjen zabavi posameznih izbrancev. Sedanji trenutek nudi dragoceno priložnost za usmerjanje in upravljanje tekočih procesov gradnje družbe, ki je vključujoča, ki temelji na spoštovanju do človekovega dostojanstva, strpnosti, sočutju in usmiljenju. Papež spominja, da je podjetniška dejavnost »žlahten poklic, usmerjen v bogatenje in izboljšanje sveta za vse« (Laudato si’). Kot taka ima odgovornost pomagati in preseči zapleteno družbeno in okoljsko krizo ter se boriti z revščino. To bo omogočilo izboljšanje slabih življenjskih pogojev milijonov oseb ter zmanjšanje družbenih razlik, ki so izvor številnih krivic in ki razjedajo temeljne družbene vrednote, med katerimi so enakost, pravičnost in solidarnost. In v tem smislu lahko svetovni ekonomski forum, kot zaključuje papež, preko sredstev dialoga postane izhodišče za zaščito in varstvo stvarstva ter za dosego napredka, ki je »bolj zdrav, bolj človeški, bolj socialen in celovitejši« (Laudato si’).

Vir: Radio Vatikan.

12 KOMENTARJI

  1. Tudi papez Francišek …
    Človek mora voditi tehnološki razvoj, ne da bi se mu sam pustil obvladovati.

  2. To je zelo pomemben poudarek:
    “Človek mora voditi tehnološki razvoj, ne da bi se mu sam pustil obvladovati.”

    Podobno bi lahko rekel za finančni svet ali prosti trg:
    “Človek mora voditi kapital, ne da bi se mu sam pustil obvladovati.” Človek je mišljen kot posameznik, manager, politik, bankir, itd. Tu ne gre za socializem, ampak prostemu trgu se ne sme pustiti, da nas obvladuje. Treba ga je aktivno in stalno oblikovati. Tega liberalci ne razumejo najbolje.

    • “Treba ga je aktivno in stalno oblikovati. Tega liberalci ne razumejo najbolje.” (prosti trg, se razume)
      ????

      Potem pa to ni več prosti trg. In pa … kdo je tisti, ki naj aktivno in stalno oblikuje trg?

      • Liberalci se obnašajo, kot da je bil njihov sistem že izumljen, da je že vse jasno in da ga je treba samo izvajati. To pomeni, da se pustimo obvladovati nekemu sistemu.

        Ne, svet in razmere se spreminjajo, tudi liberalci in ekonomisti morajo stalno DELAT da bo svobodni trga tak kot je treba.

        • Povej koga imaš v mislih.

          Ne gre za tog sistem, ampak za dinamično, vedno novo ravnovesje interesov, dejavnikov (novi, učeči se ljudje).

          Tu sva blizu. Svobodni trg ni avtomatski mehanizem ali sistem. Na ceno, na smer lahko človeško zelo vplivamo, če imamo dobro idejo, dobro storitev in znamo ustrezno prepričati. Trg je zame najbolj fair ravnovesje interesov in odnosov.

          Važno je, da odgovorno skrbimo, da ne pride do kraje, monopola, izkoriščanja, goljufij, močne mafije, oligarhije, fevdov,..

        • Eh, delate tipično napako oziroma reklamirate krog s koti. Torej, naštevate in opisujete značilnosti Božjega kraljestva, v katerem je vse prav in lepo, a brez Boga. To pa ne gre, zgodovinsko dokazano velikokrat, zelo velikokrat.

    • Oprosti J,
      ti tega ne razumeš najbolje. Pa tako z veseljem sem bral tvojo odlično intervencijo feministki, ki se ji vidi, da hoče spreminjati celo družbo in da je zelo gotovo socialistična družboslovka.

      Le po čem se ima za konzervativno feministko? A zato ker ji je SDS blizu, se ima za konzervativno.

      Trg je ravnovesje interesov. Več jih je, bolj pravo tržno ceno dobimo.

      Ravno tu je catch: kateri birokrat je tako supermansko pameten, da nas bo ščitil pred slabostmi trga? Kateri tako supermansko pošten in kateri tako supermansko učinkovit. Prej ali slej vsi postanejo supermansko pokvarjeni.

      • Ti ne razumeš.
        Ne gre za ali socializem ali prosti trg. S socialisti jaz nimam nič.

        Gre samo za prosti trg.
        Kje je catch? Praviš: “Trg je ravnovesje interesov.” Ampak to ni dovolj. Ravnovesje je možno potiskati, proti dobremu ali proti slabemu. Zato je intervencija stalno potrebna. Ampak ne intervencija države, pač pa intervencija posameznikov, ekonomistov, liberalcev, avtoritet, kogarkoli.

      • Pavel,
        Gre za to da “prosti trg” ni vse, vemo da “razcvetu” sledi “zlom” … kot v kletkah smo, samo da nekateri v zlatih, mnogi pa ?
        Morda veš kolikšen procent prebivalstva je bogatih, ki obvladujejo tako stanje ?
        Mnogi pa to vidimo/jo, imajo uvid in razumejo kaj je narobe, pa ?

  3. Prejšnje industrijske revolucije so človeka razbremenile fizičnega dela. Ta sedanja ga bo “razbremenila” tudi umskega dela.

    Zadeva bi znala biti nevarna, če človeštvo ne bo ravnalo po pameti. Stephen Hawking in Elon Musk, priznan matemetik in direktor Spacex-a(poleti v vesolje, itd.) svarita pred umetno inteligenco. Npr: https://www.rt.com/usa/222015-scientists-dangers-artificial-intelligence/

    Trenutno so zelo aktualna avtonomna vozila. Tukaj je nekaj tehnoloških drobtinic iz podjetja Google:
    O čem sanjajo umetni možgani

Comments are closed.