Papež Frančišek poljskim škofom: “Danes otroke v šolah učijo, da si lahko vsak izbere spol.”

Foto: Flickr.
Foto: Flickr.

Vatikan je pred dnevi po številnih govoricah objavil prepis pogovora med papežem Frančiškom in poljskimi škofi na prvi dan papeževega obiska v Krakovu 27. julija letos. Sandro Magister na spletni strani Chiesa.espresso razmišlja, da gre pri tej naknadni objavi morda za reakcijo na ugibanja, da naj bi papež na srečanju odprl temo ločenih in ponovno poročenih, glede katere imajo poljski škofi zelo jasno stališče. Vendar v prepisu pogovora ni nobene omembe papeževe enciklike “Amoris Laetitia”, v kateri se dotika tega vprašanja. Vsebuje pa prepis proti koncu pogovora papeževo jasno obsodbo “ideologijo spola”, ki jo označi za “resnično ideološko kolonizacijo” na svetovni ravni.

Papež Frančišek v tem delu pogovora s poljski škofi pravi:

“V Evropi, Ameriki, Južni Ameriki, Afriki in v nekaterih državah Azije gre pri tem za dejanske oblike ideološke kolonizacije. Ena od njih je – imenoval jo bo bom jasno po imenu – [ideologija] ‘spola’. Danes otroke – otroke! – v šolah učijo, da si lahko vsak izbere njegov oz. njen spol. Zakaj jih to učijo? Ker učbenike zagotavljajo osebe in institucije, ki dajejo denar. Te oblike ideološke kolonizacije podpirajo tudi vplivne države. In to je grozno! V pogovoru mi je papež Benedikt, ki je dobrega zdravja in zelo ostrega uma, dejal: “Svetost, to je čas greha proti Bogu Stvarniku.” Papež Benektikt je zelo ostrega uma. Bog je ustvaril moškega in žensko, Bog je ustvaril svet na določen način … in mi delamo ravno nasprotno. Bog nam je dal stvari v ‘neobdelanem’ stanju, da bi lahko oblikovali kulturo, in s to kulturo preoblikujemo stvari tako, da nas spet vodijo v ‘neobdelano’ stanje. Opažanja papeža Benedikta bi nam morala dati misliti: “To je čas greha proti Bogu Stvarniku.”

Sandro Magister v svojem komentarju še izpostavi, da so največji svetovni mediji te papeževe izjave praktično ignorirali, kar pa novinarja ne preseneča, saj “se to zgodi vsakič, ko Frančišek reče kaj takšnega, kar je v nasprotju z njegovo prevladujočo medijsko podobo, kot papeža odprtega za modernost.”