Pomanjkanje učiteljev skozi oči učitelja

Spremljam dogajanje v vzgoji in izobraževanju, predloge šolskih oblasti za reševanje pomanjkanja učiteljev in razmišljam … V tem zapisu izhajam iz lastne izkušnje štiridesetletnega poučevanja matematike (na osnovni šoli) in fizike (na osnovni in na … Beri dalje

Moja pot učenja poučevanja in ustvarjanje z učitelji

Vsem, s katerimi sem kadarkoli sodelovala in še sodelujem, sem neizmerno hvaležna, ker ob njih rastem in se učim. Ob pogovorih o kakovosti pouka razvijam lastne zamisli, ker je učenje proces, zame in za moje učence. In nikdar se ne nehamo učiti. Rastemo in se razvijamo, postajamo boljše različice samih sebe. V tem je izjemnost in lepota.

Odprto pismo učiteljem na začetku šolskega leta

Potrebujemo takšna soočenja z realnostjo. In potrebujemo učitelje, ki si upajo tvegati, da bodo označeni za sitne in stroge. Tudi to je vaše poslanstvo: pripraviti otroke na življenje. Tudi tako, da nam, staršem, pomagate, da jih spravljamo iz cone udobja.

Človekove pravice se v šolah upoštevajo selektivno

Slovenske šole lahko v mnogih pogledih ocenimo kot dobre. Predvsem lahko občudujemo idealizem in delavnost učiteljev, ravnateljev ter drugih pedagoških in tehničnih sodelavcev. Težko pa bi pozitivno ocenili slovenski šolski sistem, predvsem tisti del, ki je podrejen politiki in je še vedno obremenjen z marksistično ideologijo.

Beri dalje

Kaj je in česa ni v slovenski šoli

Ljudje na oblasti dobro vedo, da bi se v svobodni in odprti šoli sprostile ustvarjalne moči učiteljev in učencev. Odlično poučeni in izobraženi mladi ljudje bi hitro zasedli pomembne in vplivne položaje v družbo in jo začeli spreminjati. Porušila bi se dosedanja razmerja moči, vplivov in odločanja. Žal v naši politiki ni nobene želje po spremembah in napredku.

Digitalizirani otroci, digitalizirani starši

O vplivih sodobnih digitalnih tehnologij na celostni razvoj otrok se v zadnjem času preliva veliko (e-)črnila. Izpostavljajo se negativni vplivi, ki jih imajo ti mediji na socialni razvoj otrok: namesto neposrednega stika in navezovanja živih odnosov ter soočanja z realnimi stiskami, ki jih le ti prinašajo, ostane večina doživljanja ujetega v virtualno resničnost.

Pedagoška pogodba staršev in učiteljev

Avtoritativni ali tradicionalni model poučevanja postavlja učitelja na prvo mesto. Daje mu moč. A učence postavi v točno določeno družbeno vlogo ubogljivega in poslušnega prejemnika znanja. Učiteljem je ta model najbolj primeren in pričakujejo, da starši učencev v njem podprejo učitelje. Storitveni model pa je popolnoma obrnjen na glavo. Na prvo mesto postavlja učenca in mu preko staršev daje moč.

B. Kastelec, Družina: Šola zares

Letos bo kar 5000 več prvošolcev kot lani Pri nas se letos neznansko veselimo šole, ker imamo spet prvošolko: šolsko torbo je podedovala od sestric, novo pa je vse tisto, kar je zložila noter po … Beri dalje

Novo šolsko leto in učitelji

Ob začetku šolskega leta je knjiga Poučevati s srcem avtorja Parkerja Palmerja navdihnila nekaj vprašanj , ki si jih lahko zastavi vsak učitelj, nanje odgovori in si morda postavi kakšen cilj za novo šolsko leto: … Beri dalje

Učenje iz verižnega poskusa

Kako vse se lahko učimo? Lahko se učimo na pamet. Naučeno preverimo z reprodukcijo učenega. Lahko se učimo iz konkretne situacije v življenju, ki je za učečega nova. Naučenega ni treba preverjati, saj to sproti … Beri dalje

Ivan J., mladi.net: Zmagovalci

Rad imam šport. Še posebno tenis. Začenja se Wimbledon, eden najbolj prestižnih turnirjev, o zmagi na katerem sanjajo številni tenisači že od malih nog. V naslednjih dveh tednih se bo zvrstila kopica dvobojev v različnih … Beri dalje