Svoboda – enakost – bratstvo ali smrt

Glede na to, da se o vseh vprašanjih znamo razdeliti na leve in desne, se lahko tudi v primeru napada na svobodo, enakost in bratstvo v Nici. Levi bodo trdili, da islamisti napadajo, ker je svobode, enakosti in bratstva premalo. Desni bodo trdili, da so svoboda, enakost in bratstvo so in so samoumevni. Če se komu zdi, da je tega premalo, pač ne ve, kje mu je mesto.

Smo sposobni soočenja s stvarnostjo groženj?

Z nedavnimi terorističnimi napadi po evropskih mestih je v evropsko javno zavest vstopil občutek krhkosti tega, kar pojmujemo kot normalnost. Občutek ogroženosti je narastel in prihaja do zavedanja, kako korenito se je spremenila varnostna situacija Evrope v zadnjih letih. Pa ne gre le za terorizem.

Molitev za Bruselj

Učbeniški odziv na terorizem je, da se ga ne obravnava kot politično, ampak kot kriminalno dejanje. Od politike je treba zahtevati, da državljanom zagotavlja varnost. Če je zato potrebne več Evrope, zaradi mene tudi prav. Bolj važno je, da imamo skupne varnostne strukture kot skupne standarde za zakrivljenost kumaric ali nevtralnost interneta. In skupne civilizacijske temelje.

Upanje, ki premaga vsak strah

Nasproti fanatičnemu verniku stoji nemočen ateist. Fanatični verniki niso samo islamisti, tudi zagovorniki teorije spola ali ateisti so verniki. Prvi so verniki popačene veroizpovedi Mohameda, drugi so verniki prepričanja, da se človek lahko naredi, izmisli, samoustvari po mili volji, mimo telesa, mimo spola. Tretji so verniki niča. Skupno pa je vsem, da manipulirajo.

R. Kastelic, Slovenski čas: IS in njen scenarij

S prestrašenimi ljudmi je lahko manipulirati »Drage dame, dragi gospodje, v nekaj(deset)letni predstavi vam bomo zaigrali novo dramo z naslovom Islamistična zmaga. Islamska država (IS) je za scenarij in režijo prejela svetovne nagrade, poleg tega … Beri dalje

Partizani na južni meji

In se je vsulo, kot da bi si ljudje resnično verjeli, da so v Depali vasi komaj preprečili, da ni poslal tankov da obkolijo Murglje (sic!). Če bi na »nevarnost« opozarjali samo mladinci, ki itak v vsem vidijo grosupeljsko zaroto, bi še šlo. Ampak kritiki so se pridružili tudi komentatorji, ki jim ne moremo očitati pomanjkanje distance ali zdrave pameti.

Terorizem in letalske nesreče

Velja se spomniti dveh preizkušenih rekov. Prvič, ne gre verjeti vsemu, kar človek vidi na televiziji ali prebere v časopisu. Drugič, najbolj se je treba bati strahu samega. Strah in tesnoba sta slaba svetovalca, če se jima prepustim, bom povsod videl nevarnost in ne bom več zaznal lepega in dobrega, ki me obdaja.

Petek 13.

Ko so teroristi v petek 13. naznanili maščevanje »križarski Franciji«, je Evropa onemela. Podobno kot je onemela na tisti petek 13. leta 1307, ko je francoski kralj Filip IV Lepi ukazal uničenje templjarjev, ki so se več kot 100 let bojevali zoper islamsko prevlado nad Sveto deželo. Kljub veliki časovni distanci se prav v teh dneh obnavlja stara templjarska razprava o »pravični vojni«.

Guerra sucia*

Če je kdo še dvomil, potem od pariških atentatov dvomov ne sme več biti. Smo v vojni. V vojni, ki so jo v daljni Južni Ameriki poimenovali »umazana«, ker ne poteka med uniformiranih formacijah t.j. vojskami držav, ker ne poteka po jasnih frontah na bojnih poljih, ker se ne drži nobenih mednarodnih in medržavnih pogodb. To je vojna, v kateri je vse dovoljeno.

ARS: Humanizem proti terorizmu

Francija se odziva na zadnji teroristični napad v Parizu s povečano vojaško silo. Ali lahko zahod skupaj s Francijo odgovori na terorizem tudi z več humanizma, demokracije in svobode, ali pa je to popolna utopija? … Beri dalje