Odgovornost in odločnost

Vsakdo je odgovoren za presojanje znamenj časa. Največ škode naredijo tisti, ki stojijo in čakajo, da vlak odpelje mimo. Potem vehemento vpijejo, kako je vse narobe in kako bi bilo potrebno nekaj storiti. Sami pa … Beri dalje

Manfred Deselaers: “Ko me vprašajo, kje je bil Bog v Auschwitzu …”

Kaj se je torej zgodilo z ljubeznijo v življenju Rudolfa Hössa, poveljnika Auschwitza, je postalo moje osrednje vprašanje v knjigi. Čutil sem, da to moram narediti, kajti če nima smisla govoriti o Bogu v Auschwitzu, potem nima smisla govoriti nikjer drugje. In kako naj govorim o Bogu, če moja vera tukaj ne deluje?

Norost plemen

Kaj hrani plemensko miselnost, ki zagotavlja ugoden položaj, morda dobro plačo ali službo v času, ko ta ni samoumevna? Lojalnost. Ko se v družbenih podsistemih spodbuja lojalnost, ko je pripadnost nagrajena, ko ni važno, ‘če je pismen, važno da je naš’, se plemenska miselnost hrani sama iz sebe.

Bodimo prihodnost

Morda se nam zdi, da veliko in dobro delamo. Se strinjam, da smo veliko naredili. Žal rezultati, kažejo, da to ni zadosti. Potrebna je naslednja faza. Prevzeti moramo več odgovornosti, prevzeti tudi nekaj tveganja, poskusiti nekatere stvari drugače. Brez sprememb ne bo sprememb. Bodimo sprememba! Bodimo prihodnost!

Slovenija – država sužnjev?

Vsakdo bi poskusil delati, če bi imel svobodo do tega in ga ne bi država pri tem ovirala. Pritrdil je temu, da ni važno, kdo si, ko začneš v življenju, glavno je, da imaš vse možnosti, da napreduješ v življenju. Žalostno pa je skomignil, da na žalost v Sloveniji glede malega človeka danes ni nič kaj bolje kot v stari Jugi: vse se mu omejuje in vse regulira.

T. Mamić, Demokracija: Drugorazredna tema

Islamski fundamentalisti, ki uničujejo zgodovinsko dediščino, bodo kaznovani, Slovenci, ki so to počeli pred 20 leti, pač ne. Tako vsaj kaže v tem trenutku. Islamsko državo bo zaradi uničevanja dediščine prej ali slej vsaj simbolično … Beri dalje

J. Stojan, Večer: Šleve

Slovenija naj bi spet bila normalna država. Mednarodne ustanove nas končno spet trepljajo po ramenih, kako smo že stali na robu prepada – kaj stali, že bingljali smo z njega –, pa smo se z … Beri dalje

Sed quis custodiet ipsos custodes?*

Naslovno satirično misel bi naj rimski satirik Juvenal uporabil kot opis nemoči moža pri nadzoru nad zvestobo njegove žene. Pri klicih po zaupanju v državne uradnike in v pravni sistem se premalo zavedamo pomena korektnega izvajanja pravil in moči, ki jo z izvajanjem pravil imajo državni uradniki. Stopnja moči posameznega državnega uradnika bi morala določati stopnjo odgovornosti.

Za dobro “stajo” smo odgovorni vsi

Ko so preroki napovedovali Odrešenika svojega ljudstva, so le-tega označili tudi s podobo pastirja svojega ljudstva (Iz 40,11; Ezk 34,23; 37,24; Zah 13,17…), pa tudi samo izraelsko ljudstvo je bilo poimenovano Gospodova čreda (Ezk 34,5; … Beri dalje