Konkurenčnost v monopolu državnega šolstva

Državni monopol in stroga hierarhija, ki z birokratskim odnosom »izvaja šolstvo«, načrtno preprečuje nadzor in ocenjevanje kvalitete. Ker nimamo konkurenčnih pogojev, kjer bi lastništvo šol samo začelo pritegovati pozornost zaradi razlike v kvaliteti (ne le znanja, tudi vzgojnih pristopov!) in ker je večinska paradigma, da je »enakost« v družbi velika vrednota, ni težnje, da bi slovensko šolstvo postalo boljše.

Vsem enako

Še je pravica na svetu, je danes zavzdihnil eden od staršev, ki ima otroka na Osnovni šoli Alojzija Šuštarja. Gre za reakcijo ob odločitvi Ustavnega sodišča glede financiranja določenega osnovnošolskega izobraževanja, ki je bilo do zdaj le 85 odstotno. Starši, ki smo vpisali otroke v Osnovno šolo Alojzija Šuštarja, smo že pred vpisom vedeli, da je položaj šoloobveznih učencev v zasebnih šolah v bistvenem primerljiv s položajem šoloobveznih učencev v javnih šolah. Razen v financiranju.

T. Štih, Reporter: Zbogom, Lenin, III. del

»Ta sanatorij je državna last,« vprašujoče izstrelite. »Zasebna.« »In kdo mi plačuje zdravljenje?« »Država.« »Sliši se kot prelivanje javnega denarja v zasebne žepe.« »V resnici pa je le njegovo skrbno upravljanje. Če uspe državi za … Beri dalje

M. Kovač, Finance: V iluziji složni

Zelo malo možnosti je, da iluzij polni slovenski volivci izvolijo koalicijo, ki bi z odmerjenimi ukrepi nekoliko zmanjšala javne izdatke, privatizirala gospodarske družbe, ki so v nam primerljivih državah v zasebni lasti, ter podredila delovanje … Beri dalje

Državna šola ali javno financirana šola?

Nedavni pozivi predstavnikov Sindikata vzgoje in izobraževanja (SVIZ) ob 5. oktobru, svetovnem dnevu učiteljev, da naj javno šolstvo tudi v časih, ko se proračunska sredstva vse bolj krčijo in ko so na mizi odločitve o stečaju države, ostane javno, so potrebni temeljite analize.