Vse po starem

Domala že vseh 24 let po osamosvojitvi šolski sistem obvladuje ista politična opcija, ki je izšla iz skupine za obdelavo šolskega polja pod vodstvom dr. Gabra, ki je kasneje postal tudi šolski minister. Omenjena skupina je dala nastavke za nov šolski koncept, ki se je realiziral z novo šolsko zakonodajo in uvedbo devetletke. Značilnosti tega sistema so permisivnost, poudarjanje zgolj pravic in premalo dolžnosti, skrajni individualizem, pomanjkanje čuta pripadnosti itd..

Vztrajati.

Imamo državo, v kateri smo vsi državljanke in državljani drugorazredni. Brez možnosti in brez pravic, ko trčimo ob sistem. Kdo je kriv? Za ene udbomafija, za druge Janša, za tretje Cerkev itn. Z vsem spoštovanjem do prvih, drugih in tretjih – vsega smo si krivi sami. Krivi smo, ker kot skupnost državljank in državljanov še nismo dojeli, da živimo v formalni demokraciji, kjer smo sami odgovorni za to, kako živimo.

Cuius potestas eius religio

Ko je rimskonemški cesar Karel V. leta 1555 na državnem zboru v Augsburgu z državnimi stanovi po tridesetletni vojni dosegel sporazum s kompromisno rešitvijo cuius regio, eius religio, je bil verski svobodi prvič v zgodovini … Beri dalje

Premalo Fincev pri nas

V času priprave varčevalnih ukrepov v javnem sektorju je dnevnikova kolumnistka Ranka Ivelja objavila zanimiv prispevek na temo šolstva, seveda predvsem v luči napovedanih varčevalnih ukrepov. Za vzgled je vzela Finsko, ki je z rezultati … Beri dalje

Po poteh Igorja Lukšiča

Avtor: Peter Frankl. Vir: Finance. Ko se v neki normalni gospodarski organizaciji (teh je v Sloveniji mnogo, odmislimo (para)državne) varčuje, pogledaš, kako bi s čim manj viri naredil čim več. Združuješ podporne službe, iščeš sinergije, … Beri dalje

Lažna medgeneracijska solidarnost

»Če so se generacije pred nami vzajemno ščitile in varno spravljale pod peruti starejših kolegov, smo mi ostali pod vedrim nebom skupne Evrope. Poziv k odgovornosti razumem kot poziv k polnoletnosti naše generacije. Zdaj nismo … Beri dalje