Javna kraja stranke SMC z zavestno sprejetimi ukrepi vlade v višini 2.2 milijarde € za 2.TIR

Zakon o izgradnji Drugega tira je bil sprejet in dvakrat potrjen v DZ. Gre za najdražjo posamično investicijo v zgodovini Slovenije – za gradnjo proge Divača Koper na osnovi izjemno slabega projekta, ki je star 20 let in nas bo stal 3 milijarde. Pri tem pa vlada ignorira bistveno cenejšo varianto, ki jo zagotavlja inženirska stroka (celo samo 0,8 milijarde). Vlada Mira Cerarja tega ne želi in noče sprejeti zato, ker očitno želi delati netransparentno.

Historiat nastajanja železniškega odseka 5. koridorja Trst/Koper – Divača

Skupaj bi se morali usesti predstavniki “državnih” strokovnih institucij, zlasti z avtorji alternativnih variant in na podlagi tehtnih argumentov doseči skupaj z njimi soglasje o najprimernejši različici, razčistiti tudi očitke o previsoki ceni in tehnološki zastarelosti vladinega projekta ter o problematičnosti njegovega sofinanciranja s strani Madžarske pod skrajno neugodnimi pogoji.

Posnetek vožnje v kabini lokomotive za ogled dvotirne proge Divača – Koper s komentarji (VIDEO)

Simulacija oz. posnetek umeščenosti dvotirne proge Divača – Koper v prostor z vožnjo v kabini lokomotive OBB. Simulacija prikazuje kako se zgradi dvotirna proga Koper – Divača. V posnetku so navedene značilnosti projekta strokovne skupine dr. Duhovnika. Prikazana je tudi inovativna rešitev z varovanim in kontroliranim vrvnim mehanizmom za dviganje in spuščanje vlakov.

Drugi tir – drugi TEŠ6?

Po predlogu StrS bi tako dobili moderno dvotirno železnico v dolžini 30,4 km, kjer bi bilo samo 4 km čisto nove proge, medtem ko vladni predlog govori o čisto novem enem samem tiru v dolžini 27,1 km, stari tir pa bi še nekaj časa ostal v takem stanju, kot je sedaj. Finančna ocena predloga StrS je zmernejša in verodostojnejša: celoten projekt je ocenjen na cca. 800 milijonov eur. Za ta denar bi dobili prenovljen trenutni tir, ob njem nov drugi tir, vse skupaj skrajšano s 4 kilometrskim predorom.