Vidmar predlagal Tita za maršala, Erjavec rešuje izrojeno levico

8
Karel Erjavec in Josip Vidmar

S kakšno lahkoto se nekateri ljudje izjemne nadarjenosti, izobraženosti in razgledanosti odpovedo lastnemu dostojanstvu, se podredijo in sprejmejo klanjanje primitivni ideologiji.

Ko se v jesenskih dnevih in večerih kot po navadi odpravim po poljskih poteh in prečkam travnike in pašnike, se mi na podplate čevljev lepijo kepe gnoja, ki so ga kmetje po stari navadi v pozni jeseni potrosili, da bi naslednje leto zrasla gosta in čvrsta trava v dobro njihove živine in vseh nas, ki od tega živimo. Morda se mi je prav zaradi teh kep utrnila primerjava, ki ni lepa, ki je odvratna, a žal resnična.

Prvo kepo gnoja je pogoltnil prijatelj iz študentskih let

Pred nedavnim sem na televiziji poslušal kratek pogovor z znancem, s katerim sva bila v študentskih letih prijatelja; lahko rečem istih misli in sorodnih pogledov. V intervjuju je pokazal vso svojo intelektualno globino in razgledanost, ko je ocenjeval današnje kulturno, literarno in duhovno stanje v Sloveniji. Zadnji stavek pa je končal z besedami, da so se vse težnje Slovencev uresničile v narodno osvobodilnem odporu. Tedaj mi je bilo, kot da bi prijatelj pogoltnil prav tako kepo gnoja, kakršne ležijo po travnikih. Prav v času narodno osvobodilnega odpora so mu partizani ubili očeta in ga vrgli v enega od številnih brezen po Sloveniji.

Druga kepa: sprenevedanje Josipa Vidmarja o povojnih pobojih

Le nekaj dni zatem sem poslušal kratek oris življenja Josipa Vidmarja, enega najbolj izobraženih ljudi svojega časa. Ko sem še v gimnazijskih in študentskih letih pogosto hodil v Dramo, se spomnim njegovih ocen posameznih predstav; vedno z ostro kritiko predvsem glede estetike tako besedila kot izvedbe. Splošno znano je, da je aprila 1941 Josip Vidmar v svoji hiši gostil sestanek, na katerem je bila ustanovljena Protiimperialistična fronta, kasneje preimenovana v Osvobodilno fronto.

Pripovedovalec v omenjeni televizijski oddaji je ob koncu omenil, da so komunisti Vidmarju ponudil članstvo v Partiji in da je ponudbo v hipu in z veseljem sprejel. In spet sem videl kepo gnoja v ustih. Pomislil sem, kako je kasneje ta veliki um, z znanjem mnogih jezikov, z izjemno razgledanostjo po domači in svetovni literaturi mogel prenašati primitivizem t. i. narodno osvobodilne borbe in komunistične revolucije? Sicer pa se je ves čas pritlehno klanjal komunistom, posebno ko je predlagal, da se Titu podeli naziv maršala, po vojni pa se je sprenevedal, da ni vedel za povojne poboje.

Tretja kepa: klanjanje Karla Erjavca primitivni ideologiji

In še en primer. Ko se je gospod Karel Erjavec zmagoslavno vrnil na čelo DeSUS-a, je pohitel z izjavo, da je »stranka DeSUS ideološka stranka tudi zato, ker brani pridobitve narodno osvobodilne borbe in ker nikoli ne bomo dovolili, da bi se spreminjala zgodovina v tem smislu, da so sodelavci fašizma in nacizma odigrali pozitivno vlogo v drugi svetovni vojni«.

Ubogi Karel, kako globoko ste sklonili hrbet pred dediči prav tiste stranke, ki je umorila vaše najožje sorodnike, med njimi tudi vašega starega očeta in strica, po katerem nosite ime. Ali pa Vam več pomeni pokojni maršal Tito, ki je izrekel iste besede, le da v drugem jeziku: »Mi nikad nećemo dozvoliti …

S kakšno lahkoto se nekateri ljudje izjemne nadarjenosti, izobraženosti in razgledanosti podredijo primitivni ideologiji in se odpovedo lastnemu dostojanstvu.

Janša nepoboljšljiv malopridnež, ki se ne podredi in ne sprejme klanjanje primitivni ideologiji

A ne gre samo za te tri primere. Ponižna uslužnost našim nekdanjim gospodarjem je spet sklonila glave in pohitela razkazovat kompleks manjvrednosti, ker se je stranka morda po pomoti za nekaj časa znašla na isti strani kot Janez Janša. Ta si že od malih nog prizadeva za kršenje človekovih pravic, za kršenje vladavine prava, za vladavino policijske države in druge nečednosti. Prav tak komentar beremo v tedniku Reporter, ki je samo eden od mnogih ponavljajočih se v skoraj vseh občilih glavnega toka:

“Janševa vlada izgublja zaupanje, kar pa je zelo pomembno za spopad z epidemijo, da ljudje spoštujejo ukrepe. Če imajo občutek, da jim vlada po nepotrebnem omejujejo njihove pravice, ne pa da z ukrepi varuje njihovo zdravje, potem je vojna z epidemijo izgubljena.”

Papagajska kakofonija: neumni razumejo, pametni pa ne

To je tipičen primer protislovja, ko se kača ugrizne v lastni rep. Vlada z ukrepi krši človekove pravice, hkrati pa bi morala varovati njihovo zdravje. Še ena od cmeravih izjav, ki ne premore trdne besede, da mora vsak sam skrbeti za svoje zdravje. Navodila so enostavna: maska, razkužila in razdalja. To so edini učinkoviti in razumni ukrepi. Neumni to razumejo, pametni pa ne. Njihovo poslanstvo je vedno znova razglašati sporne poteze vlade, kot so nepregledni nakupi zaščitne in medicinske opreme, sporne kadrovske menjave, podrejanje policije, obračunavanje z mediji, pritiski na novinarje, sporni tviti predsednika vlade in tako naprej in tako vedno znova.

To je primer papagajske kakofonije, ko se ene in iste fraze premetavajo sem in tja, samo da bi izkazali uslužnost politikom, ki spadajo v naš čas in prostor prav toliko kot dinozavri v trgovino s porcelanom.

Sicer pa, spoštovani razlagalci in zastopniki volje ljudstva, ali lahko imenujete osebo, ki bi na čelu kake druge vlade opravila z epidemijo v splošno zadovoljstvo vseh od šolarjev s sindikalistom Štrukljem na čelu do trgovcev, podjetnikov in škofov in bi ob tem ostali vsi živi in zdravi in si nihče ne bi umazal ust z gnojem?

Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj, ki je danes ogrožen, podprete z donacijo.

8 KOMENTARJI

  1. Dejstvo je, da imamo luč, ki lahko razsvetli vse Sloevnce in sloevnske državljane, zlasti pa politike in novinarje, to je slovenska Ustava.

    Slovenska Ustava je naš najvišji ustanovni in pravni akt, ki določa demokratične temelje ( ne totalitarne) slovenske države in prisega na človekove pravice, od katerih pa je največja pravica do zdravja in življenja.

    Kršitve slovenske Ustave so najhujše kršitve. Politik in novinar, ki krši slovensko ustavo, ne bi smel več opravljati svojega dela.

  2. Iražanje, širjenje in podpiranje sovražnega odnosa v politiki med levico in desnico ali do kristjanov, je najhujša ustavna kršitev.

  3. Janševa vlada se je vselej izkazala kot partnerka z levico.

    Tudi tokrat jo je pozvala k partnerstvu, vendar je do tega prišlo le v omejenem obsegu – s SMC in DESUS.

    Levica bi morala spoštovati slovensko ustavo in v bistvenih slovenskih ciljih delovati partnersko. Epidemija, ki pomeni nacionalno katastrofo, je vsekakor nujen čas partnerstva.
    Ker levica ne deluje partnersko, hudo krši slovensko ustavo.
    Na ta način deluje protiustavno, protidržavno in protislovensko ter protiljudsko.

  4. Levica očita desnici, da ne spoštuje vladavino prava.

    Resnica pa je nasprotna, saj levica ne spoštuje vladavino prava.

    To ej stara navada levice. Ko nečesa ne spoštuje, pokaže prst na drugega.

  5. Kaj le tiči za “gnojem v ustih”, ki ga obravnava pisec? Kako je mogoče, da ga ima v ustih toliko pametnih in dostojanstvenih ljudi – ki potem izničijo vse moralne norme in se do kraja ponižajo?
    Je za tem prastrah, se želijo oprati greha, ki ga niso storili ali gre samo za svojevrsten pohlep?
    Vem za več takšnih primerov med sicer spodobnimi ljudmi in se jim ne morem načuditi, da potem naenkrat izgubijo kompas – vse svoje dostojanstvo. Kako je to mogoče?

    • “Kako je to mogoče?” Če je hiša prazna in v njej ne prebiva ter ne deluje Sveti duh, jo poselijo drugi duhovi…
      nemara lahko ravno ta prilika iz Evangelija dobro ponazori stanje naše države.

  6. Gospod Mlakar, hvala za napisano. Uganila sem za katerega človeka gre, ki ga omenjate v prvem odstavku. V devetdesetih vas je ta kulturnik posmehljivo imenoval “Mlakarček” in bil tudi do nekaterih drugih intelektualcev zelo vzvišen. Zelo prizanesljiv pa je znal biti do ljudi iz levega pola, ki jim še danes neizmerno zaupa. Paradoks svoje vrste, zame pa tudi bolečina, ker vem, da s Spomenko govorita isto “narečje”. Zanimivo bi bilo vedeti, kako daleč je vsak izmed nas v izpolnjevanju božje volje, če se že imamo za kristjane!? Tukaj in zdaj se težko imenujemo bratje in sestre!

Comments are closed.