Nov blog Ad Dominum

17
235

Maša v naraviPREJELI SMO. Slovenski katoliški blog »Ad Dominum (Summorum Pontificum Slovenija)« je novost tako na specifičnem področju slovenskih spletnih občil kot v širšem slovenskem katoliškem (intelektualnem in pastoralnem) prostoru. S komentarji, prevodi, reportažami, fotografijami in videoposnetki si bo prizadeval za širjenje zavesti o dragocenosti svetega izročila Katoliške cerkve in pozornosti do katoliške pravovernosti, ki v prvi vrsti izhaja iz urejene liturgije, središča celotnega življenja Kristusovih sledilcev. Šele od tod lahko sledi tudi pretehtan, nestereotipen in stanoviten pogled na stanje sodobne evropske družbe.

Glavni naslov (»Ad Dominum«), ki pomeni »k Bogu«, želi že na samem začetku posredovati prepričanje o nujnosti spreobrnjenja. Navezuje se na temeljito spremembo miselnosti in volje, zlivajočo se v vseobsežni obrat k Bogu. Gre za obrat k realnosti »onkraj človeka« in odmik od njegove ujetosti v določen čas, ki je hkrati odvrnitev tudi od postmodernih relativizma, hedonizma in brezbrižnosti. Drugi pomen tega naslova pa se navezuje na tradicionalno (in nikdar preklicano) liturgično usmeritev duhovnika, ki sveto mašo daruje v smeri vzhoda (in ne ljudstva), to je vstalega in prihajajočega Kristusa, vzhajajočega sonca človeštva, in tako simbolno poziva k spreobrnjenju.

Podnaslov (»Summorum Pontificum Slovenija«) priklicuje v spomin apostolsko pismo vrste motu proprio (»na lastno pobudo«) papeža Benedikta XVI., ki je bilo izdano leta 2007 in bilo v tem letu (maja 2013) potrjeno s strani papeža Frančiška, o svobodnem in neomejenem darovanju svetih maš po klasičnem ali tradicionalnem rimskem obredu (tridentinska sveta maša). Tovrstni mašni obred je simbolna opora kontinuitete svetega izročila in teološke jasnosti Cerkve, s tem pa tudi dragocena zaloga za pristnost t. i. nove evangelizacije.

Vsebina bloga je vpeta v zvestobo do Katoliške cerkve, ki je Kristusova Cerkev, in svetega očeta, ki je Kristusov namestnik na zemlji. Čeprav bo v marsikaterem prispevku navzoča kritična drža, bo ta vselej združena s predstavitvijo dobrih praks. Kritičnost je namreč šibka, če ob njej ne nastopa hvaljenje spodbudnih oziroma dobrih dejanj.

Posebnost bloga je sestava njenih sedmih oblikovalcev. Ti prihajajo iz različnih starostnih in izobrazbenih skupin, prav tako iz različnih predelov Slovenije. Del katoličanov se je tako zbudil iz sna samoumevnosti in se odločil iti proti toku, posnemajoč nekonvencionalnost dejanj, ki jim je mar najbolj nekonvencionalni cilj sodobne družbe, to je večnost.

Uredništvo

 

 

17 KOMENTARJI

  1. Končno glas tradicije pri nas. Upam, da bo trdno zagovarjal tovrstna načela proti liberalizmu, binkoštnim karizmatičnim klikam, in splošni protestantizaciji naše Cerkve. Nedvomno blog, ki ga bom bral.

    Gaudeamus.

  2. Stane. Ne prodajaj bučk. Ali imaš mogoče vidiš ljudem v dušo, da veš, če je njihova pravovernost le fasada?
    Ne bom ti podajal podatkov o obsojenih spolnih zlorab v progresivnih krogih, poglej podatke ZDA, Avstrije v zadnjih desetletjih…sploh je pa imenovati tridentinsko obredje baročno intelektualno nevzdržno, omalovažujoče in konec koncev enostavno hinavsko. Maša vseč časov je obstajala več kot tisoč let pred barokom in ima apostolsko patristične korenine. Ne nasedajmo.

    • Navedel sem zgovoren primer nemškega teologa Davida Bergerja, ki zna o teh zadevah tudi povedati in napisati marsikaj. So to bučke?

      Kardinal Hans-Hermann Groër se je morda kdaj gibal v progresivnih krogih? So mar to bučke?

      • Bučke so navesti par imen(ker verjetno morate eno uro iskati po googlu, da mi naštejete 10 imen) in to posplošiti na več tisoč ljudi…medtem ko so novodobne škofije polne homoseksualcev, priležnikov,…

        • Kdo posplošuje? Debata se je tu začela o gejevskem lobiju, ne o nekih “priležnikih in homoseksualcih, ki so jih polne novodobne škofije”.

          Da kardinal Hans-Hermann Groër ni bil nikoli pravično kaznovan, menda niso zaslužni neki “priležniki in homoseksualci, ki so jih polne novodobne škofije”. Podobnih primerov, ki so prišli na dan, je kar nekaj – glede na izjave papeža Frančiška o gejevskem lobiju je to le vrh ledene gore.

          • Gospod Stane,
            ne zapletajte zadev in ne gostobesedite.
            Berite raje predlagani blog, poskušajte v katoliškem tradicionalizmu videti pozitivno pobudo in bodite dober kristjan.
            Težave in pomanjkljivosti pa so povsod, tudi pri vas in meni.

  3. Domišljavost anonimnežev, ki se razglašajo za del katoličanov, ki se je zbudil iz nekega sna, vas pa ne moti?

    Še eno preprosto vprašanje: kaj želi Častnik povedati s fotografijo pod tem naslovom?

  4. Mimogrede: Administrator mi je izbrisal kot “neprimerno vsebino” nekaj, kar je bilo precej manj “neprimerno” od tega, kar piše dnevno časopisje:

    “Nemški teolog David Berger opisuje latinsko mašo kot homoseksualno subkulturo. … Vse se je začelo z občudovanjem stare maše, ki je vstopna droga za mnoge homoseksualne moške, ki jih religiozni pravljični svet magično privlači. Danes Berger prepoznava latinsko litugijo, ki predstavlja sveto v pretiranem poudarjanju estetskega, v bistvu kot ‘produkt homoseksualne sublimacije’.”

    http://www.tagesanzeiger.ch/kultur/buecher/Die-parfuemierten-Traditionalisten-/story/10969276

    Tudi meni se zdijo te izjave “neprimerne”, ampak o tem pač piše dnevno časopisje.

  5. Pozdravljam ta blog. Upam, da bo Cerkev bogatil.

    Čisto vsako dejanje lahko relativiziramo, osmešimo ali naredimo s PR primerno, v skladu s Cerkvijo ali SP.

    Če prav razumem, se ti ljudje zavzemajo za bogoslužje kakršno je bilo predpisano pred 2VK. Fotka zgoraj pa kaže zunanje bogoslužje skavtov. Kar bi pomenilo neskladje ali celo provokacijo. Meni je v redu, če gremo v hribe, pa na kakšni jasi z duhovnikom naredimo sv. mašo. Po drugi strani mi je tudi v redu biti v cerkvi in imeti takšno orto mašo.

    Povejte še to kje se sestajate in kdaj vas lahko obiščemo.

    Poskusil bom dobre stvari ven potegniti. Če mi bo kaj slabo, bom pokritiziral in če kaj ne bom razumel, bom vprašal.

    • Pavel. Tako pri “skavtski” kot pri latinski maši se moramo najprej povprašati o pravicah Boga, da ga častimo kakor ima pravico biti. Skavtske maše so nažalost mnogokrat polne zlorab in nedovoljenih reči.

      Poglejte blog in boste videli kje in kdaj se lahko udeležite tradicionalne svete maše.

      Stane, teorije tega teologa so smešne. Tradicionalnih maš se namreču udeležujejo mnoge ženske in cele družine.

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite